Ritmo 75L/ 75CL

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja stella »

Onkos Mk1 Ritmoissa muuta eroa, jos on kyseessä 75L tai 75CL....Niin onko muuta eroa, kuin 3, tai 5-ovinen kori?....Eli jos on 75L, niin se on 3-ovinen, ja sitten se 75CL on 5-ovinen.
Vai onko tuo L tai CL ollut molemmissa koreissa ollut varustetaso?
Viimeksi muokannut stella, 23.02.2024 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo 75C/ 75CL

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eikö ne ollut L ja CL? Varmaan Lusso ja Comfort Lusso.

Väittiäisin että CL:ää sai myös kolmioviseen mutta harvinaisempi. Mulla on kaupassa esim. 2-ovisen etusivuikkuna voimakkaan sävytettynä ja se viittaisi CL varustetasoon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo 75C/ 75CL

Viesti Kirjoittaja stella »

Sämpy kirjoitti: 23.02.2024 05:36 Eikö ne ollut L ja CL? Varmaan Lusso ja Comfort Lusso.
Niimpäs muuten olikin L ja CL......Mistäköhän mulle eilen toi C oli mieleen putkahtanut :think:

Muokkasin otsikkoa, ettei enempää tulis sekaannuksia ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuosta muistui Hauhon Alvettulassa on (oli?) Ritmon raato, muistaakseni 75CL Automatic. 5-ovinen. Mulla on sellaiseen VW-automaattilaatikkoon jotain osia.

Vaikkei mk1 Ritmo elänyt kuin n. 4 vuotta, niin siinähän oli aika iso facelift tai oikeastaan muuttui kaikki muu paitsi keula siinä matkalla. Tuliko siinä kohtaa vasta 85S valikoimiin, alkuun oli kai vain 60 ja 75? En ole ihan asiantuntija näissä.. Vanhemmissa on ovilasitkin erilaisia, viisiovisenkin etuovissa kolmioikkunat kun uudemmissa yhtenäinen. Sisustan osatkin taisi perusmallissakin muuttua liki kaikki, ainakin materiaalit ja jotain yksityiskohtia, kiinnikkeiden paikkoja jne. Sikäli Ritmo on sisustan osiltaan vähän haastava kun muuttunut ihmeen paljon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo 75C/ 75CL

Viesti Kirjoittaja stella »

Sämpy kirjoitti: 23.02.2024 05:36 Eikö ne ollut L ja CL? Varmaan Lusso ja Comfort Lusso.

Väittiäisin että CL:ää sai myös kolmioviseen mutta harvinaisempi. Mulla on kaupassa esim. 2-ovisen etusivuikkuna voimakkaan sävytettynä ja se viittaisi CL varustetasoon.

Tai sitten voiskos tuo etusivuikkuna olla 105 TC:hen,? niissähän kaiketi oli sävylasit :think:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
tare
Viestit: 481
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja tare »

Tässä on pari kuvaa minun entisestä Ritmo 65 L-autosta: https://aijaa.com/NtxbjW

https://aijaa.com/BQV9N4
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
tare
Viestit: 481
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja tare »

Kojelaudassa vasemmalla ylhäällä on itsetekemäni kierroslukumittari. Sytytys oli kärjetön (Joku Plex-juttu). Takapakoputki oli aito Abarthin kaksiputkinen. Kattoluukun etureunassa oli digikello ja autossa oli kohdevaloja ja "tunnelmavaloja" takapenkille. Kuvan renkaat ovat 205 leveydeltään.

Auto kulki varsin hyvin :D
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
VTO
Viestit: 1438
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja VTO »

D oli sekä I ja lI-koreissa. ,1.7 ja 1.9-tilavuuksina
Turbokin taisi lopuksi löytyä. En tosin ole ikinä nähnyt.
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja stella »

Ja sekoitetaas vielä lisää näistä MK 1 Ritmoista ;) .....Muistan joskus istuneeni Mustassa MK1 Ritmossa, jossa luki muistaakseni "Targa Oro" kullanvärisillä tarroilla...jokin erikoismalli ilmeisesti 8-)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Varustetaso eroja vaan, molempia mielestäni on ollut 3 ja 5 luukkuisina. Sanoisin että 7-femmassa isompi osa oli Suomessa luukkumäärästä riippumatta CL-varustetasoa. Targa Oro oli erikoismalli, musta kultaisilla tehosteilla. Suomeen tuli vaan 3-ovisia 75:sia? Molempia oli maailmalla, ja konetta sekä 65 että 75.

