fiat 600 vahvempi laatikko

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
clasu
Viestit: 2
Liittynyt: 18.07.2004 11:41

fiat 600 vahvempi laatikko

Viesti Kirjoittaja clasu »

eli autona on fiat 600 mihin on vaihdettu 127 kone.
koneessa on myös kiinni tällä hetkellä ihi:n turbo, ahtopaineina on käytetty parhaimmillaan 1.6bar.

ja nyt tuo 600 oma vaihdelaatikko on alkanut näyttää väsymisen merkkejä
(1 hajonnut perä ja vaihdelaatikko tänä kesänä)

mitä vahvempia vaihdelaatikoita tuollaisiin autoihin on saatu laitettua kohtuu helpolla?

tietääkö kukaan mikä porsche:n vaihdelaatikko sopisi tuohon? tuollaista joskus kaupiteltiin kaverilleni, mutta kauppa meni ohi suun.
laatikon tyyppi ei selvinnyt enään jälkikäteen.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kuplan laatikko kestää aika hyvin rankaisemista, vaatii tietysti välilaipan askartelua. Jotain sukua taisi ollakin noihin porssen laatikoihin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Onko sulla muutoskatsastettu turbolle?

Lisäkysymyksiä aiheen tiimoilta...

Mites kuplan laatikossa on esim. vetoakseleiden etäisyys moottorilaipasta?
Entäs vaihteiston leveys, mahtuuko tukivarsien väliin suoraan?

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
clasu
Viestit: 2
Liittynyt: 18.07.2004 11:41

Viesti Kirjoittaja clasu »

600 ei ole minun vaan tuttuni.
Ei ole katsastettu turbolle.
Yritetty kerran katsastaa turbolle, katsastusmies ei ollut yhtään yhteistyöhaluinen.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Sitten pitää vaihtaa konttoria. Lakitekstistä löytyy selkeät ehdot joilla turboautoon on syytä saada leima paperiin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
RGR-Fiat
Viestit: 72
Liittynyt: 27.12.2003 20:24
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja RGR-Fiat »

mm.jokismiehenä on tullut sovitettua kuplan laatikko fiatin perään(HYI HÄPEÄ) :cry: ,siinä kylläkin joutuu käyttään rälläkkää ja hitsikonetta senverran paljon, että katsastuksessa tuskin käy. Ei ole tosin kyllä tullut mieleenkään.
Jos kokeilu halua riittää niin ns. "lyhyt akselinen" VW:n laatikkon saa sopimaan vetareineen
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Mitä sieltä joutuu laikkaamaan/hitsaamaan? Yksityiskohtia pliis... :roll:

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Kämmäsin tossa viestin editoinnissa jotain
no kirjoitetaan uusiksi

Minuakin kiinnostaa ko. vaihdelaatikko operaatio
Erityisesti vetareiden sopivuus, kun nuo JM heput
sanoi ettei nuo vetarit ole ihan linjassa.

Sitten kuinka paljon sitä tilaa tarvii rälläköidä?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Entäs se Skodan laatikko sitten? Niitäkin on käytetty?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Jep, tuosta skodankin laatikon sopivuudesta voipi informoida

JM-hepuilta kuultuna
vetarit tuossa tuottavat suurimman tuskan kun sopivia ei taida olla valmiina.

Saahan vetareita aina tehtyä...
Mutta mun rahapussi ei noita ylimääräisiä kokeiluja kestä.

Harmi kun hävitin kaikki raaka korit
olisi voinut testi mielessä rälläköidä ja katsella miten skoda/vw laatikot istuvat.
Vastaa Viestiin