Punto Gt

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

hepe75 kirjoitti:itse kävin tuollasen by-bass venttiilin ostamassa saab liikkeestä, saman mitä käyttävät viggen saabissa, riittää kuullemma 300hv asti
Viilaan ehkä pilkkua, mutta tuo sanonta "riittää niin ja niin moneen hevosvoimaan saakka" on vähintäänkin aikansa elänyt. By pass -venttiilin tapauksessa pitäisi puhua käytettävästä ahtopaineesta, eli kuinka paljon painetta mikäkin venttiili ottaa vastaan vuodattamatta sitä ns. tahattomasti.
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

juu tuo on kyllä totta
ahtopaine sen ratkaisee, eikä ole tietoo millä ahdoilla toi viggeni sykkii
itsellä on vielä ainakin toiminut...
tuo tieto on peräisin joltain audi foorumilta
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Boschin numero kyljessä on: 0 280 142 110

EDIT: Ilmeisesti paikallaan oleva by-pass on ehjä. Se pieni letku vaan uupui kokonaan. Vedin letkun imusarjalta sinne ja sen jälkeen punto syöksyi kuin pieni sika. Yhtään irtonaista letkua konehuoneesta ei ainakaan vielä löytynyt. Mihin se imusarjan päältä lähtevä ylempi letku menee? näyttäisi kulkevan pellin läpi kabiinin puolelle. Onko ok jos T-liittimellä kaappaan siitä by-passille?

Löytö1: se kuparipotikka, joku ahtoruuvvi?
Kuva

Löytö2: joku tulpattu letku, taitaa olla jotain huohotusvehkeitä?
Kuva
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Saisko joku vaikka otettua pari kuvaa konehuoneesta niin näkisi miten letkujen yms kuuluisi mennä. Sanallinen selostuskin kelpaisi. Nämä ei kyllä ole oikein...
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Voin huomenna kuvailla kun pääsen mustin viereen.
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

htm kirjoitti:Voin huomenna kuvailla kun pääsen mustin viereen.
Se olisi loistavaa, ei mitään kiirettä.
Punto_GT
Viestit: 57
Liittynyt: 30.03.2005 16:11
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Punto_GT »

Onks sulla vakio ahdin siinä (kuparimötikkä ja toisen kuvan letku tukittu)?... Imusarjasta lähtevät letkut menee moottorin ohjaus yksikköön (pyyhkimien alla) ja toinen bensapaineen säätimeen. Se dumpista lähtevä pieni alipaine letku menee ohjaamoon, vakio ahtopaine mittarille...
Turbo ruuvi polttaa
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Punto_GT kirjoitti:Se dumpista lähtevä pieni alipaine letku menee ohjaamoon, vakio ahtopaine mittarille...
Ilmeisesti sieltä kuskinpuolen reunasta menee läpivientikumista? T-kappale josta sitten kaksi letkua jatkavat matkaa jonnekin käsien ja silmien ulottumattomiin.
Punto_GT
Viestit: 57
Liittynyt: 30.03.2005 16:11
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Punto_GT »

Juu just näin. Jos oikein muistan T'een 2 muuta letkua menevät imusarjaan ja jarrujen masterbakkiin (sori en muista oikeata teknistä sanaa suomeks, oisko jarrutehostin, se iso pyöree mötikkä)...
Onks muut "oireet" rauhoittuneet?
Turbo ruuvi polttaa
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tuosta ruuvvista säätämällä ei saa ahtoja muutettua ollenkaan, ahtaa kaiken mitä ahdin antaa irti, joten letkuja on persiillään...
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Välijäähdyttimen alapääty sanoi itsensä irti. Näyttää siltä, että on aikaisemminkin pettänyt ja yritetty jollain tökötillä saada tilapäisesti pitämään.

Suurkiitokset Punto_GT:lle hinauslenkin lainasta ja vinkeistä! :D
Punto_GT
Viestit: 57
Liittynyt: 30.03.2005 16:11
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Punto_GT »

noose01 kirjoitti:Välijäähdyttimen alapääty sanoi itsensä irti. Näyttää siltä, että on aikaisemminkin pettänyt ja yritetty jollain tökötillä saada tilapäisesti pitämään.

Suurkiitokset Punto_GT:lle hinauslenkin lainasta ja vinkeistä! :D
Juu eipä kestä 8) !

Muistaakseni Mkk'lla olisi ehkä vakio cooleri varastossa...
Nythän olisi toisaalta hyvä paikka viritellä sinne isompaa :D
Parempi kuitenkin että vika oli siinä, palaillaan...
Turbo ruuvi polttaa
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Punto_GT kirjoitti:Nythän olisi toisaalta hyvä paikka viritellä sinne isompaa :D
Mitenkäs noissa välijäähyn vaihtamisissa menee lakipykälät?
Menikös se sun jäähy ilman suurempia muutostöitä sinne alas?
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mitenkäs noissa välijäähyn vaihtamisissa menee lakipykälät?
muutoskatsastus ja siihen vaadittavat mittaukset/testit :cry:
Vastaa Viestiin