FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16.10.2019 09:59
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Terve terve, olen uusi onnellinen Fiat Albean omistaja ja pitäisi sisätilan pistoke asentaa. Mistä kannattaa tehdä läpivienti konehuoneeseen. Kaveri puheli että hanskalokeron takaa, mietin kyllä samaa, mutta ongelma on että pitäia purkaa ilmeisesti puoli kojelautaa jotta tuon saisi irti?? En ole aiemmin vastaavaa autoa omistanut ja ensimmäistäkään kiinnitys ruuvia/kiinikettä en löytänyt. Heittäkää ihmeessä ideoita, kiitos jo etukäteen.
-Rive
-Rive
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Olsiko tuo oikea?Lankyra kirjoitti:Terve
Tuli ropailtua Puntoon(mk2) etujarrut, mutta yksi jarrusatulan pultti meni ja hävisi johonkin. Joku kaks tuntia etittiin mutta ei löytynyt. Ei Alfoistakaan löytynyt samanlaista, joten jarrut on nyt toiselta puolelta vain yhdellä pultilla kiinni.
Mistähän tuota pulttia voisi metsästää?
17mm on pultin pää ja eräs tuttu arveli että on varmaan m12x1.25, pituus ehkä jtn 4 cm. Sen tiiän että motoneteistä ja biltemoista on ihan turha mennä kysymään. Ei löytynyt siinä ropatessa työntömittaakaan että ois voinut mittailla sen.
Oisko jollai puntonromuja mistä voisi myydä mulle pultin? Tai jos joku tietäisi tuon pultin tarkan koon niin ei tarvitsisi irroittaa autosta malliks/mitattavaksi.
Edit: Jahas. Pultti ilmeisesti M10x1.25. Semmosta sitten metästeleen jostakin jos ei kellään ole myydä miljoonalaatikosta?
https://www.ikh.fi/fi/pultti-m10x40x1-2 ... 0040125109" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Malli ei ole tuttu, mutta yleensä näissä maailmanautoissa on valmiina peitelevy peittämässä oikeanpuoleiselle ohjaukselle tehtyjä aukkoja. Ykkössarjan Puntossa se oli parilla pikkupultilla kiinni, joten reiän peitelevyyn sai tehtyä mukavasti pöydällä.Rivelution kirjoitti:Terve terve, olen uusi onnellinen Fiat Albean omistaja ja pitäisi sisätilan pistoke asentaa. Mistä kannattaa tehdä läpivienti konehuoneeseen. Kaveri puheli että hanskalokeron takaa, mietin kyllä samaa, mutta ongelma on että pitäia purkaa ilmeisesti puoli kojelautaa jotta tuon saisi irti?? En ole aiemmin vastaavaa autoa omistanut ja ensimmäistäkään kiinnitys ruuvia/kiinikettä en löytänyt. Heittäkää ihmeessä ideoita, kiitos jo etukäteen.
-Rive
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16.10.2019 09:59
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Okei, kiitos tiedosta. muuten olenkin ollut tyytyväinen Alberttiin, toki ohjaustehostin tihkuu jostakin öljyä pihalle. :sLuigi kirjoitti:Malli ei ole tuttu, mutta yleensä näissä maailmanautoissa on valmiina peitelevy peittämässä oikeanpuoleiselle ohjaukselle tehtyjä aukkoja. Ykkössarjan Puntossa se oli parilla pikkupultilla kiinni, joten reiän peitelevyyn sai tehtyä mukavasti pöydällä.Rivelution kirjoitti:Terve terve, olen uusi onnellinen Fiat Albean omistaja ja pitäisi sisätilan pistoke asentaa. Mistä kannattaa tehdä läpivienti konehuoneeseen. Kaveri puheli että hanskalokeron takaa, mietin kyllä samaa, mutta ongelma on että pitäia purkaa ilmeisesti puoli kojelautaa jotta tuon saisi irti?? En ole aiemmin vastaavaa autoa omistanut ja ensimmäistäkään kiinnitys ruuvia/kiinikettä en löytänyt. Heittäkää ihmeessä ideoita, kiitos jo etukäteen.
-Rive
-Rive
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
1/4" räikkä, pieni jatko, pitkä hylsy.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Mikähän jakohihna tuollaisessa ykköskoppaisessa Punto 55:ssä on? Siihen myydään 104- ja 125-hampaista hihnaa, joka on vaihtunut tietyssä moottorinumerossa. En kuitenkaan ole onnistunut löytämään varsinaista moottorinumeroa moottorin kyljestä. Milloin hihna (ja vesipumppu) vaihtui uuteen malliin? Konetilan edessä olevassa peltilätkässä on vain moottorikoodi ja jokin varaosanumero. Auto on tosiaan 1.1 litraisella moottorilla ja vuosimallia -99, eli viimeistä vuotta. Kumma kyllä, en löytänyt äkkiseltään mistään vastausta.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Eroaako Bravx:ssa lämmityslaitteen kenno (tai lämppärin rakenne) ilmastoidussa ja ei ilmastoidussa keskenään? Onko ilmastoituun painajainen vaihtaa kenno?
Ilmastoimattomaan on 15 minuutin homma. Yritin eperistä kattella ja mitään muuta en viisastunut, kuin että lämmityslaitteen kennolle on tarjolla kahta varaosanumeroa. Jotkut varaosasivustot tarjoavat kennoja "sekä että", jotkut vain toiseen.
Ilmastoimattomaan on 15 minuutin homma. Yritin eperistä kattella ja mitään muuta en viisastunut, kuin että lämmityslaitteen kennolle on tarjolla kahta varaosanumeroa. Jotkut varaosasivustot tarjoavat kennoja "sekä että", jotkut vain toiseen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Nyt kun herännein silmin katselee, niin toinen kenno on eperin mukaan tiisseliin, toinen pentsiiniin. Eli suomessa on pelkästään tarve sille "pentsiini" -versiolle ja sitä on vain yhtä versiota.wellu kirjoitti:Eroaako Bravx:ssa lämmityslaitteen kenno (tai lämppärin rakenne) ilmastoidussa ja ei ilmastoidussa keskenään? Onko ilmastoituun painajainen vaihtaa kenno?
Ilmastoimattomaan on 15 minuutin homma. Yritin eperistä kattella ja mitään muuta en viisastunut, kuin että lämmityslaitteen kennolle on tarjolla kahta varaosanumeroa. Jotkut varaosasivustot tarjoavat kennoja "sekä että", jotkut vain toiseen.
Vielä kun tietäs, minkälainen on vaihtaa ilmastoidussa lämmityslaitteen kenno. Eperin kuvat tuntuisivat olevan jotenkin nurinkurin, koska kuvien mukaan kenno "ulostautuu" kaikissa malleissa vasemmalle, eli suomessa kuljettajan puolelle. Minä taas selvästi muistan ja tiedän sen purkautuvat oikealle (apukuskin puoli).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Veronkiertoilmastoinnilla (suomessa asennettu) olevassa bravassa oli ihan samanlainen vaihtaa kun ilman ilmastointiakin
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
2001 Bravossa menee pikkaisen enemmän aikaa, tuossa on se daivia? ilmastointi.
Mutta hanskalokero pois, ja sieltä kennon putket auki, ja kenno käteen.
Kyllä tuossa siististi tehden tunnin saa menemään.
Mutta hanskalokero pois, ja sieltä kennon putket auki, ja kenno käteen.
Kyllä tuossa siististi tehden tunnin saa menemään.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Onko siis maahantuojan vai valmistajan asentama ilmastointi? Operaationa ihan samanlaisen kuuloinen kuin ilmastoimattomassa.A Bart kirjoitti:2001 Bravossa menee pikkaisen enemmän aikaa, tuossa on se daivia? ilmastointi.
Mutta hanskalokero pois, ja sieltä kennon putket auki, ja kenno käteen.
Kyllä tuossa siististi tehden tunnin saa menemään.
Hyvitetään senverran, että 20-30 min realistinen aika. Simppeli homma sinällään.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Niin, ilman kaljanjuontiawellu kirjoitti:Onko siis maahantuojan vai valmistajan asentama ilmastointi? Operaationa ihan samanlaisen kuuloinen kuin ilmastoimattomassa.A Bart kirjoitti:2001 Bravossa menee pikkaisen enemmän aikaa, tuossa on se daivia? ilmastointi.
Mutta hanskalokero pois, ja sieltä kennon putket auki, ja kenno käteen.
Kyllä tuossa siististi tehden tunnin saa menemään.
Hyvitetään senverran, että 20-30 min realistinen aika. Simppeli homma sinällään.
Tuossa on se maahantuojan asentama ilmastointi, eli ei tehtaalta tullut versio automaattisella termostaattisella lämmönsäädöllä.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Moi
Mulla on Fiat 5D PUNTO MULTIUSO 77 1.4 vuosimalli 2007. Ongelma on kuljettajanpuolen sähkötoiminen ikkunannostin joka ei toimi. Sulake kunnossa ja pelkääjänpaikan ikkuna toimii. Onko heittää mitään infoa mikä ois seuraava toimenpide, nykyään kun näiden ikkunoiden pitää toimiakkin?
Toinen kyssäri takaoven käsitoimisesta ikkunasta mikä ei toimi, pyörii kahva vaan eikä mitään tapahdu. Onko millanen homma avata itse ja korjata?
Mulla on Fiat 5D PUNTO MULTIUSO 77 1.4 vuosimalli 2007. Ongelma on kuljettajanpuolen sähkötoiminen ikkunannostin joka ei toimi. Sulake kunnossa ja pelkääjänpaikan ikkuna toimii. Onko heittää mitään infoa mikä ois seuraava toimenpide, nykyään kun näiden ikkunoiden pitää toimiakkin?
Toinen kyssäri takaoven käsitoimisesta ikkunasta mikä ei toimi, pyörii kahva vaan eikä mitään tapahdu. Onko millanen homma avata itse ja korjata?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Hefti kirjoitti:Moi
Mulla on Fiat 5D PUNTO MULTIUSO 77 1.4 vuosimalli 2007. Ongelma on kuljettajanpuolen sähkötoiminen ikkunannostin joka ei toimi. Sulake kunnossa ja pelkääjänpaikan ikkuna toimii. Onko heittää mitään infoa mikä ois seuraava toimenpide, nykyään kun näiden ikkunoiden pitää toimiakkin?
Toinen kyssäri takaoven käsitoimisesta ikkunasta mikä ei toimi, pyörii kahva vaan eikä mitään tapahdu. Onko millanen homma avata itse ja korjata?
Onko vika tullut nyt pakkasten myötä, vai ollut pidempään mykkänä? Ettei ole vain ikkuna jäässä?
Kyseessä lienee Grande Punto ja niissä on käsittääkseni tullut vastaan murtuneita oven johtosarjoja. Eli oveen menevä johtonippu murtuu sieltä saranoiden kohdalta kumihaitarin sisältä. Se nyt itelle tuli ensimmäisenä mieleen, jokatapauksessa ovipahvia irti ja mittailemaan, tuleeko ikkunanostimen moottorille sähköä.
Jos tulee, mutta nostin ei sano mitään, on nostin viallinen.
Jos ei tule, niin tällöin virransaannissa ongelmaa, eli todennäköisesti se oven johtosarja murtunut.
Takaoven ikkunasta, kuuluuko mitään ääntä kun kahvaa pyörittää?
Minkä huollan, sen korjaan...