ÄSSÄ kirjoitti:mistäs tuollasen laitteen voisi ostaa kaikkine tarpeineen ja käviskö se v8 koneeseen
Työkaverille kasataan flexfuel-ruiskua Dusteriin, taitaa halvin tuohon taipuva boksi olla Megaruutta-kakkonen. Autossa on Fordin etanolianturi ja mun tekemä etanolipitoisuusmittari kabiinissa vielä lisäksi, ja autolla olis tarkoitus saada ajettua kaikenlaisilla etanoliseoksilla valmistuttuaan.
Viritysosion FAQ:sta löytyy muutamia etanolipolttoainekeskusteluita, lisäsin linkit äskettäin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
ÄSSÄ kirjoitti:mistäs tuollasen laitteen voisi ostaa kaikkine tarpeineen ja käviskö se v8 koneeseen
Työkaverille kasataan flexfuel-ruiskua Dusteriin, taitaa halvin tuohon taipuva boksi olla Megaruutta-kakkonen. Autossa on Fordin etanolianturi ja mun tekemä etanolipitoisuusmittari kabiinissa vielä lisäksi, ja autolla olis tarkoitus saada ajettua kaikenlaisilla etanoliseoksilla valmistuttuaan.
Viritysosion FAQ:sta löytyy muutamia etanolipolttoainekeskusteluita, lisäsin linkit äskettäin.
olisko se isokin vaiva laittaa se linkki tähän jatkoksi, varsinki jos siinä olis jotakin hintaa moiselle laitteelle, mutta käviskö tuo mekaruutan kakkonen 4.2L v8:lle
Oli pakko kokeeksi tankata tuote re85 tohon M3 seen , selkeesti laihalle menee täyskaasulla , osakaasulla lambdakorjaus riittää , kulutus on nyt 10,5 luokkaa kun bensalla 8,5 , eli sellasen 20% lisää.
Voi tuolla hieman säästää rahaakin , tankkauspisteitä tosin on melko harvassa , muutenkin tankki tyhjenee nopsaan niin .....
ÄSSÄ kirjoitti:
olisko se isokin vaiva laittaa se linkki tähän jatkoksi, varsinki jos siinä olis jotakin hintaa moiselle laitteelle, mutta käviskö tuo mekaruutan kakkonen 4.2L v8:lle
Kyllähän nuo kasille passaa, tais olla ekoja koneita joille Megaa aikoinaan on suunniteltukin. Tuota mun (ykkösversiota) on asennettu ainakin kasikoneiseen Buick Regaliin, oli itse asiassa ensimmäisiä projekteja vuosia sitten.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Alkaa vaan vieraalla paikkakunnalla olla vaikeaa löytää 98:a. Pitäisikö sitä vaan tankata 95:sta, tuskin kukaan on sen tarkemmin koonnut tietoa näin jälkikäteen seurauksista ruiskuautoissa. Jos kohta tulee jokin E20 bensa, niin sitten ei löydy E5:sta kohta mistään, kun ei sitä nytkään muissa pohjoismaissa juuri ole tarjolla.
Niin tankkasin ST1 tarjouksella 1.46.4 98:a
Vaikka raakaöljyn hinta on alhaalla niin bensan hinta ei suomessa laske kyllä samassa suhteessa nousta se osaa kyllä. http://www.taloussanomat.fi/energia/201 ... 1416154/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Bensan hinta ei voi laskea öljyn halvetessa kun varastoissa on kalliilla ostettua bensaa. Kun öljyn hinta nousee, kustannukset on heti pakko siirtää mittarihintoihin. Varastot on täytettävä kalliimmalla tavaralla.
Jokin tässä mättää, mutta näin asia aina selitetään
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
En kyllä ihan suoralta kädeltä uskoisi Fiatilla(kaan) olevan mitään ongelmia tuon etanolin kanssa, varsinkaan jossain 80/90 ja sitä nuoremmissa laitteissa. Kuitenkin Brasilian markkinoilla ollut hyvä menekki jo vuosikymmeniä, niin uskon järjestelmien kestävän etanolin ilman mitään valituksia.
e85 tankkiin ja 1000km:n jälkeen pa-suodattimen vaihto.
Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa myös 1000km jälkeen, etanoli kun irrottaa skeidaa ja sitä menee todennäköisesti starteissa jonkin verran öljyn sekaan.
Ilmeisesti aikaisemmin RE85:n seassa ollut punainen väriaine tarttui suuttimiin ja se on aiheuttanut joillekin ongelmia, eli suutinten huolto kannattaa sekin tehdä vaikka 50000km välein, tosin se kai kannattaisi tehdä vaikka ajaisi ihan bensallakin...
Ippe kirjoitti:Ilmeisesti aikaisemmin RE85:n seassa ollut punainen väriaine tarttui suuttimiin ja se on aiheuttanut joillekin ongelmia, eli suutinten huolto kannattaa sekin tehdä vaikka 50000km välein, tosin se kai kannattaisi tehdä vaikka ajaisi ihan bensallakin...
Tuota kaveri tutkinut ja yrittänyt selvitellä. Ollut mm. St1:een yhteydessä ja lähettänyt suuttimia sinne ihmeteltäväksi "liman" kanssa.
Tuolloin ongelma oli vain tietyillä asemilla (en muista), mutta nykyään kuulemma poistunut. Liekkö sitten väriaine, vai pa-linjasta irronnut kalkkeuma. Mene ja tiedä.
98 oli Jyväskyälässä eilen 1,378/litra. En ole koskaan tankannut noin halpaa 98:ia (kortti pätkähti taskuun 28.01.2010)
Tällä viikolla tuli käytyä Kansasissa, Jenkeissä duunireissulla. Bensa maksaa karvan päälle $2/gallona. Työkaveri raportoi Texasista, että siellä on jo alle $2/gallona.
AIneen hinta on siellä pudonnut 40%. Keväällä gallona maksoi yli $3.
Suomessa ei vissiin veron vuoksi putoa yhtä reilusti ja nopeasti... Hyvä Suomi!
3P kirjoitti:Suomessa ei vissiin veron vuoksi putoa yhtä reilusti ja nopeasti... Hyvä Suomi!
Toisena syynä on varmaan että siellä kilpailu oikeasti toimii kun kilpailevia myyjiä on pilvin pimein. Täällähän ei ole kuin muutama hassu polttoaineasemaketju, jotka ovat keskenään kartellissa. Helppoa tehdä joku näennäinen alennus, pitää hinnat ylhäällä ja kerätä halvan raakaöljyn etu omaan taskuun.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -