Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Tämä projekti on ajateltu pidemmän ajan projektiksi, kiirettä ei pidetä
Auto on siis seiska mk2 vuodelta 1978. Minulle auto tuli pari vuotta sitten, seisoi autotallissa ja talli oli alkanut sortua päälle, piti siis pelastaa seiska koska oli menossa paaliin.
Kyseisestä tallista tarttui mukaan myös seiskan osia lähes mitä autoon mahtui.
Fiatti oli edellisen omistajan mukaan ajettu kyseiseen talliin joskus 90-luvun puolivälissä, eikä ollut sittemmin liikkunut, saati käynyt. En edes yrittänyt käynnistää noin pitkän seisomisen jälkeen suoraan, se jää myöhemmäksi.
Ensimmäisenä työnalle otetaan kori, muutamia reikiä on autoon ruostunut, vaikkakin lattiaan yllättävän vähän. Kun kori on ehjä, katsotaan tekniikka.
Autosta pitää käydä läpi käytännössä kaikki. Parinkymmenen vuoden seisominen jättää jälkensä.
Jarrut ja alustan kuluvat osat laitetaan tietty uusiksi kokonaan ja muutenkin pyritään autoon jolla voi huoletta ajella vaikka Kalajoelle kesällä
Tälläkään kertaa ei museopeliä tehdä, vaan kiva kesäauto jolla voi ajella
Muutama kuva autosta ja pahimmista vaurioista:
Yleiskuvaa autosta
Pahin yksittäinen ruostevaurio, korjauspelti on jo varastossa
Ja tämä on selkeänä kakkosena vaurioiden listalla
Tästä siis aloitetaan, aluksi perinteisesti purkamalla ja hitsaamalla
Olisiko kellään ajatusta mikä tuon värikoodi voisi olla?
Auto on siis seiska mk2 vuodelta 1978. Minulle auto tuli pari vuotta sitten, seisoi autotallissa ja talli oli alkanut sortua päälle, piti siis pelastaa seiska koska oli menossa paaliin.
Kyseisestä tallista tarttui mukaan myös seiskan osia lähes mitä autoon mahtui.
Fiatti oli edellisen omistajan mukaan ajettu kyseiseen talliin joskus 90-luvun puolivälissä, eikä ollut sittemmin liikkunut, saati käynyt. En edes yrittänyt käynnistää noin pitkän seisomisen jälkeen suoraan, se jää myöhemmäksi.
Ensimmäisenä työnalle otetaan kori, muutamia reikiä on autoon ruostunut, vaikkakin lattiaan yllättävän vähän. Kun kori on ehjä, katsotaan tekniikka.
Autosta pitää käydä läpi käytännössä kaikki. Parinkymmenen vuoden seisominen jättää jälkensä.
Jarrut ja alustan kuluvat osat laitetaan tietty uusiksi kokonaan ja muutenkin pyritään autoon jolla voi huoletta ajella vaikka Kalajoelle kesällä
Tälläkään kertaa ei museopeliä tehdä, vaan kiva kesäauto jolla voi ajella
Muutama kuva autosta ja pahimmista vaurioista:
Yleiskuvaa autosta
Pahin yksittäinen ruostevaurio, korjauspelti on jo varastossa
Ja tämä on selkeänä kakkosena vaurioiden listalla
Tästä siis aloitetaan, aluksi perinteisesti purkamalla ja hitsaamalla
Olisiko kellään ajatusta mikä tuon värikoodi voisi olla?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Takaluukun sisäpinnas ei vissiinkään oo värikooditarraa tallella?hankala kirjoitti:Olisiko kellään ajatusta mikä tuon värikoodi voisi olla?
Kaivan pari värikarttaa esille kun kotiudun reissusta, kattotaan olisko niistä apua.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Ei ole tarra tallessa valitettavasti
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Minulla oli aikoinaan tuonvärinen (ainakin näyttää samanväriseltä tuo sinun auto) Fiat Stella...Ja sen värikoodi oli muistaakseni 822 Beige Marocco.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Marokkopeessi mun Ritmonikin oli, vm 82. On olemassa mahdollisuus että tuollainen muutamaa vuotta vanhempi olisi eri sävyä, kuvista vaikea sanoa. Auringonvalo saa Ritmon näyttämään vaaleammalta kuin se olikaan. Vuonna 78 peessi ei ollut vielä hittiväri, joten taitaa olla näissä harvinaisempi sävy.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Tuon värikartan päiväys on 5/76 ja siinä ei tuota väriä ollut.
Arkistoista löytyi tuollainen esite, voin skannata ja lähettää jossain vaiheessa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Tuo 822 Beige Marocco kuullostaa aika oikealta, eikä toisaalta värin tarvitse olla aivan pilkulleen oikea. Kunhan ei tarvitsisi maalailla kaikkea autosta sisältä, ovien väleistä ym. ne kun ovat hyvässä kunnossa.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Kävi ilmi etten nyt tiedäkään varmasti onko kyseessä CL vai L malli.
Toisessa ovessa lukee CL ja toisessa L
Pitää kaivaa auton paperit esiin, jos niistä olisi apua
Toisessa ovessa lukee CL ja toisessa L
Pitää kaivaa auton paperit esiin, jos niistä olisi apua
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Toinen puoli linjaa kasannut L ja toinen puoli CL
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Tarkemmin katsottuna ainakin listat on L mallin, ohut kolmiomainen metallilista. CL:s taitaa olla leveämpi kuminen kromireunainen lista.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Taitaa se tosi elämässä olla L malli kuitenkin, joku älypää on toiseen oveen laittanut CL:n merkin
Nyt projektia varten hankittu vähintään riittävästi peltiä ja hitsaamaan päästään heti kun koneet vapautuu toisesta hitsausprojektista. Muutenkin olen keräillyt valmiiksi alustan osia ja paloja tekniikkaan, siistittäväksi ja kunnostettavaksi.
Katsoin kokoon uudet jarrulevyt, jarrupalat, jarrurummut, jarrukengät, jarruletkut joka kulmaan, takajarrusylinterit, alatukivarret ja raidetangon päät, uudet jarruputket löytyy varastosta. Iloinen yllätys oli että saksasta kotiin toimitettuna hintaa oli vain 150€ koko kasalle.
Tietääkö muuten kukaan suositella paikkaa jossa voisi vanteet hiekkapuhalluttaa kohtuu hinnalla ja olisi vielä turun seudulla?
Nyt projektia varten hankittu vähintään riittävästi peltiä ja hitsaamaan päästään heti kun koneet vapautuu toisesta hitsausprojektista. Muutenkin olen keräillyt valmiiksi alustan osia ja paloja tekniikkaan, siistittäväksi ja kunnostettavaksi.
Katsoin kokoon uudet jarrulevyt, jarrupalat, jarrurummut, jarrukengät, jarruletkut joka kulmaan, takajarrusylinterit, alatukivarret ja raidetangon päät, uudet jarruputket löytyy varastosta. Iloinen yllätys oli että saksasta kotiin toimitettuna hintaa oli vain 150€ koko kasalle.
Tietääkö muuten kukaan suositella paikkaa jossa voisi vanteet hiekkapuhalluttaa kohtuu hinnalla ja olisi vielä turun seudulla?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Tuo vanteiden puhallutus selvisikin jo tuolla toisessa projektissa, kiitos vinkeistä.hankala kirjoitti:...Tietääkö muuten kukaan suositella paikkaa jossa voisi vanteet hiekkapuhalluttaa kohtuu hinnalla ja olisi vielä turun seudulla?...
Tämä projekti etenee, mutta hitaasti. Tämän tielle tuli nyt yllättäen hidasteita kun tuli hommattua vene vielä tähän lisäksi, se on sitonut aikaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Miltä tämä projekti näyttää tällähetkellä? Joko kesäksi leimalle?
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 CL mk2 -78 takaisin henkiin kuolleista
Ei ole vielä tänä kesänä leimattavissa
Projekti on edennyt hieman hitaasti, tai siis se on ollut tauolla jo jonkin aikaa. Oli taas niin kiire talvi, ettei vaan riitä aika ja varat on vähissä myös.
Kyllä tämäkin vielä kylillä nähdään, mutta ei vielä tänä kesänä kuitenkaan.
Projekti on edennyt hieman hitaasti, tai siis se on ollut tauolla jo jonkin aikaa. Oli taas niin kiire talvi, ettei vaan riitä aika ja varat on vähissä myös.
Kyllä tämäkin vielä kylillä nähdään, mutta ei vielä tänä kesänä kuitenkaan.
Kaikki on aina vaikeeta!