Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Vielä pitäisi jaksaa termostaatti vaihtaa, lämmöt ei nouse kuin just hiukan yli 50.
Nyt kun alkaa aamut ja illat viilenemään ni lämmityslaitteellekkin on jo käyttöä ja olisi mukavaa jos se puhaltaisi kuumaa.
Termari koteloineen on ollut hyllyssä koko kesän, mutta kun ei tuo kesällä ollut niin väliä niin jäi laittamatta.
Nyt kun alkaa aamut ja illat viilenemään ni lämmityslaitteellekkin on jo käyttöä ja olisi mukavaa jos se puhaltaisi kuumaa.
Termari koteloineen on ollut hyllyssä koko kesän, mutta kun ei tuo kesällä ollut niin väliä niin jäi laittamatta.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Et tällä varmaan talvella ajele, mutta lämppärin hana oli ainakin omassa mk2:ssa turvonnut sellaiseksi, että aukesi noin 3mm.
Omassa oli 92 asteinen termari, mutta jos et talvella tällä ajele niin eipä se noin kuumaa termaria tarvi.
Omassa oli 92 asteinen termari, mutta jos et talvella tällä ajele niin eipä se noin kuumaa termaria tarvi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Juu ei talvella ajella, mut syksyä ajattelin vielä ajella jonnekkin lokakuun loppupuolelle.
Lämpömittarin neula ei nouse juuri yli 50 asteen, mutta kyllä kajuuttaan lämmintäkin tulee.
Tuo uusi termari taisi olla 86 asteinen
Lämpömittarin neula ei nouse juuri yli 50 asteen, mutta kyllä kajuuttaan lämmintäkin tulee.
Tuo uusi termari taisi olla 86 asteinen
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Kannattaa vaihtaa termari, koska nythän moottori on käynyt/käy alilämpöisenä (Kuluttaa bensaa enemmän, ja ei tee hyvää koneelle).....Ja eihän tuo termarin vaihto Stellaan paha rasti ole .....Ja sittenhän se on tehty
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Kävi kova tuuri ja löytyi kapselit, vieläpä ihan läheltä.
Kyllä niitä vaikea olikin löytää, ei kellään koko sarjaa tallessa. Nuo tarjottiin minulle ja heti tartuin tarjoukseen.
Eiväthän nuo ole alkuperäiset, mutta niin lähellä että riittää minulle.
Kyllä se ihmeesti auton yleisilmettä muuttaa noinkin vähällä.
Peltiä kun ovat niin taidan maalin vetää vielä pintaan, on pieni sävyero vanteella ja kapselilla
Kyllä niitä vaikea olikin löytää, ei kellään koko sarjaa tallessa. Nuo tarjottiin minulle ja heti tartuin tarjoukseen.
Eiväthän nuo ole alkuperäiset, mutta niin lähellä että riittää minulle.
Kyllä se ihmeesti auton yleisilmettä muuttaa noinkin vähällä.
Peltiä kun ovat niin taidan maalin vetää vielä pintaan, on pieni sävyero vanteella ja kapselilla
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Vedä varmuudeksi vielä joku laadukas maali pintaan ....Tuo Stellan alkuperäisvanne on aika tyylikäs ikäisekseen (toki makuasia).
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Niin se vaan taas ehti syksy pitkälle ja tämänkin on aika mennä talviunille takaisin navetanvintille.
Huoltoa ajattelin vähän tehdä vielä ennen auton piilottamista, monenlaista pientä on tullut kesän mittaan.
Ajoa ei ole mikään haitannut koko kesänä ja se on aina mukavaa, kilometrejä on tullut taas luokkaa 4000, ellei enemänkin.
Saa katsoa kaivetaanko tämä ensi keväänä esiin taas vai olisiko Fiorino jo niin pitkällä että sillä voisi ajella kesän.
Toisaalta vaikka Fiorino olisikin ajossa niin kyllä tämä ainakin Summer Specialin ajaksi otetaan ajoon.
Huoltoa ajattelin vähän tehdä vielä ennen auton piilottamista, monenlaista pientä on tullut kesän mittaan.
Ajoa ei ole mikään haitannut koko kesänä ja se on aina mukavaa, kilometrejä on tullut taas luokkaa 4000, ellei enemänkin.
Saa katsoa kaivetaanko tämä ensi keväänä esiin taas vai olisiko Fiorino jo niin pitkällä että sillä voisi ajella kesän.
Toisaalta vaikka Fiorino olisikin ajossa niin kyllä tämä ainakin Summer Specialin ajaksi otetaan ajoon.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Kyllä tämä kaivetaan esiin täksikin kesäksi.
Ei ole muut projektit edistyneet tarpeeksi kun aina on jotain muuta mikä sotkee.
Fiorino olisi ollut täksi kesäksi, mutta taloudelliset ongelmat pysäytti sen projektin, bella on edelleen lytyssä, mutta osia on alkanut jo löytyä sen korjaamiseen. Ei vaan ehdi täksi kesäksi luulen.
Ei mitään, Stella on ihan ok, mukava matkaauto kun taas tänäkin kesänä tapahtuu ympäri suomea. On sillä jo käyty vaikka missä.
Kävin jo herättelemässä ja laittamassa akun lataukseen. Kun silta sulaa niin otan sen navetan vintiltä huollettavaksi ja heti kun asfaltti on kuumaa niin ajoon
Ei ole muut projektit edistyneet tarpeeksi kun aina on jotain muuta mikä sotkee.
Fiorino olisi ollut täksi kesäksi, mutta taloudelliset ongelmat pysäytti sen projektin, bella on edelleen lytyssä, mutta osia on alkanut jo löytyä sen korjaamiseen. Ei vaan ehdi täksi kesäksi luulen.
Ei mitään, Stella on ihan ok, mukava matkaauto kun taas tänäkin kesänä tapahtuu ympäri suomea. On sillä jo käyty vaikka missä.
Kävin jo herättelemässä ja laittamassa akun lataukseen. Kun silta sulaa niin otan sen navetan vintiltä huollettavaksi ja heti kun asfaltti on kuumaa niin ajoon
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Tuli tämäkin navetan vintiltä kaivettua esiin tuossa vapunpäivänä.
Hyvin lähti tulille talven jäljiltä, akku piti ladata vaan.
Kilometrejä on tullut kitsaasti, ei ole vaan ehtinyt ajella oikein, oli toukokuussa niin paljon ohjelmaa.
Nyt hiplataan autoa valmiiksi Summer Specialiin, kerran on niin lähellä sekin että auton saa paikalle vaikka työntämällä jos ei muuten
Eipä sille ihmeitä tässä vaiheessa tarvita, pesu ja vähän vahaa pintaan. Sisältä pitää kyllä siivota, on sisältä kuin roskalaatikko
Hyvin lähti tulille talven jäljiltä, akku piti ladata vaan.
Kilometrejä on tullut kitsaasti, ei ole vaan ehtinyt ajella oikein, oli toukokuussa niin paljon ohjelmaa.
Nyt hiplataan autoa valmiiksi Summer Specialiin, kerran on niin lähellä sekin että auton saa paikalle vaikka työntämällä jos ei muuten
Eipä sille ihmeitä tässä vaiheessa tarvita, pesu ja vähän vahaa pintaan. Sisältä pitää kyllä siivota, on sisältä kuin roskalaatikko
Kaikki on aina vaikeeta!
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Saadaankohan me Fiorino paikalle mitenkään (tai edes "tilannekatsaus")? Olisipa jännä nähdä, millainen on nykytila, edellisen kerran vähän hämärissä siellä Utissa tuli tutkiskeltua tuota........
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Pitää käydä potkimas renkaita
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Ei nyt saada paikalle kun ei ole lattiaa kuskinpuolella vielä ni ei viitsi oikeen hakea tarrakilpiäkään, sinäänsä se kyllä käy ja kukkuu.MultiplaJTDmies kirjoitti: ↑08.06.2023 22:35 Saadaankohan me Fiorino paikalle mitenkään (tai edes "tilannekatsaus")? Olisipa jännä nähdä, millainen on nykytila, edellisen kerran vähän hämärissä siellä Utissa tuli tutkiskeltua tuota........
Eipä se nykytilanne hirveästi ole päällisinpuolin muuttunut, lattiaa olen aika paljon hitsaillut siihen takaisin.
Voidaan ajojen jälkeen lauantaina järjestää tutustuminen tänne mäellekin jos on halukkaita, kun on ihan tässä samalla nurkalla.
Stellasta sen verran, että nyt on alkanut startti jostain syystä kiukkuamaan. Naksahtaa vaan kun starttaa eikä lähde pyörittämään.
Vielä saa starttaamaan kun vähän houkuttelee, eli renkkaa edestakaisin avaimella kunnes lähtee. Toivottavasti lauantaina vielä toimisi riittävästi, ei millään ehtisi tässä ennen enää vaihtaakaan starttia.
No, onhan siellä miehiä työntämässä jos kokonaan lakoaa
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Päivitellään nyt välillä tämänkin kuulumisia:
Eipä ole paljon kuulunut. Kesä on mennyt niin täysin muissa projekteissa, ettei edes kilometrejä ole paljon kertynyt. Valitettavasti.
Leimakin jo pääsi menemään vanhaksi heinäkuun loppuun. Uusi pitää hakea jos edes Töllinmäkeen tänävuonna pääsisi kun on ajot olleet vähissä.
