Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Kauankos noita abartheja oikein voidaan tehdä FIRE moottorisina?
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Heitetään tänne toiselta keskustelupalstalta röyhkeästi kopioitu Regata-kokemus:
samoihin aikoihin ..en muista oliko ennen vai jälkeen isän asconan ostoa äiti osti ittelleen fiat regata 85s:n vm 86. 1.5l automaatti. 1995/96 se muistaakseni jäi käytöstä (osti mazda 626sen 2.0l automaati sedan, jota olin itse mukana hakemassa aika tuoreella ajokortilla). fiat oli sitten mulla ajossa kun sain kortin ja kävin intissä sen kanssa 97. sitten se jäi taas ajosta vuodeksi tallin reunalle seisomaan. oli sitten isän askonan hajottua silläkin pari vuotta ajossa. ensin piti sitä elvytellä tosin vähän, eli ladattiin akku ja lisättiin bensaa ja laakista käyntiin ja katsastukseen. meidän fiat oli erimainen auto siis. ei ollut mitään lastentauteja, ei aiheuttanut mitään ongelmia, ainoastaan ovien alareunat ruostuivat täysin pois, ei ollut mitään sähkövikaa koskaan.. siis täysin viaton viiatti. tai ainut vika oli sen käsittämätön bensankulutus. mulla ei ollu varaa ajaa sillä (siksi ostin eka mazda 626sen 1.6l manuaali 1983 kun halvalla sain hirvikolarin jälkeen sen 1998 tai 99) se fiat kulutti ilman mitään vikaa, kaikki säädöt kohdallaan, ei vuotoja jne selittämättömästi esim maantiellä joskus 25l/100km. puolitankkia turusta lähtiessä ja ennen kotia (140km väliä) oli pakko tankata kun bensavalo syttyi. ajoin suoraan sen pakokaaasu testeriin ja nosturin päälle mekaanikolle tarkistettavaksi että katsoo samantien onko siinä jotain vikaa.. ei ollut. kaikki ok. se auto vain kulutti sen verran. kaupungissa kulutus taas ei noussut paljon mihinkään. 18-25litraa oli sen kulutus silloin käytännössä aina. äidin käytössä se meni paljon vähemmällä. eli jotain tapahtui seisontojen aikana ja se alkoi vaan viemään bensaa. auto oli sellanen italialainen seos tehtaalta johon oli ihan mahdoton löytää osaa kerralla, "näitä sytkän osia on tähän autoon ollut tähän aikaan kun se on tehty 6 erilaista.. 3 löytyy suoraan varastosta.. haluukko kokeilla ne kaikki.. ja. ei toimi, ok tilataan ne muut 3 vaihtoehtoa sitten.". joo.. ei tällästä autoa ole olemassa, tällästä ei ole koskaan tuotu suomeen virallisesti. vaikka onkin suomeen tuotu ihan maahantuojan tuomana virallisesti. ei oo tolla koneella ollut mahdollista suomesta ostaa automaattina eikä tälläisellä varustepaketilla. joku oli siis tilannut suhteilla ihan oman haluamansa auton. jota myyty kyllä noilla optioilla muissa maissa jo sinä vuonna kun tuo oli tehty.. suomeen ne vaihtoehdot tulivat regataan vasta seuraavan vuoden aikana. eikä ollut mikään esittely auto eikä esisarja tms.
