Kappa blackout
Kappa blackout
Lanza -95 2.4 sammui kesken menon. Ensin hieman varoitti ja kohta sammui kokonaan. Mittarit nollille ja kone seis. Startti ei pyöri. Parkit toimii joten akussa on potkua, jännitteen mittasin 12,4V. Maadoitukset tehty aiemman omistajan toimesta akusta koriin ja korista moottorille. Tässä ei ole kaasutinta ja katkojaa joten autosähkötietoni on aika heikkoa. Nyt on miinuskaapeli irti. Pieni toivo että nollaa ECU:n ja Kappa lähtee omin voimin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Kappa blackout
Tuleeko muuten mittaristoon elämää normaalisti kun kääntää virrat päälle?
Ei kun joku ecxaminerin kanssa paikan päälle.
Nii paitti että jotta onkos nyt varmaa ettei siellä leiponut kone jumiin tms?
Ei kun joku ecxaminerin kanssa paikan päälle.
Nii paitti että jotta onkos nyt varmaa ettei siellä leiponut kone jumiin tms?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Kappa blackout
Olinkin juuri päivittämässä aloitusta että avainta kääntäessä mikään merkkivalo ei syty. Kytkin akun, ei vaikutusta.
Kone pyöri, vetoa ei ollut.
Kone pyöri, vetoa ei ollut.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Kappa blackout
Virtalukon pohja? Tai sen liittimet? Kappa tosin taitaa olla liitintensäkin osalta varsin korkealaatuinen, mutta jos olisi vain irti?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kappa blackout
Onkos Kappassa pääsulakkeita? Ne tuppaa vanhemmiten joskus lahoamaan poikki. Jos näitä on, niin ovat akun päällä tai siinä lähettyvillä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kappa blackout
Sulakkeita on monessa paikassa, mutta isoimmat akun vieressä. Kyllä myös maadoituksen varmistaisi, apukaapelin kanssa. Sähkövialta tuo kuulostaa jos ei varoitusvalot syty eikä kone pyöri.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Kappa blackout
Onkos tämmöisessä jo koritietokonetta vai ihan analoginen systeemi virtalukot ja startit?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Kappa blackout
Kompataan tätä ja eikös siellä raittarin kannen allakin ole kasa releitä ja sulakkeita.
Toki kajuutasta löytyy suuri osa niistä, ohjekirjasessahan nuo on selostettu mitä mikäkin suojaa.
Takaluukussa taitaa olla vain apulaitteiden sulakkeet -servotronic rele.
Re: Kappa blackout
Raikkain päällä (eli tuulilasin edessä, keskellä autoa kannen alla) on myös isoja sulakkeita, mutta ei kanssa muista mikä on mikäkin. Jotenkin muistelin että oliko paremmin lämmityslaitetta yms. "lisälaitteen" sulaketta siellä. Mutta tosiaan ohjekirjaa esille ja tutkimaan jos se löytyy, siellä ne on hyvin esitetty.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Kappa blackout
Vinkki virtalukon suuntaan täältäkin, etenkin, kun tässä autoyksilössä (autoin huolloissa monen monta kertaa!) lukon sylinteriosa ainakin taannoin oli jollain tavalla "liian" helposti irtoava. Sanoisin, että sylinteripatruuna (=paketti, jossa itse lukkosylinteri on keskellä) on nyt lumpsahtamassa irti, jolloin kontakti virtalukon pohjaan on mekaanisesti häiriytynyt ja virransyöttö sitä kautta jotenkin poissa; selittäisi kaiken kuvaamasi. En muista enää, mikä edellisellä omistajalla oli juuri tässä sylinterin kiinnipysymisessä ongelmana, mutta sen muistan, että ei ollut enää kunnolla kolossaan. Sylinteripakettihan oli vaihdettu ainakin kertaalleen, samoin avain, kun sylinterin haittojen kanssa oli säätämistä, jotta taas avain ei itsekseen lähde lukosta irti. Sylinteripatruuna lukittuu pienellä kielellä sinne virtalukon runkoon, ja jokin avaimen asento oli se, jossa sylinteripaketti erityisesti vain tulee avaimesta vetäen ulos, kun rungossa olevasta reiästä painaa hieman sisäänpienellä meisselillä. Tulee mieleen, että patruuna kun vaan puolenkin senttiä työntyy ulospäin, niin pohjalla sylinterissä oleva hahlo ei enää ota itse virtalukon pohjaan kiinni, jolloin sieltä lukon asema voi siirtyä sellaiseen kohtaan, että sähköt eivät enää kunnolla toimi?
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Kappa blackout
^
Vaihdoin virtalukon uudempaan johon avainta pitää hieman sovitella.
Eipä tullut mieleen että vika voi olla siellä. Vikakuvaus on hyvin selitettävissä virtalukkovialla. Tutkitaan.
Vaihdoin virtalukon uudempaan johon avainta pitää hieman sovitella.
Eipä tullut mieleen että vika voi olla siellä. Vikakuvaus on hyvin selitettävissä virtalukkovialla. Tutkitaan.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Kappa blackout
No vaihda se toimiva lukkopesä siihen ehjään virtalukkoon.
Jos suojamuovit on vielä pois, minuutin homma eikä tarvi vaihdella ajonestosiruja, sekä pärjää yhdellä avaimella.