Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
jtuok
Viestit: 542
Liittynyt: 17.05.2004 15:24

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja jtuok »

Mitenkäs siellä kirstunpohjalla ny moiseen olis rahaa.... Vaan juuri jostain luin että tuota tuen maksamista jatketaan 22 vuonnakin.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Minua vituttaa koko etanoli-vöyhötyksessä se, että hinnat pidetään varmasti kannattamattomana. Ittiä ainakaan näiden vakioromujen kanssa kiinnosta 2cnt/100km säästön turvin riskeerata polttoainepumppua ym vermeitä.

Muunnossarjat maksavat (yllätys yllätys) halvimmillaan ton muuntotuen verran ja niidenkin toiminta pakkasilla/pitkällä tähtäimellä voi olla vähän sinne päin. Itse tehden (säätäen jne) voi kylmästartit muodostua ongelmaksi.

Terveisin, jouluaattona 25 minuuttia volvoa käynnistellyt, -18 oli pakkasta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ihan testimielessä tuon boksin aikoinaan itsekin ostin ja nyt on jo parempia versioita markkinoilla. Näissä voidaan tiettyjä parametreja erikseen hienosäätää.

Kovin vähiin on itsellä jäänyt Re85:n tankkaamiset, litrahinta on nykyisin sitä luokkaa että on edullisempaa ajaa 95:lla... Audi tosin hörppää 98:a niin siinä voisi jotain säästää, mutta ajot ovat näin etätyöaikana vähentyneet alle kolmannekseen entisestä normaalista.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

wellu kirjoitti: 21.07.2020 17:55 Päiväkoti ihmetyttää jälleen.
Muksulla on korvan takana ollut syntymästä asti todella ohut iho, joka välillä rakoilee ja vuotaa. Tästä on ihan neuvolassa ym. keskusteltu ja kiitelty kuinka osaamme hoitaa sitä (mullon atoopia).

Päiväkodissa oli (muksun kertoman mukaan) opettaja (uusi) ihmetellyt kovasti ja kysellyt, että mistä moinen tulee ja ettei se voi itsestään tulla. Lopuksi oli ottanut kännykällä kuvat...


...muttei sitten meille vanhemmille voinut kertoa. Tuo muksu kun ei aina muista siitä mainita, eikä kyllä myökään olla korvia nuuhkimassa kokoaika.


Taasko ne meinaa raporttia tehdä... Tää päiväkoti-ikä on ollut yhtä vitun ajojahtia viimeisen kolme-neljä vuotta.
Etsin foorumilta ihan muuta tietoa ja törmäsin tuohon viestiin. Päiväkodit on jo jääneet taa (luojanlykky onneksi), mutta täytyypä palata tuohon boldattuun kohtaan, aavistimmeko oikein...

...kyllä aavistimme, mutta mittaluokkaa emme. Kyseisestä asiasta tehtiin rikosilmoitus aikalailla tähän tyyliin:
- Välitön vakava terveydellinen vaara ja voimakas fyysinen ruhje.
- Epäiltynä vanhemmista isä.
- Lapselle oma asianajaja edunvalvojaksi (mitkään asiat tähän liittyen ei tulleet meille vanhemmille, vaan kaikki viralliset tiedot ja päätökset meni edunvalvojalle).
- Lapsen videokuulustelu kahden virka-asuisen poliisin toimesta.
- Kuulustelu.
- Lastensuojeluilmoitus.

Lyhyesti: soppalat, lasten psykiatria ym olivat asiast aivan halolla päähän lyötyjä. Asiahan raukesi lopulta "näyttöä ei ole" ja tutkinnassa tehtiin ihan rehellisesti virheitä (lastenlääkäriä ei esimerkiksi konsultoitu tai asiasta kuultu vanhempia tai lapsen tavallista päiväkotihoitajaa, tämä kesäsijainen riitti).

Sanomattakin selvää että millaisen henkisen kuorman tuo(kin) paskamyrsky aiheutti. Siitä kärsitään vaimon kanssa edelleen (vaikka asiat käsitelty ja saatu toistaiseksi olla rauhassa) ja omalta kohdaltani voin todeta etten ikinä palaa enään ennalleen. Prosessin aikana sain itse esimerkiksi vakavia rytmihäiriöitä ja ilmeisesti pari pientä sydämen pysähdystä (pari viikkoa täysin ilman unta ja jatkuva hätä). Joo, elintavat on paskat ja poltan tupakkia, mutta lääkäri tutki ja totesi sydämen olevan "erittäin kauniissa kunnossa" ja kehoitti välttämään stressiä. Kysyin "saako tuon kirjallisena?".
Tuon jutun jälkeen olen vain laskenut päiviä siihen, että juridinen vastuuni kenestäkään muusta kuin itsestäni (=laillinen keino ja oikeus ulkopuolisella taholla aiheuttaa vakavaa henkistä kiusaa), loppuu...



Mutta takas tähän päivään. 2020 keväällä kirosin erään opettajan kyvyttömyyttä ratkaista ongelmaa jonka oli itse luonut.
Nyt sama ongelma, eikun opettaja.....en osaa edes selittää. Karkeasti näin:
- Ohjelmat a, b ja c, asenna (video).
- Lisäosat d, e ja f, asenna (video).
- Ohjelmiston määrittely valmiiksi ja valmiiden pohjatiedostojen lataus + määrittely(Videot 1, 2, 3, 4 ja 5).

Tehnyt 1:1 kuten videot näyttää............ei toimi. Tämö todennäköisesri siksi, että opettaja ei ole viitainyt päivittää antamaansa tiedostoa tälle vuodelle, tai jotain muuta. Oikeastaan yhtään mikään asia ei ole mennnyt kuten videoissa, vaan videot ovat 1-4 vuotta vanhoja eikä esimerkiksi lisenssin rekisteröinti ohjelmiston tarjoajalle mennyt kuten oli esitetty.

Sitten:
- ei vastaa sähköpostiin, puhelimeen, tekstiviestiin tai oppimisympäristön keskustelufoorumin viestiin.


Selvä...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Keltsi kirjoitti: 30.12.2021 11:14 Kaikkialla mainostetaan kuinka Traficom maksaa tuota muuntotukea tämän vuoden loppuun (jos kirstunpohjalla on rahaa), mutta vasta hakemuksen yläreunassa on maininta, että muutos tulee olla tehty ennen 30.11.2021 :evil: Tuotahan ei sitten mainita missään muualla kuin tuossa hakemuksessa sekä tietysti laissa jossa em. tuesta määrätään :roll: Ja koska asiasta on säädetty laissa, niin se takaraja pitää...

Nimimerkillä: kuukauden myöhässä
Avauduin tästä asiasta myös Jeep-foorumille ( http://fjdc.org/bbs ), jossa olen myös kirjoitellut kokemuksiani tuosta eFlexfuelista. Siellä toinen jäsen kirjoitti heti perään muutoskatsastaneensa oman autonsa etanolille sama päivänä sekä laittaneensa muuntotukihakemuksen sisään ja saaneensa myönteisen tukipäätöksen jo seuraavana päivänä. Tuon kirjoituksen perusteella laitoin itsekin hakemuksen Traficomille ja jäin odottelemaan päätöstä. Omalla kohdalla päätös ei tullut yhtä nopeasti ja ehdin jo ajatella ettei sieltä mitään enään kuulu, kun muuntotuen nettisivutkin olivat kadonneet Traficomin sivuilta. Eilen kuitenkin tuli päätös sähköpostiin ja se oli MYÖNTEINEN 8-)
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Johan mä ehdin lauantaina jo miettiä, että nyt tuo käyttis-audi rupeaa olemaan aiemmin haluamassani kunnossa (pois lukien perän kolahtelu) niin hetihän se rankaisi ja katosi yhteys kampiakselin ja maapallon väliltä... Autoliiton plusjäsenyys pelasti jälleen kerran ja sain auton hinautettua tallille jatkotutkimuksiin. Siellä vika kohdentui oikean takavetarin ja pyörän väliin. Sitten vaan purkamaan ja kädet kyynärpäitä myöden ristissä toivoen, että sieltä olisi vetonivel hajonnut. No, vetarin päästä oli poorit sileänä, kiva homma :( Euroopasta myydään uusien vetareiden kohdalla ei ooota, mutta jenkeistä löytyy... Saas nähdä koska saapuvat, toivottavasti pian!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
JLaines
GFF
Viestit: 564
Liittynyt: 14.02.2010 12:38
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja JLaines »