samoihin aikoihin ..en muista oliko ennen vai jälkeen isän asconan ostoa äiti osti ittelleen fiat regata 85s:n vm 86. 1.5l automaatti. 1995/96 se muistaakseni jäi käytöstä (osti mazda 626sen 2.0l automaati sedan, jota olin itse mukana hakemassa aika tuoreella ajokortilla). fiat oli sitten mulla ajossa kun sain kortin ja kävin intissä sen kanssa 97. sitten se jäi taas ajosta vuodeksi tallin reunalle seisomaan. oli sitten isän askonan hajottua silläkin pari vuotta ajossa. ensin piti sitä elvytellä tosin vähän, eli ladattiin akku ja lisättiin bensaa ja laakista käyntiin ja katsastukseen. meidän fiat oli erimainen auto siis. ei ollut mitään lastentauteja, ei aiheuttanut mitään ongelmia, ainoastaan ovien alareunat ruostuivat täysin pois, ei ollut mitään sähkövikaa koskaan.. siis täysin viaton viiatti. tai ainut vika oli sen käsittämätön bensankulutus. mulla ei ollu varaa ajaa sillä (siksi ostin eka mazda 626sen 1.6l manuaali 1983 kun halvalla sain hirvikolarin jälkeen sen 1998 tai 99) se fiat kulutti ilman mitään vikaa, kaikki säädöt kohdallaan, ei vuotoja jne selittämättömästi esim maantiellä joskus 25l/100km. puolitankkia turusta lähtiessä ja ennen kotia (140km väliä) oli pakko tankata kun bensavalo syttyi. ajoin suoraan sen pakokaaasu testeriin ja nosturin päälle mekaanikolle tarkistettavaksi että katsoo samantien onko siinä jotain vikaa.. ei ollut. kaikki ok. se auto vain kulutti sen verran. kaupungissa kulutus taas ei noussut paljon mihinkään. 18-25litraa oli sen kulutus silloin käytännössä aina. äidin käytössä se meni paljon vähemmällä. eli jotain tapahtui seisontojen aikana ja se alkoi vaan viemään bensaa. auto oli sellanen italialainen seos tehtaalta johon oli ihan mahdoton löytää osaa kerralla, "näitä sytkän osia on tähän autoon ollut tähän aikaan kun se on tehty 6 erilaista.. 3 löytyy suoraan varastosta.. haluukko kokeilla ne kaikki.. ja. ei toimi, ok tilataan ne muut 3 vaihtoehtoa sitten.". joo.. ei tällästä autoa ole olemassa, tällästä ei ole koskaan tuotu suomeen virallisesti. vaikka onkin suomeen tuotu ihan maahantuojan tuomana virallisesti. ei oo tolla koneella ollut mahdollista suomesta ostaa automaattina eikä tälläisellä varustepaketilla. joku oli siis tilannut suhteilla ihan oman haluamansa auton. jota myyty kyllä noilla optioilla muissa maissa jo sinä vuonna kun tuo oli tehty.. suomeen ne vaihtoehdot tulivat regataan vasta seuraavan vuoden aikana. eikä ollut mikään esittely auto eikä esisarja tms.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Tuli ihan isän "hässäkkä" (100S) mieleen. Tankin päällä oli pieni ruostesyöpymä, josta pääsi paskaa tankkiin. Toiminta normaali, mutta kun kulutus nousi sieltä vajaasta kympistä ensin sinne 15 tuntumaan ja siitä lähelle 20, oli aika putsata kaasutin.Sämpy kirjoitti:Heitetään tänne toiselta keskustelupalstalta röyhkeästi kopioitu Regata-kokemus:
samoihin aikoihin ..en muista oliko ennen vai jälkeen isän asconan ostoa äiti osti ittelleen fiat regata 85s:n vm 86. 1.5l automaatti. 1995/96 se muistaakseni jäi käytöstä (osti mazda 626sen 2.0l automaati sedan, jota olin itse mukana hakemassa aika tuoreella ajokortilla). fiat oli sitten mulla ajossa kun sain kortin ja kävin intissä sen kanssa 97. sitten se jäi taas ajosta vuodeksi tallin reunalle seisomaan. oli sitten isän askonan hajottua silläkin pari vuotta ajossa. ensin piti sitä elvytellä tosin vähän, eli ladattiin akku ja lisättiin bensaa ja laakista käyntiin ja katsastukseen. meidän fiat oli erimainen auto siis. ei ollut mitään lastentauteja, ei aiheuttanut mitään ongelmia, ainoastaan ovien alareunat ruostuivat täysin pois, ei ollut mitään sähkövikaa koskaan.. siis täysin viaton viiatti. tai ainut vika oli sen käsittämätön bensankulutus. mulla ei ollu varaa ajaa sillä (siksi ostin eka mazda 626sen 1.6l manuaali 1983 kun halvalla sain hirvikolarin jälkeen sen 1998 tai 99) se fiat kulutti ilman mitään vikaa, kaikki säädöt kohdallaan, ei vuotoja jne selittämättömästi esim maantiellä joskus 25l/100km. puolitankkia turusta lähtiessä ja ennen kotia (140km väliä) oli pakko tankata kun bensavalo syttyi. ajoin suoraan sen pakokaaasu testeriin ja nosturin päälle mekaanikolle tarkistettavaksi että katsoo samantien onko siinä jotain vikaa.. ei ollut. kaikki ok. se auto vain kulutti sen verran. kaupungissa kulutus taas ei noussut paljon mihinkään. 