Punto Gt

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Punto Gt

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tulipa tuommoinen koppi hommattua ja jokunen asia askarruttaa:

1. Kumpaa bensaa koneeseen? 95 vai 98? vai onko mitään väliä?
2. Mitä mahtaa kustantaa jakohihnan vaihto moiseen? Tai ylipäänsä paikkoja missä kannattaisi teetättää huoltoja joita ei itse uskalla tehdä. Espoonlahden Autohuollosta ajattelin kysellä kun ilmeisesti ovat "erikoistuneet" Fiatteihin, kokemuksia?
3. Tyhjäkäynniltä kun näyttää vähän kaasua niin meinaa tukahtua/tiputtaa kierrokset noin 400-500 ennen kuin alkaa nostaa kierroksia. Liikkeellä kun nostaa ahdoille niin tuntuu kuin bensaa ei tulisi tarpeeksi. Kerran pari väläyttänyt myös suuttimen valoa. Bensan suodatin tukossa? bensapumppu finaalissa? Tottumuksesta tankkasin 95sta tankin täyteen, kaipaisi lisää oktaaneja?
4. Mitä öljyä koneeseen? Oven pielessä on Castrolin tarra mutta eipä tainnut siitä selvitä sen tarkemmin.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Jaa, lahdestako tuo?

1. 95:n tuntuu kelpaavan ihan kivasti.
2. tuo on tuolta osaltaan lähes kuin Mpi-tempra, joten oletettavasti ei mahdottomasti, vaihdoin itse omaani.
Vaihdossa vaan pitää huomioida myös ruiskun ajoitusanturin ajoitus, tuotahan ei muista soho-koneista löydä.
3. Ei tunnu tutulle, mutta ekaksi voisi puhdistaa tyhjäkäyntisäätimen, tuossahan on semmoinen kääntyvä luisti joka jumittaa varsin helposti.
Netistähän löytää vikamuistin lukuohjeet, joten ne kannattaa käydä läpi.
4. Tästä lienee väännetty kättä enenmmän kuin tarpeeksi, motulia taisi viimeksi olla koneessa.
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Sieltähän tämä "projekti" on lähtöisin. Ihmeen paljon eri sävyjä saatu kyllä maalattua. Etupuskuri ilmeisesti jollain spray-kannulla maalattu kun on mattapintainen ja ns tahmean oloinen. Eiköhän tuosta saa jotain kasattua :lol:

EDIT: Espoonlahden Autohuolto ei luvannut vaihtaa hihnaa, kun ei moista konetta ole koskaan nähnyt. Delta-auto Malmilla huollon tyttö ei osannut sanoa muuta kuin että arviolta 200-400e, voi olla enemmänkin. Osien saatavuudesta ei tiennyt. Täytyy käydä paikallisella korjaamolla jos siellä ymmärtäisivät jotain moisen päälle.

Mistäs tuohon saa peruskulutusosaa, ja minkä mallin osat käy ristiin?
Esim. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja jos asentajan löydän niin jakopään palikat.
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Kannattaa lukea tuolta noista osista.
http://213.173.134.212/ftcf/board/index ... pic=2453.0

Ne liittimet konehuoneesta kannattaa putsata. Mullakin vilkku toi ruiskunvalo ja vika oli lambdan liittimessä. Putsaus auttoi.
Vikakoodinluku ohjeet löytyy ainakin multa eli jos haluut voin pistää sun s-postiin?
Tulpat ostin merkkiliikkeestä ja makso n10€ kpl Tulpanjohdot löytyy ainoastaan boschilta (delta ei tunne) ja maksaa vaan n190€ kuluineen. Jäi ainakin multa ostamatta.
Yllättävän hyvin on osaa löytynyt varaosaliikkeistä. Takapyörän laakereissa turvauduin Ricambi Heikan apuun ja ne tais tulla italiasta.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Car-Pojat on avannut liikkeen Järvenpäähän, kysäseppä sieltä. Ainakin tuntihinta on pienempi kuin Deltassa ja osaamistakin luulisi löytyvän..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

mkk kirjoitti:Ne liittimet konehuoneesta kannattaa putsata. Mullakin vilkku toi ruiskunvalo ja vika oli lambdan liittimessä. Putsaus auttoi.
Vikakoodinluku ohjeet löytyy ainakin multa eli jos haluut voin pistää sun s-postiin?
Tuota vikakoodinluku ohjetta kyselinkin toisen foorumin puolella YV:llä, laita vaan ihmeessä tulemaan.

Täytyy koittaa ehtiä tänään käydä tulppia kyselemässä, ja jos ei mene koko iltapäivä nukkumiseen niin voisi liittimiä irroitella ja putsailla.

Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

noose01 kirjoitti:Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
Ei ole enää. Car-pojat eriytyi kun Delta tuli kuvioihin mukaan. Car-pojat oli alkuun Mäntsälässä ja pari kuukautta sitten ne tuli takaisin Järvenpäähän. Delta-huolto on eri juttu. Car-Poikien korjaamopäällikkö/omistaja siirtyi Delta-autoon työntekijäksi silloin. Jotenkin noin se meni...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Mistäs tuohon saa peruskulutusosaa, ja minkä mallin osat käy ristiin?
Esim. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja jos asentajan löydän niin jakopään palikat.
Tulppia löytää jokaisesta autotarvikekaupasta, paitsi motonetista...
bcpr6et on NGK:n tyyppi eli sama kuin firen tulppa mutta kolmella kärjellä, joku ranskilainen käyttää samaa.
Brittien punto foorumilla pitävät tuota parhaana vaihtoehtona eikä sen kanssa olekaan ollut ongelmaa.
Ilmanputsari on tietysti pieni ongelma, mutta jollain tukkurilla on tuon filtteriä varastossa koska olen onnistunut ostamaan noita parikin kappaletta, laatikossa lukee purolator...
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

htm kirjoitti:Tulppia löytää jokaisesta autotarvikekaupasta, paitsi motonetista...
bcpr6et on NGK:n tyyppi eli sama kuin firen tulppa mutta kolmella kärjellä, joku ranskilainen käyttää samaa.
Brittien punto foorumilla pitävät tuota parhaana vaihtoehtona eikä sen kanssa olekaan ollut ongelmaa.
Ilmanputsari on tietysti pieni ongelma, mutta jollain tukkurilla on tuon filtteriä varastossa koska olen onnistunut ostamaan noita parikin kappaletta, laatikossa lukee purolator...
Kävin Heltta-autosta tilaamassa tulpat. Huomenna saa hakea Eiköhän nekin toimi jotenkin... Ilmanputsari oli todella likainen, lähempänä mustaa kuin vaaleata :roll:
Ei ole ilmeisesti samankokoinen kuitenkaan kuin tbo Unossa? Onko tuohon mitään järkeä tyrkätä joku kartio tilalle? Hyötyhän taitaa vakiossa olla mitätön ja likaantuu helpommin :D
Näyttäisi siltä että jakohihnalle löytyi laittaja, veljen tuttu.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Saahan niitä vapaavirtausfilsuja vakiosuodattimenkin tilalle.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Bravo00
Viestit: 243
Liittynyt: 15.01.2004 18:09

Viesti Kirjoittaja Bravo00 »

Meltdown kirjoitti:
noose01 kirjoitti:Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
Ei ole enää. Car-pojat eriytyi kun Delta tuli kuvioihin mukaan. Car-pojat oli alkuun Mäntsälässä ja pari kuukautta sitten ne tuli takaisin Järvenpäähän. Delta-huolto on eri juttu. Car-Poikien korjaamopäällikkö/omistaja siirtyi Delta-autoon työntekijäksi silloin. Jotenkin noin se meni...
Konelan hovikorjaajahan se oli joskus. Viikkouutisista lueskelin joskus alkuvudesta tai jotain ,että perustaa uuden toimipisteen J:päähän sen takia ettei asiakkaiden tartte ajaa niin kauaksi huollattamaan autojaan(Mäntsälä)...Artikkelista päätellen Deltan ajan varauksessa ei enään ole ruuhkaa... (Tai edes ollutkaan) :lol:
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Menee kyllä aika ot :lol:
Vuonna 2003 alkuvuodesta Järvenpään Deltassa tutkivat Temprastani mittariston ja se oli silloin jo Car-pojat. Luki joko kuitissa tai sitten vastasivat puhelimeen niin.

Saas nähdä onko öljynsuodatin hyllytavaraa. Sitten pitää vielä päättää mitkä öljyt koneeseen valuttaa. Taidan käydä moposportista kyselemässä korvaussuodatinta jos työaika antaa periksi :twisted:
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Saas nähdä onko öljynsuodatin hyllytavaraa.
Pitäisi kyllä olla, ihan ekoissa on se perinteinen soho-koneen suodatin ja vaihtui sitten sitten samaksi kuin on fire-koneessa.
Varaudu kuitenkin alustanumeron kertomiseen :)
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Deltan ukko olikin tilannut vain yhden tulpan, no huomiseksi sitten loput 3 :lol:

EDIT: Alle kurkattu, iskarit ovat Bilsteinin, taisi lukea BNE-2924 / VNE-4549. Jousethan ovat Eibachin.
Punto_GT
Viestit: 57
Liittynyt: 30.03.2005 16:11
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Punto_GT »

Minkä värinen biili sulla on, omani on musta ja broidin keltainen jos vaikka ajetaan vastaan PK seudulla :wink: , meillä on viel ulkomaan kilvet. Onks käynti häiriöt selvinneet?
Turbo ruuvi polttaa
Vastaa Viestiin