Tarpeeksi kun on voimaa niin aina löytyy jostain se sulake mikä antaa periksi.
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Sahan kehveli hukkasi tyhjäkäyntinsä! Käyntiin kuin palmun alta, ja työvoima kunnossa, mutta kun lasket kannolle ja selän käännät, niin klops, sammahtaa; eikä reagoi säätöihin. No, onhan näitä kohta 50v rassailtu, joten tutustumaan lähemmin. Stihlin 026, järeämmän tavaran kaatoon, kyseessä, eikä edes mikään kauhean paljon ajettu laite, lähinnä vaan tosiaan raskaamman tavaran satunnaiseen "huolintaan". Tarkastelun tulos: sähköt kunnossa, polttoainetta saa, ei letkuissa vuotoa, kaasuttimen kalvot ehjät, impulssiputkikin tiivis. Oli jo mennä sormi suuhun, mutta kait ihan vahingossa pyörittelin hyvin puhdisteltua kaasutinta käsissä, niin eikös kaasarin runkoon menevä L-kappale jotenkin pyörähtänyt hassusti. Kiinnostuin tietenkin, että mitäs hemmettiä, ja kirottua, kyseinen osa, joka on muovia, ainoana muovisena kappaleena muuten napakan metallisessa paketissa, olikin halki juuresta (osa painetaan kaasariin kiinteästi juotettuun lyhyeen messinkijalkaan)! Juuttaan pässit; miksi juuri tähän paikkaan pitää muovia rakennella... yleensä nämä polttoaineen sisäänmenoputket ovat kunnolla täysmessinkiä tai edes valumetallia. Asia kumminkin vilpitön, sieltähän se liika ilma menee sisään ja tyhjäkäynti hukassa. Eikä juuri tuota L- osaa saa erikseen mistään. Muutamat sahaliikkeet, sellaiset perinteisetkin, purkuosan toivossa tuli kierreltyä, niin joka paikassa sama virsi: Liettuan pojat ostavat kaikki sahanraadot, mitään ei jää varastoon enää. Eli osta joko merkkikaasari (sataviiskymppiä) tai kiinaversio (hyvällä tuurilla aivan ok, useimmiten ei saa säätöihin) tai uusi saha. :x Perskeles, vanhan Raketin kaivan kyllä nyt esille, sillä jo 70-luvulla meni petäjän tyveen kuin kuuma veitsi voihin, eikä mitään piiperrystemppuiluja osien kanssa!!!

Noh, jos omistat 024,026 tai 260 Stihlin (ties vaikka olisi muissakin sama kaasutin), joka loppuun ajettu tms., niin voisin olla kiinnostunut... Walbron WT426 A tai nykyisin B on kaasarin tyyppi. Muuten pitänee kokeilla jotain "pielavetistä" tiivistyshommelia L-putken juureen :roll:
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Aikoinaan ostin ajettavaan leikkuriin käyntivikaisen Tecumsehin koneen halvalla. Käyntivian syyksi osoittautui se, että joku oli ottanut kaasarista seosputken parempaan talteen. Koneen kunnosta ei ollut varmaa tietoa, niin ei huvittanut maksaa koneen ostohintaa uudesta seosputkesta, joten tilaukseen kiinalainen kopiokaasari kympillä. Kaasari paikalleen, ja toteamus, että ei pelaa kunnolla - vaikutti siltä, että joku kanava on tukossa tai jäänyt avaamatta. Ei yllätyksiä siis tässä vaiheessa.

Mutta: Kopio oli sen verran tarkka, että sen seosputki kävi suoraan alkuperäiseen kaasariin, ja nyt on jo useampia vuosia katkottu heinää sillä koneella.