Leimalle ei sinäänsä pitäisi olla paljon laitettavaa, kaikki aikalailla pelaa niin kuin kuuluukin. Ellei jotain yllätyksiä sitten tule.
Viimevuonna katsuri oli kuulevinaan että toinen etupyöränlaakeri on loppumassa, mutta minä kuittasin sen äänen hiertäväksi jarruksi.
Ei oikein mennyt läpi, mutta ei myöskään tullut hylkyä tai mainintaa otteeseen.
Toivotaan parasta. Uusi laakeri on kyllä hyllyssä, mutta vaihto vasta sitten kun on pakko. Välystä kun ei ole eikä ajossa ääntä kuulu.
Eipä ole paljon kuulunut. Kesä on mennyt niin täysin muissa projekteissa, ettei edes kilometrejä ole paljon kertynyt. Valitettavasti.
Leimakin jo pääsi menemään vanhaksi heinäkuun loppuun. Uusi pitää hakea jos edes Töllinmäkeen tänävuonna pääsisi kun on ajot olleet vähissä.
Leimalle ei sinäänsä pitäisi olla paljon laitettavaa, kaikki aikalailla pelaa niin kuin kuuluukin. Ellei jotain yllätyksiä sitten tule.
Viimevuonna katsuri oli kuulevinaan että toinen etupyöränlaakeri on loppumassa, mutta minä kuittasin sen äänen hiertäväksi jarruksi.
Ei oikein mennyt läpi, mutta ei myöskään tullut hylkyä tai mainintaa otteeseen.
Toivotaan parasta. Uusi laakeri on kyllä hyllyssä, mutta vaihto vasta sitten kun on pakko. Välystä kun ei ole eikä ajossa ääntä kuulu.
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Vanha konsti rengas ilmaan, pyöritys ja sormi höyhenenkevyesti jousen päälle kertoo aika hyvin onko laakeri rikki vai ei.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 127 Stella -82 "SuperStella-replica" ajoon navetan vintiltä
Jaahas, kevät taas saapuupi ja autoa on aika alkaa herätellä talviunesta.
Viime kesä meni niin piloille tämän kärryn suhteen, että josko tänä kesänä saisi otettua vähän takaisin.
Katsastus jäi kesken alkusyksystä kun ilmeni muutamia vikoja, eikä aikaa tai mahdollisuuksia niiden korjaamiseen silloin ollut.
Katsurin huomioita:
- Vasen etupyöränlaakeri vaihdettava
- Vasen takaalatukivarsi puslat loppu, rengas heiluu puslissa
- Vasen takajarru laahaa, käsijarrun vivusto jumittaa siinä
- Töötti ei toimi, tämän toki tiesin koska se ei ole kiinni missään, ei ole ollut 14 vuoteen
Nämä siis pitää ennen katsastusta saada kasaan, muutenkin on jotain pientä kertynyt kun auton ylläpito on jäänyt kokonaan retuperälle.
Ainakin näitä pitäisi ennen ajokautta hypistellä:
- Tankki vuotaa kun tankkaa ihan täyteen, n. 30-50km ajoa ja vuoto loppuu. Epäilys on joko bensamittarin anturi tai tankin huohottimen letku joka vuotaa.
- Startti toimii toisinaan ja toisinaan ei, useimmiten starttaa ilman ongelmia, mutta toisinaan vain naksahtaa. Useimmiten naksuttelu osuu kertoihin jolloin esim. vaimo on aamulla lähdössä autolla töihin, sillä kun ei huumori kestä tuollaisia vikoja
- Kattoverhoilu pitäisi asentaa paikalleen, sitä ei aikoinaan auton mukana tullut ja olisi kiva kun katto ei olisi sisältä pelkkää peltiä, jo ihan äänenvaimennuksenkin takia.
- Kattoverhoilun asennuksen yhteydessä pitäisi viimein laittaa paikalle myös tuo kauan tallissa ollut kattoluukku. Se on aika suoraviivainen operaatio, ei siinä kauaa mene.
- Penkit pitäisi vaihtaa, kuskinpenkki alkaa olla kokonaan romahtanut ja huono istua. Ovat myös isolle miehelle liian korkeat kun kattoverhoilu on paikalla. Ensivaiheessa ajattelin ottaa penkit lainaan Bellasta, ne ovat ihan mukavat ja selvästi matalammat. Katsotaan kun löytyy jotkut sopivat matalat penkit. Tietysti matalammat penkit aiheuttavat sen että rattia on myös saatava alemmas, onneksi se on suhteellisen helppoa tiputtaa ohjausakselin kiinnityksistä kojelaudan alla.
