FIAT 500e Icon Etäyhteys

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Onko jollakin kokemuksia/tietoa FIAT 500e Icon:in etäyhteyden toiminnasta, erityisesti kiinnostaa ajoakun varaustilan näyttö etänä.
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Mulla nyt ollut kuukauden käytössä toi auto ja sovellus. Toiminut oikeastaan ongelmitta. En osaa muuta sanoa :thumb: Kysy mitä vaan haluat tietää :D
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Hei, oli tosi mukava kun vastasit kiitos siitä, minulla liki vuoden vanha uutena Oulusta ostettu Icon ja aika tuore Iphone jossa Fiat sovellus versio 1.67.3 ( kuva ohessa ) ja etäyhteys kyllä toimii ( jopa Kanarian saariltakin ) mutta päivittää kaikki tiedot ainoastaan kun auto käynnistetään tai ladataan.

Kun auto seisoo päivittyy ainoastaan auton sijainti ja ovien avaus/sulku , valojen vilkutus ja ilmastoinnin käynnistys/pysäytys toimivat, minulle tärkeintä tietoa eli ajoakun varaustilaa en saa päivittymään.

Kiinnostaisikin kovasti miten Sinulla, toimiiko ja päivittyykö kaikki tiedot
Liitteet
APPI VERSIO 1.67.3.jpg
APPI VERSIO 1.67.3.jpg (72.48 KiB) Katsottu 654 kertaa
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Liitteenä kuvat äsken otetuista screenshoteista. Saan akun varaustason päivittymään kun painan tota ”tunti:minuutti jäljellä” nappia. Ekassa kuvassa akun varaustaso on sen verran mitä autoon jäi kun jätin auton lataukseen työpaikalla ja toisessa kuvassa on päivitetty varaustaso nyt kun se on noin 1.5h ollut latauksessa.

Mulla on tuo toiminut aina kun oon päivittänyt varaustason.

Ps. Sattumoisin itsekin ajan Oulussa. Onko sulla harmaa Icon? Olen todennäköisesti parkkeerannut usein samaan parkkihalliin keskustassa, jos kyseessä sama auto.

Edit: kuvat näköjään just väärinpäin eli uudempi näkyy ekana ja vanhempi toisena
Liitteet
IMG_7227.png
IMG_7227.png (53.67 KiB) Katsottu 635 kertaa
IMG_7226.png
IMG_7226.png (53.84 KiB) Katsottu 635 kertaa
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Kun auto on latauksessa akun varaustilan näyttö toimii juuri noin, mutta ainakin minulla kun auto ei ole latauksessa niin "nappi" tunti:minuutti jäljellä muuttuu "napiksi" Etsi lataus ja kun sitä painaa niin esiin tulee kartta ja luettelo lähitienoon latausasemista.


PS. Minun Icon on valkoinen eikä ainakaan minun tiedossa ole että käyttämässäni autohallissa olisi muita Iconeja kun minun, asun kylläkin Oulun keskustassa
Liitteet
IMG_0409.jpg
IMG_0409.jpg (64.48 KiB) Katsottu 603 kertaa
IMG_0411.jpg
IMG_0411.jpg (76.4 KiB) Katsottu 603 kertaa
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Täytyypäs tarkistaa miltä mun sovellus näyttää kun auto ei ole latauksessa. Kello 00 aikoihin pääsen töistä ja tarkistan silloin kunhan muistan.

Olen tuon valkoisen Iconin myöskin bongannut muistaakseni, jokatapauksessa kiva tietää että näitä uudempia sähkö 500 on enemmänki liikenteessä täällä :)
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Nyt kun vähän kattelin niin ihan totta, en kyllä keksi miten sen akun varaustason saisi päivittymään.. Täytyypi tutkia asiaa vähän enemmän
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Kyselin vähän erilaisissa Facebook ryhmissä liittyen Fiateihin tuosta jutusta ja en saanut varsinaista vastausta, koska ei muutkaan tienneet. Moni vakuutteli että päivittämällä sijainnin päivittyis myös akun varaustaso mutta todisteita siitä ei kukaan kuitenkaan tarjonnut ja itselläni se ei päivittynyt.

