Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja wellu »

jeQQ kirjoitti:Siis mä oon laittamassa tollasta 0,3 bar pumppua. Kaasarissa myös paluukierto joka jo kytketty kiinni :)
Toimii.
Minkä huollan, sen korjaan...
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jepulista jep. Polttoainepumppu asennettu, vähän sai uutta letkua vetää, porata yhden reiän, pidentää pumpun virtajohtoa ja pikkasen kikkailla liittimien kanssa kun oli loppu oikeankokoiset O-liittimet. Vesiletkut leikattu Saabin ja Volvon letkuista(ala- ja ylävesiletkut siis). Yhdistelmäputkina käytetty lasten ex trampoliinia, johon migillä hitsattiin saumat päihin - toivotaan että riittävät, pitäis kyllä kaiken järjen mukaan olla ihan piisaavat. Lämppärin tuloletkuksi nasautettu metri Bilteman lämppäriletkua, meni aika mukavasti paikoilleen. Vaihdettu tonnisatkusta tulpat(uudehkot), laitettu sytkäjohdot paikoilleen(aivan liian pitkät), asennettu ilmansuodatinkotelo ja ilmansuodatin, laitettu akku lataukseen ja muutoinkin hiposteltu konehuoneeseen letkut ja liitännät kuosiin.

Tipon etuputkea rälläköitiin ja taiteltiin alaspäin(ei leikattu siis katki asti) kunnes tuli siedettävä kulma. Tämän jälkeen poistettu vakiomuhvi ja leikattu suurin osa vakiolaikasta pois, tungettu ja hitsattu joustopala paikoilleen. Nyt pitäis vielä vetää loppuputki, ostin vaan 48 millisen jouston ja toi vakioputkihan on vieläkin pienempää. Noh, vakioputken liitäntäosuus näytti siltä että saattaisi upahtaa nelikasin sisälle joten eiköhän tästä jotain saada aikaiseksi. :thumb:

Öljyä mä unohdin ostella, mutta broidilla olis pönkkä 5w30:stä, kait se menis edes sen hetken kun auton ajais pois nosturilta. Vähän kyllä jännittää edes starttailla :D :D :D

Kuva

Kuva
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1305
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Mainio tarina, tuskin malttaa odottaa, että "otat savut" uudesta koneesta (ja mielellään ei aiempien vaiheiden liekkien kera...)! Täyttä kerholehtiaineista, joten tässä samalla jo tilaus projektitarinalle lehtimuotoisena - etenkin, kun kannustin viimeistä edellisessä numerossa näihin "lisenssivalmistejuttuihin", kun saatiin lyhyt Polski-Fiat-artikkeli sentään aikaiseksi. YV:llä vaikka kontaktia, jos/kun siltä tuntuu.

Ja saman tien etsintäkuulutus muillekin Zastava-kokemuksille, rohkeasti vaan yhteyttä!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Jimi »

MultiplaJTDmies kirjoitti:
Ja saman tien etsintäkuulutus muillekin Zastava-kokemuksille, rohkeasti vaan yhteyttä!
Mulla on kolme Z:aa :shock:

https://jimin.galleria.fi/kuvat/Omat+ku ... /Zastavat/
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

MultiplaJTDmies kirjoitti: kun saatiin lyhyt Polski-Fiat-artikkeli sentään aikaiseksi.
En ole GFF:n jäsen mutta lehti kiinnostaa. Saako tuota tilattua jostain?

Nimim. Lisenssimies
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kohtahan se on jo ajossa taas :thumb:
Vähän kyllä omaa silmää sairastaa nuo punaiset osat :roll:

^ Lehtihän tulee kun liittyy GFF:n jäseneksi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Stefa kirjoitti:Kohtahan se on jo ajossa taas :thumb:
Vähän kyllä omaa silmää sairastaa nuo punaiset osat :roll:

^ Lehtihän tulee kun liittyy GFF:n jäseneksi.
Ainakin tuo punakahvainen akku :shock: Niillähän ei todistetusti tee mitään.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^ Oli muuten omassakin kasissa tuollainen. Taisin Lahdessa Motonetin/Kärkkäisen parkkiksella sen vaihtaa pois olosuhteen pakosta.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Sämpy kirjoitti:Jostain muistan lukeneeni että 2,2 olisi paineraja kaasuttimelle. Joten jos mahdollista niin 2 barin pumppua katselisin.
aivan liikaa painetta. 0.2 sopiva ja 0.3 max.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Lehteen kirjoitellaan mielellään, nasauttelen viestiä kunhan kerkiän.

Punainen ei toki kaikkien mieleen, sitä ja keltaista sattui olemaan ja punainen tarttui käteen. :mrgreen: Onpaha ny siistimmät ku paskaset, eikä omaa silmää niin häiritse.

Akkuasiaan en osaa ottaa kantaa, tämä oli autossa ja on toiminut hiton hyvin, Accordissa näyttäisi myös olevan samanlainen eikä senkään kanssa ole ollut ongelmia :mrgreen:

Tänään tai huomenna viimeiset öljyt sisälle ja bensapumpun virtojen releytys.

Onko 1,6 ja 1,1 öljytikulle pinta abaut oikein? Nythän on tikku 1.1:stä
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

2,2 psi olisi kohdillaan, eli 0,15 bar.

Keltainen olisi ollut hihnan koppaan oikeampi. Mutta nuo nyt on sellaisia mitä voi hipistellä sitten joskus.

Itse tähtäilin noita mittatikkuja kun oli kone vielä pukissa. Arvaa vaan muistanko miten oli :? Kannattaa myös tiedostaa että eroa voi olla siinä mittatikun putkessakin. Katso mitä Tipo pyytää öljyä määrällisesti ja täytön jälkeen tarkasta pinta? Toki pyöräytä että filtteri jne täyttyy. Jotain vähän vajaat 4 l on omaan mennyt. Jäisikö pari kolme desiä kannuun, väittäisin ettei puolta litraa kuitenkaan jää.

Voin illemmalla käydä kasista kurkkaamassa kuinka pitkä putki ja tikku siinä on.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kuva

Ei se koppa keltaseks tuu koskaan, ei hätää sen suhteen. Ei tätä muutenkaan ole pussihousut mielessä rakenneltu. :) Kopankin joutu leikkaamaan puoliksi, kun lohko on pitempi.

Filsu täytelty etukäteen kuten aina mutta näytti tikkuun jo kolmen litran jälkeen, joten siksi täsä kysellään. Mullakin vaan 2 tikkua jossa asteikko sama. 3,7L pitäis upota. Tähän vielä kaivataan vastausta, en viittinyt starttailla ennen :thumb:
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eihän orkkista kannata muuttaa jos sillä ei saavuta mitään. Yleensä ne ratkaisut on aika toimivia.

Eihän sohossa tosiaan ole putkea lohkosta ylös. Tai ainakaan itsellä ei ole. Tiedä sitten onko tuo jäänyt jostain muusta koneesta mieleen vai onko jossain uudemmassa moinen :roll: Joka tapauksessa jos moinen mahdollisuus on, niin se on yksi erheen paikka.

Jos paikallaan käyttelee tai pihassa siirtelee, niin kyllähän sen varmasti uskaltaa ilman vaurioita kolmella litralla käynnistää. Jos ei kanttaile yhtään, niin kyllä se varmasti riittää peittämään imujalan.

Mittasin tosiaan noita tikkuja: itsellä kiinni oleva tikku on lohkon pintaan vastaavasta kumista alaspäin seuraavaa: yläraja 217 mm ja ala 235 mm. 1,1:ssä kiinni oleva tikku vastaavasti 222 mm ja 243 mm. Mitat voi heittää millin pari kun kävin vaan kuvat nappaamassa ja kamera herkällä vähän vääristää. Kuitenkin ylämerkkiin koitettu kohdistaa kuvauslinja.

Pieni ero siis on, mutta ei vaikuttane mihinkään. Jos järjellä miettisi, niin mulla on tikut ristissä. Olisiko pitkäiskuisessa tiputettu öljypintaa hitusen :roll: Pukissa kuitenkin noita tähtäilin ettei öljypinta ole liki kampuran limppuja tai vastaavaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noh, asioiden muuttaminen lienee käyttäjäkohtaista, mutta itselle ei pussihousuilu ole koskaan sopinut. Ei vakkariratissakaan ollut vikaa, tykkään vaan enemmän raidista. Museohommat erikseen ja niihin ei ole koskaan intoa löytynyt, täytyy kerätä ittensä eka museoikään.

Ja täytyypä katsella noita öljyjä vielä, mutta hyvä tietää ettei ota limppuihin kiinni :thumb:
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Muistaisin että SOHC-moottoreissa on ollut lohkoissa eroja öljytikun paikan korkeudessa. Olikohan jossain lohkoissa putkikin öljytikulle?
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Vastaa Viestiin