Bravosta paku?
Bravosta paku?
Moi.
Onko kukaan tehnyt bravosta pakua? Mahdollista se vissiin on? Tuo oma joutaisi pakuksi muuttaa. Eli auto on vuoden 2008 1.9 diisseli.
Eli mitä muuta pitää ottaa huomioon kuin penkkien irroitus?
Onko kukaan tehnyt bravosta pakua? Mahdollista se vissiin on? Tuo oma joutaisi pakuksi muuttaa. Eli auto on vuoden 2008 1.9 diisseli.
Eli mitä muuta pitää ottaa huomioon kuin penkkien irroitus?
Re: Bravosta paku?
Voisi luulla onnistuvan. Voin mutuilla että pitää olla hatchback-monikäyttömallinen kori. Trafin sivuilla on tarkemmin mitkä korimallikoodit kelpaa. Ja penkin paikat piti jotenkin tuhota tms, ettei penkin asennus onnistu vain ottamalla vanerilevy parilla ruuvilla irti ja loksauttamalla penkit alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Aiemmin vaadittiin tasainen kuorman kuljetukseen kelpaava lattia ja matala etuseinä jotain 15cm, mutta tuosta en tiedä miten nykyään. Lisäpenkit tavaratilassa lienee mahdottomat nykysäännöissä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bravosta paku?
Volvojen kohdalla on ainakin vaadittu myös todistus maahantuojalta takavöiden/penkin poiston vaikutuksesta turvavöiden ja -tyynyjen järjestelmiin.
Eli suomeksi, ei onnistu ainakaan edm kaltaisissa volvoissa.
Kannattaa kysyä konttorilta/traficomilta.
Eli suomeksi, ei onnistu ainakaan edm kaltaisissa volvoissa.
Kannattaa kysyä konttorilta/traficomilta.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bravosta paku?
Hmm... eikö ne vyörullat/penkkianturit pysty jättämään sinne johtojen päihin? Leikataan vyöt poikki ja kaivetaan penkkianturit penkin sisältä. Ei voi käyttää tarkoitukseensa mutta järjestelmä näkee ne edelleen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bravosta paku?
Eilen töissä haastelin kaverin kanssa joka no tuon tyyppisiä muuttanut pakuiksi, niin hän ainakaan ei ole tehnyt turvavöille mitään. Ja tässä minun tapauksessa liekkö takapenkeillä mitään tunnistimia?
Re: Bravosta paku?
En minä ainakaan turvavöitä hävittäisi jos ei inssi moista erikseen vaadi. Korkeintaan hankkisin purkuautoista lisää lukkoja, että saa useampaan kohtaan kiinni sitomaan mahdollista lastia.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Bravosta paku?
Siinä oltaisiin kyllä perinteisen suomalaisen virkamieskulttuurin ytimessä, jos vaadittaisiin turvalaitteiden poistamista, ettei vain ole mahdollista kiertää veroja turvallisesti...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Bravosta paku?
Fiat 127 Pikkumusta 1050 -81
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Fiat Uno 1,0 -91
Miksi ajaa tylsillä autoilla?
Re: Bravosta paku?
Stilossa sama vuosmalli farkku on sillon viime tinkaan muutettu, siinähän oli joku tauko välissä ettei saanu mistään tehdä. Niin vyöt saa olla, lukot ei mitään penkin kiinnitystä ei tarvinnut rikkoa tai tilkitä.
Muutama vuis sitten ainakin volvoihin oli joku kstsastusinssi vaatinut että penkin kiinnitykset tuhotaan. Joopa joo uudesta autosta siinäkin tais konttorin vaihto auttaa. Ja helpottaa kummasti jos ensin kyselee mielipidettä ja varmistaa että ko autoon vli sen tehdä. Edim kainkiin uudempiin farkkuihin ei voi esim vöitä poistaa. Kolariturvallusuusvaruste. Jiten mikään vastuskikkailu ei käy. Siellä on vöissä paukkukiristimiä ja sivuturvatyynyjä yms eri varustepaketeissa ja esim 2 samaa octaviaa ei saa tehdä kun töoiseen kun siinä ei ole vyö paukkuja.
Muutama vuis sitten ainakin volvoihin oli joku kstsastusinssi vaatinut että penkin kiinnitykset tuhotaan. Joopa joo uudesta autosta siinäkin tais konttorin vaihto auttaa. Ja helpottaa kummasti jos ensin kyselee mielipidettä ja varmistaa että ko autoon vli sen tehdä. Edim kainkiin uudempiin farkkuihin ei voi esim vöitä poistaa. Kolariturvallusuusvaruste. Jiten mikään vastuskikkailu ei käy. Siellä on vöissä paukkukiristimiä ja sivuturvatyynyjä yms eri varustepaketeissa ja esim 2 samaa octaviaa ei saa tehdä kun töoiseen kun siinä ei ole vyö paukkuja.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Bravosta paku?
Tyypilliseen suomalaiseen tapaan halutaan tehdä autosta pakettiauto jotta säästää veroja, mutta ei haluta luopua yhtään mistään kuten mahdollisuudesta kiinnittää työkalupakki turvaistuimeen. Tai "jos mä joskus haluunkin tän takaisin henkilöautoksi".
Ei mikään ihme että täällä on virkahenkilöillä tatti otsassa, sääliksi käy
Olisihan se kansalaisen näkökulmasta kätevää jos riittäisi penkin taitto ja vanerilevy räikkäliinalla siihen päälle. Sitten katsastusta seuraavana päivänä vaneri pois, penkki pystyyn ja tiuhti ja viuhti sinne kyytiin. Koita nyt sitten virkakyöstinä keksiä jotain sääntöjä jotka olisi kohtuulliset mutta riittävät.
Ei mikään ihme että täällä on virkahenkilöillä tatti otsassa, sääliksi käy
Olisihan se kansalaisen näkökulmasta kätevää jos riittäisi penkin taitto ja vanerilevy räikkäliinalla siihen päälle. Sitten katsastusta seuraavana päivänä vaneri pois, penkki pystyyn ja tiuhti ja viuhti sinne kyytiin. Koita nyt sitten virkakyöstinä keksiä jotain sääntöjä jotka olisi kohtuulliset mutta riittävät.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Bravosta paku?
Tämmöset ohjeistukset antoi katsastut mies:
"Auto on monikäyttöajoneuvo AF eikä takaistuimilla ole turvavarusteita ,joten onnistuu muuttaa pakettiautoksi.
Penkkien irrotuksen lisäksi penkkien kiinnitykset täytyy peittää jollain tavoin, ettei penkkejä saa paikalleen helposti käsin tai tavanomaisin työkaluin.
Esimerkiksi katkopultein tai metallisilla peitelevyillä tai tapeilla mitkä on kiinnitetty hitsitäpein tai popniiteillä. Tavanomainen pultti tai kuusiokoloruuvi käy myös jos niistä on kulmat pyöristetty tai porattu pois.
Erilaiset variaatiot käy mikä sopii parhaiten omiin kiinnikkeisiin kunhan ehto täyttyy. =)
Turvavyöt saavat jäädä paikoilleen"
Ja oma autoni pysyy pakuna kun sen pakuksi muutan, ei ole aikomusta kiertää veroja laittamalla penkkejä takaisin. Mutta verojen takia muutan sen pakuksi kuiteskin Ja mielestäni järkevä muutos kun autossa ei matkusta kuin kaksi tyyppiä, ja jos isompaa väkeä pitää kulettaa niin panda on tuossa pihalla odottamassa
"Auto on monikäyttöajoneuvo AF eikä takaistuimilla ole turvavarusteita ,joten onnistuu muuttaa pakettiautoksi.
Penkkien irrotuksen lisäksi penkkien kiinnitykset täytyy peittää jollain tavoin, ettei penkkejä saa paikalleen helposti käsin tai tavanomaisin työkaluin.
Esimerkiksi katkopultein tai metallisilla peitelevyillä tai tapeilla mitkä on kiinnitetty hitsitäpein tai popniiteillä. Tavanomainen pultti tai kuusiokoloruuvi käy myös jos niistä on kulmat pyöristetty tai porattu pois.
Erilaiset variaatiot käy mikä sopii parhaiten omiin kiinnikkeisiin kunhan ehto täyttyy. =)
Turvavyöt saavat jäädä paikoilleen"
Ja oma autoni pysyy pakuna kun sen pakuksi muutan, ei ole aikomusta kiertää veroja laittamalla penkkejä takaisin. Mutta verojen takia muutan sen pakuksi kuiteskin Ja mielestäni järkevä muutos kun autossa ei matkusta kuin kaksi tyyppiä, ja jos isompaa väkeä pitää kulettaa niin panda on tuossa pihalla odottamassa
Re: Bravosta paku?
Eihän se ole sen virkamiehen eli kats inssin vastuulla se että laittaako ne penkit joku laittomasti takaisin. Kunhan konttorilla muutoshetkellä hommat on kunnossa on sen inssin turha rutista esson baarin pihassa vaikka joku hölmöyksissään penkit laittas takasin.Sämpy kirjoitti: ↑05.09.2024 06:52 Tyypilliseen suomalaiseen tapaan halutaan tehdä autosta pakettiauto jotta säästää veroja, mutta ei haluta luopua yhtään mistään kuten mahdollisuudesta kiinnittää työkalupakki turvaistuimeen. Tai "jos mä joskus haluunkin tän takaisin henkilöautoksi".
Ei mikään ihme että täällä on virkahenkilöillä tatti otsassa, sääliksi käy
Olisihan se kansalaisen näkökulmasta kätevää jos riittäisi penkin taitto ja vanerilevy räikkäliinalla siihen päälle. Sitten katsastusta seuraavana päivänä vaneri pois, penkki pystyyn ja tiuhti ja viuhti sinne kyytiin. Koita nyt sitten virkakyöstinä keksiä jotain sääntöjä jotka olisi kohtuulliset mutta riittävät.
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Bravosta paku?
Ja vastuu on penkin takaisin laittajalla. Ei vissiin raipalta säästy jos miekka miehet joskus liikenteessä pysäyttävät ja katsoovat että kukas täällä pakun takapenkillä istuukaan.