Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

No niin takaovien kahvoja jumpattu, ja tapit vaihtamalla saa soivan pelin. Alan vahvasti kallistua vesiongelmissa siihen antenninjalan vuotoon, joskus tiputtaa vettä kyynärnojalle saakka. Aika lohduttoman näköinen oli tuo takimmaisen kattolampun piirilevy, pitää viedä töihin tutkittavaksi onko siinä katkoksia. Vastusten ja kolmen kytkimen lisäksi siinä ei taida paljoa muuta elektroniikkaa ollakaan. Pitää koettaa tiivistää vaikka Hylomarilla, saa joku joskus irtikin sen antennin. Ei ole muuten ABS-liittimien irroitus.kontaktispray-kiinnitysoperaation jälkeen ollut absihälyjä, vaikka sadettakin on ollut.
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Ei mennyt niinkuin Strömsössä: Vasemman takaoven painikkeen muovi murtui kun yritin ottaa tappia pois, oli todella pahasti ruostunut. Oikea sen sijaan toimii jo. Myös antennin tiivistystä tulee parantaa, vuosi edelleen sen keskipultin läpi.
Ehjä kahva tai edes muoviosat olisi nyt kova juttu.
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Oletkis Isola saanut yksityisviestejä, roikkuvat "lähtevissä", vaikka olen kyllä lähettänyt ne. Kahva siis kiinnostaa, jos vain muoviosat ovat kunnossa.
Puhelinkin löytyy, nollaneljäsattaa, 6447o9
Avatar
Aero
Viestit: 294
Liittynyt: 24.02.2016 23:16
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Aero »

^Tuo viestilaatikon nimi on vähän huono suomennos. Viesti on "Lähtevät" kansiossa siihen asti, että vastaanottaja avaa sen viestin, sen jälkeen se siirtyy "Lähetetyt" -kansioon.

Paremmat nimet olisi varmaan vaikka "Lähetetyt" ja "Toimitetut".
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.

Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Aero kirjoitti: 28.08.2022 11:12 ^Tuo viestilaatikon nimi on vähän huono suomennos. Viesti on "Lähtevät" kansiossa siihen asti, että vastaanottaja avaa sen viestin, sen jälkeen se siirtyy "Lähetetyt" -kansioon.

Paremmat nimet olisi varmaan vaikka "Lähetetyt" ja "Toimitetut".
Kiitoksia infosta, Polforea )
Avatar
OT 2000
Viestit: 86
Liittynyt: 25.12.2002 21:35
Paikkakunta: Köyliö

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja OT 2000 »

Kovasti on hankala löytää etuiskarin suojakumia Thesikseen, osaako joku kertoa, sopiiko jonkun muun auton suojakumi mittojen puolesta Thesikseen?

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Numero 3.
Fiat 850 sedan vm.67
Fiat 850 coupe vm.66
Alfa Romeo 33 Qv vm.91
Alfa Romeo 156 2.5V6 vm.98
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Eikö osanumerolla googlaaminen tuonut tuloksia, vai oliko kaikista paikoista jo loppu ?
Vähän sama ongelma ovenkahvan kanssa, vielä puuttuu, mutta kai sitä pitää ulkomaiselta käytetyn tavaran kauppiaalta kysellä.
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Nyt löytyi ovenkahva, saas näkee koskaa kotiutuu. Takamatkustamon lampun piirilevy korjattu, auto siiis paranee vanhetessaan :D
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kuinkas iso homma on lämmityslaitteen ohjainläppien kaivaminen esille? Kuljettajan jalkatilaan ei tule ilmaa ollenkaan. Tämän seurauksena koko lämpötilan säätö sekoaa, kun sisälämpö ei seuraa toivottua - eli jalkatilassa on kylmä ja muualla kuuma.

Koitin jo irrottaa keskikonsolinen verhoilut. Niiden takaa löytyy itse ilmakanava, mutta ei mitään härkittävää. Joutuuko koko kojelaudan räjäyttämään vai saako tuon jotain kautta sorkittua vähemmällä purkamisella?

Vikakoodien mukaan sen läpän asentoanturin signaali on ulkona alueelta. Aikaisemmin noilta suunnilta kuulunut rapina on myös loppunut. Matkustajan puolella toimii.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

OT 2000 kirjoitti: 10.09.2022 11:40 Kovasti on hankala löytää etuiskarin suojakumia Thesikseen, osaako joku kertoa, sopiiko jonkun muun auton suojakumi mittojen puolesta Thesikseen?

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Numero 3.
https://www.autonvaraosat24.fi/search?keyword=60674620
Itse kävin kappaan hakemassa paikallisesta varosapuljusta varaosanumerolla, löytyi heti monroen vastaava.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Isola kirjoitti: 05.03.2023 20:33 Kuinkas iso homma on lämmityslaitteen ohjainläppien kaivaminen esille? Kuljettajan jalkatilaan ei tule ilmaa ollenkaan. Tämän seurauksena koko lämpötilan säätö sekoaa, kun sisälämpö ei seuraa toivottua - eli jalkatilassa on kylmä ja muualla kuuma.

Koitin jo irrottaa keskikonsolinen verhoilut. Niiden takaa löytyy itse ilmakanava, mutta ei mitään härkittävää. Joutuuko koko kojelaudan räjäyttämään vai saako tuon jotain kautta sorkittua vähemmällä purkamisella?

Vikakoodien mukaan sen läpän asentoanturin signaali on ulkona alueelta. Aikaisemmin noilta suunnilta kuulunut rapina on myös loppunut. Matkustajan puolella toimii.
Eikös niissä pdf:ssäkään kerrota?
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Kerrotaan sen olevan iso homma eli suunnilleen kojelauta irrota ja kiinnitä. Muistelen perimätiedon kertovan sen keskikonsolin sivupaneelin kautta ronkkimisesta. Sieltä ei kuitenkaan heti löytynyt voittoa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lybran tehdasmanuaalissa kaikki on maalattu isolla pensselillä, kaikki tehdään ottamalla kaikki pois. Ainakin konehuoneessa on pärjännyt vähemmälläkin. Sisäilmankierron läpän moottori pitäisi vaihtaa, ja tehdasmanuaalin mukaan homma alkaa takapenkiltä käsin, kun pitäisi irrottaa keskikonsoli, ja sitten koko kojelauta. Meinasin katsoa, onnistuisiko kuitenkin vähemmällä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
dnapekko
Viestit: 46
Liittynyt: 05.05.2021 20:48

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Onkos etuakseliston ABS-anturin vaihdossa mitään kummallista? Pitäisi ennen Luoston reissua vaihtaa, kun häiritsevoä herjoja tulee mittaristoon
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Ei mitään ihmeellistä, helppo homma. Liitin on konehuoneen takareunan muovin alla. Sisälokariakaan ei tarvitse irrottaa kokonaan. Etuosan avaaminen riittää ainakin oikealla. vasemmasta en muista.

Vanha anturi istuu usein todella tiukassa ja sen voi joutua poraamaan pois. Älä poraa liian syvälle jotta kolon pohjan olake ei vioitu. Vähän alkua 4 mm terällä ja puuruuvi anturiin, niin siitä vetämällä pitäisi lähteä.

Jos vikakoodeja tulee useammasta anturista, kannattaa puhdistaa ja kuivata (!) ABS-ohjaimen liitin. Se alumiinikuorinen purkki konehuoneen vasemmassa etukulmassa.
Vastaa Viestiin