GFF Varaosapäivä 23.5.2026, Lahti

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
GFF
Viestit: 265
Liittynyt: 02.02.2011 11:48

GFF Varaosapäivä 23.5.2026, Lahti

Viesti Kirjoittaja GFF »

Perinteinen kevätvaraosapäivä Lahden Ahtialassa 23.5.2026. Tapahtuma-aika 10-15, myyjät paikalle aikaisintaan 9:00.
Osoite Mustapuronkatu 24, Lahti

Lisätiedot gff(miumau)gruppofiatfinlandia.fi tai o4o-777 9575

Kuva
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho vuodesta 1980
Avatar
karpy
GFF
Viestit: 650
Liittynyt: 20.01.2003 10:34
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: GFF Varaosapäivä 23.5.2026, Lahti

Viesti Kirjoittaja karpy »

Ciao
Ikävä kyllä en pääse paikalle tuolloin. Olen samana viikonloppuna Tampereella Autoliiton Liittopäivillä, koska "jouduin" Napapiirin osaston puheenjohtajaksi viime vuonna.
Samoin olen poissa syyskuussa Ranen rompepäiviltä. Tavaroita siivotessa löysin SAL;n Taitoajo-ohjelman vuodelta 1966, olin silloin ollut ensimmäistä kertaa taitoajokisoissa omalla VW Cabrio-Kuplalla. On sinne pakko lähteä viettämään 60-vuotiskisaa. Olen noissa ollut mukana siitä lähetien aina 2010-luvulle saakka, ensin paikallisissa alkukisoissa ja pärjätessä päässyt SM-kisaan saakka.

Mutta Automobilia toimii yhä, olen koko ajan lisäämässä varaosalistaan kuvia, jotta olisi helpompi löytää oikeita osia. Samoin niiltä sivuilta löytyy tilastotietoa ja varaosa-/ korjausohjekirjoja. Käy katsomassa https://automobilia.fi
Suora linkki muihin kuin 500-126 osiin on tässä: https://automobilia.fi/varaosat/varaosat-600.html

Terv. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1492
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen tai nykyään jo pääasiassa Päijät-Hämeessä

Re: GFF Varaosapäivä 23.5.2026, Lahti

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Kävin tänäiltana tekemässä omistajan luvalla pientä siistintää tapahtuman piha-alueella, niin väki mahtuu mukavammin. Kun ajelet Mustapuronkatua (pitkä suora) kohti Ahtialan autopurkamoa, punainen iso varastorakennus, jonka seinässä on isolla 24, jää vasemmalle puolelle n. 100 m ennen purkamoa. Välittömästi tien vasemmassa laidassa on vanha korkea kuusiaita, jonka takaa varastohalli ja piha pilkistävät selvästi. Samassa liittymässä on myös edellisen osoitteen eli 22:n rosterinen pieni postilaatikko, joka on myös hyvä maamerkki. Kun käännyt pihaan, tapahtuma-alue on kuin iso F-kirjain: pystysakara on varastorakennuksen etupuoli, poikittaiset jäävät varaston taakse, ja niiden välissä on pieni matala maakumpare sekä sinisen pressun alla n. 2,5 x 1,5m pöytä, jota voi käyttää tarvittaessa vaikka esillepanoon. Molempiin "sakaroihin" voi ajaa sekä varastohallin edestä että takaa eli lupa on myös naapurista osoitteesta 26 käyttää tarvittaessa heidän liittymäänsä, ajotietään ja pihaansa käyntipysäköintiin, sielläkin ollaan ajoneuvoharrastajia! Naapurin piha ei kuitenkaan ole kauhean iso, mutta on hyvänä lisänä kumminkin ja aivan välittömästi noiden F-sakaroiden jatkeena. Tuossa linkkiä kartalle:

https://www.google.com/maps/place/Musta ... FQAw%3D%3D

Kariston Nesteen Huili ja aivan viereinen kauppakeskus Karisman ja Citymarketin aula palveluineen ovat lähimmät kahvittelupisteet, kolmen neljän minuutin ajomatka kaksine valoineen. Iloista mieltä ja tavarain runsautta sekä tietenkin hyvän sään toiveet tapahtumalle!

t. GFF hallitus
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1492
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen tai nykyään jo pääasiassa Päijät-Hämeessä

Re: GFF Varaosapäivä 23.5.2026, Lahti

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Tänään kerhoon tuli pääkaupunkiseudulta yhteydenotto, Fiat 124 Sportin osien tiimoilta. Tuollaisella viestillä lähestyi Markku Keinonen, ainakin Vääksyn Mobilisti-illasta ja Klassikot-lehdestä tutuksi tulleen punaisen 124 Sportin omistaja, ja on mahdollista, että hän on tulossa Lahteen osiensa kanssa (ehkä kannattaa varmistaa puhelimella, tuolla alla yhteystieto):

Kiitos mukavavasta keskustelusta ja (varaosapäivän) tiedoista!

Kuten kerroin, minulla on muutamia Fiatin Sport Coupen osia, joista voisin luopua. Niistä voi listaa laittaa forumille tiedoksi ja maininnan käytännössä uusista renkaista ja iskunvaimentimista. Kenties pakoputkenkin voisi mainita. Seuraavassa hieman lisää tietoa osista:

Minulla on varastossa lähes uudet iskunvaimentajat, jotka olivat alla noin 200 km, kun entisöin autoa talvella 2020- 2021, mutta päätinkin vaihtaa ne keväällä 2021 Koni-iskunvaimentimiin. Samaan hankitaan liittyy jousien yläpään kumeja, joita ostin vahingossa tuplamäärän. Konien hankinnan yhteydessä päätin ostaa myös vuoden 1975 mallin Michelin-retrorenkaat aluvanteille, joten minulla on varastossa max. 500 km ajetut normaalirenkaat ( 185/13/70 ). Edelleen löytyy originaali pakoputken keskiosa / äänenvaimennin, joka on ollut käytössä, mutta näyttää lähes uudelta päältäpäin. Vesipumppu ja termostaattikotelo + termostaatti on tarjolla, liittyvät moottorin lämpöongelmien selvittelyyn, joka selvisi, kun huomattiin, että lämmityslaitteelle menevät letkut olivat ristissä ja nämä hankinnat = kokeilut jäivät tarpeettomaksi, sillä vika ei ollut vesipumpussa eikä termostaatissa. Alkuperäiset osat laitettiin siksi takaisin. Lisäksi löytyy tiivisteitä ja klipsejä ja jopa etupenkin istuimen tyyny, joka on Keski-Euroopassa kysytty osa ja muita istuimen osia.

Myös kello on käyttämätön. Ostin sen Garda Ricambista ( hinta 158 € ilman lähetyskuluja ) ja yritin laittaa siihen mattamustan alkuperäisen kellon kehyksen, joka ei onnistunut. Siksi kehyksen raamin takaseinässä näkyy jälkiä, jotka eivät näy ulospäin. Kello jäi tarpeettomaksi, koska kelloseppä löysi sattumalta originaalikellon vian ja onnistui sen korjaamaan.

Kaikista on ostokuitit. Minuun voi ottaa yhteyden myös puhelimella, jos joku Fiat-mobilisteista haluaa hankkia osia: nolla neljä sataa 3 nolla nolla 7 4 viis. Sähköposti: ausweg.keinonen(ät)kolumbus.fi

50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Vastaa Viestiin