18-25litraa oli sen kulutus silloin käytännössä aina. äidin käytössä se meni paljon vähemmällä. eli jotain tapahtui seisontojen aikana ja se alkoi vaan viemään bensaa. auto oli sellanen italialainen seos tehtaalta johon oli ihan mahdoton löytää osaa kerralla, "näitä sytkän osia on tähän autoon ollut tähän aikaan kun se on tehty 6 erilaista.. 3 löytyy suoraan varastosta.. haluukko kokeilla ne kaikki.. ja. ei toimi, ok tilataan ne muut 3 vaihtoehtoa sitten.". joo.. ei tällästä autoa ole olemassa, tällästä ei ole koskaan tuotu suomeen virallisesti. vaikka onkin suomeen tuotu ihan maahantuojan tuomana virallisesti. ei oo tolla koneella ollut mahdollista suomesta ostaa automaattina eikä tälläisellä varustepaketilla. joku oli siis tilannut suhteilla ihan oman haluamansa auton. jota myyty kyllä noilla optioilla muissa maissa jo sinä vuonna kun tuo oli tehty.. suomeen ne vaihtoehdot tulivat regataan vasta seuraavan vuoden aikana. eikä ollut mikään esittely auto eikä esisarja tms.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Meilläkin oli Regeetta 1,5 Soho koneella ja automaatilla. 3 vaihteinen ja olikohan volkkarin laatikko tai jotenkin liitty siihen.Meni lunastukseen kun olin menossa alkoon ja tuli auto kolmion takaa kylkeen.
1x pussihousu uno
1x punto mk2a
1x musa
1x punto mk2a
1x musa
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Väittäisin että olet ihan oikeassa, Ritmon/Regatan automaattivaihteisto on jotenkin kytköksissä volkkariin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Alenhan se siinä ajelee Ritmolla.
https://www.youtube.com/watch?v=My4GxiIrcOk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=My4GxiIrcOk" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Tuollainenkin juttu pompsahti silmille; italoajopelitarinaa monen muun matkassa:
https://www.radiopooki.fi/uutiset/pohjo ... a/a-200541" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettei vaan loppupuolella esitelty erikoinen "seiska" olisi ollut kolmannessa "127 Summer Special:issa" Kalajoella kolmisen vuotta takaperin trailerin päällä näytillä? Ari Kettukankaan juttuun ottamat kuvat näyttivät mm. tällaisilta:
https://www.radiopooki.fi/uutiset/pohjo ... a/a-200541" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettei vaan loppupuolella esitelty erikoinen "seiska" olisi ollut kolmannessa "127 Summer Special:issa" Kalajoella kolmisen vuotta takaperin trailerin päällä näytillä? Ari Kettukankaan juttuun ottamat kuvat näyttivät mm. tällaisilta:
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Katos vaan, tuo VAG-konsernin suosima nuoli suuntavilkussa onkin vanha keksintö.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Toinen noista oli Padovan messuilla 2017.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Kenenhän nykyinen Abbaraatti tuossa seikkailee
https://www.youtube.com/watch?v=21kBezWrZ8s" onclick="window.open(this.href);return false;
On naamatuttuja nuoria miehiä filmissä
https://www.youtube.com/watch?v=21kBezWrZ8s" onclick="window.open(this.href);return false;
On naamatuttuja nuoria miehiä filmissä
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Mennyt ihan ohi, että murtoluvulla joku ajelee rallia (aikalailla videon alussa lyhyt pätkä):
https://youtu.be/KmiHZaroSDk" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/KmiHZaroSDk" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Cicatrix kirjoitti:Kenenhän nykyinen Abbaraatti tuossa seikkailee
https://www.youtube.com/watch?v=21kBezWrZ8s" onclick="window.open(this.href);return false;
On naamatuttuja nuoria miehiä filmissä
Legendaariset Artsi ja Örtsi.. Tuli sillo aikanaa VHSnä hommattua ja pitäisi olla tallessa nuo
pessimisti ei pety.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
https://www.youtube.com/watch?v=ysB2j4_J3Uc" onclick="window.open(this.href);return false; Murtoluvun tekniikkaa ilmeisesti helppo löytää rapakon takana.
Re: Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Ciao
Uutinen uusi Tipo ja Tipo Cross on nyt hinnoiteltu:
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/ ... ross-nyt..
En saanut linkkiä tomimaan, tässä koko juttu Autotoday viestistä:
Uusi Fiat Tipo ja Tipo Cross nyt Suomessa — halvin versio maksaa reilusti alle 20 000 €
Julkaisija
CLAS VON BELL
25.3.2021
Uusi Fiat Tipo saapuu nyt myös Suomen Fiat-malliston valikoimaan. Uusi Tipo on uudistunut muotoilun, malliversioiden, ajokokemuksen, teknologian, varusteiden sekä uusien tehokkaampien ja ympäristöystävällisempien moottorien osalta.
Samalla mallisto täydentyy Tipon uudella crossover-mallilla, Tipo Crossilla.
Tipo-mallisto rakentuu kolmen eri korityypin ympärille: 5-ovinen hatchback, Cross ja Station Wagon (farmari). Tipon 5-ovinen hatchback on saatavana kahdella, Cross kolmella ja Station Wagon neljällä eri varustetasolla.
Ulkoisen muotoilun kohokohtina ovat uusi etumaski ja säleikkö, jota Fiatin uusi logo hallitsee. Tipo on samalla toinen Fiat-malli, joka käyttää uutta logoa, seuraten äskettäin julkistettua uutta sähköistä Fiat 500 -mallia.
Ajovalot on uudistettu kokonaan sekä edessä että takana. Myös etupuskuri on kokonaan uudistettu lisäämällä siihen ”Ice Matte” -harjattu kromiviimeistely.
Fiat Tipo Hatchback. Kuva Fiat.
Digimittaristo
Uuden Tipon matkustamo on myös kokenut merkittäviä uudistuksia. Näitä ovat esimerkiksi istuinten uudet kangasverhoilut sekä konfiguroitava 7 tuuman digitaalimittaristo, joka korvaa perinteisen analogisen kojetaulun.
Uuden ja innovatiivisen digitaalimittariston avulla on helpompi seurata ajotietokoneen tietoja, multimediaa ja puhelintoimintoja. Lisäksi kojelauta on varustettu uudella UConnect 5 -infotainment-järjestelmällä sekä 10,25 tuuman kosketusnäytöllä.
Tavaratilan tilavuus on 5-ovisessa hatchbackissa sekä Crossissa 440 litraa ja Station Wagonissa 550 litraa.
Fiat Tipo Wagon. Kuva: Fiat.
Uusi Tipo Cross
Ensisilmäyksellä Tipo Cross on selvästi perus-Tipoa leveämpi, ja uusi säleikön muotoilu ulottuu ajovalojen alle ja on selvästi korkeampi.
Tipo Crossin korkeutta on nostettu lähes 4 cm, jonka vuoksi myös jousitus ja rengasvalikoima on uusittu.
