Z1100
Re: Z1100
Kasissa kannattaa tarkastaa ainakin se plussan haaroitus siinä kuskinpuolen koriaisassa jarrutehostimen lähellä sekä virtalukon liitin. Noissa on usein huonoa kontaktia.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Z1100
No perskatti, täytyypä noitakin katsella. Vähän on vielä 50 - 50 tilanne, että laitanko jo nyt seisontaan. Hankin tuossa moottoripyörän, millä on tullut viime vapaa-ajat tuhlattua. Sit pitäisi tosta perkeleen Chrysleristä päästä eroon ja nasauttaa pressutalli vielä pihaan, missä voi osaa kalustoa säilöä.
Jaaaaaaa talliin pitäisi saada edes jonkinsortin pintavalu, jotta sinne voisi nosturia edes harkita. Jos täällä on betonifirmoja tai jotain vastaavia niin saa laittaa viestiä tuosta lattian tasaamisesta! Useampaa paikkaa sinne on jo vuosikymmenten varrella kaadettu, mutta aika kehnoin tuloksin.
Jaaaaaaa talliin pitäisi saada edes jonkinsortin pintavalu, jotta sinne voisi nosturia edes harkita. Jos täällä on betonifirmoja tai jotain vastaavia niin saa laittaa viestiä tuosta lattian tasaamisesta! Useampaa paikkaa sinne on jo vuosikymmenten varrella kaadettu, mutta aika kehnoin tuloksin.
Re: Z1100
Hyvin se kyllä pölläyttää, kun on seissyt yök.
Sinne sateensuojaan. Nyt pitäisi tallin lattiaa vähän tasata ja laitella nosturia, niin olisi edes fiksu mahdollisuus tuota moottoria vaihdella.
Sinne sateensuojaan. Nyt pitäisi tallin lattiaa vähän tasata ja laitella nosturia, niin olisi edes fiksu mahdollisuus tuota moottoria vaihdella.
Re: Z1100
Alustavasti moottori hankittu. Deltan 1,3 soho eli kohtalaisen kireät seisketäviis heppaa(?) pitäisi olla.
Niin joo, tilasin nosturin tänään.
Niin joo, tilasin nosturin tänään.
Re: Z1100
Pressutalli lähti tuulen mukana, ankkurit maassa mutta vaijerit pettäneet. Aika tovin sai autoa starttailla, mutta lähti se kuitenkin ja on nyt ajettu talliin nosturille. Täytynee nappasta moottori pois ja hakea hitsikaasua, nyt kun käyttöauto olisi mahdollisesti ehjätty.
Re: Z1100
Mosa odottelee vielä purkutöitä, mutta päätin nyt kuitenkin aloitella tämän purkamisen.
Kaikki nesteet tyhjätty, akku poistettu, apparin vetari poistettu, konepelti irroitettu, maski irroitettu, kaasuvivusto irroitettu, konepellin tiivisteet irroitettu ja puunailtu sieltä täältä. Nosturi on kyllä ihan nasta apu hommissa
P.S ton 1100 zetorin sais poistaa halvalla
Kaikki nesteet tyhjätty, akku poistettu, apparin vetari poistettu, konepelti irroitettu, maski irroitettu, kaasuvivusto irroitettu, konepellin tiivisteet irroitettu ja puunailtu sieltä täältä. Nosturi on kyllä ihan nasta apu hommissa
P.S ton 1100 zetorin sais poistaa halvalla
Re: Z1100
Plumps
Sitten ruoste- ja siistimishommiin konehuoneen ja lokareiden osalta.
Edit 2: Nappasin lootan irti moottorista. Tarkoitus käyttää vakiolootaa uuden moottorin kanssa. Kuinkas on vauhtipyörän laita, täytyykö siirtää tuosta 1.1:stä 1.3:een, jotta toimisi? Startin kanssa sama homma?
Oli muuten aikamoinen öljy- ja sontakerros päällä, painepesuria ei nyt ollut käytössä joten putsailu aloiteltu bräkkiksellä.. Painelaakeri on myös loppu.
Toiselta puolelta jo niitit syöty pois.
Edit: Mistäs perkleestä kasiin saa jousia nykyään? Eteen pitäisi saada vakiot, niin ei raavi ja ole kivireki.
Sitten ruoste- ja siistimishommiin konehuoneen ja lokareiden osalta.
Edit 2: Nappasin lootan irti moottorista. Tarkoitus käyttää vakiolootaa uuden moottorin kanssa. Kuinkas on vauhtipyörän laita, täytyykö siirtää tuosta 1.1:stä 1.3:een, jotta toimisi? Startin kanssa sama homma?
Oli muuten aikamoinen öljy- ja sontakerros päällä, painepesuria ei nyt ollut käytössä joten putsailu aloiteltu bräkkiksellä.. Painelaakeri on myös loppu.
Toiselta puolelta jo niitit syöty pois.
Edit: Mistäs perkleestä kasiin saa jousia nykyään? Eteen pitäisi saada vakiot, niin ei raavi ja ole kivireki.
