Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Luuri jäi ottamatta mukaan kun kurkin wellun inspiroimana tuosta omasta purkista ne takasivu kyljen ilmaräppänät, niin kuvia en saanut. Tuossa on molemmin puolin takana verhoilussa romukotelot ja verhoilu kiinni kuormalenkin alla johon torxi katkesi. Se siitä kurkkimisesta. Lampun vaihtoa varten ja vissiin koukun johtosarjaan on luukut kuskinpuolen romukotelossa ja siitä räpläämällä siellä on koko matkan superloni levy joka on Ihan märkä. Apukuskin puolella tankin aukon päällä iso pyöreä muotosuoja ja jotain superlonia sielläkin. No tuli koitettua puuilon lähin vastaava koodimaali paukkupulloa takaluukun kulmiin kun jää irrottanu maalit. Ihan ok lähellä on sävy. Konepeltiin kiveniskemiin meinaan korjauksien päälle laittaa zink ja tuota paukkuväriä. Yllättäen takaluukun sisäalareunassa on hyvin tullu ruostetta, oli meille tullessa kaikki luukkujen välit ja saumat täys kuravelliä ja neulasia. Sinkkiä laitan sinnekkin et ei vaan puhkee läpi.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Eihän tämä olisi fiat ellei näin tapahtuisi..
Tarkista hehkut ilmoitus aamulla käynnistyksen jälkeen, käynti normaalia. Päivällä uudestaan. Hehkujen vaihtoo mietin, kunnes luin että releessä 99% häiriö tms mut ei välttämättä vikaa. No piuhat irti releestä ja rele käteen. Kop kop... Ja takasin kiinni. Auto käymään ja ilmoitus poissa. Kuten myös huoltomuistutin, takavalot osittain, jarruvalo ja molemmat takasumarit, ja toinen etusumuvalo. Takavalosta ei telinettä mun sormilla irroteta ja toinen lukkokynsi jo valmiiksi poikki. Ei jaksais taistella.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Takaata oli kummatkin jarruvalot lopulta palanu, sain makaamalla tavaratilassa koplattua lampunpitimen irti. Takasumuvalot alko pelaan kun hieroin lampunkantaa kontin mattoon.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Tuo check glow plugs ilmoitus vilkuttavalla hehku valolla on ilmeisesti joku jälkihehkutuksen toimimattomuus releessä. Hehkut on kunnossa. Pienet ohmit tuli kun mitattiin ne kuitenkin. Ja suoraan liittimestä tehtynä naurettavan helppoa.
Lomien jälkeen kulkenu töihin pelkkää kaupunki ajoo 5.8l keskikulutus.
Lomien jälkeen kulkenu töihin pelkkää kaupunki ajoo 5.8l keskikulutus.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Tänään pimeni takaluukun parkit, lamput näyttää ehjiltä, koitin toista polttimoa joka sammui heti eikä enää syttynyt. Pakkivalot pimeenä myös ja ne alko pelaan kun sen liittimen irrotin ja kylvetin kontakt sprayllä. Takasumareista taas ihan ilmoitus näyttöön. Miks ei tärkeistä takaparkeista tuu mitään ilmotusta?
Takasumarit alko toimiin ihan itsestään. Emmää tajua.
Takasumarit alko toimiin ihan itsestään. Emmää tajua.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Sulla saattaa olla johtosarjassa murtuma siellä kontin saranoiden tykö olevan kumilutteron sisällä. Palaako rekkarin valot?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Uudet 5w parkkipolttimot auttoi. Katoin vanhaa ja lanka kiinni ei poikki. Kummasti noita menny tän relehomman jälkeen ja yhteydessä.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Ilmojen viilennyttyä +7 ja alle ei tämä tietenkään lämpiä alle 30 km ajon aikana yhtään. Viime talvena oli joku valkonen telttapatjan tapanen isoilla nippusiteillä alaritilällä, maskin päälle koitin taiteilla jotain pahvia mutta se lähti nopeesti ja oli ehkä liikaa kun oli kokonaan ummessa. Nyt on maski sellasessa kunnossa jotta irtoaa ilman sormien päiden aukeamista ja sielläkin on ylin osa puolittain ummessa. Syyläriä vasten ei suoraan ole mitään.
Työmatka on hyvä verrokki kun samassa kohtaa mittari alkaa näyttään lämpöjen nousua kesällä niin kelien viilettyä ei ekaa viivaa mittarissa ohiteta. Nyt kun keula on tuolleen ummessa nous mittari kohtuu nopeesti ekan viivan jälkeen normilämpöihin eikä pudonnu vaikka laitoin lämppäristä tehoja.
Katotaan mitä tuleman pitää.