- Takalasi vuotaa vettä sisään oikein urakalla kun sataa. Takaluukku on ruostunut luukun ja tiivisteen välistä ja siitä vesi pääsee sisään. Helpoin tapa on vaihtaa koko luukku, kun sellainen kerran itseltä löytyy. Tietysti se taas johtaa siihen että luukku on myös maalattava auton väriin toki. Luukku on kyllä ihan korjauskelpoinen vielä ja se aikanaan korjataan.
- Miljoona pikkuhommaa on tietysti myös tehtävä ja ihan perushuolto tietenkin.
On siinä taas listaa, sen siitä saa kun yhden kauden jättää kaikki tekemättä ja ajaa vaan sen minkä kulkee.
Suuria suunnitelmia auton varalle on myös syntynyt talven aikana, mutta niistä lisää jos näyttää että alkavat toteutua.
Tällä "pikku puuhastelulla" siis tähän ajokauteen. Kunhan saisi auton talliin vaan, navetan vintiltä ei uskalla vielä peruuttaa ulos kun on mäki jäässä ja kesärenkaat tietysti alla.
edit: Unohtuneita asioita
Viime kesä meni niin piloille tämän kärryn suhteen, että josko tänä kesänä saisi otettua vähän takaisin.
Katsastus jäi kesken alkusyksystä kun ilmeni muutamia vikoja, eikä aikaa tai mahdollisuuksia niiden korjaamiseen silloin ollut.
Katsurin huomioita:
- Vasen etupyöränlaakeri vaihdettava
- Vasen takaalatukivarsi puslat loppu, rengas heiluu puslissa
- Vasen takajarru laahaa, käsijarrun vivusto jumittaa siinä
- Töötti ei toimi, tämän toki tiesin koska se ei ole kiinni missään, ei ole ollut 14 vuoteen
Nämä siis pitää ennen katsastusta saada kasaan, muutenkin on jotain pientä kertynyt kun auton ylläpito on jäänyt kokonaan retuperälle.
Ainakin näitä pitäisi ennen ajokautta hypistellä:
- Tankki vuotaa kun tankkaa ihan täyteen, n. 30-50km ajoa ja vuoto loppuu. Epäilys on joko bensamittarin anturi tai tankin huohottimen letku joka vuotaa.
- Startti toimii toisinaan ja toisinaan ei, useimmiten starttaa ilman ongelmia, mutta toisinaan vain naksahtaa. Useimmiten naksuttelu osuu kertoihin jolloin esim. vaimo on aamulla lähdössä autolla töihin, sillä kun ei huumori kestä tuollaisia vikoja
- Kattoverhoilu pitäisi asentaa paikalleen, sitä ei aikoinaan auton mukana tullut ja olisi kiva kun katto ei olisi sisältä pelkkää peltiä, jo ihan äänenvaimennuksenkin takia.
- Kattoverhoilun asennuksen yhteydessä pitäisi viimein laittaa paikalle myös tuo kauan tallissa ollut kattoluukku. Se on aika suoraviivainen operaatio, ei siinä kauaa mene.
- Penkit pitäisi vaihtaa, kuskinpenkki alkaa olla kokonaan romahtanut ja huono istua. Ovat myös isolle miehelle liian korkeat kun kattoverhoilu on paikalla. Ensivaiheessa ajattelin ottaa penkit lainaan Bellasta, ne ovat ihan mukavat ja selvästi matalammat. Katsotaan kun löytyy jotkut sopivat matalat penkit. Tietysti matalammat penkit aiheuttavat sen että rattia on myös saatava alemmas, onneksi se on suhteellisen helppoa tiputtaa ohjausakselin kiinnityksistä kojelaudan alla.
- Takalasi vuotaa vettä sisään oikein urakalla kun sataa. Takaluukku on ruostunut luukun ja tiivisteen välistä ja siitä vesi pääsee sisään. Helpoin tapa on vaihtaa koko luukku, kun sellainen kerran itseltä löytyy. Tietysti se taas johtaa siihen että luukku on myös maalattava auton väriin toki. Luukku on kyllä ihan korjauskelpoinen vielä ja se aikanaan korjataan.
- Miljoona pikkuhommaa on tietysti myös tehtävä ja ihan perushuolto tietenkin.
On siinä taas listaa, sen siitä saa kun yhden kauden jättää kaikki tekemättä ja ajaa vaan sen minkä kulkee.
Suuria suunnitelmia auton varalle on myös syntynyt talven aikana, mutta niistä lisää jos näyttää että alkavat toteutua.
Tällä "pikku puuhastelulla" siis tähän ajokauteen. Kunhan saisi auton talliin vaan, navetan vintiltä ei uskalla vielä peruuttaa ulos kun on mäki jäässä ja kesärenkaat tietysti alla.
edit: Unohtuneita asioita
Kaikki on aina vaikeeta!