giilsin Barchetta 1.8 -96
giilsin Barchetta 1.8 -96
Noniin. Jotkut saattavatkin tuntea minut entuudestaan Alfa Romeoiden parista ja tapahtumista. Ne jotka eivät tunne, niin aloitetaanpa sillä, että esittelen hieman kalustoani. Käyttöautona löytyy Alfa 159 2.4 berlina. Projektiautona löytyy Alfa 156 2.5 V6 berlina, ja tästä tällä hetkellä rakentelen ratapeliä itselleni. Toukokuussa sain myytyä kolmannen autoni pois, koska totesin että köyhän opiskelijan ei ole mitään järkeä omistaa kolmea autoa... ja noh.. niin siinä sitten kävi, että nyt niitä on taas kolme.
Eli itse asiaan seuraavaksi. Tämä Barchetta joka minulle nyt tuli, on täysi projekti tämäkin. Tämä tuli minulle isäni kautta, joka on pitkäaikainen Fiat-harrastaja, ja ollut GFF:n jäsen alusta asti. Hänellä ei kuitenkaan aika ole riittänyt tämä ylläpitoon, joten niinpä auto on ollut nyt noin 7 vuotta ajamatta, pressun alla (pihalla). Kuten olettaa saattaa, kosteutta on päässyt kertymään. Nyt kärrättiinkin se suoraan toisen harrastajan navettaan talviunille ja kuivumaan. Sitten kun saan itselleni hommattua harrastetilaa, missä pääsen askartelemaan niin siirtyy omille maille.
Tekniikan pitäisi olla kunnossa, mutta toki kun auto on pitkään seissyt, on edessä ainakin jakopää ja kaikki mömmöt koneeseen ja muuallekin. Täytyy myös tarkistaa tulpat, onko kosteutta päässyt sinne. Akku toki vaihtoon.
Jarrut täytyy vaihtaa jokaiseen kulmaan, oikea takajarru oli niin jumissa, että trailerille vinssatessa se laahasi mukana, ei siis hievahtanutkaan. Trailerilta purkaessa todettiin, että kun auto työnnetään navettaan, olisi hyvä saada jarru liikkumaan. Sitä herkisteltiin niin sorkkaraudan kuin varasan ja muiden erilaisten työkalujen avulla varmaan puolisen tuntia, jonka jälkeen WD-40 teki taikojaan ja saatiin pyörä liikkumaan.
Lastauspaikalla jo katselin, että "takalasi" eli se muovi on yhdestä kulmasta irti, mutta muualta tunti olevan vielä ihan ok kiinni, joten ei toimenpiteitä. Tämä kuitenkin oli jossain kohtaa matkaa päättänyt, että hän ei kyllä ala, ja poistunut paikalta... Anteeksi sille kenen tuulilasiin se on lävähtänyt. (Ei ainakaan kukaan takana ajavista autoilijoista koko matkan aikana saanut raivokohtausta, joten oletan että on lennähtänyt jonnekin muualle) Harmi silti, en tykkää roskata luontoa, mutta on vähän liian pitkä matka lähteä etsimään sitä. Autoon on kuitenkin jo hankittuna kova katto, joten katto menee vaihtoon. Sistusta on myös ottanut kosteudesta itseensä.
Semmonen.
Muutama kuva alle, osa kuvista epätarkkoja kun valo ei riittänyt. Projektiketjua jatkan varmaan sitten keväällä, kun pääsee tutkimaan ja tekemään autolle jotain.
Eli itse asiaan seuraavaksi. Tämä Barchetta joka minulle nyt tuli, on täysi projekti tämäkin. Tämä tuli minulle isäni kautta, joka on pitkäaikainen Fiat-harrastaja, ja ollut GFF:n jäsen alusta asti. Hänellä ei kuitenkaan aika ole riittänyt tämä ylläpitoon, joten niinpä auto on ollut nyt noin 7 vuotta ajamatta, pressun alla (pihalla). Kuten olettaa saattaa, kosteutta on päässyt kertymään. Nyt kärrättiinkin se suoraan toisen harrastajan navettaan talviunille ja kuivumaan. Sitten kun saan itselleni hommattua harrastetilaa, missä pääsen askartelemaan niin siirtyy omille maille.
Tekniikan pitäisi olla kunnossa, mutta toki kun auto on pitkään seissyt, on edessä ainakin jakopää ja kaikki mömmöt koneeseen ja muuallekin. Täytyy myös tarkistaa tulpat, onko kosteutta päässyt sinne. Akku toki vaihtoon.
Jarrut täytyy vaihtaa jokaiseen kulmaan, oikea takajarru oli niin jumissa, että trailerille vinssatessa se laahasi mukana, ei siis hievahtanutkaan. Trailerilta purkaessa todettiin, että kun auto työnnetään navettaan, olisi hyvä saada jarru liikkumaan. Sitä herkisteltiin niin sorkkaraudan kuin varasan ja muiden erilaisten työkalujen avulla varmaan puolisen tuntia, jonka jälkeen WD-40 teki taikojaan ja saatiin pyörä liikkumaan.
Lastauspaikalla jo katselin, että "takalasi" eli se muovi on yhdestä kulmasta irti, mutta muualta tunti olevan vielä ihan ok kiinni, joten ei toimenpiteitä. Tämä kuitenkin oli jossain kohtaa matkaa päättänyt, että hän ei kyllä ala, ja poistunut paikalta... Anteeksi sille kenen tuulilasiin se on lävähtänyt. (Ei ainakaan kukaan takana ajavista autoilijoista koko matkan aikana saanut raivokohtausta, joten oletan että on lennähtänyt jonnekin muualle) Harmi silti, en tykkää roskata luontoa, mutta on vähän liian pitkä matka lähteä etsimään sitä. Autoon on kuitenkin jo hankittuna kova katto, joten katto menee vaihtoon. Sistusta on myös ottanut kosteudesta itseensä.
Semmonen.
Muutama kuva alle, osa kuvista epätarkkoja kun valo ei riittänyt. Projektiketjua jatkan varmaan sitten keväällä, kun pääsee tutkimaan ja tekemään autolle jotain.
Fiat Barchetta 1.8, AR 156 2.5, AR 159 2.4, AR 2.4 Q4.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Kiva väri; ei ehkä hirmu yleinen Barchettassa? Ja namut Azev-vanteet! Tuosta tulee hieno, kun saat elvytettyä sen liikenteeseen.
Fiat Ritmo Abarth 130TC -87
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Kiitos! Näin minäkin toivon. Väri ei ilmeisesti joo ole kovin yleinen näissä, ja tuokin on vissiin ollut keltainen. Mm. etupuskurista on lähtenyt isompi kohta maalia, ja alta näkyy haalistunutta keltaista. Täytyy miettiä mitä tuolle maalipinnalle tekee, mutta se ei tosiaan ole ensimmäinen murhe tämän kanssa.Eksu79 kirjoitti:Kiva väri; ei ehkä hirmu yleinen Barchettassa? Ja namut Azev-vanteet! Tuosta tulee hieno, kun saat elvytettyä sen liikenteeseen.
Fiat Barchetta 1.8, AR 156 2.5, AR 159 2.4, AR 2.4 Q4.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Vissiin sama vihreä kuin 156:ssakin käytetty?
Kiva projekti, jotenkin itsekin on alkanut enempi tykätä 90-luvun muotoilusta. Ehkä tämän hetken yliyrittävä kirvesmuotoilu, jossa on vinhaa viirua ja kolmiota joka suuntaan on saanut arvostamaan seesteistä pyöreyttä.
Kiva projekti, jotenkin itsekin on alkanut enempi tykätä 90-luvun muotoilusta. Ehkä tämän hetken yliyrittävä kirvesmuotoilu, jossa on vinhaa viirua ja kolmiota joka suuntaan on saanut arvostamaan seesteistä pyöreyttä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Ei ole, vaan sama kuin coupessa.Sämpy kirjoitti:Vissiin sama vihreä kuin 156:ssakin käytetty?
Kiva projekti, jotenkin itsekin on alkanut enempi tykätä 90-luvun muotoilusta. Ehkä tämän hetken yliyrittävä kirvesmuotoilu, jossa on vinhaa viirua ja kolmiota joka suuntaan on saanut arvostamaan seesteistä pyöreyttä.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Saman värinen pyöri Varkaudessa 2000-luvun alkupuolella, mutta siinä oli Ferrarin merkit.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Jos oikein muistelen niin Barchetassa on hiukan kirkkaampi tämä vihreä kuin 156:sessa.Sämpy kirjoitti:Vissiin sama vihreä kuin 156:ssakin käytetty?
Kiva projekti, jotenkin itsekin on alkanut enempi tykätä 90-luvun muotoilusta. Ehkä tämän hetken yliyrittävä kirvesmuotoilu, jossa on vinhaa viirua ja kolmiota joka suuntaan on saanut arvostamaan seesteistä pyöreyttä.
Ja mitä muotoiluun tulee, niin vaikka 156 on mielestäni nätti auto (vanhalla keulalla toki), niin omaan silmään alfa on onnistunut lähes täydellisesti vasta 2000-luvulla, Giugiaron luotua 159:n. Toki pidän myös vanhojen alfojen muodoista, oli kyseessä sitten pyöreämpää muotoa, tai laatikkoa.
Fiatienkin muotoilussa tykkään aika paljon vanhoista malleista, vaikkapa vanha 500 tai 600, tai 128. Kauhean vaikea sanoa mitään tiettyä muotoilun aikakautta tai tyyliä, mikä omaan silmään iskee, mutta kyllähän tämä Barchettakin ihan ok näköinen on.
Fiat Barchetta 1.8, AR 156 2.5, AR 159 2.4, AR 2.4 Q4.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Taitaa tuossa projektia hetkeksi aikaa olla. Ihan nätti pikku-avohan tuo kuitenkin on, eikä noita liikaa enää näe. Välillä olen aina heikkoina hetkinä Coupeja selaillut, vähiin alkaa nuokin käydä.
Alfojen huulihalkio-malleista voi kyllä olla montaa mieltä
Alfojen huulihalkio-malleista voi kyllä olla montaa mieltä
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: giilsin Barchetta 1.8 -96
Ellen ihan väärin muista, niin mielestäni katsoin hakureissulla vannekooksi 17".
Mallihan on tosiaan nätti. Ja vaikka yksilö projektikuntoinen onkin, niin kyllä giilsillä pitää vähintään yksi avoauto olla, jotta saa tukka hulmuta ruisatessa.
Mallihan on tosiaan nätti. Ja vaikka yksilö projektikuntoinen onkin, niin kyllä giilsillä pitää vähintään yksi avoauto olla, jotta saa tukka hulmuta ruisatessa.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT