Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Hyvin on kyllä onnistunut kokonaisuus. Ei mikään tavanomainen elintasosiipi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Rankakärrin tekoa aloiteltu. Materiaalina mitä nyt sattuu olemaan, ja tavoitteena suht kevyt rakenne. Pohjaanlyöntikumien kupit kadottanut Y10:n taka-akseli sattui olemaan varastossa, niin siitähän se lähti. Toinen pyöränlaakeri oli jumissa, mutta näköjään Lybran laakeri on mitoiltaan tasan sama, niin sellainen meni tilalle. En ollut poiskaan heittänyt, kun äänettömään vaihdoin. Eiköhän se metsäkäytössä kestäne. Kuten kuulakytkinkin, jonka katsastusnainen tuomitsi aikoinaan vaihdettavaksi.
Jarrukilvet joutaisi tarvitsijalle. Pintaruosteiset, mutta jämäkässä kunnossa.
Jarrukilvet joutaisi tarvitsijalle. Pintaruosteiset, mutta jämäkässä kunnossa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Nyt kyllä hävettää Kävi B-sarjan mersua katsomassa sillä silmällä...
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kyllä sille kelpaakin pyllistää..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sämpy kirjoitti:Kyllä sille kelpaakin pyllistää..
Ei pitäisi aamukahvi suussa lukea mitään.
Tämän vuorokauden puolella tuli olkavarsi vaihdettua stilettoon ja kirottua ihan täydellisesti minkäänmuotoinen kimppatalli-harrastaminen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eiliseltä, työstin käsityökaluilla irtonaiselle ovelle karmit:
Sahasin seinään reiän:
Ja asensin oven:
Sahasin seinään reiän:
Ja asensin oven:
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Porstua kaipasi pientä pintaremonttia.
Joskus hommat karkaa lapasesta, onneksi nyt ei käynyt niin.
Joskus hommat karkaa lapasesta, onneksi nyt ei käynyt niin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Mie taisin saaha tehtyä huomiseksi eli keskiviikoski pientä rapulan tynkää.
pessimisti ei pety.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eilen tuli saatua aikaiseksi ja tänään tuntui kropassa sen verran ettei juurikaan mitään saanut tehdyksi. Kukahan tuonkin läjän pienii polttopuiksi pinoon ja silppuaa oksat?! Tuntuu ihan mahdottomalta projektilta mutta kun joka päivä vähän puuhastelee niin kyllä joskus se loppuu.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
.. katoin ensin että myrsky iskenyt.
Toivottavasti ei paikalliset pientaloasukkaat käy yöllä hakemassa "halpoja polttopuita".
Toivottavasti ei paikalliset pientaloasukkaat käy yöllä hakemassa "halpoja polttopuita".
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eikös tässäkin ole vieraillut se "Vode" trombi joka viihtyy äänekoskella
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Se on eri teho peli näemmä. Saisi tulla meillekin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Jokunen vuosi sitten tuollaista pihan raivausta tehdessä hinattiin koko rungot pois ja karsinta ihan muualla. Jos noin voi tehdä, niin säästää kyllä työtä hurjasti. Kyllä runkoja sahailee, mutta se risu-/oksasotku on ihan älytön.
Itsehän kasasin 5-satku Valmetin vaihdelaatikon. Jäi kolmoselle jumiin, niin piti kurkata. Väljää siellä täällä niin oli mennyt pykälä ”yli”.
Itsehän kasasin 5-satku Valmetin vaihdelaatikon. Jäi kolmoselle jumiin, niin piti kurkata. Väljää siellä täällä niin oli mennyt pykälä ”yli”.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tässä tapauksessa ei onnistu runkojen pois vienti vaan pitää perata kaikki tuossa pihassa. Olen jo aiemmin tehnyt vieläkin suuremman siivouksen (kaikki silpuksi) tässä pihassa ja nyt vaan otettiin loputkin pois.
Metsuri oli sahaamassa ja minä vetelin taljalla puut haluttuihin suuntiin. Osa oli niin väkkyröitä ja naapurin piharakennukseen päin kasvaneita että taljahommiksi meni. Ja riskit tietenkin minimoituu kun vetelee.
Koko homman taustallahan on tuohon kotipihaan jo vuosia haaveiltu autotalli jonka alta + tulevan tien alta vaan on pakko kaataa kaikki puut. Saa nyt nähdä milloin on mitään varaa rakentaa mutta askel kerrallaan eteenpäin. Reilut pari tuhatta € säästää sähkössäkin, kun nuo takassa polttelee.
Ja mikä ikävimpänä hommana niin tämä mahdollinen uusi tuleva talli on paljon nykyistä pienempi joka on jo ääriään myöten täynnä.
Eli kaluston määrää on järkeistettävä, joten autoja ja tavaraa tulee menemään reilusti myyntiin. Itseasiassa nykyinen tallikin pitäisi myydä että saisi rahat uuteen. Mihinkäs sitten kaikki laitetaan???
Metsuri oli sahaamassa ja minä vetelin taljalla puut haluttuihin suuntiin. Osa oli niin väkkyröitä ja naapurin piharakennukseen päin kasvaneita että taljahommiksi meni. Ja riskit tietenkin minimoituu kun vetelee.
Koko homman taustallahan on tuohon kotipihaan jo vuosia haaveiltu autotalli jonka alta + tulevan tien alta vaan on pakko kaataa kaikki puut. Saa nyt nähdä milloin on mitään varaa rakentaa mutta askel kerrallaan eteenpäin. Reilut pari tuhatta € säästää sähkössäkin, kun nuo takassa polttelee.
Ja mikä ikävimpänä hommana niin tämä mahdollinen uusi tuleva talli on paljon nykyistä pienempi joka on jo ääriään myöten täynnä.
Eli kaluston määrää on järkeistettävä, joten autoja ja tavaraa tulee menemään reilusti myyntiin. Itseasiassa nykyinen tallikin pitäisi myydä että saisi rahat uuteen. Mihinkäs sitten kaikki laitetaan???
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eilen purkailin kahdet AGA:n vanhat kaasupillit - tai siis otin muovikahvat ja takaiskuventtiilit irti. Asetyleenipuolen takaiskut vuoti takaisinpäin ja oli pirun nokisia + molempien puolien sulkuventtiilit antoi kuplaa karasta niin totesin ettei noita kokonaisuutena oikein voi käyttää kaasujen sekoitukseen painelinjan välissä. Kahvan alla kyllä on komeet messinkiputket - mutta siinä kohtaa iski sisäinen pussihousu ja totesin etten noita vielä tuhoa katkomalla kun ovat niin hienoa työtä - vissiin hopeajuotettu kasaan.
No happipuolen takaiskut toimi kuten pitää joten otin ne sitten "lainaan" ja niihin sopii vissiin G1/4 tai jotain sinnepäin oikeakätinen urosjenka - jos liittimessä on soveltuva kartio takaiskuventtiiliin. Töissä löytyi miljoonalaatikosta munkilla kaksi käytettyä messinki letkuliitintä joissa loiva sisäkartio oikealla jengalla, niin ei tarvinnut lähteä kiertelemään ympäri maailmaa. Vielä kun löydän Y tai T haaran letkuille niin vois tesmailla viikonloppuna miten onnistuu Argonin ja CO2 sekoitus kaasulinjassa.
Virtauksen mittailuun ostin jokin aika sitten tuollaisen kolvin päästä mittaavan mittarin jossa kuula muoviputkessa. Saa nähdä miten onnistuu. Tavoite olis siis viimein tesmailla miten tuo Kempin PS5000 sopiva C120P pulssilaite toimii - pulssihärpäkkeen ohjekirjassa kun on teräkselle kaasuksi määritelty 98/2 - 95/5 Ar/CO2 (max 10 % CO2). Paras tunkeuma tuon mukaan 95/5 seoksella. Nyt(kään) ei ihan pysty hommaamaan lisää kaasupulloja että sais "oikean" seoksen valmiina...
No happipuolen takaiskut toimi kuten pitää joten otin ne sitten "lainaan" ja niihin sopii vissiin G1/4 tai jotain sinnepäin oikeakätinen urosjenka - jos liittimessä on soveltuva kartio takaiskuventtiiliin. Töissä löytyi miljoonalaatikosta munkilla kaksi käytettyä messinki letkuliitintä joissa loiva sisäkartio oikealla jengalla, niin ei tarvinnut lähteä kiertelemään ympäri maailmaa. Vielä kun löydän Y tai T haaran letkuille niin vois tesmailla viikonloppuna miten onnistuu Argonin ja CO2 sekoitus kaasulinjassa.
Virtauksen mittailuun ostin jokin aika sitten tuollaisen kolvin päästä mittaavan mittarin jossa kuula muoviputkessa. Saa nähdä miten onnistuu. Tavoite olis siis viimein tesmailla miten tuo Kempin PS5000 sopiva C120P pulssilaite toimii - pulssihärpäkkeen ohjekirjassa kun on teräkselle kaasuksi määritelty 98/2 - 95/5 Ar/CO2 (max 10 % CO2). Paras tunkeuma tuon mukaan 95/5 seoksella. Nyt(kään) ei ihan pysty hommaamaan lisää kaasupulloja että sais "oikean" seoksen valmiina...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto