Punto Gt

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

noose01 kirjoitti:Mitkä mahtaisi olla mahdolliset syypäät tuohon laihalla käymiseen, sellaiset jotka olisi mahdollista tutkia itse?
Joskus taannoin säikähdin vastaavanlaista nykimistä täyskaasukiihdytyksissä, ja viaksi ilmeni imusarjan ja bensanpaineensäätimen välinen letku, joka oli haljennut / osittain irronnut.
noose01 kirjoitti:Kaveri ehdotti että uudella coolerilla ilma on aikaspaljon viileämpää ja voisi olla ettei kone saa tarpeeksi bensaa vaan pitäisi olla bensanpaineen säädin, toinen ehdotti tulppien vaihtoa.
Ei tasan varmasti vaikuta asiaan, jos auto muuten ehjä. Pätevämpi b-painesäädin toki saa olla, mutta kyllä ko. auton bensapuoli riittää mainiosti vaikka hieman olisi viritettykin. Pelkkä coolerin vaihtaminen ei aiheuta toimenpiteitä muuten normaalisti toimivassa moottorissa.
Tuo nykiminen on syytä kuitenkin selvittää perusteellisesti vaikka uudet tulpat vaihdoitkin! Nykimisen perimmäinen aiheuttaja tuskin on mihinkään hävinnyt, niinku luigi viittas:
luigi kirjoitti:Ylilaiha seos syttyy paremmilla tulpilla paremmin - mutta ei silti ole yhtään turvallisempi koneelle. Eli kannattaa tarkistella niitä seoksia, nyki tai ei.
noose01 kirjoitti:Käyttöauton metsästys alkaa kun hermot loppuvat http://www.nettiauto.com/881611
Ei näin :shock: Sullahan on loistava aihio tulevaisuutta ajatellen, takomännätkin tuosta yksilöstä (kuuleman mukaan) jo löytyy.
Kärsivällisyyttä vaan ja vedät nyt ensitöiksesi myynti-ilmon pois tuolta :lol:
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jep. Kokemus on osoittanut, että tuossa vaiheessa myydään auto pois liian halvalla, ja sitten kadutaan katkerasti jälkikäteen. Tältäkin foorumilta löytyy useita esimerkkejä. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Joskus taannoin säikähdin vastaavanlaista nykimistä täyskaasukiihdytyksissä, ja viaksi ilmeni imusarjan ja bensanpaineensäätimen välinen letku, joka oli haljennut / osittain irronnut.
Pitääkin tarkistaa tuo, kun tuo seutukunta on varsin perusteellisesti atomeina tällä hetkellä.
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

K4CE kirjoitti:Ei näin :shock: Sullahan on loistava aihio tulevaisuutta ajatellen, takomännätkin tuosta yksilöstä (kuuleman mukaan) jo löytyy.
Kärsivällisyyttä vaan ja vedät nyt ensitöiksesi myynti-ilmon pois tuolta :lol:
Tuossa olet kyllä oikeassa, mutta kun pitäisi jollain kulkea töihinkin, noilla vanhoilla pommeilla on vielä päässyt kun on lyhyt matka mutta nyt pitää kulkea joka viikonloppu turkuunkin ja varma käyttöauto on must...
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Tutkistekelinpa nyt tuon vinkin perusteella taas noita letkuja. paineensäätimen ja imusarjan välinen letku on ehjä, mutta ilmamäärämittarilta lähtevä johto on kahdesta kohtaa halki ja sinne alaspäin menevä letku halkeilee käsiin jos sitä taivuttaa...

Edit: Johto= letku :lol:
Viimeksi muokannut noose01, 24.08.2006 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
htm
Viestit: 1087
Liittynyt: 20.02.2003 12:46
Paikkakunta: Humina

Viesti Kirjoittaja htm »

Jos tuo saa ilmaa ilmamäärämittarin jälkeen niin se aiheuttaa varmaan käyntiin mielenkiintoista vikaa.
Noissa täyskaasujutuissa tuota tietoa varmaan käytetään hyväksi.
Htm
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyseessä on se ilmamäärämittarin päältä valkoisesta haaroittimesta tulipeltiä lähempää lähtevä letku, yhtyy alhaalla paksumpaan letkuun joka taasen näyttäisi menevän ilmamäärämittariin alapuolelta.

Imusarjan päädyssä takimmainen ohkainen letku oli liitoksesta haljennut ja "korjattu" mustalla sähköteipillä?!? Sen saa onneksi lyhennyttyä kun muu letku näyttäisi olevan hyvässä kunnossa.
Punto_GT
Viestit: 57
Liittynyt: 30.03.2005 16:11
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Punto_GT »

Do diin, eipäs nyt hermoilla :D
Yleensä (punto gt'ssä) noi kaikki tyhjäkäynti, nykimiset sun muut aiheutuvat jostakin letkusta, tsuumaile ne nyt ensteks kuntoon :wink:
Minkä "väriset" noi entiset tulpat oli, pistäppä kuvaa, päästään edes alkuun.

-Aki
Turbo ruuvi polttaa
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Valkoisethan ne tulpat oli.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

:P Niihän ne tulpat tuppaa olemaan valkosia.. Varmaan kysyjä tarkoitti sitä tulpan toista päätä, mistä voisi päätellä ulkonäön perusteella onko kone saanu liikaa vai liian vähän kakkua tms....
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

tiedän mitä kysyjä tarkoitti, näissä on kuule muutakin valkoista kuin se keraaminen osuus...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Eli eipä tuo ainakaan bensaan ole tukehtunut , selkeesti huutaa lisää soppaa.
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Niinhän tuo taitaa tehdä, huomenna pitäisi saada uudet letkut noiden tilalle ja pääsee taas ihmettelemään :roll:
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

Punto_GT kirjoitti:Do diin, eipäs nyt hermoilla :D
Yleensä (punto gt'ssä) noi kaikki tyhjäkäynti, nykimiset sun muut aiheutuvat jostakin letkusta, tsuumaile ne nyt ensteks kuntoon :wink:
Yleensä juuri näin, mutta tuossa kevät-talvella säikäytti kyllä pahemman kerran, kun selvis syy tyhjäkäyntihäiriöihin, joita oli jatkunut jo jonkin aikaa mutta olin silti jatkanut ajamista - enkä niinkään kevyellä kaasulla: korjaamolla selvis, että kampuran päästä oli mutteri kiiloinen hävinnyt teille tietämättömille :shock:
Ja minä vielä matkalla pajalle tunnustelin kulkua kovilla kiihdytyksillä... onni onnettomuudessa ettei käynyt pahemmin.
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Vian syy saattaa olla nyt selvillä, kiitos Akin konsultointi toimiston.
Eli magneettiventtiili jumissa -> liikaa painetta -> kone pätkii sytkää?
Magneettiventtiilin ohituksella kulku oli tasaista, tosin tietenkin pienemmillä paineilla. Jokohan se tuon venttiilin vaihdolla...

Painettahan tuo nosti aikaisemmin kiihdytyksessä punarajan yläpuolelle ja olisi pitänytkin siellä... :roll:
Vastaa Viestiin