Ilmastointi on taas rikki
Tehdaskorjattu kompura vuotaa rungon saumasta. Sitten kun se on ostettu ebaysta niin tuskinpa takuista voi paljoa puhua. Tarvii tuo talven aikana purkaa ja katsoa, jos olisikin vaan joku tiiviste huonosti mistä vuotaa.
Tuli tuossa ostettua diesel grande punton vaihteisto. Se taitaa olla yksi niistä viimeisistä mihin on laitettu C510 vaihteistoa. Tuossa olisi melko kiinnostavat välitykset barchettaan, kunhan vaan vaihtaa lyhyemmän perävälityksen.
1 ja 2 on samat. 3 ja 4 hiukan pidemmät. 5 pitkä.
1: 3,91:1
2: 2,24:1
3: 1,44:1
4: 1,03:1
5: 0,77:1
Jos nyt yhtään oikein laskin ja noitten kaveriksi kun laittaa 4,07:1 perävälityksen niin 1 ja 2 pysyy tietenkin ennallaan.
3 olisi n. 5% pidempi kuin nyt, mutta silti n. 8% lyhyempi kuin barchettassa alunperin.
4 taas pitenisi n. 11% verraten nykyiseen. ja olisi hyvin lähellä barchettan alkuperäistä.
Tällä tietysti haen sitä, kun tuo tämänhetkinen 4 - 5 vaihto on melko iso loikka pitkästä 5 johtuen. Tuossa kuitenkin pysyisi kivan lyhyinä 3 ensimmäistä vaihdetta ja 4 tasottaisi matkaa 5:lle.
Nyt vaan taas kävi niin, että jälleen osui käteen kipeää saanut vaihteisto.
Tuosta olisin tarvinnut 3, 4 ja 5 vaihteet. 5 on ainoa täysin ehjä.
Onkohan noilla hammaspyöriin tulleilla jäljillä oikeasti mitään merkitystä? Tuskin ainakaan kestämistä tarvii pelätä, mutta on hiukan ikävää, jos aina 3 ja 4 vaihteella ajaessa ujeltaa.
Olisikos kokeneemmilla vaihteistojen kasaajilla antaa apuja. Uskaltaako / kannattaako tuommoisia hiukan kipeää saaneita hammaspyöriä käyttää vai joutavatko metallijätteeseen?