Jesari-tyyppinen korjaus tähän ongelmaan on ehkä tällä kertaa enemmän pääkopan sisäinen kuin ihan konkreettinen fiksi, sillä monien tyyppien kokemus auton seisomaan jättämisesti oli hyvä: Jopa 3-4vko loma matkan aikana akkua kului ainoastaan muutamista prosenteista noin 7-8 prosenttiinn joten kyllä tuon Fiiatin uskaltaa seisomaan jättää pitemmäksikin aikaa.
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Yritin lähettää yksityisviestin Markoboy:lle mutta jäi "makaamaan" lähteviin, mitähän tein väärin ja saako viestiä jollain lailla uudelleen lähetettyä lähtevistä.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Se on siellä siihen asti, kunnes vastaanottaja lukee sen. Eli ihan normaali tilanne.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Kiitos tiedosta, yksityisviesti meni perille ja systeemi toimi juuri niin kuten kirjoittelit.
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Lopultakin sain tietoa Fiat 500e Icon:in etäyhteyden toiminnasta maahantuojalta, tieto tuli merkkihuoltoliikkeen kautta ja oli sellainen, että etäyhteyden kautta ei ole mahdollista saada ajoakun lataustilan päivitettyä tietoa kun auto on seisomassa eikä lataus ole toiminnassa.
Huoltoliikkeen henkilön mukaan myös muiden automerkkien etäyhteydet eivät anna ajoakun lataustilan tietoa kun lataus ei ole toiminnassa.

Kiinnostaisikin minkälaisia kokemuksia muilla on Icon:in etäyhteyden toiminnasta ja muidenkin merkkien kokemukset kiinnostavat myös.
Markoboy
Viestit: 7
Liittynyt: 13.06.2023 00:23
Paikkakunta: Oulu

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Markoboy »

Työn puolesta tulee ajettua päivittäin Mersun eVitoa, Tesla Model Y:ytä ja Polestar 2. Kaikissa näissä näkyy puhelimen kautta ajantasainen akun varaustaso milloin vain.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: FIAT 500e Icon Etäyhteys

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Ai että tätä Fiatin asiakaspalvelun tasoa, ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa. Varmuuden vuoksi toki kannattaa molemmat.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Esa 10
Viestit: 10
Liittynyt: 04.03.2023 20:11

Fiat 500e Icon, etäyhteyden toiminta

Viesti Kirjoittaja Esa 10 »

Kun varmaankin nyt on jo liikenteessä aika paljonkin samanlaisia Fiatteja kun minulla ja käyttökokemuksiakin kertynyt niin kyselenpä uudestaan oisko jollain kokemuksia etäyhteyden toiminnasta ja etenkin ajoakun varaustilan näytöstä etänä.
Minä saan etäyhteydellä varaustilan näkymään/päivittymään kun auto on latauksessa mutta kun auto ei ole latauksessa varaustila ei päivity.
Olen reklamoinut auton myyjäliikkeelle asiasta ja saanut kehotuksen kääntyä merkkihuoltoliikkeen puoleen, asiaa selvitettyään merkkihuoltoliikkeestä ilmoitettiin että etäyhteydellä varaustila päivittyy ainostaan kun lataus on käynnissä eli toiminta on se mikä kuuluukin olla ( lisäksi he väittivät että muissakin automerkeissä toiminta on samanlainen ).
Kiinnostaisikin onko jollakin etäyhteydestä käyttökokemuksia ja millaisia, tietysti muidenkin automerkkien etäyhteyksien toiminnasta olisi mukava saada tietoja.
Varaustilan seuranta etänä on minulle ajankohtainen koska itse olen talven ulkomailla ja auto on seisomassa hallissa useamman kuukauden, kokemuksesta tiedän että ajoakun varaustila lakee ainoastaan hitaasti auton seisoessa, mutta laskee kumminkin, joten haluaisin tarkistaa tilanteen etänä muutaman kerran talven kuluessa.
Vastaa Viestiin