Työmatka on hyvä verrokki kun samassa kohtaa mittari alkaa näyttään lämpöjen nousua kesällä niin kelien viilettyä ei ekaa viivaa mittarissa ohiteta. Nyt kun keula on tuolleen ummessa nous mittari kohtuu nopeesti ekan viivan jälkeen normilämpöihin eikä pudonnu vaikka laitoin lämppäristä tehoja.
Katotaan mitä tuleman pitää.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Kytkimessä on pakko olla ilmaa, saako ilman nosturia tehtyä ilmausta tai ylipäätään muuta kun jarrunestettä lisättyä?
Oireena todella ärsyttävä kytkimen tartunnan jatkuva vaihtuminen joka painalluksella irroittaa eri kohdassa ja nyt huomasin kun koittaa kytkimellä pitää pienessä mäessä tarvii kytkintä painaa pian lisää pohjaa kohti kun lähtee tarttumaan täysin. Yleensä en pidä mäessä ku jarrulla. 20 vuotta automaatilla ajanut niin vähän tottunu erilaiseen tyyliin.
Oireena todella ärsyttävä kytkimen tartunnan jatkuva vaihtuminen joka painalluksella irroittaa eri kohdassa ja nyt huomasin kun koittaa kytkimellä pitää pienessä mäessä tarvii kytkintä painaa pian lisää pohjaa kohti kun lähtee tarttumaan täysin. Yleensä en pidä mäessä ku jarrulla. 20 vuotta automaatilla ajanut niin vähän tottunu erilaiseen tyyliin.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Tai sitten poljinsylinteri on väljä. Vai joko se vaihdettiin?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Pakkaset kun tuli eli - 2 c ei keulalla alamaskin peittävällä ja maskin takana puoliks umpeen laittetulla rätillä saanu yhtään mitään aikaan.
Jotain siis tehtävä toisin, maskin päälle kumi, jatkuen rekisterikilven alle puoleen väliin ja auton alla tutkintaa. Siellä alavesiletku 30 cm matkan alempana mitä korirakenteet eikä mitään suojaa. Mustaa 20mm paksua armaflex isoilla nippusiteillä viimassa viihtyvän letkun päälle. Puolet pohjamuovista on kadoksissa ollu aika kauan varmaanki. Ei se nyt vieläkään lämpiä kunnolla. Tarvii lisätä tuo kumi tuohon alamaskiin vaikka ei siitä solulevystä ilma mee läpi. Kaupunkikulutus 6.3
Jotain siis tehtävä toisin, maskin päälle kumi, jatkuen rekisterikilven alle puoleen väliin ja auton alla tutkintaa. Siellä alavesiletku 30 cm matkan alempana mitä korirakenteet eikä mitään suojaa. Mustaa 20mm paksua armaflex isoilla nippusiteillä viimassa viihtyvän letkun päälle. Puolet pohjamuovista on kadoksissa ollu aika kauan varmaanki. Ei se nyt vieläkään lämpiä kunnolla. Tarvii lisätä tuo kumi tuohon alamaskiin vaikka ei siitä solulevystä ilma mee läpi. Kaupunkikulutus 6.3
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Varmaan turhaa huutaa "termostaatti" tässä vaiheessa?
Ei muutako pienempää pykälää ja enämpi syöttöä. +5 kun on keli, niin farkkustiloon tulee kylmä.
Ei muutako pienempää pykälää ja enämpi syöttöä. +5 kun on keli, niin farkkustiloon tulee kylmä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Jep sitä termaria on jo ehdotettu vaikka ja mistä suunnista. Tähän on äiten miehen toimesta vaihdatettu termaripaketti samasta kylmästä syystä jo aikaisemmin. Eikä se lämminny sen jälkeen yhtään sen paremmin.
Toinen talvi tälle nyt tulossa, kesän meni ja lämpes eikä kuumennu liikaa. Et sillä tavalla termari toimii.
Työkaverilla räsymattoa armaflexiä jne telttapatjaa hdi pökötin konehuonees iha täytee sullottu. Pitää koittaa.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Säästöpossun huoltopäiväkirja.
Onkohan lämpötilatieto sitten oikein?
Jos on vesijohtovettä käytetty jäähdytysnesteen lantraamiseen, on siellä varmaan kennot kalkkeutuneet. Oisko siinä lämppärin kennossa sitten ilmakuplaa. Siinä letkussa on ilmauspaikka semmonen muovinen lätkä.
Jos on vesijohtovettä käytetty jäähdytysnesteen lantraamiseen, on siellä varmaan kennot kalkkeutuneet. Oisko siinä lämppärin kennossa sitten ilmakuplaa. Siinä letkussa on ilmauspaikka semmonen muovinen lätkä.