Sämpyn mainitsema iso sisustan "päivitys" oli Super varustetasosta johtuva. Eli kaikki 1-koriset ei päivitystä saaneet. Superia oli 75 1.3 ja Suomeenkin tullut 85 1.5.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja stella »

-HH- kirjoitti: 24.02.2024 20:20 Varustetaso eroja vaan, molempia mielestäni on ollut 3 ja 5 luukkuisina. Sanoisin että 7-femmassa isompi osa oli Suomessa luukkumäärästä riippumatta CL-varustetasoa. Targa Oro oli erikoismalli, musta kultaisilla tehosteilla. Suomeen tuli vaan 3-ovisia 75:sia? Molempia oli maailmalla, ja konetta sekä 65 että 75.

Sämpyn mainitsema iso sisustan "päivitys" oli Super varustetasosta johtuva. Eli kaikki 1-koriset ei päivitystä saaneet. Superia oli 75 1.3 ja Suomeenkin tullut 85 1.5.
Joo sitä minäkin olen ajatellut, että se L on ollut kevyemmin varusteltu, kuin CL, mutta jotenkin itselle jäänyt mielikuva, että 3-Ovisia ei olis ollut edes CL varusteisina (vaikka olihan niitä) :oops: ....Joo, toi Targa Oro jossa minäkin aikoinaan istuin, niin se oli 75, ja siinä oli muistaakseni kojelaudassa sen ko.yksilön järjestysnumero, eli monesko yksilö se siis oli :shock:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Minulla olisi käsitys että L-mallin sisustakin olisi muuttunut tuossa "naamapesussa". Eli esimerkiksi oviaukon ja penkin välissä olleet verhoilukaistat ensin muovia mutta myöhemmin joustovinyylillä verhoiltuja. Samoin lattiamatot olisi muuttuneet, penkin kiinnityksessäkin jokin.. Ylipäätään alkuajan askeettisuutta olisi koitettu hiukan ylevöittää perusmallissakin. Toki varmaan 90% osista pysyi samana.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja juha66 »

OLikos se niin, ettei maahan tuotu virallisesti kuin osa Ritmon malleista moottori + ovi määrä + varustetaso yhdistelmistä.. :think:
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Just näin. Esmes 60:nen oli vain alkuun Kasin koneella, ei Brassikoneella. Ja olisko loppupäässä I-korista ollut niin että 75 oli ohjelmassa vaan 5-ovisena? 65:nen tuntui olleen aika valtatuote.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
tare
Viestit: 481
Liittynyt: 25.06.2004 14:40

Re: Ritmo 75L/ 75CL

Viesti Kirjoittaja tare »

Ehkä saan kertoa vielä tuosta minun entisestä Ritmosta :oops:

Takaluukun yläreunassa oli Abarthin siipi-lippa. Kaikki sytytysjohdot olivat silikonijohtoja. Tulpanhatut olivat moottoripyöriin tarkoitettuja punaista pehmeää silikonia. Yritin tehdä ja teinkin ensin itse kärjettömän sytytyksen jonkun lehden kytkentäkaavion mukaan. Oli muistaakseni Tekniikan Maailma. En ole varma. Noniin. Kytkentä ei toiminut Ritmossa. Venttiilit venyivät! Ei tosin tässä kytkennäsä" !!. Ostin sitten Turun Hankkijalta HALL-anturiin perustuvan sytytysjärjestelmän ja se toimi hienosti. Minulla oli silloin ajoituslamppu ja kierrettiin virranjakajaa...

Tuossa ensimmäisessä kuvassa on alhaalla sumuvalot. Minulla oli kaikkiin valoihin oma relekytkentä. Nuo sumuvalot sattuivat olla päällä ja ne olivat varsin kirkkaat. Poliisit pysääyttivät silloin minut. Tuli takaaa punainen pysäytysvalo. Poliisit mittasivat sumuvalojen korkeutta tiestä. Olivat liian alhaalla. En muista mitä valoille tapahtui. Josain vaiheessa ajoin jäärataa Naantalissa ja auton keula osui penkkaan. Kaverit tulivat kuin sattumalta paikalle :?: . Saatiin Ritmo pois hangesta. Sumuvalot vääntyivät ja otin ne pois. Kaikkea sitä on tullut tehtyä...

Oli hyvä auto tuo Ritmo 65 L, :D
Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D

-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Vastaa Viestiin