Fiat 127 ratapotti
Re: Fiat 127 ratapotti
Useimmitenhan tuo seetien siistiminen tekee tuon varojen loppumisen. Nekun voi tosiaan aika helpolla upota millitolkulla. Jos vielä venttiilit hiotaan, niin aina ovat syvemmällä kannessa. Mitäs luokkari sanoo, kai siinä mittoja on? Jos haluaisi hifistellä, niin seetit uusiksi ja venttiilit mahdollisimman korkealle palotilaan. Jos ei virittää saa, niin ns. blueprintatahan saa. Jos kaikki toleranssit jaksaa hieroa sopivasti toiseen laitaan, niin kyllähän noiden kokonaisvaikutus on jo jonkinlainen.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Fiat 127 ratapotti
Tässä kohtaa ei liene merkitystä, mutta esim suoraruisku-dieseleissä venttiili kun painuu kanteen 3mm (ohjearvo alle 1mm) niin alkaa esiintymään käynnistysvaikeuksia. Sen verran vaikuttaa puristuksiin. Tietysti kyseessä jo valmiiksi matalapuristeinen diesel. Jotain luokkaa 16 uudessa koneessa.
Re: Fiat 127 ratapotti
Ko synkat on kyllä niin seiskyt luvun jaskaa että ahh ihan muistot herääpi 33 alfasta. Aina rapisi kepissä jos varovaisesti vaihtoi mutta menee pesään toki rivakasti repäisten nopeastikin, hyi yäk
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Fiat 127 ratapotti
Noniin sain ad:n kautta tuohon elringin 1.8mm paksun kansi tiivisteen ja venttiilien päistä pyyhkästiin 0.5mm pois niin johan alkoi toimia.
Puristuksissa nyt kärsittiin , mutta kestääpä sytkää enempi ja tästä varmaan on joskus kannesta höylätty jonkun verran , en osaa sanoa paljonko, mut pääasia ,että toimii nyt , ei jaksa painia.
Seuraavaksi pitäis kärjetön sytytys askarrella, mahtaiskohan toi ladan kärjetön jakaja käydä?
Puristuksissa nyt kärsittiin , mutta kestääpä sytkää enempi ja tästä varmaan on joskus kannesta höylätty jonkun verran , en osaa sanoa paljonko, mut pääasia ,että toimii nyt , ei jaksa painia.
Seuraavaksi pitäis kärjetön sytytys askarrella, mahtaiskohan toi ladan kärjetön jakaja käydä?
Re: Fiat 127 ratapotti
Siitä, niitä kai on tehty. Jalkaa vissiin pitää vähän lyhentää. Oma odottaa hyllys muokkausta, ei oo vielä ehtinyt tarkemmin ihmetellä.
Re: Fiat 127 ratapotti
Eikös tuota tappikonetta ole järjettömällä ollut ihan kaupasta saatavillakin? Seat Ibiza?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 127 ratapotti
Saattaapi olla , mutta saattaapi olla hankala löydettävä , täytyypä koittaa ettiä.Luigi kirjoitti:Eikös tuota tappikonetta ole järjettömällä ollut ihan kaupasta saatavillakin? Seat Ibiza?
No nyt olis 903 melkeen nipussa, kun saisi vaihteiston puuttuvat laakerit saisi sen kasaan myös.
Sitte aloin ihmetellä tuota 127 keulaa kun se on kolaroitu ja korjattu ihan päin V****.
Miksi täytyy yrittää korja jos ei osaa siis voi v*** ,p*****, s**** , h******.
Saumat oli pakkelilla peitelty ja palkki ihan rutussa , ja 2cm takana.
Ja huomatkaa telttaputkenpätkä hiekkapellin takana jäähdytysreikien välissä.
VÄHÄN irvistää , no onneks on joku holkki pultti patentti tehty.
Pakko se on palkki välistä kaivaa pois.
Välissä ruosteen hiomista, hapotus ja pohjamaalia.
Sitte uutta palkkia paikalleen.
Hitsuttelut jää huomiselle , täytyy ensin tunkata nuo vakaajan kiinnityspaikat oikeaan kohtaan , nyt ne on 2cm liian takana ja ristimittakin persiillään.
Samoin nuo sisälokasuojat täytyy vielä naputella suoraksi ja siistiksi.
Täytyy se moottorin alle tuleva pitkittäispalkkikin jostain kaivaa ja kattoa paljonko se on vääntynyt.
Re: Fiat 127 ratapotti
Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 ratapotti
Sellasia ne myyntiin tehdyt kolariautot yleensä on.wellu kirjoitti:Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti...
Helpompi tää olis ollu heti tehdä kunnolla, no mut tuleepa nyt ainakin sinne päin.
Sama homma suomessa 80% omakotitaloissa , pintaa tehdään mut runko ja pohjat kakkii.
Re: Fiat 127 ratapotti
Jos lievä OT sallittaneen, niin totta. Kaveri meinaa ostaa 1980 luvun OKT:n, jossa valerossipohja. On niin hieno, kun on pintaremonttia tehty jne pihaa laitettu ja kiva pohjaratkaisu (ehe ehe), mutta kuulemma ei ole maailman kaatava asia tämmöiset pienet jutut kuntotarkastuksessa kuin:Wesulius kirjoitti:Sama homma suomessa 80% omakotitaloissa , pintaa tehdään mut runko ja pohjat kakkii.wellu kirjoitti:Ompas tosiaan paljon perseellään, vaikka kuvissa auto päällepäin ihan siisti...
- Kapilaarikatko puuttuu
- Kosteiden tilojen viemäröinti ei tiivis
- Kattilahuone musta (siis kirjaimellisesti mustunut laikuille pohja)
- Valepohjan salaojat ja tuuletus puutteellinen
Palatakseni kolariautoihin, niin hyvin useinhan se onkin niin, että nopeasti halvalla kasaan ja kiertoon. Oma "herne", Bravo, oli keulapökätty. Mikään sauma ei ollut kohdallaan, keula oli "vinossa" ja apparin etupyörän camber oli aina ohjearvojen ulkopuolella.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 ratapotti
Tai sitten työkaluna on bilteman hylsysarja ja yhdet pihdit ja maanantaina pitää töihinkin päästä.
Normielämää.
Vähän kuin Sami korjaamassa tietokonetta... ammattilainen repis hiuksiaan.
Normielämää.
Vähän kuin Sami korjaamassa tietokonetta... ammattilainen repis hiuksiaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 ratapotti
Noniin , en oo ehtiny päivitellä tätä, mut nyt olis taas jotain.
Kone meni nippuun.
Samoin vaihteiston viimeinenkin laakeri vihdoin saapui kreikasta.
Joten niputin vaihteistonkin.
Kone huoneen sain hitsuteltua ja maalattuakin epoxilla, harmaahan siitä tuli, kuvia tulee kun ehdin napsia auto on nyt pihalla ja siellä pimeää.
Virranjakaksi tuli tilattua ladan kärjejön jakaja srj.
No ei se ihan suoraan sopinut , pientä modausta niin istuu ihan hyvin , miten lie sytytys ennakkojen onko siellä päinkään?
Alipaine säädintä ei taida tarvita mihinkään.
Kone meni nippuun.
Samoin vaihteiston viimeinenkin laakeri vihdoin saapui kreikasta.
Joten niputin vaihteistonkin.
Kone huoneen sain hitsuteltua ja maalattuakin epoxilla, harmaahan siitä tuli, kuvia tulee kun ehdin napsia auto on nyt pihalla ja siellä pimeää.
Virranjakaksi tuli tilattua ladan kärjejön jakaja srj.
No ei se ihan suoraan sopinut , pientä modausta niin istuu ihan hyvin , miten lie sytytys ennakkojen onko siellä päinkään?
Alipaine säädintä ei taida tarvita mihinkään.