Perämurikan vaihtoa Mazdaan tehty. Tyhmänä yritin ensin auton alla, mutta eihän siitä mitään tule, kun pitäisi kasituumainen murikka nostaa ja ohjata tarkasti paikalleen. Toivottavasti ei ollut naapureita kuuloetäisyydellä varsinkaan silloin, kun murikka kierähti kruunupyörä edellä hiekkaiselle lattialle...
Mutta, käytännössähän perää oli jo jouduttu purkamaan niin paljon, että banjo oli irti varttitunnissa, jolloin sen sai vedettyä pois alta ja murikan asennus helpottui huomattavasti. Se hyöty alla könyämisestä oli, että rungosta löytyi kaksi murtumaa, joista toinen aika paha. Olisi ollut talven aikana poikki, jos olisi jäänyt huomaamatta. Tämä vähän oma vikakin, kun neljä vuotta sitten korjatessa en laittannut sauman yli vahviketta ja saumakin oli suoralla saumalla, siitä oli sitten lähtenyt ratkeamaan tervettäkin materiaalia pitkin. Ruosteen takia nämä ei olleet ratkenneet, vaan väsymällä. Laite on uutena ollut koneyrityksen käytössä, ja lienee kuskattu kuution löpökonttia lavalla työmaalle. Itselläkin ollut raskaan kärrin vedossa ja maastossa ajeltu jonkun verran. Nuo korjaukset pitää tehdä ihan ajatuksen kanssa, jos haluaa kestävän, ja vielä niin, ettei rasita toista kohtaa liikaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.