Z1100

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^^ Ei muakaan kukaan ole pussihousuksi väittänyt. Monasti vaan näkee että muutetaan jotain muuttamisen ilosta ja lopputulos on huonompi kun orkkis. Tosin jos kasin/Zetan ratin vaihtaa, niin ei se siitä huonone :mrgreen:

Tuon oman tikun kanssa katsoin kyllä myös, että pyydetty täyttömäärä oli tikussa järkevällä tasolla. Tosin myös filtterin koko vaikuttaa hieman. Jos ylärajan ottaa sinne luokkaa 220 mm lohkon pinnasta, niin ei se voi ihan pielessä olla. Eihän se tarvitse kun lutun öljypohjaan, niin taas määrä heittää.
Vaihda ainakin öljyfiltteri kunhan olet vähän autoa käytellyt. Öljyn vaihdolla ei niin kiire ole kunhan filtteri pelaa.

Nesteellä on suht hyvä voiteluainehakukone. Nopeasti katsoen antaa Tipolle 3,7 l ja taas vaikka 60/70 Unolle 4,05 l. 1,1 Tipo taas saa vain 3,45 l.

^Jotenkin on itselläkin mielikuva että olisin putken sohossa nähnyt. Voisi olla vaikka joku ie Uno :roll: Tai sitten sekoitan johonkin. Pääasia kuitenkin että vähän edes funtsii missä öljypinta on jos osia sekoittelee. Eikä noista osista aina muutenkaan tiedä mitä on milloinkin sekoiteltu mistäkin. Tuli itsellekin joskus yksi TC-kone joka oli remontin jäljiltä, se olisi kyllä kajahtanut minuuteissa jos olisi sellaisenaan käyntiin täräyttänyt.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No pointtina siis se, että lopputuloksen varmaan suurin osa määrittelee itse. :) Mä digautan noista punasista ja autollekin tarkotus väriä vaihtaa.

Kipunaongelmia, tuntuis hukkuvan puolan jälkeen pois matkasta, hutkitaan.. :twisted:

e: kipinä ehkä löydetty. nyt paukuttelis vähän putkessa, pitäs varmaa vähä säädellä mut tää eioo sitä omaa ekspertiisiä. :)

e2: perinteinen 180 pielessä. Taas mukamas. Käy ja liikkuu.
Eksu79
Viestit: 79
Liittynyt: 17.02.2008 21:52
Paikkakunta: Janakkala

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Eksu79 »

^ Hieno juttu! Saattaa Zaparaatti liikahtaa hiukan kiukkuisemmin tuon remontin jälkeen :)
Fiat Ritmo Abarth 130TC -87
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Aivan kauheasti en ole uskaltanut revitellä, enkä pitkiä lenkkejä ajaa. Ensi viikolla pitäisi kuitenkin ajella leimatädille käymään. :mrgreen: Auto vetää kyllä iloisemmin kuin vanhalla mosalla, varsinkin kun on ehjä kytkin. Sytkä vaan säätämättä ja jakohihnan koppa on leikelty kun ei mennyt pitkälohkoon ja totta helvetissä se koppa meni roskikseen, siinä olisi ollut jotain ajoitusmerkkejä. Mietin, josko vaan säätäisi korvakuulolla sytkää kohilleen :mrgreen:

Takakumit ovat edelleen liian pullat, raapivat sisäänjoustossa - tämän olin jo unohtanut. Pitäisi poistaa aluvanteille uudet kumit, mutta etupään sopivuus kyssäri. Noh, hyllyssä on kyllä biltsun lättyjä pari, joiden avulla nyt jotain taikoja voisi kehitellä.

Autosta poistettu vähän pohjamaalin ylivuotoja ja tehty vahaus, kuvien jälkeen toki

Kuva

Kuva

https://www.instagram.com/jeqq6/" onclick="window.open(this.href);return false; - täällä pari videontynkää, auton valmistusmaan hemmot digauttelee näitä :)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ajoitusmerkit löytyvät myös vaihteiston puolelta ainakin aidossa kasissa. Eli reikä ja asteikko kytkinkopassa, ja sitten vauhtiksella on merkki.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu vauhtipyörällä pitäisi merkki olla ja joissan on kytkinkopassa asteitakin. Sitten vaan lampulla kattoo missä mennään.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jeps, nämä löytyikin jo - kiitoksia :thumb: Josko huomenna hakis lampun
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tööttinappi kiinnitelty, ajotukset säädetty ja aika leimalle varattu.

Kone pitää vähän ikävää meteliä, omaan korvaan kuulostaa vähän kiertokangen laakereiden mekkalalta, mutta saattaa olla että mähmäsin kannenkin kanssa jotain, välikannen kun joutui poistamaan asennusta varten. Nakkasin vähän paksummat öljyt, mutta disukkamaista nakutusta tuppaa tietyillä kierroksilla pitämään. Joskohan tuolla tämän kesän pääsisi, kankilaakerit voi sitten vaihdella talvella.

Lootan välitykset tiheät ja toi ykskurkkuinen kaasari syönee osan tehoista, mutta ihan semihauska vehje ajaa. Pitäisi tilata vielä nuo pidemmät RT päät jostain ja viedä etupää säädettäväksi.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Jos kiertokangenlaakerit pitää ääntä niin ei kannata yrittää kesää ajella. Kampiakselin ja kanget saa heittää romukoppaan jos ei tule kurkistamaan lohkosta kesken ajon. Venttiilivälykset lienet katsonut että on kunnossa...
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Vode131 kirjoitti:Jos kiertokangenlaakerit pitää ääntä niin ei kannata yrittää kesää ajella. Kampiakselin ja kanget saa heittää romukoppaan jos ei tule kurkistamaan lohkosta kesken ajon. Venttiilivälykset lienet katsonut että on kunnossa...
No voiham perkele, täytyy tutkailla vielä ja yrittää täsmentää äänen aiheuttaja. Leimalle nyt kuitenkin täytyy yrittää körötellä..
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Voi olla pakosarjavuotokin, samankaltainen ääni..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jeQQ
Viestit: 934
Liittynyt: 27.09.2008 16:21
Paikkakunta: Vihti

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sämpy kirjoitti:Voi olla pakosarjavuotokin, samankaltainen ääni..
Nojoo, tämäkin täysin mahollista, osa pulteista / kierteistä ei ollut enää ihan terveimmästä päästä.

Onko jollain kikkakakkosta millä tuon varmistaisi? Toisaalta melkeen tekis mieli vaan körötellä ja antaa lohkon räjähtää :lol: :twisted: Toisaalta kk laakerit pitäs varmaan onnata motti autossa?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Yleensä kädellä tuntee jos jostain puhaltaa pakokaasuja. Autostetoskooppi tai jokin korvike on kanssa kätevä varsinkin alakertavauroissa.

Voi laakerit vaihtaa alakautta, tosin pitäisi myös tietää miksi ne olisi hajonneet. Mutta saa ainakin tarkistettua niiden kunnon ja vaikka mitattua välykset.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
VTO
Viestit: 1431
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja VTO »

Väljät kk-laakerit näkyy aika hyvin kuumana öljynpaineesta. Laitoin kerran std laakerit, vaikka piti laittaa 0,25 alikokoiset. Ei kolistanut, mutta öljynpaineet meni alle 0,25 barin kuumana. Tarkististitko / onko tuossa koneessa kiertokangen yläpäissä laakerit ?
Ja onhan noita kolisevia kohteita muitakin: joskus vesipumppu tai laturikin osaa pitää melkoisen kolinan. Mutta kuten aiemmin kirjoitettiin on stetoskooppi tai sen korvike hyvä väline.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Z1100

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Vuotojen etsintään käy letkunpätkäkin. Toinen pää korvaan, ja toisella kuulostelee potentiaalisia vuotokohtia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin