Punto Gt
Punto Gt
Tulipa tuommoinen koppi hommattua ja jokunen asia askarruttaa:
1. Kumpaa bensaa koneeseen? 95 vai 98? vai onko mitään väliä?
2. Mitä mahtaa kustantaa jakohihnan vaihto moiseen? Tai ylipäänsä paikkoja missä kannattaisi teetättää huoltoja joita ei itse uskalla tehdä. Espoonlahden Autohuollosta ajattelin kysellä kun ilmeisesti ovat "erikoistuneet" Fiatteihin, kokemuksia?
3. Tyhjäkäynniltä kun näyttää vähän kaasua niin meinaa tukahtua/tiputtaa kierrokset noin 400-500 ennen kuin alkaa nostaa kierroksia. Liikkeellä kun nostaa ahdoille niin tuntuu kuin bensaa ei tulisi tarpeeksi. Kerran pari väläyttänyt myös suuttimen valoa. Bensan suodatin tukossa? bensapumppu finaalissa? Tottumuksesta tankkasin 95sta tankin täyteen, kaipaisi lisää oktaaneja?
4. Mitä öljyä koneeseen? Oven pielessä on Castrolin tarra mutta eipä tainnut siitä selvitä sen tarkemmin.
1. Kumpaa bensaa koneeseen? 95 vai 98? vai onko mitään väliä?
2. Mitä mahtaa kustantaa jakohihnan vaihto moiseen? Tai ylipäänsä paikkoja missä kannattaisi teetättää huoltoja joita ei itse uskalla tehdä. Espoonlahden Autohuollosta ajattelin kysellä kun ilmeisesti ovat "erikoistuneet" Fiatteihin, kokemuksia?
3. Tyhjäkäynniltä kun näyttää vähän kaasua niin meinaa tukahtua/tiputtaa kierrokset noin 400-500 ennen kuin alkaa nostaa kierroksia. Liikkeellä kun nostaa ahdoille niin tuntuu kuin bensaa ei tulisi tarpeeksi. Kerran pari väläyttänyt myös suuttimen valoa. Bensan suodatin tukossa? bensapumppu finaalissa? Tottumuksesta tankkasin 95sta tankin täyteen, kaipaisi lisää oktaaneja?
4. Mitä öljyä koneeseen? Oven pielessä on Castrolin tarra mutta eipä tainnut siitä selvitä sen tarkemmin.
Jaa, lahdestako tuo?
1. 95:n tuntuu kelpaavan ihan kivasti.
2. tuo on tuolta osaltaan lähes kuin Mpi-tempra, joten oletettavasti ei mahdottomasti, vaihdoin itse omaani.
Vaihdossa vaan pitää huomioida myös ruiskun ajoitusanturin ajoitus, tuotahan ei muista soho-koneista löydä.
3. Ei tunnu tutulle, mutta ekaksi voisi puhdistaa tyhjäkäyntisäätimen, tuossahan on semmoinen kääntyvä luisti joka jumittaa varsin helposti.
Netistähän löytää vikamuistin lukuohjeet, joten ne kannattaa käydä läpi.
4. Tästä lienee väännetty kättä enenmmän kuin tarpeeksi, motulia taisi viimeksi olla koneessa.
1. 95:n tuntuu kelpaavan ihan kivasti.
2. tuo on tuolta osaltaan lähes kuin Mpi-tempra, joten oletettavasti ei mahdottomasti, vaihdoin itse omaani.
Vaihdossa vaan pitää huomioida myös ruiskun ajoitusanturin ajoitus, tuotahan ei muista soho-koneista löydä.
3. Ei tunnu tutulle, mutta ekaksi voisi puhdistaa tyhjäkäyntisäätimen, tuossahan on semmoinen kääntyvä luisti joka jumittaa varsin helposti.
Netistähän löytää vikamuistin lukuohjeet, joten ne kannattaa käydä läpi.
4. Tästä lienee väännetty kättä enenmmän kuin tarpeeksi, motulia taisi viimeksi olla koneessa.
Htm
Sieltähän tämä "projekti" on lähtöisin. Ihmeen paljon eri sävyjä saatu kyllä maalattua. Etupuskuri ilmeisesti jollain spray-kannulla maalattu kun on mattapintainen ja ns tahmean oloinen. Eiköhän tuosta saa jotain kasattua
EDIT: Espoonlahden Autohuolto ei luvannut vaihtaa hihnaa, kun ei moista konetta ole koskaan nähnyt. Delta-auto Malmilla huollon tyttö ei osannut sanoa muuta kuin että arviolta 200-400e, voi olla enemmänkin. Osien saatavuudesta ei tiennyt. Täytyy käydä paikallisella korjaamolla jos siellä ymmärtäisivät jotain moisen päälle.
Mistäs tuohon saa peruskulutusosaa, ja minkä mallin osat käy ristiin?
Esim. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja jos asentajan löydän niin jakopään palikat.
EDIT: Espoonlahden Autohuolto ei luvannut vaihtaa hihnaa, kun ei moista konetta ole koskaan nähnyt. Delta-auto Malmilla huollon tyttö ei osannut sanoa muuta kuin että arviolta 200-400e, voi olla enemmänkin. Osien saatavuudesta ei tiennyt. Täytyy käydä paikallisella korjaamolla jos siellä ymmärtäisivät jotain moisen päälle.
Mistäs tuohon saa peruskulutusosaa, ja minkä mallin osat käy ristiin?
Esim. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja jos asentajan löydän niin jakopään palikat.
Kannattaa lukea tuolta noista osista.
http://213.173.134.212/ftcf/board/index ... pic=2453.0
Ne liittimet konehuoneesta kannattaa putsata. Mullakin vilkku toi ruiskunvalo ja vika oli lambdan liittimessä. Putsaus auttoi.
Vikakoodinluku ohjeet löytyy ainakin multa eli jos haluut voin pistää sun s-postiin?
Tulpat ostin merkkiliikkeestä ja makso n10€ kpl Tulpanjohdot löytyy ainoastaan boschilta (delta ei tunne) ja maksaa vaan n190€ kuluineen. Jäi ainakin multa ostamatta.
Yllättävän hyvin on osaa löytynyt varaosaliikkeistä. Takapyörän laakereissa turvauduin Ricambi Heikan apuun ja ne tais tulla italiasta.
http://213.173.134.212/ftcf/board/index ... pic=2453.0
Ne liittimet konehuoneesta kannattaa putsata. Mullakin vilkku toi ruiskunvalo ja vika oli lambdan liittimessä. Putsaus auttoi.
Vikakoodinluku ohjeet löytyy ainakin multa eli jos haluut voin pistää sun s-postiin?
Tulpat ostin merkkiliikkeestä ja makso n10€ kpl Tulpanjohdot löytyy ainoastaan boschilta (delta ei tunne) ja maksaa vaan n190€ kuluineen. Jäi ainakin multa ostamatta.
Yllättävän hyvin on osaa löytynyt varaosaliikkeistä. Takapyörän laakereissa turvauduin Ricambi Heikan apuun ja ne tais tulla italiasta.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Tuota vikakoodinluku ohjetta kyselinkin toisen foorumin puolella YV:llä, laita vaan ihmeessä tulemaan.mkk kirjoitti:Ne liittimet konehuoneesta kannattaa putsata. Mullakin vilkku toi ruiskunvalo ja vika oli lambdan liittimessä. Putsaus auttoi.
Vikakoodinluku ohjeet löytyy ainakin multa eli jos haluut voin pistää sun s-postiin?
Täytyy koittaa ehtiä tänään käydä tulppia kyselemässä, ja jos ei mene koko iltapäivä nukkumiseen niin voisi liittimiä irroitella ja putsailla.
Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
Ei ole enää. Car-pojat eriytyi kun Delta tuli kuvioihin mukaan. Car-pojat oli alkuun Mäntsälässä ja pari kuukautta sitten ne tuli takaisin Järvenpäähän. Delta-huolto on eri juttu. Car-Poikien korjaamopäällikkö/omistaja siirtyi Delta-autoon työntekijäksi silloin. Jotenkin noin se meni...noose01 kirjoitti:Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Tulppia löytää jokaisesta autotarvikekaupasta, paitsi motonetista...Mistäs tuohon saa peruskulutusosaa, ja minkä mallin osat käy ristiin?
Esim. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja jos asentajan löydän niin jakopään palikat.
bcpr6et on NGK:n tyyppi eli sama kuin firen tulppa mutta kolmella kärjellä, joku ranskilainen käyttää samaa.
Brittien punto foorumilla pitävät tuota parhaana vaihtoehtona eikä sen kanssa olekaan ollut ongelmaa.
Ilmanputsari on tietysti pieni ongelma, mutta jollain tukkurilla on tuon filtteriä varastossa koska olen onnistunut ostamaan noita parikin kappaletta, laatikossa lukee purolator...
Htm
Kävin Heltta-autosta tilaamassa tulpat. Huomenna saa hakea Eiköhän nekin toimi jotenkin... Ilmanputsari oli todella likainen, lähempänä mustaa kuin vaaleatahtm kirjoitti:Tulppia löytää jokaisesta autotarvikekaupasta, paitsi motonetista...
bcpr6et on NGK:n tyyppi eli sama kuin firen tulppa mutta kolmella kärjellä, joku ranskilainen käyttää samaa.
Brittien punto foorumilla pitävät tuota parhaana vaihtoehtona eikä sen kanssa olekaan ollut ongelmaa.
Ilmanputsari on tietysti pieni ongelma, mutta jollain tukkurilla on tuon filtteriä varastossa koska olen onnistunut ostamaan noita parikin kappaletta, laatikossa lukee purolator...
Ei ole ilmeisesti samankokoinen kuitenkaan kuin tbo Unossa? Onko tuohon mitään järkeä tyrkätä joku kartio tilalle? Hyötyhän taitaa vakiossa olla mitätön ja likaantuu helpommin
Näyttäisi siltä että jakohihnalle löytyi laittaja, veljen tuttu.
Konelan hovikorjaajahan se oli joskus. Viikkouutisista lueskelin joskus alkuvudesta tai jotain ,että perustaa uuden toimipisteen J:päähän sen takia ettei asiakkaiden tartte ajaa niin kauaksi huollattamaan autojaan(Mäntsälä)...Artikkelista päätellen Deltan ajan varauksessa ei enään ole ruuhkaa... (Tai edes ollutkaan)Meltdown kirjoitti:Ei ole enää. Car-pojat eriytyi kun Delta tuli kuvioihin mukaan. Car-pojat oli alkuun Mäntsälässä ja pari kuukautta sitten ne tuli takaisin Järvenpäähän. Delta-huolto on eri juttu. Car-Poikien korjaamopäällikkö/omistaja siirtyi Delta-autoon työntekijäksi silloin. Jotenkin noin se meni...noose01 kirjoitti:Eikös Car-pojat ole Järvenpään Delta-auton huolto? ainakin aikaisemmin oli...
Menee kyllä aika ot
Vuonna 2003 alkuvuodesta Järvenpään Deltassa tutkivat Temprastani mittariston ja se oli silloin jo Car-pojat. Luki joko kuitissa tai sitten vastasivat puhelimeen niin.
Saas nähdä onko öljynsuodatin hyllytavaraa. Sitten pitää vielä päättää mitkä öljyt koneeseen valuttaa. Taidan käydä moposportista kyselemässä korvaussuodatinta jos työaika antaa periksi
Vuonna 2003 alkuvuodesta Järvenpään Deltassa tutkivat Temprastani mittariston ja se oli silloin jo Car-pojat. Luki joko kuitissa tai sitten vastasivat puhelimeen niin.
Saas nähdä onko öljynsuodatin hyllytavaraa. Sitten pitää vielä päättää mitkä öljyt koneeseen valuttaa. Taidan käydä moposportista kyselemässä korvaussuodatinta jos työaika antaa periksi