Tähän sellanen tykkää peukku...wellu kirjoitti: ↑09.12.2023 18:29Olipas piristävä huomata, että nämä muotisuuntaukset ärsyttävät muitakin.Kake kirjoitti: ↑09.12.2023 18:12 Kevyesti edelliseen liittyen kiva näkemys niistä uusista autoista: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/22b-2 ... -arsyttaa/
Taannoin kaveri piti mielisairaana idioottina, kun kehuin Stilon vakiomankkaa paremmaksi, kuin yhtään mitään android tms kosketussoitinta. Kuulemma se, että mankkaa voi käyttää katsomatta -25 pakkasessa tumput käsissä autoa ajaen ja eteen katsoen, ei ole pätevä peruste.
Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Fiat stilo multiwagon 1.9 jtd actual120
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Hyvä kirjoitus kyllä TM:ssä. Ja joo, minuakin katsotaan kieroon kun totean droidimankoille ehdottoman ein. Päinvastoin, kahdesta autosta niitä on revitty irti ja laitettu jotain käyttökelpoista tilalle - joskin toiseen ruuvasin sen myös takaisin autoa vaihtaessani, kun en suostu vuoden 2014 Pioneerista luopumaan, jota itse siinä(kin) autossa kuuntelin.
Aina, kun ajaa noilla harrastevehkeillä, niin yksi suurista mahtavuuksista on se, ettei ne osaa piipata. Niissä yksinkertaisesti ei ole yhtään komponenttia, joka mitenkään osaisi sanoa "piip". Aivan järjettömän rentouttavaa, kun auto ei yritä häiritä ajamista.
Aina, kun ajaa noilla harrastevehkeillä, niin yksi suurista mahtavuuksista on se, ettei ne osaa piipata. Niissä yksinkertaisesti ei ole yhtään komponenttia, joka mitenkään osaisi sanoa "piip". Aivan järjettömän rentouttavaa, kun auto ei yritä häiritä ajamista.
Vahvasti eurooppalaisperustaisen käyttö- ja harrastekaluston moottorileluharrastaja.
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Alfa Romeo 159 V6 Q4 Berlina *2 // Ferrari 348TB // TVR 350i DHC // Triumph Daytona 955i // Fiat 580 DT
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Säikähdin, kun Lineasta sai kytkettyä menun kautta kaikki piippaukset kokonaan pois. Ei piipitä pakkasesta, käsijarrusta, pissapojasta, bensan vähyydestä tms.Aero kirjoitti: ↑09.12.2023 21:14 Hyvä kirjoitus kyllä TM:ssä. Ja joo, minuakin katsotaan kieroon kun totean droidimankoille ehdottoman ein. Päinvastoin, kahdesta autosta niitä on revitty irti ja laitettu jotain käyttökelpoista tilalle - joskin toiseen ruuvasin sen myös takaisin autoa vaihtaessani, kun en suostu vuoden 2014 Pioneerista luopumaan, jota itse siinä(kin) autossa kuuntelin.
Aina, kun ajaa noilla harrastevehkeillä, niin yksi suurista mahtavuuksista on se, ettei ne osaa piipata. Niissä yksinkertaisesti ei ole yhtään komponenttia, joka mitenkään osaisi sanoa "piip". Aivan järjettömän rentouttavaa, kun auto ei yritä häiritä ajamista.
Stiloata ei saanut ja oli melkonen avaruuasukkula lähteä liikkeelle pakkasissa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Fiat Titano, omaa sukua kiinanpösö. Ei ainakaan vielä Eurooppaan tulossa.
https://www.motor1.com/news/699722/2024 ... uck-debut/
https://www.motor1.com/news/699722/2024 ... uck-debut/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Perjantain Keskisuomalainen kokosi Pohjois-Korean autoteollisuudesta artikkelin, jossa mainittiin mm. Fiatin osuus parilla mallilla. Vähän tuosta kiinnostuneena selailin internettiä, löytyi mm. tuollainen linkkinä oleva eli Fiat-mallit ovat olleet Siena (meillä Albea) ja Doblo, joita siis on jonkinlaisella lisenssillä tuotettu vuosituhannen vaihteesta vuosikymmenen verran:
https://koryogroup.com/blog/the-history ... -1999-2012
Ehkä se "hupaisin" yksityiskohta artikkelissa liittyi naapuriimme Ruotsiin, joka edelleen penää rahoja 70-luvulla jo Pohjois-Korean maksamatta jättämiin Volvo 144:siin, joita kuulemma pörrää edelleen vähäisessä liikenteessä. Voipi vaan olla hankala saada ikinä edes korottomia velkoja perittyä (jolleivat lähetä Carl Hamiltonia hoitamaan asiaa, siis tätä Ruotsin James Bondia, kaverinaan suomalainen Åke Stålhandske............ )!
https://koryogroup.com/blog/the-history ... -1999-2012
Ehkä se "hupaisin" yksityiskohta artikkelissa liittyi naapuriimme Ruotsiin, joka edelleen penää rahoja 70-luvulla jo Pohjois-Korean maksamatta jättämiin Volvo 144:siin, joita kuulemma pörrää edelleen vähäisessä liikenteessä. Voipi vaan olla hankala saada ikinä edes korottomia velkoja perittyä (jolleivat lähetä Carl Hamiltonia hoitamaan asiaa, siis tätä Ruotsin James Bondia, kaverinaan suomalainen Åke Stålhandske............ )!
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Sähkö-125:sen paranneltukin painos olisi jo MR-iässä:
https://thedriven.io/2022/03/26/polands ... ore-tesla/
https://thedriven.io/2022/03/26/polands ... ore-tesla/
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ootteko huomannu uusimmasta Klassikot lehdestä jutun hauskasta aussi volkkarista?
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ja DTM mese ja Datsun Finni-koppi.
Muuta mielenkiintoista ei lehdessä ollutkaan...
Muuta mielenkiintoista ei lehdessä ollutkaan...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Olihan siinä tutunnäköisestä kasifarkusta hyvä juttu
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ja itsellekin tuli vihreään ajoneuvohistoriaan vähän tarkennuksia, en muistanut että kaseja oli ollut noinkin monta tontilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Fiat Panda 4x4
oli juuri Tuulilasin nettilehdessä, viimeinen versio ennen sähkö-Pandan tuloa.
https://www.apu.fi/artikkelit/nelivetok ... =vko-08-24
terv. kaksiveto-Pandan tyytyväinen omistaja
PS Delta-Auto järjesti joskus 2000-luvun alussa nelivetopäivät. Mukana on eri Jeepejä ja Panda 4x4. Panda oli koko ajan menossa, kun Jeepejä oli rivistössä odottamassa kuskeja. Olin itse 100% Pandan kannalla. Kun oli omaa Pandaa ostavassa Kokkolassa 2016, oli esittelyautona myös 4x4, mutta hinta-ero oli sen verran kova, etten siihen tarttunut.
oli juuri Tuulilasin nettilehdessä, viimeinen versio ennen sähkö-Pandan tuloa.
https://www.apu.fi/artikkelit/nelivetok ... =vko-08-24
terv. kaksiveto-Pandan tyytyväinen omistaja
PS Delta-Auto järjesti joskus 2000-luvun alussa nelivetopäivät. Mukana on eri Jeepejä ja Panda 4x4. Panda oli koko ajan menossa, kun Jeepejä oli rivistössä odottamassa kuskeja. Olin itse 100% Pandan kannalla. Kun oli omaa Pandaa ostavassa Kokkolassa 2016, oli esittelyautona myös 4x4, mutta hinta-ero oli sen verran kova, etten siihen tarttunut.
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Neliveto-Pandoista on rakenneltu kaikenlaista.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-pLp7b5Hs
Tuokin kaipaisi pohjapanssaria, ja lyhyen välityksen.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc-pLp7b5Hs
Tuokin kaipaisi pohjapanssaria, ja lyhyen välityksen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Karin löytämän Panda-artikkelin kaveriksi lähes samasta aiheesta jo kymmenen vuoden takaa (enpä muista, olisiko joku aikoinaan tänne linkannut, mutta tulkoon nyt tähän):
https://www.apu.fi/artikkelit/kiipeilyb ... ge-roverin
https://www.apu.fi/artikkelit/kiipeilyb ... ge-roverin
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Noh, menee hieman oman harrasteen "nostatukseen" tämä, mutta hyvä, että Autoliiton lehti sentään noteerannut:
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kay ... vinaisuus/
20. ajovuosi on omalla "vesinokkaeläimellä" menossa, ihan hilkkua vaille 500 000 km mittarissa, ja aivan (tosin dieselistä) voi syvällä rintaäänellä sanoa, että kerrassaan vahva auto eikä varsinaisia lastentauteja. Akselistomurheetkaan eivät ole tekemättömiä, rakenne on yksinkertainen, joten tuon artikkelinkin "tee-se-itse"-pohdinnoille on katetta (taka-akselin leveys poikkeaa Mareasta/BravX:stä, mutta takakelkkaakin on Euroopan purkamoilla yhä). 1,9 litrainen common-rail-diesel on ikiliikkuja, yksi Fiatin kestävimmistä moottorikonstruktioista, ja bensiinikone taisi periytyä jo mm. ykkös-Tiposta, joten niissäkään ei mitään erityisempää. Erityisen maininnan arvoista on lähes täydellinen sähköharmien poissaolo, Fiatiahan näistä on kautta aikain parjattu, eli siltä osin laatu on hyvä. Muotokieli ja -pellit ovat sitten oma lukunsa, ja sain minäkin kalastella mm. kaukovaloa hetken aikaa maailmalta, mutta onneksi on Gruppossa nuorempaa ja nohevampaa "maailmanmarkkinaosaajaa" avustamassa (kiitos vielä kerhomme osaavalle sihteerille)! Suosittelen poimimaan Multiplan talteen, jos erikoinen harrasteajopeli yhtään kiinnostaa, ilman noita myyjän "ylisanojakin"
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kay ... vinaisuus/
20. ajovuosi on omalla "vesinokkaeläimellä" menossa, ihan hilkkua vaille 500 000 km mittarissa, ja aivan (tosin dieselistä) voi syvällä rintaäänellä sanoa, että kerrassaan vahva auto eikä varsinaisia lastentauteja. Akselistomurheetkaan eivät ole tekemättömiä, rakenne on yksinkertainen, joten tuon artikkelinkin "tee-se-itse"-pohdinnoille on katetta (taka-akselin leveys poikkeaa Mareasta/BravX:stä, mutta takakelkkaakin on Euroopan purkamoilla yhä). 1,9 litrainen common-rail-diesel on ikiliikkuja, yksi Fiatin kestävimmistä moottorikonstruktioista, ja bensiinikone taisi periytyä jo mm. ykkös-Tiposta, joten niissäkään ei mitään erityisempää. Erityisen maininnan arvoista on lähes täydellinen sähköharmien poissaolo, Fiatiahan näistä on kautta aikain parjattu, eli siltä osin laatu on hyvä. Muotokieli ja -pellit ovat sitten oma lukunsa, ja sain minäkin kalastella mm. kaukovaloa hetken aikaa maailmalta, mutta onneksi on Gruppossa nuorempaa ja nohevampaa "maailmanmarkkinaosaajaa" avustamassa (kiitos vielä kerhomme osaavalle sihteerille)! Suosittelen poimimaan Multiplan talteen, jos erikoinen harrasteajopeli yhtään kiinnostaa, ilman noita myyjän "ylisanojakin"
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!