Vanne asiaa
Vanne asiaa
Tuli hommattu alfa 147 alla pyörineet 17" aluvanteet tuohon ällään. Tuossa fiatin pyörännavassa kun on tuollainen kierrettävä kohdistustappi niin voiko tämän korvata esim. uppokantaisella ruuvilla että saa vanteet paikoilleen?
Fiat 500L 1.4 95
Re: Vanne asiaa
Voi korvata pultilla, eihän sillä kohdistustapilla ole muuta virkaa, kuin se vanteen kohdistus, ja toisaalta pitäähän se levyn paikoillaan...vaikka ei se levy sieltä mihinkään karkaa kun rengas on paikoillaan 

-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Vanne asiaa
En tiedä näistä uudemmista, mutta ainakin vanhemmissa se lukitustapin pultinkanta on matalampi/pienempi kuin perus DIN pultissa. Jolloin sen korvaaminen tavallisella M8 pultilla saattaa johtaa siihen, että ainakin peltivanne jää irti navasta pultin korkeamman kannan takia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Vanne asiaa
Jahas vituiks meni. Vanteiden piti olla 5x98 mutta ovatkin 5x100 jaolla
On se perkel kumma kun noihin vanteisiin ei valmistaja stanssaa mille jaolle ne on porattu. Liukupultteja nyt katselemaan mistä saisi edukkaan sarjan

Fiat 500L 1.4 95
Re: Vanne asiaa
Nyt on alla levveetä läskiä, epäkeskopulteilla homma hoitu siististi. Olis ne kiinni saanut alkuperäisillä teräspulteillakin mutta kolmen vimpan pultin kartio ei keskity sitten kunnolla vanteeseen ja jää jännitykseen ja tulee tuhoa ajan kanssa. Pultit M12 ja vanteen pultinreijät 14mm. Voin suositella vanne/pulttiasioissa rmx.fi Sastamala 

Fiat 500L 1.4 95
Re: Vanne asiaa
Mulla oli edelisessä ällässä 225/45 R17 kesärenkaat, oli kyl huono ajettava. Urissa ja asfantinpaikkauksissa veteli ohjausta mihin sattuu, vaikka oli oikein laadukkaan merkkiset remkaat. Silloin katottiin, et pyöränkulmat on oikein, eikä ole mitään väljää missään. Talvirenkaat 205/55R16 ei vedellyt 
Nykyisessä on kesä/talvikumit 205/55R16 ja ihan mukavat ajaa, vaikka on kiinalaiset nuo kesäkumit

Nykyisessä on kesä/talvikumit 205/55R16 ja ihan mukavat ajaa, vaikka on kiinalaiset nuo kesäkumit

Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: Vanne asiaa
Nämä on nyt 215/45/17 ja vanne 7" et35. Pienempi et lukema työntää sopivasti vannetta vähän ulospäin jotkut goodyearin renkaat ovat ja ihan hyvät ovat ajaa eivät vetele mihinkään ja mutkissa auto on tukevampi. Rehellisyyden nimissä,ohjaus on huomattavasti jäykempi nyt. Ja voihan tuo käydä pyöränlaakerin päälle enemmän kuin vakiorengastuksella
Fiat 500L 1.4 95
Re: Vanne asiaa
Minkälaista pöytälautaa siellä on tiet? Täällä vetelee kaikki jo 195 koossa, aivan sama onko auraukset +/- vai 0 

Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Vanne asiaa
Täällä turkkuusessa on kuule tiet tiptop kunnossa,ainakin pääurat

Fiat 500L 1.4 95
Re: Vanne asiaa
Minulla on ollut kakkossarjan Bravossa talvet ja kesät 222/45/17 renkaat. Vanteet ovat molemmilla renkailla Fiatin omat.
Eivät vetele mihinkään. Menevät kuin kiskoilla suoraan.
Mitään "ohjaustuntumaa" ei tule rattiin. Tykkään siitä, Olen ajanut nyt noin 14 vuotta City-asetus päällä. Kun kokeilin Vuonna 2010 erästä testiautoa, niiin se veteli suoralla suoralla tiellä kuin hevonen, ja tuolla autolla oli ajettu vain noin 1890km. Se oli Autokeskuksen testiauto... vesi vuosi... Oli karmea ajettava se T-jet silloin... Siinä autossa olivat myös ne Bravon T-jet "sport" 225/45/17 " vanteet. (tummmanharmaat). Tuossa sport-autossa oli mielestäni karmeat lisukket,. Onneksi niitä ei paljon enää näe
Eivät vetele mihinkään. Menevät kuin kiskoilla suoraan.
Mitään "ohjaustuntumaa" ei tule rattiin. Tykkään siitä, Olen ajanut nyt noin 14 vuotta City-asetus päällä. Kun kokeilin Vuonna 2010 erästä testiautoa, niiin se veteli suoralla suoralla tiellä kuin hevonen, ja tuolla autolla oli ajettu vain noin 1890km. Se oli Autokeskuksen testiauto... vesi vuosi... Oli karmea ajettava se T-jet silloin... Siinä autossa olivat myös ne Bravon T-jet "sport" 225/45/17 " vanteet. (tummmanharmaat). Tuossa sport-autossa oli mielestäni karmeat lisukket,. Onneksi niitä ei paljon enää näe

Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Re: Vanne asiaa
Siis225/45/147. 

Entiset :
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF
Fiat 127 900 L
Fiat Ritmo 65 L
Fiat Regata 100 S i.e.
Fiat Croma i.e. abs
Fiat Bravo 80 SX
Fiat Stilo 95 5D
-------------------------------------------
Nykyiset :
Fiat Bravo T-jet 120 Selespeed (2010)
GFF