Nuova Tipo
Re: Nuova Tipo
Noissa mihin olen jälkeenpäin Pro-kitin asentanut ei jouset menneet poikki, mutta nyt Abaraatissa alkuperäisenä asennetut Eibachit oli takaa poikki 100 tonnin jälkeen.
En tosin tiedä koska ovat menneet poikki.
En tosin tiedä koska ovat menneet poikki.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Nuova Tipo
Tänään jumpattu eteen uudet kilkkeet. Kyllähän se omaan makuun aavistuksen matala on mutta toki myös jämäkkä kurveissa. Ihan tyytyväisiä ollaan, varsinkin kun tein itse ja säästin.
Taakse en vielä jousia vaihdellut kun täytyy sinnekkin sit iskarit ja ehkä yläpäät uusia.
Sellainen havainto että etuiskaripaketin kasassa pitävät mutterit oli selkeesti löysällä vanhoissa tolpissa. Kai ne on sitten ittellään löystynyt, ihmekös oli hieman venkoileva
Vanhat yläpäät tuntu ihan ok:lta. Oisko vaan jousi ottanut ruostetta sen verran et tuli tunnit täyteen sitten.
Taakse en vielä jousia vaihdellut kun täytyy sinnekkin sit iskarit ja ehkä yläpäät uusia.
Sellainen havainto että etuiskaripaketin kasassa pitävät mutterit oli selkeesti löysällä vanhoissa tolpissa. Kai ne on sitten ittellään löystynyt, ihmekös oli hieman venkoileva
Vanhat yläpäät tuntu ihan ok:lta. Oisko vaan jousi ottanut ruostetta sen verran et tuli tunnit täyteen sitten.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Vaihdettiin takajousetkin nyt ja käytiin muutoskatsastamassa niin on sitten kaikki kunnossa lainkin puolesta. Takaiskarit tulee sit ensiviikolla.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Toivottavasti on jämäkkä ajettava. Ei mitään järkeä ostaa alkuperäisiä tuolla hinnalla. Ihan kuin Fiat yrittäisi ryöstää.
Re: Nuova Tipo
Ai että, tänään sekosi ulkoilman lämpöanturi. Lämpötila pyörii -2 ja +4 välillä eikä ilmastointi suostu sen vuoksi menemään päälle, paitsi juuri kun tultiin kotipihaan. Hohhoijaa.. aika lämmintä
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Takaiskareita vaihtaessa pitää irrottaa sisälokarit että saa yläpäät irti. Helmojen päistä lähti nyrkin kokoinen hiekkamälli, eipä näitä ollut ikinä avattu varmastikaan.
Kun jaksaa tuota ulkolämpöanturia alkaa pajottaa niin taidan tehdä oman ketjun, jos saisi vaikka ohjeet kasaan sen vaihtamisesta. Tai voihan se olla maavika tms. myös.
Kun jaksaa tuota ulkolämpöanturia alkaa pajottaa niin taidan tehdä oman ketjun, jos saisi vaikka ohjeet kasaan sen vaihtamisesta. Tai voihan se olla maavika tms. myös.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Nyt tutkittu ulkoilma-anturia sen verran että maavika on suljettu pois ja anturi antaa ääretöntä vastusta niinkuin MES:kin ilmoittelee että open circuit ja lukema -40c. Tarvikkeena ei näemmä ole just Tipoon saatavilla, tosin luulisi että olisi sama mitä esim. 500:seen tarjotaan. Voihan tota kysästä marmoritiskiltä vielä.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Todennäköisesti anturin sisällä on joku standardi ntc- tai ptc-vastus. Jos anturin saa auki, niin saattaa jopa arvotkin selvitä. Nuohan maksaa alle euron/kpl.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Nuova Tipo
Lämpötila-anturi korjattu. Askartelin anturipalikan auki vingulla, kun johtoliitos ja se anturikomponentti on valettu muovin sisään, ja löysin jälkiä kosteudesta toisen johdon liitoksessa. Vinguttelin vielä enemmän auki sitä palikkaa ja juotin johdot uudestaan kiinni. Kötöstys jäi nyt vielä kosteudelle alttiiksi mutta senhän voisi vaikka kuumaliimaa tuupata täyteen. Mutta jokataupauksessa nyt toimii hienosti ja ilmastointikin hörähtää päälle
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Mitkä noiden Pop ja Lounge-mallien oleelliset erot varusteissa ovat? Lounge on imeisesti paremmin varusteltu mutta vanhanaikaiseen makuun ei tahdo sopia se tabletti kojelaudan päällä.
Re: Nuova Tipo
Etuvalot, sumuvalot, radio ja automaatti-ilmastointi ainakin
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: Nuova Tipo
Kiitos. Entä mikä ero Tipon 120-heppasessa Bravo Sportin ja Deltan 150-heppasiin koneisiin?
Re: Nuova Tipo
Mitä/millä kuitataan huoltovalo (jakarin kuva)...Omalla OBDII/EOBD purkilla ja Scanmaster Litellä en löytänyt...
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Nuova Tipo
Multiecuscanilla onnistuu. Tsekkaa vikakoodi luku apu ketju, josko olisi lähistöllä joku kellä on tarvittavat tsydeemit.
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: Nuova Tipo
Se jakarin kuva sammu itekseen, kun mustuneet öljyt vaihdettiin. Eli ajettu n.10000 km/1v 1kk.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94