Fiat 600 903 kytkin

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
stella
Viestit: 2030
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Fiat 600 903 kytkin

Viesti Kirjoittaja stella »

Tietääkös täällä porukka, että....Kun Fiat 600:sessa on 903-kone, niin onko siellä 600:sen kytkin, vai 903-koneisen kytkin?....Minulla on tuollainen Fiat (Seat) 600, ja siinä on 903-kone......Ja kytkin pitäisi vaihtaa, kun se luistaa...niin meneekö sinne 127:n kytkin, vai pitääkö rakennella 600/903 koneiden kytkimistä sopiva paketti?
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8343
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Fiat 600 903 kytkin

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tässä kohtaa kannattaa huomioida, että 903:sta on ollut sekä 160 että 170 millisellä kytkimellä. Seiskassa noissa on molemmissa sama vauhtipyörä ja paineasetelman kiinnitys, mutta 600:ssa on voitu sitten modata miten vaan. Alunperin 600:sen kytkin on n. 155 milliä mutta 160 menee alkuperäiseen asetelmaan.

En muista enää miten noita on yleensä rakenneltu, riippuu niin moottorin tehotasosta.Yksikin missä 1500SOHC niin siinä taisi olla jo 181mm kytkintä ja jotenkin sekin oli saatu sovitettua.

600:ssa kun on alunperin käpälä-asetelma ja seiskassa tähtiasetelma, niin helpointa tuollainen sovellus olisi ollut toteuttaa 600:sen omilla kytkinosilla ja 160mm levyllä?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin