Taisi jäädä Suurajoista raportti kirjoittamatta, joten kuitataan asia sillä että perusajolla oltiin viides. Neljän kärki erottui selvästi omaksi kastikseen ja me oltiin best of the rest.
Mutta mennään nyt AL-cupin päätösosakilpailuun joka ajettiin viikonloppuna Siuntiosta Hankoon. Meidän tiimi oli ennen kisaa pisteissä neljäntenä 20 pisteellä. Kärkipari oli 9p edellä, joten meiltä tarvittiin nappisuoritusta ja samaan aikaan edellä olevien kompurointia, jos mielittiin sijoitusta parannella. Numeroksi saatiin varsinainen onnennumero: 13

. Lauantai lähtikin ihan mukavasti liikkeelle ja sijoitukset olivat kärkijoukoissa. Samaan aikaan sarjakärjessä ollut autokunta sähläsi alkupätkillä jotain, niin osakkeemme lähtivät heti kohoamaan. Pisteen edellä sarjassa ollut pari Golfilla onnistui missaamaan yhden risteyksen ja jäivät myös meidän taakse. EK6:lla sitten tehtiin me sama homma ja tilanne tasoittui. Tauko-AT:n ajoissa oli aikakortissa hiukan epäselvyyksiä, joten kärjessä Ladalla ajellutta paria lukuunottamatta kaikki Historicit ottivat 80s AT:tä. Päivän päätteeksi oltiin luokan kolmantena 0,4s perässä pahimmaksi kilpailijaksi muodostuneesta Golf-pariskunnasta.
Illalla laskeskeltiin pisteitä ja arvioitiin tilannetta. Sarjakärki oli jo kaukana perässä, joten heille ei ilmeisimmin olisi lisäpisteitä tulossa. Sarjakakkonen ei ollut mukana, joten tilanne alkoi muodostua kahden kaupaksi siten, että kumpi meistä kahdesta (me tai Golf) on edellä kisan päättyessä, on mestari. Edellyttäen että sijoitukset säilyy samalla kärkipäässä. Perhoset alkoivat keräytyä vatsanpohjaan...
Sunnuntai alkoikin mainiosti, ajettiin ensimmäinen EK 7,1 sekuntia paremmin kuin Golf, joten noustiin kakkoseksi. Seuraavat kolme pätkää ajeltiin suunnilleen tasatahtia, pikkuisen hävittiin jokaisella, joten ero viimeisellä tauolla oli parisen sekuntia hyväksemme. Toiseksi viimeisellä saatiin taas sekunti kaulaa lisää, eli johtomme oli 3,8s ennen viimeistä pätkää. Viimeisellä EK:lla olikin sitten ohjelmaa vähän enemmän kuin laki sallii. Ensin juututtiin hetkeksi edessä köröttelevän pakettiauton perään. Siitä kun päästiin ohi oli hetken päästä vajaa kymmenkunta ratsastajaa ladulla. Meille näyttivät vielä hidasta merkkiä, mutta taaempana tulleille oli kuulemma jo puitu nyrkkiä… Ja lähempänä maalia sitten tuli vastaan vielä pari kaakkia lisää. Maalissa epäiltiin jo että aika ei millään riitä, kun kuultiin että kilpakumppani oli välttänyt molemmat hidasteet. Mutta näin vaan kävi että ero riitti ja oltiin kakkosena 0,9s edellä Golfia. Ilmeisesti ei aikatarkkailupisteitä ollut juuri pahimmissa kohdissa. Ilman AT-pisteitä oltaisiin oltu 1,5s voittajasta. Tasaista siis oli. AT-pisteet olisi voinut protestoimalla saada pois, koska aikakortti ei ollut aivan sääntöjen mukainen, mutta emme viitsineet, kun ei se sijoituksiin vaikuttanut. Kotiin viemisiksi lautaset ja pistepussiin 10p, jotka nostavat meidät sarjan kärkeen ja voittoon 1p marginaalilla. Sijoitukset oli kaksi kakkossijaa ja yksi viitonen.
Tämähän tarkoittanee että taitaa AKK:n mestarien ilta kutsua
Kautta olisi jäljellä vielä HRRT sarjassa Espoon osakilpailu, mutta sinne emme esteen takia lähde. Mahdollisuudet menestykseen ovat menneet jo parin huonosti menneen kisan ja kahden kisan peruutuksen takia.