Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Rimmed762
Viestit: 92
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Ja sivulla 15:han se oli. Vasta kuvan jälkeen tajusin yläosan jäävän vihreäksi. Tuosta voi tulla harvinaisen veikeä.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva
Tästä näkee jo aika hyvin minkälainen tulee 8-)
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jotain hämärää vielä kaasarissa. Ei meinaa kiihytyspumpulle tulla polttoainetta, eisiis oikein saa käyntiin. Jotenkin myös hieman satunnainen, kaksi kertaa sain käyntiin eilen. Fast idle säädin pitäisi myös viritellä tuon imusarjassa olevan anturin kautta, sen pitäisi tietyssä lämpötilassa sulkea pois tuo alipaine - voip olla että menee deleteen koko fast idle kun on käytössä ohjeen mukaan vain pienen hetken auton lämmetessä.

Toi bensansaanti nyt vähän askarruttaa, solkkuko ei vedä tarpeeksi vai vieläkö joku tukos tullut. Kaitse on taas avattava.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

kiihotuspumpussa on yleensä takaisku-kuula kanavassa kohokammio<->pumppukalvo. Jos tuo on jumissa auki tahi kiinni, niin ei toimi.

Joissain tuo kuula voi olla myös irtonainen ja hukkua. Toisissa sisällä kanavassa pysyvästi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sämpy kirjoitti: 12.05.2021 11:45 kiihotuspumpussa on yleensä takaisku-kuula kanavassa kohokammio<->pumppukalvo. Jos tuo on jumissa auki tahi kiinni, niin ei toimi.

Joissain tuo kuula voi olla myös irtonainen ja hukkua. Toisissa sisällä kanavassa pysyvästi.
Skuirtterissa oli kuula, ihan mukavasti kyllä tuntui liikkuvan kun kasasi. Onko vielä jossain kanavassa sitten kuulaa? Mitenkäs skuirtterista kuulan poisto? :mrgreen:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kai se pitäisi olla siinä mainitsemassanikin kanavassa. Vai molemmissa. Että kalvoo imee kohokammiosta mutta tööttää suuttimeen, niin jonkinlainen 1-suuntaventtiili tohon systeemiin vaaditaan. Jos kalvo on kaasuttimen ulkopuolella. Mäntätoimiset jotka on osittain auki kohokammioon, toimii ilmankin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Aivan. Täytynee ottaa vielä pöydälle tuolta ja puhallella läpi.

Maalia ruikittu lisää. Huomenna varmaan toinen puoli valmis. Sitten pitäisi vielä keulan hiekkapelti värjäillä valkoiseksi, sen aattelin sudilla kyllä ainakin osittain duunailla. Hullun hommaa, mut tulipaha kokeiltua :lol:
Rimmed762
Viestit: 92
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

En olisi uskonut, että pitäisin tuosta värimaailmasta mutta hyvältä tuo kyllä näyttää.

Lisäksi huoliteltu Zastava on jo itsessään kaunis.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei tota kyllä huolitelluks voi kutsua :lol: Harrastekikotin.. Huomenna nappaan kaasarin taas irti.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva
Tarroja kaipaisi. Esikuvassa tuollainen Castrol tarra takaluukussa, saa tarjota jos löytyy! Numerotarrat menossa jo tilaukseen.

Kiihdytyspumpun suutin oli tukossa. Jokusen tuntia 90 asteen uä kylvyssä tuntuisi jeesanneen. Sitku vielä jaksas noi penkit vääntää..

E: äänestys nyt venttiilinvälyksille? Kasausvaiheessa pullautin nostimet pois ja 2 meni sekaisin, joten säätöön menee - metelikin kyllä nykysellään kova. 0,35 sinne taidettiin viimeksi laittaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Liian pientä välystä ei saa laittaa , sit lähtee nokka kulumaan.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jeps, vinkit siis tervetulleita ihan numeraalimuodossakin. :D
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ja ripaskat. Aamulla starttas ja sammu, sit ei mitään. Lienee sama vika taas, perkele ku tohon eisaa noita kpumpun suuttimia.

Liekö bensa huonoa jo vai mikä on. Kylläpä vituttaa.
Avatar
Eejii
Viestit: 784
Liittynyt: 12.01.2009 11:36

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Eejii »

Castrol-tarraa yms löytyy tuolta: https://www.isaydingdong.co.uk/ourshop/ ... strol.html

Tuolta on tullut tilattua paljon rekvisiittaa niin talliin kuin autoihinkin. Hyvä palvelu ja ainakin ennen brexitiä tuli nopeesti.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jeps, parikin paikkaa tarroille löytynyt. :thumb:

Niinjoo, bensa oli loppunut voi vitalis :lol: :lol: :lol: Noh, pesurissa nyt tuo paremmin muotoiltu(suoraan kurkkuun ampuva) skuirtteri - laitellaan se kiinni kunhan on 100varmasti auki.

Sinällään oli lohduttavaa huomata, että koho tyhjä ja skuirtti pelas hyvin. :mrgreen:
Vastaa Viestiin