Punto Gt

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Kuulostaa samalta kun mun TIE Uno moottori reipas kk sitten.

Kansi paffi parista kohtaa mennyt.No oli lohkokin entinen mutta ei vielä käyntiin vaikuttanut.
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Tehtiin hätäsee ohivuotomittaus. 10% näyttää kolmelle pytylle. Kakkos pytylle oli 20% ja hönkäys kävi öljytikusta. On vaan muita kiireitä niin ei oikeen ole kerennyt mitään tekemään. Ensiviikon loppupuolellea taas jatkuu tutkimukset :roll:
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Kansi tempastu irti. Pahvi, männät, venttiilit ehjät. Tosin mäntiä en vielä ole ottanut pois. Mitään jälkiä ei kylläkään sylintereissä näy.
Remontti kuvia kiinnostuneille.
http://kuvablogi.com/nayta/1419840/
http://kuvablogi.com/nayta/1419841/
http://kuvablogi.com/nayta/1419842/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Wesulius kirjoitti:Kulahtaneelta nokka-akselilta haiskahtaa. :?
Sehän se sit kumminkin oli :oops: Miten voi olla näin puusilmä. Huomasin vasta kolmannella kerralla. Kahesta pakonokasta hävinnyt 4mm ja muista 1-2 mm
Imunokissakin kulumaa kahdessa. Ja nokalla ajettu 30tkm
Kone kun on levällään niin tehdään sitten huoltoa. Botnialle koitetaan tulla.

http://kuvablogi.com/nayta/1420889/
http://kuvablogi.com/nayta/1420890/
http://kuvablogi.com/nayta/1420891/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

No nyt kun kansi on irti niin on hyvä samalla vähän silotella kanavia ja pyöristellä mutkia.
Pistätkö toisen vakio nenun takaisin vai ootko jotain kireempää ajatelut?
Mulla olis edelleen hyllyssä yksi 290´ ja 11.5mm nostolla oleva virtasen maurin hioma kärsä, madalletulla pukilla joka ei kuitenkaan taida sopia puntoon.
Ei ole ohjaustehostimelle kiinitys paikkaa.
Kun ei kerran soho koneista autoa mulla enää ole.

Kannattaa muuten kaataa öljyn sekaan stp öljyn lisäaine niin säästyy noilta nokkien kulumisilta.
Ja tietysti kunnon öljyt jotka kestävät lämpöäkin.
Saattaa turbokin tykätä kyttyrää metallihileisestä öljystä.
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Tossa kuvassa oleva nokka on 1.4 tiposta. Laitoin vaan tohon viereen malliksi. Mitenköhän toi nokka toimis.
Tarvii noihin öljyihin nyt panostaa kun sitä täällä parjattua mobilia on tullut käytettyä.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jaa no sittenhän tuo kuluma on ihan normaalia, pintapaineen sietoa kun tarvittaisiin juuri noissa kohdin. :lol: Vanhemmissa koneissa nokat tuntuvat kestävän paremmin kuitenkin, ehkä olivat sitten parempaa materiaalia. Niissä harvemmin tulee kuluneita vastaan. Tietysti turbokoneessa öljyt käy kuumempana jolloin huonommalla kuumankestolla varustettu öljy saattaa menettää voitelukykyään aika radikaalistikin.

Tosiaan, ehdottomasti kannattaa siloitella kanavia samalla niin ei ole turhaan ottanut kantta pois.

Vaparin nokka toiminee tuossakin koneessa hyvin. Nokkakulma noissa on ollut vähän kapeampi mutta ei tuon mallisen kannen pitäisi olla kovin arka overlapille kun sitä ei tuossa vaparin vakio nokassakaan ole vielä kovin paljoa. Tietysti sitä Weskun ehdottamaa virinokkaakin vois harkita, varsinkin jos kanavat porttaa samalla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

vvieri kirjoitti:Jaa no sittenhän tuo kuluma on ihan normaalia, pintapaineen sietoa kun tarvittaisiin juuri noissa kohdin. :lol: Vanhemmissa koneissa nokat tuntuvat kestävän paremmin kuitenkin, ehkä olivat sitten parempaa materiaalia. Niissä harvemmin tulee kuluneita vastaan. Tietysti turbokoneessa öljyt käy kuumempana jolloin huonommalla kuumankestolla varustettu öljy saattaa menettää voitelukykyään aika radikaalistikin.

Tosiaan, ehdottomasti kannattaa siloitella kanavia samalla niin ei ole turhaan ottanut kantta pois.

Vaparin nokka toiminee tuossakin koneessa hyvin. Nokkakulma noissa on ollut vähän kapeampi mutta ei tuon mallisen kannen pitäisi olla kovin arka overlapille kun sitä ei tuossa vaparin vakio nokassakaan ole vielä kovin paljoa. Tietysti sitä Weskun ehdottamaa virinokkaakin vois harkita, varsinkin jos kanavat porttaa samalla.
Vaparinnokka vain on kovin paljon miedompi mitä pgt:n oma.
Siis jos noin teho mielessä ajatalleen.
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Kansipajalta tuli viesti että on pahoja halkeemia. Korjaus arvio satoja euroja.
On tossa mulla toi vaparin kansi mutta tekijälle saadaan vasta parin viikon päästä. Homma venähtää...
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Juu ei kannata korjailla.
Vaparin kansi ihan sopiva , nappaa ne pakovenat siitä turbostavaan.
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

Siinä sitä hommaa sitten piisaakin, jos meinaa uuteen kanteen avartaa kanavia ja mahdollisesti muotoilla imupuolta. Joutuu tietysti saman tekemään imusarjalle ja mahdollisesti pakosarjakin menee uusiksi.

Vaan pitäisi olla tulossa kohtuullisen rivakka kulkine kunhan valmistuu.
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, jos se särkynyt turbon kansi on ollut portattu niin sitten tuo työ menee hukkaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
juza
Viestit: 21
Liittynyt: 21.08.2006 17:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juza »

K4CE kirjoitti: Ei näin :shock: Sullahan on loistava aihio tulevaisuutta ajatellen, takomännätkin tuosta yksilöstä (kuuleman mukaan) jo löytyy.
Kärsivällisyyttä vaan ja vedät nyt ensitöiksesi myynti-ilmon pois tuolta :lol:
Niin eli kyseisessä tekstissä kaikki tuntemerkit täyttäen puhutaan meikäläisen nykyisestä käyttöbiilistä. :? Nyt sillä on parisen kuukautta huristeltu ja pikkuvikoja karsittu. :P Mutta olisin kiinostunut auton historiasta jos täältä löytyisi tietoja, etenkin ylläviitatuista koneen sisuskaluista :?:

Kuva
Fiat Uno Turbo -88
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Tarttis tilata osia mutta on linkki hukassa. Joku mulle joskus sen laitto mutta en ole sitä mihinkään tallettanut.
Saksassa lähellä Tanskan rajaa se firma oli. Jos joku muistaa sen niin saa laittaa linkin.
Tähän tai yv.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Ongelmia jälleen. Kun starttaa lämpösenä auton niin ei tahdo ottaa kierroksia.
n 2500rpm ja alkaa ahistaa. Jos lähtee varovasti ajamaan niin toimii ihan hyvin mutta jos heti yrittää reippaammin kiihdyttämään niin alkaa temppuilemaan.
Toimii kyllä sitten ihan normaalisti kun on tosta yli päässyt.
Ideoita?
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin