Patonkia imusarjaan topikki

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

wellu kirjoitti: 28.04.2023 16:29
kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 16:22
kitkar745 kirjoitti: 27.04.2023 23:03 Saksasta tilaamani öljy on saapunut, hämmentää vaan kollin paino 66kg.

12litraa mobil atf 220 ei noin paljoa paina.
Ei tullu atf 220 vaan 80 litraa jotain shc 220 gear öljyä.

Tarttee varmaa palautella. Noitten arvo on monta sataa e kannulta.
Tilaa uuet ja myy noi arvokkaammat? :mrgreen:
Kuka ne ostaa?
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja wellu »

kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 17:35
wellu kirjoitti: 28.04.2023 16:29
kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 16:22

Ei tullu atf 220 vaan 80 litraa jotain shc 220 gear öljyä.

Tarttee varmaa palautella. Noitten arvo on monta sataa e kannulta.
Tilaa uuet ja myy noi arvokkaammat? :mrgreen:
Kuka ne ostaa?
Jaa a, kai se kysyttyä on kerta kallistakin. Ei mitään hajua...
Minkä huollan, sen korjaan...
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

wellu kirjoitti: 28.04.2023 18:34
kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 17:35
wellu kirjoitti: 28.04.2023 16:29
Tilaa uuet ja myy noi arvokkaammat? :mrgreen:
Kuka ne ostaa?
Jaa a, kai se kysyttyä on kerta kallistakin. Ei mitään hajua...
Juu ei mitään hajua kuka yksityinen tarttis tollasta öljymäärää. Lähetin lähettäjälle kyselyä nyt kuitenkin.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 18:59
wellu kirjoitti: 28.04.2023 18:34
kitkar745 kirjoitti: 28.04.2023 17:35

Kuka ne ostaa?
Jaa a, kai se kysyttyä on kerta kallistakin. Ei mitään hajua...
Juu ei mitään hajua kuka yksityinen tarttis tollasta öljymäärää. Lähetin lähettäjälle kyselyä nyt kuitenkin.
Olen tilannut ihan oikein ja he ovat lähettäneen minulle 12litraa mobilin atf öljyä.

Onha tuo voinu vaihtua vaikka terminaalilla jos on laput liimattu kolliin väärin tms. Mut sille on tullu lähes 2 500e virhe joka noi mulle toimittanut.

Nyt sais vaihdeöljyt halvalla johki sorviin tms koneeseen.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
mauricio
Viestit: 667
Liittynyt: 01.09.2019 21:12

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja mauricio »

:lol: Saatko pitää ite öölit?

Johan on ollut aikamoinen virhe. Eihän ne sitä ois voinu selvittää, jos et ois ilmotellu mitään. :lol:
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Parempi kysyä ettei syytetä petoksesta.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Olen joutunut turvautumaan kunnalliseen terveyden"huoltoon" uniapnean ja muun ongelman takia. Surkeaa. Lääkkeen vaihdosta lääkäri sanoi soittavansa viikon päästä. Väärin kirjatun puhelinnumeron takia ei saanut yhteyttä. Ilmoitin spostilla oikean numeron. Ei soittoa. Varasin soittoajan. Ei soittoa. Vielä kerta, katsotaan miten käy.
Unitutkimuksen jälkeen, jossa CPAP-hoito todettu tarpeelliseksi piti tehdä netissä liirumlaarumkysely jotta hoito jatkuisi. Sitten ei mitään. Jokin Maisa-portaali on. Kysyin sieltä mikä on hoitoni tilanne. Kun laitoin kysymyslomakkeen eteenpäin, tuli seuraava tiedustelu
Potilaan/asiakkaan kyselylomakkeen lähetys
--------------------------------

Kyselylomake: Vastaa seuraavaan kysymykseen:

Kysymys: Johtuuko käynti liikenneonnettomuudesta, työtapaturmasta tai ammattitaudista?
Vastaus: Ei
Kiitos "terveydenhuollolle" ja osaaville ohjelmiston tilaajille.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Sain vinkin TurboUnon varaosa-autosta Torissa, täydellisellä sisustalla. Mutta myöhästyin silti oli jo mennyt. Taisi kysyntä yllättää myyjänkin.

Että etsintä jatkuu sen osalta.. oikeastaan olen jo luovuttanut että Suomesta löytyisi osia yhden MR yksilön rakentamiseen, enkä osta koria tai tekniikkaa ennen kuin sisusta löytyy. Ja on tässä hierottu vähän kauppoja toisesta pienestä pippurisesta etuvetomallista, että katsotaan nyt sitten miten sen kanssa aikanaan käy. Jokin kevyt ja kulkeva etuvetomalli pitäisi vaan saada kokoelmiin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja stella »

Minun -84 Hiace alkoi tänään leikkiä latauksen kanssa :evil: ....ensin ei syttynyt latausvalo, ja sitten se pelasi normaalisti, mutta sitten se latausvalo syttyi ajon aikana....no asiaa tutkittiin, ja syyksi paljastui hajonnut lataussäädin (jonka vaihtamiseksi minun olisi aikoinaan pitänyt kouluttautua Gynekologiksi :lol: ), koska kyseinen säädin sijaitsee Hiacen etuseinässä, kojelaudan alla, ja nyt on molemmat kädet sen näköiset, kuin kissa olis raapinut.....Ja siis säätimen vaihdoin, ja mittaristossa olevat valot toimivat nyt ihan normisti, mutta.....Auto ei lataa kuin 12,02V Kun akun navoista mittaa....eli pitää ilmeisesti vielä laturikin napata irti, ja viedä kunnostukseen....Ai että on ihanaa taas :evil:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

hmm, onkohan säädin varmasti oikea jos valo sammuu mutta ei lataa. Ettei olisi vielä huonoa kontaktia jossain.
Minulla oli joku laturi vielä vanhalla talolla, minkä meinasin heittää roskiin. Se SAATTOI olla hiacen, mutta voi olla urvaninkin tai isuzun. Pakun laturi se kyllä oli sellainen mihin tulee pumppu kiinni takapäähän. No joo toki käytetty että sikäli..

Hyvä että joku vielä näitten vanhojen työjuhtien kanssa jaksaa.. Yksi Hiacen täysi koneremontti riitti kyllä minulle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja stella »

Sämpy kirjoitti: 26.05.2023 06:21 hmm, onkohan säädin varmasti oikea jos valo sammuu mutta ei lataa. Ettei olisi vielä huonoa kontaktia jossain.
Minulla oli joku laturi vielä vanhalla talolla, minkä meinasin heittää roskiin. Se SAATTOI olla hiacen, mutta voi olla urvaninkin tai isuzun. Pakun laturi se kyllä oli sellainen mihin tulee pumppu kiinni takapäähän. No joo toki käytetty että sikäli..

Hyvä että joku vielä näitten vanhojen työjuhtien kanssa jaksaa.. Yksi Hiacen täysi koneremontti riitti kyllä minulle.
Kyllä se säädin samanlainen on, kun eilen sitä vertailin käsissäni....minulle tuli mieleen, että jos laturin hiilet alkavat olla lopuillaan, ja ei siks lataa tarpeeksi...Täytyy viel tänään käydä liitokset läpi, ja mitata sitten vielä uudestaan.......Minä olen jaksanut tuon vanhan työjuhdan kanssa vuodesta -07 asti, ja n.80 tuhannen kilometrin verran tässäkohtaa......Laturille en ole koskaan aiemmin joutunut mitään tekemään, eli voihan se olla jo huollon tarpeessa :roll:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Vähän outoa, jos valo sammuu, muttei silti lataa. Joko viallinen säädin, tai sitten akunkenkä tai muu liitin löysällä. Tai tojotalla joku persoonallinen kytkentä latauksen merkkivalolle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Näissä on vissiin niitä japsihienouksia, että menee sen kymmenen johtoa säätimelle/laturille ja merkkivalo on erotettu kokonaan omaksi systeemiksi.

Toisin kuin italiaanoissa, joissa yksi johto riittää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja stella »

Luigi kirjoitti: 26.05.2023 15:37 Vähän outoa, jos valo sammuu, muttei silti lataa. Joko viallinen säädin, tai sitten akunkenkä tai muu liitin löysällä. Tai tojotalla joku persoonallinen kytkentä latauksen merkkivalolle.
Niin siis yleismittarin mukaan akun navoista mittaamalla lataa sen 12.02V.....eli syttyyköhän latausvalo, jos latausjännite vielä tuosta tippuu alaspäin.....eli jos nyt mennään rajoilla sen valon syttymisen kanssa :roll: ....Täytyy jatkaa tutkintoja...Säätimelle menee muistaakseni 6kpl johtoja, ja säädin liitetään autosta tulevaan johtosarjaan pikaliittimellä...eli väärin sitä ei voi kytkeä, kun liitin ei käy kun oikeassa asennossa kiinni.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
kitkar745
Viestit: 352
Liittynyt: 20.11.2021 17:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Patonkia imusarjaan topikki

Viesti Kirjoittaja kitkar745 »

Kokolailla 900e menny auton huoltoihin ja uusiin kesä ja talvirenkaisiin, saatto olla et on menny enemmänkin 100 tai 2 mut ny kun jakopää ja uudet kesärenkaat on alla viimeinkin, nekin piti ostaa 2x kun ekat oli liian pienet. Vanteet otti jarruihin kii. Vittu sanon mää. No vaihelootan vika kävi näytössä. Al4 loota joka kaipaa sähkövenojen vaihtoa ja huuhteluöljynvaihtoo. Karvan vajaa 700e

Käsi kukkarolle.

Ostaessa tiesin et auto tykkää kun sillä ajetaan ja tällä ei oo ajettu ku pikkusen viimeseen 10 vuoteen leimattu kyllä ajallaan. Kattoo ny viekö heti vai veronpalautus rahoista huoltoon.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Vastaa Viestiin