Fiat-jutut netissä ja lehdissä
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Fire-koneeseen liittyviä artikkeleita haeskelin, tuollainen sattui silmään parin vuoden takaa 1b-sarjan Pandasta; liekö löytänyt uuden kodin tänne harrastajapiireihin?
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kay ... anda-fire/
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kay ... anda-fire/
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Autoelokuvien klassikko: Klassikko.
Fiatia sen verran että myyjällä Fiat-takki päällä ja yksi Fiat siinä myydään. Pääosassa Alfa 75. Tai kaksi Alfaa. Kilvet vaihtuvat välillä.
https://www.youtube.com/watch?v=1vcmQiq8qAU
Fiatia sen verran että myyjällä Fiat-takki päällä ja yksi Fiat siinä myydään. Pääosassa Alfa 75. Tai kaksi Alfaa. Kilvet vaihtuvat välillä.
https://www.youtube.com/watch?v=1vcmQiq8qAU
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... ad.292585/
Näitähän on suomessa on tehty jokamiesluokkaan muutamia, ja yhteen väliin oli jopa suoraan golfin alakerran päälle tc-pohjaisia billettikansia kun ne olivat sallittu.
Näitähän on suomessa on tehty jokamiesluokkaan muutamia, ja yhteen väliin oli jopa suoraan golfin alakerran päälle tc-pohjaisia billettikansia kun ne olivat sallittu.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
55:n Fiatin mies.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... d4e7318547
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... d4e7318547
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ja kieltämättä mairitteleva tuo hänen "suosituimmuusjärjestyksensä", etenkin kärjen osalta...........
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Vuodesta 2025 alkaen alkaa Stellantis käyttämään sotkamolaisia akkumateriaaleja.
https://yle.fi/a/74-20013413
https://yle.fi/a/74-20013413
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Yhden sortin seppä joskus vaihtanut Fiatiin jakohihnan.
https://www.youtube.com/watch?v=YUnJFJCh6bE
https://www.youtube.com/watch?v=YUnJFJCh6bE
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Punanen auto, piti alkaa jo hikoilemaan onko minun jäljiltä.Luigi kirjoitti: ↑29.01.2023 21:19 Yhden sortin seppä joskus vaihtanut Fiatiin jakohihnan.
https://www.youtube.com/watch?v=YUnJFJCh6bE
Mutta ei sentääs, Panda videossa. Eikä kyllä ihan noin pahasti voi kusta tuota touhua mitenkään mielestäni. Sikäli kyllä pitää sanoa, että jostain syystä muistaakseni tuon haljenneen korvakon kierteet tykkäävät tulla pultin mukana aina, vaikka olisi ihan orig pultti. Olen tosin aina syyttänyt edellisen asentajan "hartiamomenttia" asiasta. V*ttumainen väli vain porata, kierteyttää ja asentaa irtokierre.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
GP:ssä näyttää käytettävän e-torx pultteja. Tuommoiset tavalliset oli kuitenkin mun Lineassa ja olivat hyvin ruosteiset, että irrotusöljyllä ja hylsyä koputtamalla puunuijalla ne sai aika hyvin auki. Seuraavalla kerralla pitää uusia pultit. Taitaavat olla alkuperäiset pultit ku oli niin ruosteiset.
Hyvin opettavaista oli kyllä. Onneksi ihan tuurilla ei mennyt hirveästi pieleen. Uskomaton juttu, jos pajalla tuommoisia tekevät.
Hyvin opettavaista oli kyllä. Onneksi ihan tuurilla ei mennyt hirveästi pieleen. Uskomaton juttu, jos pajalla tuommoisia tekevät.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Minulta on mennyt ihan ohi tämä Voden kiva video kerhon kiertopalkinnosta: https://www.youtube.com/watch?v=1gUyk78igg8
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Tuostako seuraava projekti-idea?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
https://yle.fi/a/74-20029518
Artikkelin jälkeen oli ainakin minulle näkyvissä kolme muutakin pikkufiiu-artikkelia.
Artikkelin jälkeen oli ainakin minulle näkyvissä kolme muutakin pikkufiiu-artikkelia.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
TM:n Klassikkoauto
Fiat Spider 2000 vm. 1979 Amerikkaan ja takaisin.
Tässä linkki:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9a-20 ... -2425494-4
Fiat Spider 2000 vm. 1979 Amerikkaan ja takaisin.
Tässä linkki:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9a-20 ... -2425494-4
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ciao
Quattroruote lehden nettisivulta: uusi Fiat 600. Käännös google.
UUDET MALLIT
Fiat
Ensimmäinen kuva 600: sta
Fabio SciarraFabio Sciarra Julkaistu 05.05.2023 74 arvostelua
Kaikki Fiatista >> LISTA TIETESTIT VALOKUVA UUTINEN MIELIPITEITÄ KÄYTETTY
Kuuntele tämä artikkeli nyt...
Fiat 600 2023: ensimmäinen kuva B-maastoautosta, uutiset, poistuminen
Fiat 600 kuvattiin tiellä muutama kuukausi ennen debyyttiään: näytämme sinulle tässä mallin ensimmäisen tiekuvan. Saksassa otettu ja Ansan esikatselussa julkaisema kuva kuvaa Torinon tuotemerkin uutta B-maastoautoa ilman naamiointia ja näyttää kaikki sivunäkymän yksityiskohdat.
600, se on melkein vahvistettu. Quattroruoten keräämien huhujen mukaan nimen solmu olisi lopullisesti purettu: päätös - vaikka tiedot eivät ole vielä virallisia tältä osin - näyttää keskittyvän "600: een". Valinta, se murisee käytävillä, joiden tarkoituksena on korostaa monimuotoisuutta verrattuna 500X: ään (josta tämä uusi Fiat ei halua määrittää itseään perilliseksi) ja samalla sukulaisuutta 500: n kanssa, jonka suhteen tämä uusi B-maastoauto ilmentää vanhempaa sisartaan. Itse asiassa ja myös nimellisesti. Katsokaa toisaalta valokuvaa löytääksesi vahvistuksen: "600" -logo on siellä, muovilistassa, joka kulkee sivun alaosaa pitkin.
Yksityiskohdat: ajovalot ja C-pilari. Kuvaa analysoimalla huomaamme myös tietyn tyylillisen jatkuvuuden 500X: n kanssa, joka lisäksi debyyttinsä aikaan vuonna 2014 halusi puolestaan korostaa sukulaisuutta 500: n kanssa turvautumalla ennen kaikkea suunnitteluun. Nykyään, kuten tuolloinkin, 600 luottaa myös pehmeisiin muotoihin ja kaareviin linjoihin, mikä luo piirteen d'union taloudellisen nousukauden Fiatin pienikokoisten autojen kielen kanssa. On kuitenkin henkilökohtaisia tulkintoja, kuten kuva osoittaa: uuden B-maastoauton etuvalokokoonpano ulottuu lokasuojaan konepellin linjaa seuraten ja takapylväässä näkyy lisävalo, joka visuaalisesti laajentaa sivuikkunaa ja antaa sysäyksen näkymälle.
Pääasiassa sähköinen, mutta bensiiniä ei suljeta pois. Mutta mitä löydämme 600: n konepellin sisältä? Jälleen tiedot ovat spekulatiivisia - ja pysyvät sellaisina debyyttipäivään asti. Mallisto tulee varmasti olemaan pääosin sähköinen: Stellantis-konsernin sisäisten synergioiden ansiosta uusi Fiat B-SUV käyttää (kuten Jeep Avenger), Peugeotin alkuperää olevaa e-CMP-alustaa ja aivan kuten amerikkalaisen tuotemerkin serkku tulee tuotantoon Puolan tehtaalla Tychyssä. On loogista kuvitella, että 600 vie 156 hv: n etusähkömoottorin ja 54 kWh: n akun, jolloin WLTP-syklin toimintasäde on yli 400 kilometriä. Mutta "ei ole poissuljettua", väittävät lähteemme, että aivan kuten Avenger, Fiat voi tukea sitä myös turbobensiinimoottorilla, 1,2 kolmisylinterisellä 100 hv: lla, joka on aina ranskalaista alkuperää, ainakin Italian ja Espanjan markkinoilla.
Syntynyt (liian) 4. heinäkuuta? Vaikka alalla ei ole vielä epäilyksiä, varmuuksien ei pitäisi olla kaukana: se, että auto on näin löydetty - yhdessä keräämiemme luottamuksellisten tietojen kanssa - saa meidät ajattelemaan, että 600 voidaan nähdä pian. Hyvin pian, todellakin: ehkä 4. heinäkuuta, Fiat-tuotemerkin kohokohta, joka tuona päivänä vuonna 1957 esitteli 500: n. Toinen tapa toistaa, että tämä 600 maata jakaa arvonsa ja ajatuksensa. Vain hieman isompi.
Ja linkki alkuperäiseen sivuun:
https://www.quattroruote.it/news/nuovi- ... 5748118071
t. Kari P+
Quattroruote lehden nettisivulta: uusi Fiat 600. Käännös google.
