Fiat Ducato 2.0 JTD -05 ei käynnisty

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Fiat Ducato 2.0 JTD -05 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tämä malli ei ole tuttu. Yleensä paksut kaapelit ovat starttimoottoria varten. Maadoitus on koko järjestelmälle. Menee mittaushommiksi. Virtalukolle pitää tulla jatkuva jännite. Kun virrat kääntää päälle pitää jännitteen mennä ECU:lle joka valmistelee auton käynnistystä varten. Seuraavalla käännöllä jännite menee startille joka pyörittää moottoria.
Mittaa v-lukolle tuleva jännite joka kytkee autoon virrat ja mahdollistaa startin. (Voi olla muutakin, minä en pyörillä kulkevista tietokoneista tiedä). Etsi ja korjaa katkos.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat Ducato 2.0 JTD -05 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Akun sisäinen vika olisi tosiaan mahdollinen, katsotaan mitä siitä selviää. Tietty jossain päin konehuonetta voi olla isoja pääsulakkeita joitten liitokset lämmenneet ja menneet pilalle. Mun vanhemmassa mallissa ei ole, mutta tästä en tiedä. Aika monissa on 30-80A isoja sulakkeita nykyään, joitten kautta kiertää liki kaikki virrat. Ne on yleensä konehuoneessa, ennen virran siirtoa hytin puolelle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Narskuttelija
Viestit: 9
Liittynyt: 20.08.2021 18:01

Re: Fiat Ducato 2.0 JTD -05 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Narskuttelija »

Kiitos vastauksista. Tämä ratkesi läpikäymällä plussanavan päällä oleva sulakehässäkkä ja uudelleenkiristämällä siihen tulevat liitokset :thumb: Pitää seurata tilannetta, jos oikuttelee jatkossa niin pitää varmaan uusia se koko sulakehässäkkä, näytti löytyvän tarvikkeenakin.
Vastaa Viestiin