Re: Z1100
Tilattu muutama osanen:
-Vetarin sisäkumia
-Puslia
-Kytkinsarja
-Tiivisteitä, suodatinta yms tilpehööriä
Kiitokset Saminosille
Vaihdelaatikon puhdistusta aloiteltu, vajaan 40v aikana keränny ihan älyttömän määrän öljyä ja paskaa toi kone + loota.
Nappasin koneen korvakkeen (etana) talteen, vauhtiksen talteen ja tuon lootan syrjään. Osaako kukaan sanoa Deltan sohon koneen kulmasta, lähinnä siitä että pitääkö vielä vaihtaa öljypohja / öljyjalka vanhasta uuteen? Netistä ihmeteltynä olisi nyt apalttiarallaa riittävän samoilla linjoilla.
Ostetaan myös 128 vakio etujouset
Ja myydään toi 1,1 soho. Vaikka paperinpainoksi?
-Vetarin sisäkumia
-Puslia
-Kytkinsarja
-Tiivisteitä, suodatinta yms tilpehööriä
Kiitokset Saminosille
Vaihdelaatikon puhdistusta aloiteltu, vajaan 40v aikana keränny ihan älyttömän määrän öljyä ja paskaa toi kone + loota.
Nappasin koneen korvakkeen (etana) talteen, vauhtiksen talteen ja tuon lootan syrjään. Osaako kukaan sanoa Deltan sohon koneen kulmasta, lähinnä siitä että pitääkö vielä vaihtaa öljypohja / öljyjalka vanhasta uuteen? Netistä ihmeteltynä olisi nyt apalttiarallaa riittävän samoilla linjoilla.
Ostetaan myös 128 vakio etujouset
Ja myydään toi 1,1 soho. Vaikka paperinpainoksi?
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Z1100
Pitäis olla kone kutakuinkin päikseen sopiva, mutta vanhasta koneesta tarttet todennäköisesti välikannen, jossa on tukitangon kiinnityskorvakkeelle paikka.
Tosin mulla saattais olla irtonaisena moinen välikansi.
Tosin mulla saattais olla irtonaisena moinen välikansi.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Z1100
No sekin vielä.. Zetan koneessa oli kyllä paikka nokkajakajalle, mutta paha sanoa kun ei tuosta Lancian koneesta tiedä. Täytyy katsella, kunhan saisi koneen tiluksille. Hyvä tietää, että välikansi saattaa löytyä.GreenThing kirjoitti:Pitäis olla kone kutakuinkin päikseen sopiva, mutta vanhasta koneesta tarttet todennäköisesti välikannen, jossa on tukitangon kiinnityskorvakkeelle paikka.
Tosin mulla saattais olla irtonaisena moinen välikansi.
Re: Z1100
Oli tehty vähän kevyempi ruostekorjaus.
Etupään ruosteet alkaisi olla kartoitettu. Reikiä lokareissa ulkona ja sisällä, iskaritornin liepeillä ja jälleen ammottava aukko akun alla, ihanku vanhaa kasia laittelis. Huomenna hakemaan peltiä ja maski, niin pääsee treenaamaan uudella koneella..
Re: Z1100
Kyllähän se hitsaus treeniä kaipaa, mutta jotain pellinpalasia tuonne sai taiottua. Lisää ruostetta löytyi tottakai. Saisi hiekkapuhaltaa koko kopan ja uittaa sitruunahapossa, niin varmaan tulisi hyvä. Tässä edessä nuo tuollaiset "lokarit", jotka peittäneet leimalle varmaankin osan ruosteista. Vielä en tiedä, pitäisikö nuo nakata takaisin vai ei..
Ja jousia sais vielä tarjota. Seiskankin jouset kävis!
Ja jousia sais vielä tarjota. Seiskankin jouset kävis!
Re: Z1100
Jouset löytyneet foorumilta, iso kiitos!
Osapakettikin saapui, on kyllä upeessa paketissa noi kytkinosat:
Vähän vasarointia. Ei musta kyllä peltisepäks ole, mutta kyllä mä tolla pärjäilen:
Osapakettikin saapui, on kyllä upeessa paketissa noi kytkinosat:
Vähän vasarointia. Ei musta kyllä peltisepäks ole, mutta kyllä mä tolla pärjäilen:
Re: Z1100
Kuskin puoli siistimisiä vailla valmis. Sitten apparin puolelle. Ja varmaan täytyy takarenkaidenkin taakse kurkistaa, yök.
Re: Z1100
Apparinpuoli apaltiarallaa kasailtu. Ei nyt ihan original, mutta onpahan ees peltiä.
Jouset haettu ja samassa paketissa oli uusi peili, suuret kiitokset tästä paketista.
Nyt pitäisi takapäähän kurkata, konehuoneesta pikkasen hipostella ruosteita, puhdistella noita sadekouruja yms ja ruikkia niihin jotain. Sen verran paljon tulee paikkamaalauksia, että en kyllä tiedä mitä tämän maalauksen kanssa tekisi. Mä en saa tasasta ku mattamustalla ja ei ole niin hyvä koppa, että kannattaisi maalauttaa. Katsotaan, kun saadaan ruostehommat myös ulkopuolelta siedettävään kuosiin.