Tuo sahan kaasarin nipan hajoaminen ei ole ilmeisesti kovin harvinaista, mutta varaosaa ei enää saa. Nippa on kiinni ilmeisesti vain puristamalla, ja muovin kutistuminen vuosien saatossa saa sen irtoamaan. Ehkä tuohon voisi sorvata sopivasta aineksesta (messinki, kupari?) uuden tiukalla sovituksella olevan nipan, joka liiman kanssa kiinni? On noihin kierteitäkin jotkut ahkerat tehneet. Tai sitten testaa tuon kiina-vaihtoehdon. Nippaa tuskin kannattaa kiinakaasarista alkaa irrottelemaan, ei se kuitenkaan kestä sitä tai pysy kiinni.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Keltsi kirjoitti: 24.01.2022 11:55 No, vetarin päästä oli poorit sileänä, kiva homma :( Euroopasta myydään uusien vetareiden kohdalla ei ooota, mutta jenkeistä löytyy... Saas nähdä koska saapuvat, toivottavasti pian!
Hitsillä kiinni ja ahtoja alas? Kuuntelinkin, että oli ihan kun mun traktorin lumilingon räikkäakseli.

MultiplaJTDmies kirjoitti: 26.01.2022 13:41 Noh, jos omistat 024,026 tai 260 Stihlin (ties vaikka olisi muissakin sama kaasutin), joka loppuun ajettu tms., niin voisin olla kiinnostunut... Walbron WT426 A tai nykyisin B on kaasarin tyyppi. Muuten pitänee kokeilla jotain "pielavetistä" tiivistyshommelia L-putken juureen :roll:
Minulla olisi muutama kontakti joista voisin kysellä. Harmi kun yksi sahajemmari lopetti nuo pienkonekorjaustyöt reilu vuosi sitten. Sillä oli iso jemma purkusahoja. Tosin tuskin ne romuksi meni. Voin kysellä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Stefa »

^ Kyselin tuota kaasarihommaa ja eioota tuli. Ovat kuulemma korvauskaasareina käyttäneet jotain Belgiasta saatavia kiinalaisia. Kuulemma ne on pelanneet hyvin ja hintaa 30 e toimitettuna.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Keltsi kirjoitti: 24.01.2022 11:55 Euroopasta myydään uusien vetareiden kohdalla ei ooota, mutta jenkeistä löytyy... Saas nähdä koska saapuvat, toivottavasti pian!
No niin, saaga jatkuu... Paketti Rockautolta tuli perille nopeasti, alle viikossa. Paketit auki ja valmistajan laatikossa luki isolla made in china :( Tämän perusteella osasin jo epäillä, että noinkohan homma sujuu kuten suunniteltua. Sisemmän vetonivelen karkaisurajat näyttivät olevan huomattavasti epämääräisemmät kuin hyllystä löytyneissä Meylen nivelissä, joten kiinanivelet irti ja Meylet tilalle, tai sitten ei... Pikitukka on käyttänytkin akselissa jotain ihan omaa pooritusta niin eihän siihen tuo Audin nivel passaa :evil: Tämä voisi olla tulevaisuudessa haastava yhdistelmä, joten reklamaatiota Rockauton suuntaan josta vastaus, että hyvitämme mikäli lähetät osat takaisin omalla kustannuksellasi :x Sanomattakin selvää, ettei noita kannata lähettää täältä Härmästä jenkkilään omalla kustannuksella eli taas maksettiin oppirahoja...

Nyt toivo lepää Ranskasta saapuvan käytetyn akselin varassa, jos siinä selviäisi uusien nivelien vaihdolla.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja VTO »

Noh, jos omistat 024,026 tai 260 Stihlin (ties vaikka olisi muissakin sama kaasutin), joka loppuun ajettu tms., niin voisin olla kiinnostunut... Walbron WT426 A tai nykyisin B on kaasarin tyyppi. Muuten pitänee kokeilla jotain "pielavetistä" tiivistyshommelia L-putken juureen


En muista mistä kohtaa oli kaasari lettipuhaltimesa halki, mutta hyvä puhdistus ja iso mälli Aralditia päälle. Vuosia on kestänyt. Epoksit kai kestää bensaa suht hyvin.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mä pistin messinkijäähyttäjään täyttökorkin kiinni aralditilla ja on kestänyt vuosia.

Taikasana onkin "riittävä puhdistus". Kuvittele DNA laboratorio ja sillä mentaliteetilla toimii, niin onnistuu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

Milloin tää saatanan bensanhinnan nousu loppuu???

Vitun hienoa kun vaikka miten nätisti ajelee ja koettaa ns. turhaa karsia, niin 60 euroa kuukaudessa menee enemmän pakoliseen liikkumiseen.

Saatana.
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin