Milletrecento
Re: Milletrecento
Miten Siatan kone eroaa vakiomallista, Tehoja enemmän mutta millä ratkaisuilla ne on tuotettu?
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Milletrecento
No siitä olisi tarkoitus ottaa selvää! Päällepäin ainakin tuuletin ja venttilikansi ovat erilaiset, ilmeisesti nokka-akselissa ja kannessa on jotain eroa. Esitetiesoiaaa teholukema vaihteilee 82-95 hv / 6200rpm välillä ja jossain mainittiin, että kaasuttimessa on jotain eroa. Täytyisi ottaa irti vakio 1500 116c moottori rinnalle, miksei myös FSO:n 125p kone, kunhan talvesta selvitään!
Re: Milletrecento
Punainen varaosa-1500 teurastettu, rekisteriotteen mukaan kone ei ollut sen alkuperäinen, vaan muutoskatsastettu tähän yksilöön 70-luvun alussa. Seuraavaksi lähtee tuo sininen 1500C paloiksi, siitä kyllä kunnostaisi vielä, mutta onko kiinnostuneita?
Täällä olisi nyt myös viiden 1500:n ovet ja luukut jouten, nappaan yhdet siistimmät kahvat ja lukot talteen, loput saisi huokeasti. Ovipahvit, lasit jne siis mukaan. Löytyy myös uusi 1500:n takaovi.
Täällä olisi nyt myös viiden 1500:n ovet ja luukut jouten, nappaan yhdet siistimmät kahvat ja lukot talteen, loput saisi huokeasti. Ovipahvit, lasit jne siis mukaan. Löytyy myös uusi 1500:n takaovi.
Re: Milletrecento
Oletko aloittanut tätä Projektia..??
Re: Milletrecento
Hissukseen juu, tosin uuden harrastehallin myötä pakko purkaa näitä varaosaraatoja välillä nurkista, että saan kaikki varsinaiset projektit lämpimään ja enemmän tilaa peltihommiin. Tuleepa malli hyvin tutuksi samalla. Raatoa paloitellessa tuli muuten todettua, että tällaisen kori on lähes lattiattomanakin ja läpimätänäkin yllättävän tukeva, samanikäisessä Alfassa etenkin takapää on aika vetelä rakenteeltaan.
Re: Milletrecento
Samoin 6-sylinterinen malli on melko heppoista tekoa, vähänkään ruosteisena venyy ja vanuu joka suuntaan. Selvästi jonkinlainen suunnitteluajattelun muutos tapahtunut näillä tietämillä. Vanhemmissa itsekantavissa kori lepää pohjan varassa, loput on lähinnä kasattu siihen päälle enemmän ulkonäkö- kuin jäykkyysajattelulla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Milletrecento
Piti tämän viikon aika purkaa lihoiksi myös tuo sininen 1500, mutta jotenkin juutuin koluamaan sen koria ja leikkelemään punaisesta raadosta korjauspaloja. Keula on siinäkin aivan mätä, kuten helmat ja takakontin pohja, mutta minusta siinä on potentiaalia ja kun on noita korjauspeltejä kertynyt, niin ehkä astetta rajumpi kilpuri tästä sitten syntyy. Milletrecento saisi vielä odotella. Tähänkin tulee varmaan korjaupalojen takia alkupään takavalot ja maski jos ryhdyn tästä tekemään.
Samalla tuli kunnostettua hankkimani 60-luvun alun Faip F-68 rengaskone käyttöön. Se maksoikin itsensä nopeasti, kun parissa päivässä sain purettua parikymmentä vannesarjaa odottamaan puhallusta.
Sitten kysymyksiä: 1. Miten saan ovien saranoiden ristipääruuvit auki, muuta kuin vastakierresarjalla? Tarkoitus on vaihtaa kaikki ovet parempiin ja saranatapin lyöminen ei taida onnistua. 2. Olisiko 132:n alatukivarsia? 3. Mitkä perävälitykset 1300/1500/farmarissa/FSO Pollessa on? Onko 132:een lukkoperää?
Jos joku tarvii kehnoja penkkejä, nelvollisia ovia tai luukkuja 1300/1500 Berlinaan, voin varmasti auttaa. Toki tuon 1500:n ehtii vielä ostaakin ennen kuin jatkan rakentamista!
Samalla tuli kunnostettua hankkimani 60-luvun alun Faip F-68 rengaskone käyttöön. Se maksoikin itsensä nopeasti, kun parissa päivässä sain purettua parikymmentä vannesarjaa odottamaan puhallusta.
Sitten kysymyksiä: 1. Miten saan ovien saranoiden ristipääruuvit auki, muuta kuin vastakierresarjalla? Tarkoitus on vaihtaa kaikki ovet parempiin ja saranatapin lyöminen ei taida onnistua. 2. Olisiko 132:n alatukivarsia? 3. Mitkä perävälitykset 1300/1500/farmarissa/FSO Pollessa on? Onko 132:een lukkoperää?
Jos joku tarvii kehnoja penkkejä, nelvollisia ovia tai luukkuja 1300/1500 Berlinaan, voin varmasti auttaa. Toki tuon 1500:n ehtii vielä ostaakin ennen kuin jatkan rakentamista!
Re: Milletrecento
Jos ei ole ovien ristipäitä pahasti runnottu, niin iskumensselillä muistan kauan sitten irrottaneeni. Nyt en vain ole varma, miten siinä oli tilaa, Mutterimopoon voi myös laittaa adapterin ja kunnon ristipääkärjen. Jaksaisi ehkä painaa kahdella kädellä, niin saisi tukevan väännön. Iskumeisselin kanssa piti ainakin käyttää moskaa.
Toisaalta, miksi ei sitä tappia voisi lyödä ? Antaa vaikka pillistä kuumat ensin ja pitää pyytää kaveria pitämään moskaa olapuolella kun nuijii.
Toisaalta, miksi ei sitä tappia voisi lyödä ? Antaa vaikka pillistä kuumat ensin ja pitää pyytää kaveria pitämään moskaa olapuolella kun nuijii.
Re: Milletrecento
Saranoiden ristipääruuvit on lähteneet iskumeisselillä. Kannattaa hommata tasan kantaan sopiva pää, muuten voi mennä porahommiksi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Milletrecento
On myös auttanut kun takoo ensin ruuvin keskelle vasaralla ja sellaisella ristipäämeisselillä, jossa on vasaralla lyömistä varten paikka kahvan päässä. Tärähtelee liikkeelle kivasti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Milletrecento
Eihän nuo ulkopellit huoleta, kun olisi uudet tilalle, mutta etulattia osoittautui sen verran mädäksi että pitäiai vääntää kantavat palkitkin keskeltä uusiksi ja jalkatilasta näkyy pyöräkoteloihin suoraan. Harkitaan nyt hetki, ehkä menee kumminkin osiksi.
No, purkaminen jatkui taas eilen koneen ja vaihteiston poistolla ja lattioiden esiin kaivamisella. Keulan mädän osan leikkasin jo osittain edestä, että alempaa koteloa voisi uusia. Tähänkin oli vaihdettu kone, koska lohkon kyljessä luki Polski Fiat 115.
No, purkaminen jatkui taas eilen koneen ja vaihteiston poistolla ja lattioiden esiin kaivamisella. Keulan mädän osan leikkasin jo osittain edestä, että alempaa koteloa voisi uusia. Tähänkin oli vaihdettu kone, koska lohkon kyljessä luki Polski Fiat 115.
Re: Milletrecento
Lähes kaikissa FSO:n takavetoisissa on 10/41. 1.6-litraiset ovat eri välityksellä.1300ti kirjoitti:3. Mitkä perävälitykset 1300/1500/farmarissa/FSO Pollessa on? Onko 132:een lukkoperää?
!
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Milletrecento
Lavapollessa lyhempi, arvioisin lähelle 4,5Rimmed762 kirjoitti:Lähes kaikissa FSO:n takavetoisissa on 10/41. 1.6-litraiset ovat eri välityksellä.1300ti kirjoitti:3. Mitkä perävälitykset 1300/1500/farmarissa/FSO Pollessa on? Onko 132:een lukkoperää?
!
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Milletrecento
Aika lohduttoman näköinen on jo koppa. Ei saisi koskaan toisten projekteja "lytätä" (itsekin kokenut moista kavereidenkin taholta) mutta kyllä melkein hankkisin paremman aihion. Noita on välillä kuitenkin ihan järkevään rahaan ollut tarjolla ja useitakin ollut lähivuosina kaupan. Eihän tuohon lopuksi jää kuin pieni suikale kardaanitunnelia kun kaiken korjaa pohjasta ja helmoista.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi