Taitaa olla.Wesulius kirjoitti:Oliko tääkin , sellainen ruosteet ON!..?
Fiat Regata 85´ 1984
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat Regata 85´ 1984
wellu kirjoitti:Taitaa olla.Wesulius kirjoitti:Oliko tääkin , sellainen ruosteet ON!..?
Mun hankkimassani regatassa niin se oli vuosi sitten katsastettu eli leima pian umpenemessa iskin pajavasaralla helmoihin niin pohja tippui nurmikolle. Se oli todellakin RUOSTEETON! eli pellitön peli.
Onneksi (varauksin) eräät jaksavat laittaa rekkuja kuntoon. Hienoa
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Aikaa on vierähtänyt reilusti sitten viime päivityksien. Itse korin kimppuun en ole päässyt aikoihin mutta tein toissa iltana auton alle "siirtoakselin" jolla saan liikuteltua koppaa ulos ja sisään talliin. Pystyn nyt pihalla hiekkapuhaltamaan hankalammista koloista ja kulmista ruosteet pois mihin ei rälläkällä pääse käsiksi.
Jotain pisteosia on myös tullut hommailtua kuten ricambi original imuventtiilit (39,5mm), uuden kattoantennin ym. pientä.
Tänään hieroin kauppaa 1,5 sohc farmari regatasta joka on varmuudella menossa pian paaliin. Kori on facelift mallia ja virranjakaja nokan päässä. Itselle haluaisin pelastaa siitä taka-akseliston ja mahdollisesti muutakin alustan osaa talteen. Olisiko joku kiinnostunut loppu autosta tekniikan kanssa? Muutama valokuva autosta löytyy.
Ja loppuun vielä kysymys että tietääkö joku varmuudella onko farmarissa samanlainen takajousi kuin sedanissa vai onko se jäykempi? Jossain korjaamokirjallisuudessa voi olla tietoa mutta en ole kerennyt vielä omia kirjoja selaamaan.
Jotain pisteosia on myös tullut hommailtua kuten ricambi original imuventtiilit (39,5mm), uuden kattoantennin ym. pientä.
Tänään hieroin kauppaa 1,5 sohc farmari regatasta joka on varmuudella menossa pian paaliin. Kori on facelift mallia ja virranjakaja nokan päässä. Itselle haluaisin pelastaa siitä taka-akseliston ja mahdollisesti muutakin alustan osaa talteen. Olisiko joku kiinnostunut loppu autosta tekniikan kanssa? Muutama valokuva autosta löytyy.
Ja loppuun vielä kysymys että tietääkö joku varmuudella onko farmarissa samanlainen takajousi kuin sedanissa vai onko se jäykempi? Jossain korjaamokirjallisuudessa voi olla tietoa mutta en ole kerennyt vielä omia kirjoja selaamaan.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Ja värikoodikin olisi hyvä saada selville. Takaluukun tarrassa lukee värin nimenä Amaranto mutta itse numerokoodi on tarrasta pyyhkiytynyt pois. Olisin kovin kiitollinen jos joku voisi tarkastaa samanvärisestä autostaan mikä se värikoodi mahtaa olla.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Terve. Mitä se loppu regata maksais tekniikoineen? Vois kiinnostaa
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Tänään tein kaupat varaosa-autosta ja ehkä maanantaina päästään hakemaan se kaverin tiluksille. Pitää siellä tarkemmin tutkailla mitä puran itselle ja mitä joutaa eteenpäin. Eiköhän sille loppu autolle joku hinta keksitä.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Mosa kiinnostais, on vaan vähän pitkä matka hakea..
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Onko noi vaan moottoriluovuttajia? Omaakin koittanut ihan ilmatteeks lahjoittaa, niin yksi Ladamies olisi ottanut moottorin, muuten ollut melko hiljaista. No yksi teoreettinen ottaja voisi olla, mutta sitä ei tiedä toteutuuko se ikinä.
Ketään kiinnosta Regata SW:t ?? Siinä on kuitenkin ekana mallina se kätsy alas aukeava takapuskurikin, joka kopsattiin pariin seuraavaan malliinkin kunnes Stilossa palattiin perinteisen tylsiin ratkaisuihin
Ketään kiinnosta Regata SW:t ?? Siinä on kuitenkin ekana mallina se kätsy alas aukeava takapuskurikin, joka kopsattiin pariin seuraavaan malliinkin kunnes Stilossa palattiin perinteisen tylsiin ratkaisuihin
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Näin ei varsinaisesti fibati harrastajan näkökannasta regata sw on kyllä tosi vähän haluja herättävä malli. Sedanina paljon nätimpi ja mk2 ritmo myös jotenkin paljon iskevämmän oloinen.
Re: Fiat Regata 85´ 1984
SW kiinnostaisi kyllä juuri hyvän tilankäytön ja nykypäivänä harvinaisuudenkin takia.Sämpy kirjoitti:Onko noi vaan moottoriluovuttajia? Omaakin koittanut ihan ilmatteeks lahjoittaa, niin yksi Ladamies olisi ottanut moottorin, muuten ollut melko hiljaista. No yksi teoreettinen ottaja voisi olla, mutta sitä ei tiedä toteutuuko se ikinä.
Ketään kiinnosta Regata SW:t ?? Siinä on kuitenkin ekana mallina se kätsy alas aukeava takapuskurikin, joka kopsattiin pariin seuraavaan malliinkin kunnes Stilossa palattiin perinteisen tylsiin ratkaisuihin
Kohtuukuntoiset tahtoo vaan olla kiven alla.
Fiat Ritmo Abarth 130TC -87
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Olen sitä stw:tä kysellyt kun kone ja loota oottaa mut kun sais jotain aikaan...…:)
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Ai niin pitäisikö varoittaa että tietyissä piireissä saksalaisperäisen (? taitaa olla taustaa myös ranskan kielestä?) sedan-sana käyttäminen aiheuttaa välittömän kiukkureaktion..
Italiassa Berlina, jossain muualla saloon, 4-door jne. Mutta varman päällä liikkuu, kun käyttää kotimaista porrasperä-nimikettä.
Pitäisi laitella Klassikot-lehteenkin kiukkuista palautetta kun Anttonen vai mikä se nyt olikaan, niin natsipulkkaharrastaja taustaisena viljelee tuota termiä joka toiseen lauseeseen. Ja näin ei-saksalaisharrastajana se määrä alkaa aiheuttaa jo lukuhäiriötä, vähän kuin joka kerta tuon sanan nähdessään jostain puskasta pomppaisi koppalakkipelle ja kajauttaisi SIEG.....
Teutoni tuotteiden kanssa toki ihan oikea termi. Ei kuplakaan ole mikään "Rear Engine Fastback tai Fiat 1500 Familiare ole "Country Estate".
Italiassa Berlina, jossain muualla saloon, 4-door jne. Mutta varman päällä liikkuu, kun käyttää kotimaista porrasperä-nimikettä.
Pitäisi laitella Klassikot-lehteenkin kiukkuista palautetta kun Anttonen vai mikä se nyt olikaan, niin natsipulkkaharrastaja taustaisena viljelee tuota termiä joka toiseen lauseeseen. Ja näin ei-saksalaisharrastajana se määrä alkaa aiheuttaa jo lukuhäiriötä, vähän kuin joka kerta tuon sanan nähdessään jostain puskasta pomppaisi koppalakkipelle ja kajauttaisi SIEG.....
Teutoni tuotteiden kanssa toki ihan oikea termi. Ei kuplakaan ole mikään "Rear Engine Fastback tai Fiat 1500 Familiare ole "Country Estate".
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Ihan turhaa hipistelyä moiset terminologiat, pääasia että asia ymmärretään oikein. Toki, kyllähän sitä kaikesta saa nykyään mielensä pahoittaa, onvaan elämä vähän helpompaa kun ei stressaa noin pienistä.
Nyt lopetan offtopicin. Regatan(sedan tai ei) moottori toki edelleen syssymmällä ostoslistalla
Nyt lopetan offtopicin. Regatan(sedan tai ei) moottori toki edelleen syssymmällä ostoslistalla
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Amaranto on 181
Re: Fiat Regata 85´ 1984
Käytiin viime viikon tiistaina hakemassa auto kaverin tiluksille ja purettiin samalla kertaa moottori, vaihteisto ja etuakselisto pois. Seuraavana päivänä purettiin pienempää sälää ja taka-akselisto missä ei paljon muuta käyttökelpoista ollutkaan kuin takajousi.
Auto oli puutteellinen, paperiton ja jo mahdoton pelastettava korin ynnä sisustan osalta joten hyvillä mielin sen pystyi purkamaan. Itse tykkäisin kyllä tuollaisesta farmaristakin. Nyt kun tuli purettua koko auto, niin kaikenlaista pikkuosaa voin siitä tarvitsijoille irrotella. Jos joku tuollaista weekendiä kunnostaa / ylläpitää niin osat maksaa tasan sen verran kuin tarvitsija niistä haluaa maksaa tai sitten ei mitään. Lähes kaikki korin pintapellit ja muoviosat ovat jostain kohdin rikki.
Eli pidänkin nyt toistaiseksi vielä tekniikan ja akselistot itsellä ja muut osat ovat jouten. Kysy rohkeasti, voin tuoda osia esim. töllinmäelle tai lähettää.
Takajousi farmarissa todellakin oli kolmelehtinen berlinan 2 lehtisen sijaan. Farmarissa oli myös isommat etujarrut ja kirjallisuuden mukaan paksumpi etuvakaaja joka pitää vielä tarkastaa.
Kiitokset värikoodista Mieite:lle!
Ja pääsin nyt viikon sisään jopa kahtenakin päivänä korin kimppuun. Huomenna jatkuu hitsaukset...
Auto oli puutteellinen, paperiton ja jo mahdoton pelastettava korin ynnä sisustan osalta joten hyvillä mielin sen pystyi purkamaan. Itse tykkäisin kyllä tuollaisesta farmaristakin. Nyt kun tuli purettua koko auto, niin kaikenlaista pikkuosaa voin siitä tarvitsijoille irrotella. Jos joku tuollaista weekendiä kunnostaa / ylläpitää niin osat maksaa tasan sen verran kuin tarvitsija niistä haluaa maksaa tai sitten ei mitään. Lähes kaikki korin pintapellit ja muoviosat ovat jostain kohdin rikki.
Eli pidänkin nyt toistaiseksi vielä tekniikan ja akselistot itsellä ja muut osat ovat jouten. Kysy rohkeasti, voin tuoda osia esim. töllinmäelle tai lähettää.
Takajousi farmarissa todellakin oli kolmelehtinen berlinan 2 lehtisen sijaan. Farmarissa oli myös isommat etujarrut ja kirjallisuuden mukaan paksumpi etuvakaaja joka pitää vielä tarkastaa.
Kiitokset värikoodista Mieite:lle!
Ja pääsin nyt viikon sisään jopa kahtenakin päivänä korin kimppuun. Huomenna jatkuu hitsaukset...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi