Marea nakutttaa kylmänä
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 07.09.2008 16:00
Marea nakutttaa kylmänä
Kyseessä Marea 1.8 -97
Kylmänä kone nakuttaa merkillisesti, mutta kun kone lämpiää niin nakutus lakkaa.
Mikähän mahtaisi olla vialla?
Autolla ajettu kuitenkin jo 280 000km mutta kai näiden Fiattien moottoreiden luulisi kestävän pidempäänkin joten tuskin se kilometreistä johtuu?
Kylmänä kone nakuttaa merkillisesti, mutta kun kone lämpiää niin nakutus lakkaa.
Mikähän mahtaisi olla vialla?
Autolla ajettu kuitenkin jo 280 000km mutta kai näiden Fiattien moottoreiden luulisi kestävän pidempäänkin joten tuskin se kilometreistä johtuu?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 07.09.2008 16:00
Jos se nakutus tulee venttiilin painimista,niinkuin melko varmasti tuleekin,niin ei poksahda kone....Minun Seatti tekee samaa,etenkin kylmänä
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 07.09.2008 16:00
No jos nyt oletetaan, että se tosiaan johtuu noista venttiilien painimista niin mites sen voi korjata ja tuleeko miten kalliiksi?
Kertoilkaa toki vielä muita mahdollisia syitä jos se ei tuo satu olemaankaan.
Toivon mukaan ei nyt ihan kokonaan auto leviäisi kun Marean ratissa ajelu on uskomattoman paljon mukavampaa kuin millään aikaisemmalla omistamallani autolla 8)
Kertoilkaa toki vielä muita mahdollisia syitä jos se ei tuo satu olemaankaan.
Toivon mukaan ei nyt ihan kokonaan auto leviäisi kun Marean ratissa ajelu on uskomattoman paljon mukavampaa kuin millään aikaisemmalla omistamallani autolla 8)
Sanoisin , että 100e työtä + osat = 16kpl x 15e/kplPönäkkäpekka kirjoitti:No jos nyt oletetaan, että se tosiaan johtuu noista venttiilien painimista niin mites sen voi korjata ja tuleeko miten kalliiksi?
Kertoilkaa toki vielä muita mahdollisia syitä jos se ei tuo satu olemaankaan.
Toivon mukaan ei nyt ihan kokonaan auto leviäisi kun Marean ratissa ajelu on uskomattoman paljon mukavampaa kuin millään aikaisemmalla omistamallani autolla 8)
Eli vajaa 350e
Niin olen ymmärtäny että kaikki ykskasit naputtaa kylmänä.. Tuostahan oli jossain topikissa aiemminkin (vaimikäseoli).
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Oma Stilo 1.6 100hp tekee täysin samaa, talvella kylmällä nakutus on melkoisen raakaa hetken, melkeenpä ennemminkin kolkotusta. Autolla oli ostohetkellä 80 000km mittarissa, nyt 109 000km ja samalla tavalla nakuttanut aina kylmänä, pelaa kuitenkin erinomaisesti
-Jere-
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Joo... Rallattelu on arkea täälläkin. Brava 1.8 ELX (vm.97) on ajopeli ja mittarissa vajaat 200 000 km. Rallattelu on kylmänä suoraansanoen korvia raastavaa, mutta lämpimänä ei sitten lähellekkään niin pahaa (vaikka vähän se kolisee sillonkin).
Miten lie Joensuun/Kuopion alueella kelpoja autopajoja joissa tuon venttiilinpaininremontin voisi tehdä?
Käytin Bravaa tässä eräässä pikkupajassa Joensuussa, jossa "töhö" huoltomies veti konepeltiä aukipitävän metallisentangon kaksinkerroin, kun luuli siinä olevan hydraulisen sylinterin, joka painuu kasaan konepeltiä kiinni laitettaessa. Jotenkin jäi semmonen fiilis, että ko. liikettä en tule ite suosimaan tai muille suosittelemaan
Miten lie Joensuun/Kuopion alueella kelpoja autopajoja joissa tuon venttiilinpaininremontin voisi tehdä?
Käytin Bravaa tässä eräässä pikkupajassa Joensuussa, jossa "töhö" huoltomies veti konepeltiä aukipitävän metallisentangon kaksinkerroin, kun luuli siinä olevan hydraulisen sylinterin, joka painuu kasaan konepeltiä kiinni laitettaessa. Jotenkin jäi semmonen fiilis, että ko. liikettä en tule ite suosimaan tai muille suosittelemaan
Tutun 1.8 stilo naputtaa niin kova äänisesti kylmänä sekä lämpöseä että luulisisi sen olevan diesel.
Tuonne siittä kirjoittelin jo aikasemmin
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=104 ... ight=stilo
Tuonne siittä kirjoittelin jo aikasemmin
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=104 ... ight=stilo
Aina oppii jotain uutta
Tuosta keskustelusäikeestä on aikaa, mutta Stilon koneessa taitaa olla kanssa se imunokalla oleva ajoituksen muunnin. Tuolla tavoin oirehtivaan veljen Alfaan vaihdettiin tuo, ja nyt käy tosi hienosti ja veto alakierroksilla parani oikein tuntuvasti. Mötikkä ei ollut Heikalla pahan hintainenkaan.fiat-boy kirjoitti:Tutun 1.8 stilo naputtaa niin kova äänisesti kylmänä sekä lämpöseä että luulisisi sen olevan diesel.
Projektikuvia: http://maranello.dy.fi:8080/misc/Alfa-Fiat-1800-16v/
Ja naputuksesta yleensä, muiden huonojen puolien ohella nuo hydraulinostimet myös kuluu eli jossain välissä ne on siinä kunnossa että öljy pääsee painimesta ulos heti kun nokka painaa venttiilin auki. Noita pitää silloin vaihdella. Eräissä moottorimalleissa niin yleistä että luulisi jo normaaliksi käyntiääneksi (esim. eräät BMW:n moottorit).
Lisäksi vanhoilla öljyillä ajaminen tukkii noita nostimia joten käyttöikä voi senkin takia lyhentyä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -