Bella Italia 2006

GFF-tapahtumia ja paikalliskahvitteluita. Muiden kerhojen tapahtumien ilmoitukset ilman ennakkoon kysyttyä lupaa on kielletty.
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

J kirjoitti:Ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla...

Olen Alfa Romeon omistaja (kolmas Spider menossa) pyörin lähinnä tuolla alfabbs.fi:n sivuilla. No, joka tapauksessa, eksyin vierailemaan FIAT-foorumiin, ja silmiini osui tämä tarina Bella Italiasta ja Volvo 262c: poiskäännyttämisestä.

Koska olin itsekkin nähnyt myös näitä Espanjalais-tuotoksia alueella, olin aika yllättynyt Bella Italian tiukasta linjasta tämän Bertonen suunnitteleman ja valmistaman Volvon suhteen. Siispä lähetin yhdistykselle s-postin jossa kysyn pitääkö tämä asia paikkansa. Sain ystävällisen vastuksen, jossa selvennettiin heidän politiikkansa asian suhteen, ja luulinkin, että asia oli siinä.

Seuraavana päivänä sain hyvin epäystävällisen sähköpostin oletettavasti edellisen lähettäjän sukulaiselta (sama sukunimi) jossa vihjattiin, että en ole enään tervetullut ko. tapahtumaan. Kysyin vielä varmistuksen asiaan, ja sainkin sen. Minulla on nyt porttikielto Bella Italiaan.

Tää on vakavaa puuhaa tää italo-harrastaminen...

-J
Varmaan kaivan verta nenästäni kun sanon tämän :shock: , mutta näin 2 promillen humalassa rohkenen kertomaan mitä mieltä olen: Entisenä (ja myös tulevana) Alfa-harrastajana olen sitä mieltä, että sitä yhteishenkeä, mitä meillä Alfa-ihmisillä on, ei saavuteta minkään muun merkin klubeissa, paitsi ehkä Kupla ja Rättäri -piireissä. Alfa-foorumeilla ollaan yhtä innostuneita sekä vanhoista, että uusista malleista, mutta täällä Fiat-foorumissa puhetta herättää ainoastaan 20v+ vanhat mallit.

Ehkä se kertoo jotain näistä merkeistäkin... Fiatin legendat ovat niitä vanhoja malleja jotka joku on saanut pelastettua ruostumiselta :roll: , Alfa tekee malleja jotka ovat legendoja jo syntyessään 8).

Tämän OffTopic alustuksen jälkeen ei voi sanoa muuta kuin sen, että tökeröä toimintaa, olis sinne pitäny kelvata kaikki MADE IN ITALY leimalla varustetut autot. Eikös ne jotain coupe opelixiakin tehny siellä Bertonen pajalla vielä ihan viime vuosina?
Alfoja.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

J kirjoitti:Seuraavana päivänä sain hyvin epäystävällisen sähköpostin oletettavasti edellisen lähettäjän sukulaiselta (sama sukunimi) jossa vihjattiin, että en ole enään tervetullut ko. tapahtumaan. Kysyin vielä varmistuksen asiaan, ja sainkin sen. Minulla on nyt porttikielto Bella Italiaan.
:shock: Siis porttikielto siksi, että on asiallisesti tiedustellut tuollaista asiaa? Ehkä asia kannattaa varmistaa siltä asiallisemmalta taholta vielä? Tai sitten vaan tunkea heti seuraavaan Bella Italiaan, ja katsoa miten käy. :twisted:
Jakke kirjoitti:täällä Fiat-foorumissa puhetta herättää ainoastaan 20v+ vanhat mallit.
No lukemalla tätä forumia voi jo tuon todeta höpöpuheeksi...
Ehkä se kertoo jotain näistä merkeistäkin... Fiatin legendat ovat niitä vanhoja malleja jotka joku on saanut pelastettua ruostumiselta :roll: , Alfa tekee malleja jotka ovat legendoja jo syntyessään 8).
Legenda. 8)
Tämän OffTopic alustuksen jälkeen ei voi sanoa muuta kuin sen, että tökeröä toimintaa, olis sinne pitäny kelvata kaikki MADE IN ITALY leimalla varustetut autot. Eikös ne jotain coupe opelixiakin tehny siellä Bertonen pajalla vielä ihan viime vuosina?
Periaatteessa näin, mutta toisaalta samoilla perusteilla esim. johonkin brittiautotapahtumaan pitäis sitten päästää myös kaikki primerat ja avensiksetkin. Järkeä käyttämällä luulisi tuollaisen piensarjatuotannon olevan "vääränmerkkisenäkin" kuitenkin tapahtuman arvoinen - eikö se olekin niin, että tyylikkään erikoismallin tuotanto on nimenomaan italialaisten heiniä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Jimi
Viestit: 510
Liittynyt: 26.06.2003 07:24
Paikkakunta: Seinäjoki / Panttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jimi »

On tämä taas ihme keskustelu, mullakin on Bertonen piirtämä Mazda 1500 van -71, mutta ei tulisi mieleenkään tulla sillä mihinkään italialaisten autojen tapahtumaan.

Joku Bertonen piirtämien autojen miittinki olis taas ihan eri asia.

-Jimi-
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
Kuva

http://jimin.galleria.fi/kuvat/
124 BC1
Viestit: 84
Liittynyt: 17.03.2003 11:25
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja 124 BC1 »

Mageita kuvia v.jano!

"Hiukan" tavallisempaa perussettiä tuolta.
fastfiat
Viestit: 364
Liittynyt: 29.09.2003 22:11
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja fastfiat »

Porttikieltojen saaminen tapahtumaan tuollaisesta syystä on aivan naurettavaa! Ensi vuonna paikalle sanon minä! Fiat harrastaminen on onneksi paljon muutakin kuin 20+ vuotta vanhat autot. harrastajat jakaantuneet vain hieman auton iän mukaan tänne ja Fcfn:n sivuille.

Mielestäni tuon Volvon olisi voinut alueelle päästää, vaikka asia ei itsessä minkäänlaisia intohimoja herätä. Valitettavasti tällä foorumilla yhteishenki aina ei ole parhaasta mahdollisesta päästä. Asiasta ei kuitenkaan tule sen suurempia johtopäätöksiä tehdä.

Bella Italia on hieno tapahuma ja jatkossakin aion sinne tulla (tusina) Stilollani. 8)
Fiat Uno turbo Hörmann -91
Fiat Panda Sisley 4x4 -88
Fiat Scudo 120jtd 1+7 FT-bus -10
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jakke kirjoitti: Entisenä (ja myös tulevana) Alfa-harrastajana olen sitä mieltä, että sitä yhteishenkeä, mitä meillä Alfa-ihmisillä on, ei saavuteta minkään muun merkin klubeissa, paitsi ehkä Kupla ja Rättäri -piireissä. Alfa-foorumeilla ollaan yhtä innostuneita sekä vanhoista, että uusista malleista, mutta täällä Fiat-foorumissa puhetta herättää ainoastaan 20v+ vanhat mallit.
Ai jaa - voi olla että tilanne on vuosien saatossa muuttunut kun Alfastakin on tullut "muotituote" (ja nuoriso on valloittanut nää kerhot) mutta kyllä Alfa-puoleltakin tuota fanaattisuutta vanhoihin malleihin on löytynyt. Tosialfistin mielestähän vain takavetomallit ovat oikeeta Alfoja :roll:

Ja sitten se tärkein kysymys - kuinka monessa Fiat-kerhon tapahtumassa olet käynyt jotta voit olla jotain mieltä kerhon yhteishengestä? Kumpikaan (fiatfoorum ja alfabbs) kun eivät ole ainakaan mun käsittääkseni kerhojen hallinnassa...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

J kirjoitti:Ensimmäinen postaukseni tällä foorumilla...

Olen Alfa Romeon omistaja (kolmas Spider menossa) pyörin lähinnä tuolla alfabbs.fi:n sivuilla. No, joka tapauksessa, eksyin vierailemaan FIAT-foorumiin, ja silmiini osui tämä tarina Bella Italiasta ja Volvo 262c: poiskäännyttämisestä.

Koska olin itsekkin nähnyt myös näitä Espanjalais-tuotoksia alueella, olin aika yllättynyt Bella Italian tiukasta linjasta tämän Bertonen suunnitteleman ja valmistaman Volvon suhteen. Siispä lähetin yhdistykselle s-postin jossa kysyn pitääkö tämä asia paikkansa. Sain ystävällisen vastuksen, jossa selvennettiin heidän politiikkansa asian suhteen, ja luulinkin, että asia oli siinä.

Seuraavana päivänä sain hyvin epäystävällisen sähköpostin oletettavasti edellisen lähettäjän sukulaiselta (sama sukunimi) jossa vihjattiin, että en ole enään tervetullut ko. tapahtumaan. Kysyin vielä varmistuksen asiaan, ja sainkin sen. Minulla on nyt porttikielto Bella Italiaan.

Tää on vakavaa puuhaa tää italo-harrastaminen...

-J
Ohan näitä porttikieltoja ennenkin ko.tapahtumaan jaettu ja taitaa olla niin että ne on aina yhden henkilön aikaansaamia. Ne entiset ovat taineet olla pääosin yhden Alfa-kerhon vanhoille puuhamiehille ja juontavat juurensa tuonne vanhoihin riitoihin kerhoasioista (ja kahden kerhon synnystä). Kun noin naurettavaa toimintaa esiintyy kannattaisi kysyä sieltä viralliselta osiolta että pitääkö koko tapahtuma sitten vastavuoroisesti asetaa harrastajien toimesta boikottiin jottei paikalle eksy ei-toivottuja vierailijoita :roll: .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

:lol:
Eipähän nuo minuakaan "tusinatuotteella" sisään laskeneet,vaikka näköjään olis ollutkin ainoa laatuaan paikalla :lol:
Perässä tuli vielä vanhempi Guzi ja Ducati,joita kuulin arvoisan porttivahdin veikkailevan,että päästääkkö sisään vaiko ei :lol:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jokunen vuosi sitten kun tuolla viimeksi tuli pistäydyttyä porttivahti yritti käännyttää parkkikselle kun mulla ei ollut paikallisen diilerin kutsua ja uutta Puntoa alla... :roll: Mä en asiasta niin kauheesti välittänyt vaan sanoin että mä ainakin ajan tonne "alueelle"... :wink:

Ne porttivahdit on olleet mun mielestä aina vähän pihalla...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Jakke
Viestit: 504
Liittynyt: 02.12.2003 20:39
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke »

-HH- kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Entisenä (ja myös tulevana) Alfa-harrastajana olen sitä mieltä, että sitä yhteishenkeä, mitä meillä Alfa-ihmisillä on, ei saavuteta minkään muun merkin klubeissa, paitsi ehkä Kupla ja Rättäri -piireissä. Alfa-foorumeilla ollaan yhtä innostuneita sekä vanhoista, että uusista malleista, mutta täällä Fiat-foorumissa puhetta herättää ainoastaan 20v+ vanhat mallit.
Ai jaa - voi olla että tilanne on vuosien saatossa muuttunut kun Alfastakin on tullut "muotituote" (ja nuoriso on valloittanut nää kerhot) mutta kyllä Alfa-puoleltakin tuota fanaattisuutta vanhoihin malleihin on löytynyt. Tosialfistin mielestähän vain takavetomallit ovat oikeeta Alfoja :roll:

Ja sitten se tärkein kysymys - kuinka monessa Fiat-kerhon tapahtumassa olet käynyt jotta voit olla jotain mieltä kerhon yhteishengestä? Kumpikaan (fiatfoorum ja alfabbs) kun eivät ole ainakaan mun käsittääkseni kerhojen hallinnassa...
-HH-, laitettaisko humalan piikkiin tuo kärjistetty lausuntoni, jookos... :oops: :oops: :oops: Ja kyllä, seiskafemma on viimeinen aito Alfa :wink:
Alfoja.
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Ne porttivahdit on olleet mun mielestä aina vähän pihalla...[/quote] valitettavasti samaa mieltä, ne papparaiset ei tosiaankaan ole ajan tasalla koko touhusta siinä portilla 8) ja eikös tuo tapahtuma ole eläkeläiskerhon järjestämä? :wink:
Jari Salmensuo
J
Viestit: 7
Liittynyt: 20.08.2006 00:34

Viesti Kirjoittaja J »

Luigi,

"Siis porttikielto siksi, että on asiallisesti tiedustellut tuollaista asiaa? Ehkä asia kannattaa varmistaa siltä asiallisemmalta taholta vielä? Tai sitten vaan tunkea heti seuraavaan Bella Italiaan, ja katsoa miten käy. "

No, tämä asiallinen taho vastasi Bella Italia ry:n puolesta, kun taas tämä asiaton taho taas vastasi itse Bella Italia ry:nä. Kumpikin samasta osoitteesta.

Jimi,

"On tämä taas ihme keskustelu, mullakin on Bertonen piirtämä Mazda 1500 van -71, mutta ei tulisi mieleenkään tulla sillä mihinkään italialaisten autojen tapahtumaan. "

Olen samaa mieltä kanssasi tästä Mazdasta, mutta kuten tässä ketjussa on jo aikaisemmin tullut esiin, tämä nimen omainen Volvo-malli on Bertonen historiassa erityislaatuinen tapaus. Mutta tämä ei nyt ollut postaukseni ydin, vaan se että tiedustelu ko. tapahtuman linjasta (Espanjassa valmistetut SEAT:it / Italiassa suunniteltu ja valmistettu harvinainen Volvo) johti porttikieltoon tiedustelijalle. On päivänselvää, että tapahtuman järjestäjän mielipide linjanvedosta on se mikä ratkaisee, mutta lienee monivuotisella vieraallakin on oikeus tiedustella selvennystä hänelle epäselvään asiaan. Isäntä päättää ketä kutsuu, ja vieras tekee johtopäätökset kutsun mielenkiintoisuudesta hänellä olevien tietojen pohjalta. Mikäli tämä henkilö, joka koki asiakseen lähestyä minua näillä asiattomilla posteilla todellakin edustaa ko. yhdistystä, niin minun mielenkiintoni ko. tapahtumaa kohti on luonnollisesti nolla.

HH,

"Ohan näitä porttikieltoja ennenkin ko.tapahtumaan jaettu ja taitaa olla niin että ne on aina yhden henkilön aikaansaamia. "

No, kieltämättä tuli sellainen vaikutelma, että tällä henkilöllä ei ihan kaikki vaihteet kytkeydy.

HH,

"Kun noin naurettavaa toimintaa esiintyy kannattaisi kysyä sieltä viralliselta osiolta että pitääkö koko tapahtuma sitten vastavuoroisesti asetaa harrastajien toimesta boikottiin jottei paikalle eksy ei-toivottuja vierailijoita ."

Valitettavasti, ainakin ko. henkilön allekirjoituksen mukaan hän on tämä virallinen taho...

P.s. Pahoittelut epäselvästä formaatista, lainaus-funktio sai minusta selkävoiton..

-J
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Bellan kotisivuilla sanotaan "Bella Italiaan on italialaismerkkisillä ajoneuvoilla, niiden omistajilla ja muulla yleisöllä vapaa pääsy."

Eli tuon puolesta homma on sinänsä selvä, ja Bertone-Volvonkin käännyttäminen ymmärrettävissä - tapahtuman järjestäjä on kingi ja moderaattori, piste. Sen sijaan tuo porttikieltohomma asian tiedustelun vuoksi menee todella naurettavaksi. :roll:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
sft
Viestit: 268
Liittynyt: 24.03.2003 17:09
Paikkakunta: Fiskars

Viesti Kirjoittaja sft »

Tuli vaan täs mieleen et mitäs se mini cooper mahto tehä alueella viime vuonna?
kumppari
Viestit: 1762
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

sft kirjoitti:Tuli vaan täs mieleen et mitäs se mini cooper mahto tehä alueella viime vuonna?
Se oli Innocentin valmistama. http://innocenti.punt.nl/
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Vastaa Viestiin