UUDET MALLIT
Fiat
Ensimmäinen kuva 600: sta
Fabio SciarraFabio Sciarra Julkaistu 05.05.2023 74 arvostelua
Kaikki Fiatista >> LISTA TIETESTIT VALOKUVA UUTINEN MIELIPITEITÄ KÄYTETTY
Kuuntele tämä artikkeli nyt...
Fiat 600 2023: ensimmäinen kuva B-maastoautosta, uutiset, poistuminen
Fiat 600 kuvattiin tiellä muutama kuukausi ennen debyyttiään: näytämme sinulle tässä mallin ensimmäisen tiekuvan. Saksassa otettu ja Ansan esikatselussa julkaisema kuva kuvaa Torinon tuotemerkin uutta B-maastoautoa ilman naamiointia ja näyttää kaikki sivunäkymän yksityiskohdat.
600, se on melkein vahvistettu. Quattroruoten keräämien huhujen mukaan nimen solmu olisi lopullisesti purettu: päätös - vaikka tiedot eivät ole vielä virallisia tältä osin - näyttää keskittyvän "600: een". Valinta, se murisee käytävillä, joiden tarkoituksena on korostaa monimuotoisuutta verrattuna 500X: ään (josta tämä uusi Fiat ei halua määrittää itseään perilliseksi) ja samalla sukulaisuutta 500: n kanssa, jonka suhteen tämä uusi B-maastoauto ilmentää vanhempaa sisartaan. Itse asiassa ja myös nimellisesti. Katsokaa toisaalta valokuvaa löytääksesi vahvistuksen: "600" -logo on siellä, muovilistassa, joka kulkee sivun alaosaa pitkin.
Yksityiskohdat: ajovalot ja C-pilari. Kuvaa analysoimalla huomaamme myös tietyn tyylillisen jatkuvuuden 500X: n kanssa, joka lisäksi debyyttinsä aikaan vuonna 2014 halusi puolestaan korostaa sukulaisuutta 500: n kanssa turvautumalla ennen kaikkea suunnitteluun. Nykyään, kuten tuolloinkin, 600 luottaa myös pehmeisiin muotoihin ja kaareviin linjoihin, mikä luo piirteen d'union taloudellisen nousukauden Fiatin pienikokoisten autojen kielen kanssa. On kuitenkin henkilökohtaisia tulkintoja, kuten kuva osoittaa: uuden B-maastoauton etuvalokokoonpano ulottuu lokasuojaan konepellin linjaa seuraten ja takapylväässä näkyy lisävalo, joka visuaalisesti laajentaa sivuikkunaa ja antaa sysäyksen näkymälle.
Pääasiassa sähköinen, mutta bensiiniä ei suljeta pois. Mutta mitä löydämme 600: n konepellin sisältä? Jälleen tiedot ovat spekulatiivisia - ja pysyvät sellaisina debyyttipäivään asti. Mallisto tulee varmasti olemaan pääosin sähköinen: Stellantis-konsernin sisäisten synergioiden ansiosta uusi Fiat B-SUV käyttää (kuten Jeep Avenger), Peugeotin alkuperää olevaa e-CMP-alustaa ja aivan kuten amerikkalaisen tuotemerkin serkku tulee tuotantoon Puolan tehtaalla Tychyssä. On loogista kuvitella, että 600 vie 156 hv: n etusähkömoottorin ja 54 kWh: n akun, jolloin WLTP-syklin toimintasäde on yli 400 kilometriä. Mutta "ei ole poissuljettua", väittävät lähteemme, että aivan kuten Avenger, Fiat voi tukea sitä myös turbobensiinimoottorilla, 1,2 kolmisylinterisellä 100 hv: lla, joka on aina ranskalaista alkuperää, ainakin Italian ja Espanjan markkinoilla.
Syntynyt (liian) 4. heinäkuuta? Vaikka alalla ei ole vielä epäilyksiä, varmuuksien ei pitäisi olla kaukana: se, että auto on näin löydetty - yhdessä keräämiemme luottamuksellisten tietojen kanssa - saa meidät ajattelemaan, että 600 voidaan nähdä pian. Hyvin pian, todellakin: ehkä 4. heinäkuuta, Fiat-tuotemerkin kohokohta, joka tuona päivänä vuonna 1957 esitteli 500: n. Toinen tapa toistaa, että tämä 600 maata jakaa arvonsa ja ajatuksensa. Vain hieman isompi.
Ja linkki alkuperäiseen sivuun:
https://www.quattroruote.it/news/nuovi- ... 5748118071
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Soisalon Seudussa oli pieni juttu Jerry Cottoniakin kynäilleestä leppävirtalaisesta Pekka Kolehmaisesta. Oli ajellut 850 Abarthilla. Lieköhän noita paljonkin Suomessa ollut, tuskin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.