
Ostin:
Re: Ostin:
Smirgelin, vähän parempi terottaa talttoja jatkossa.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Ostin:
Juu, mm. moni muukin työkalu on taatusti mukavampi teroittaa tuolla kuin viilalla tai rälläkällä. Tähän asti ne kuitenkin ovat "riittäneet", mutta nyt kun pitää koettaa saada sorvitalttoja teräväksi, alkoi kaipaamaan paikallaan pysyvää työkalua.
Samaten pärskeitä pikkupaloista on ehkä kivempi poistaa tuollaisella yms. Taatusti löytyy käyttöä nyt kun on hankittuna
Samaten pärskeitä pikkupaloista on ehkä kivempi poistaa tuollaisella yms. Taatusti löytyy käyttöä nyt kun on hankittuna

Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Ostin:
Smirgelillä ainoastaan pilaa puutyökalut. Laikka on liian karkea ja kierrosluku liian nopea. Saa rosoisen, poltetun terän.
Tahko tai liippa vedellä tai öljyllä.
Tahko tai liippa vedellä tai öljyllä.

Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Ostin:
Ei pilaa, jos ei painata liikaa ja muistaa jäähdyttää välillä. Itse teroittelen sorvin- ja poranteriä. Samoin saa lyhennetyistä ruuveista kierteen päädyt tasattua ja muotoiltua kaikenlaista kalikkaa, siivottua purseita jne.
Puukot, kirveet ja kassarat toki sitten liipalla tai vastaavalla, ja tarvittaessa ensin viilalla.
Puukot, kirveet ja kassarat toki sitten liipalla tai vastaavalla, ja tarvittaessa ensin viilalla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12.11.2009 14:59
Re: Ostin:
se on Mazdaki nyt leimakunnossa, sen jälkeen museomiehet kokoontuu.deltajengi kirjoitti: ↑22.11.2022 09:52 mazda 1500 vm1968 oli pakko hommata kun halavalla sai, mahtaakohan osia löytyä enää, peltitöitä ei onneks tarvi tehhä.
Uudet nastatkin alla, pitäskö raapasta Lumppariin sillä, kiitos avustaneille !
Re: Ostin:
Kyllä tähän ikään mennessä kokemus on opettanut, että mikään yleiskäytännöllinen työkalu ei ole optimaalinen mihinkään, mutta monessa kohtaa rauhallisuus ja tarkkuus auttaa paljon. Jakoavaimellakaan ei aina pilaa pultteja.
Kyllä, vesitahko oisi varmaan parsa, mutta vielä en sellaista osta, koska sille ei ole sopivaa lämmintä sijoituspaikkaa. Kylmässä tilassa taas vesi ei ole tässäkään kohtaa hyvä idea. Päädyin siihen, että smirgelillä tekee tosiaan muutakin, se ei ota pakkasesta sillain nokkiinsa ja jos kivi on liian rosoinen, niin sen voi vaihtaa.
Kokeilin tänään pilata paria talttaa, mutta en onnistunut tyystin pilaamaan. Päinvastoin, paranivat vanhasta statuksestaan havaittavasti. Pyöräytin kokeeksi tuollaisen pikarin:

On siinä virheitä, näkyy ihan kuvassakin, mutta ne ei johdu noista kahdesta terottamastani taltasta vaan reeniä kaipaavasta sorvaajasta. Lahjattomat nääs reenaa, niinku esmes minä - edellisiin suorituksiin verratessa näkyy kuitenkin selkeetä kehitystä.
Kyllä, vesitahko oisi varmaan parsa, mutta vielä en sellaista osta, koska sille ei ole sopivaa lämmintä sijoituspaikkaa. Kylmässä tilassa taas vesi ei ole tässäkään kohtaa hyvä idea. Päädyin siihen, että smirgelillä tekee tosiaan muutakin, se ei ota pakkasesta sillain nokkiinsa ja jos kivi on liian rosoinen, niin sen voi vaihtaa.
Kokeilin tänään pilata paria talttaa, mutta en onnistunut tyystin pilaamaan. Päinvastoin, paranivat vanhasta statuksestaan havaittavasti. Pyöräytin kokeeksi tuollaisen pikarin:
On siinä virheitä, näkyy ihan kuvassakin, mutta ne ei johdu noista kahdesta terottamastani taltasta vaan reeniä kaipaavasta sorvaajasta. Lahjattomat nääs reenaa, niinku esmes minä - edellisiin suorituksiin verratessa näkyy kuitenkin selkeetä kehitystä.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Alfa Romeo 33 P4 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Ostin:
Ostitko Linean, kun olit siitä kysellyt yksityisviestillä? En edes huomannut koko viestiä. Sori vaan. Toivottavasti on hyvä "lämpövoimala"! 

Re: Ostin:
Air-Fryerin, sitä kun nyt niin hehkutetaan. Taitaa olla tulevaisuuden leipäkone...
Kyllä sillä hyvää tulee vaikka mistä toisaalta.
Kyllä sillä hyvää tulee vaikka mistä toisaalta.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Ostin:
En, parille myyjälle soitin, mutta liian vahva kebab esti keskustelun.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ostin:
Eikös Lineat ole kebabin voimilla rakennettujakin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Ostin:
Ei, mahorkan ja vodkan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Linea
Production at the Tofaş plant is mostly aimed at the local Turkish market, whereas CBUs are shipped out for the EU market and CKD components are shipped to the Tatarstan plant of the Fiat-Sollers joint venture in Russia.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ostin:
Alkuvuosina tuo malli tuli Turkista ja sitä yritettiin myydä muuallakin Euroopassa. Myynti loppui ja suurinosa Lineoista myytiin Turkkiin. Voi olla totta, että nämä muut Itä-Euroopan Lineat tulivatkin Venäjältä sitten myöhäisempinä vuosina. Epäilen.
Suomessa myyntiä olisi auttanut, jos olisi ollut edes paremmin varusteltuja versioita saatavilla. Kyllä ne on kebabin voimalla tehtyjä.
Suomessa myyntiä olisi auttanut, jos olisi ollut edes paremmin varusteltuja versioita saatavilla. Kyllä ne on kebabin voimalla tehtyjä.