Uusi Tipo Cross tarjoaa korkeamman ajoasennon ja helpottaa autoon nousua ja siitä poistumista. Lisäksi suunnittelussa on otettu huomioon perheiden tarpeita, kuten lasten helppo asettaminen takaistuimille ja lukuisat käytännölliset säilytystilaratkaisut pienille tarpeellisille tavaroille.
Fiat Tipo Cross. Kuva: Fiat.
Uudet turvajärjestelmät
Muotoilun ohella Tipon teknologia ja varusteet ovat uudistuneet merkittävästi. Uusi Tipo on varustettu esimerkiksi laajalla valikoimalla ADAS-järjestelmiä, kuten liikennemerkkien tunnistus, älykäs nopeusavustin, kaistavahti, kuljettajan vireystilan valvonta, mukautuvat kaukoajovalot ja katvealueen tunnistin/varoitin.
Lisäksi Tipon varusteista löytyy pysäköintitutkat, avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys sekä nopea langaton älypuhelimien laturi.
Katso tästä muita Fiat-juttuja.
Uuden Tipon Infotainment-järjestelmä käyttää helppoa, intuitiivista ja muokattavaa Android Auto -käyttöjärjestelmää.
Uconnect 5 -järjestelmä mahdollistaa sekä Apple CarPlay- että Android Auto -palveluiden ja ominaisuuksien käyttämisen langattomasti uuden kosketusnäytön avulla.
Lisäksi uuden järjestelmän avulla on mahdollista liittää kaksi puhelinta samanaikaisesti Bluetoothin kautta (esim. oma ja työpuhelin). Takana matkustavat voivat myös hyödyntää takakeskikonsolin usb-porttia, jonka kautta latautuvat niin tabletit kuin puhelimetkin.
Fiat Tipo Cross. Kuva: Fiat.
Tehokkaammat ja ympäristöystävällisemmät moottorit
Uuden Tipon moottorivalikoima on päivittynyt kokonaan. Bensiinimoottorien osalta on valittavissa 100 hevosvoiman 1.0 GSE T3 -moottori.
Uusi kolmisylinterinen moottori tuottaa 100 hevosvoiman tehon ja jopa 190 Nm:n vääntömomentin. 1.0 GSE T3 -moottori on osa FireFly Turbo -moottoriperhettä. Uuden Tipo-malliston CO2-päästöt vaihtelevat korityypistä ja mallista riippuen 125 g/km ja 131 g/km välillä.
Myös manuaalivaihteisto on uudistunut. Vetopaino kaikissa malleissa on 1 500 kg.
Uuden Tipon hinnat alkavat 5-ovisen hatchbackin osalta 18 390 eurosta, Station Wagonin osalta 18 990 eurosta ja Crossin osalta 22 590 eurosta.
Uusi Tipo on nyt myynnissä Fiat-jälleenmyyjillä ja ensimmäiset asiakastoimitukset ovat jo alkaneet.
t. Kari
Uutinen uusi Tipo ja Tipo Cross on nyt hinnoiteltu:
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/ ... ross-nyt..
En saanut linkkiä tomimaan, tässä koko juttu Autotoday viestistä:
Uusi Fiat Tipo ja Tipo Cross nyt Suomessa — halvin versio maksaa reilusti alle 20 000 €
Julkaisija
CLAS VON BELL
25.3.2021
Uusi Fiat Tipo saapuu nyt myös Suomen Fiat-malliston valikoimaan. Uusi Tipo on uudistunut muotoilun, malliversioiden, ajokokemuksen, teknologian, varusteiden sekä uusien tehokkaampien ja ympäristöystävällisempien moottorien osalta.
Samalla mallisto täydentyy Tipon uudella crossover-mallilla, Tipo Crossilla.
Tipo-mallisto rakentuu kolmen eri korityypin ympärille: 5-ovinen hatchback, Cross ja Station Wagon (farmari). Tipon 5-ovinen hatchback on saatavana kahdella, Cross kolmella ja Station Wagon neljällä eri varustetasolla.
Ulkoisen muotoilun kohokohtina ovat uusi etumaski ja säleikkö, jota Fiatin uusi logo hallitsee. Tipo on samalla toinen Fiat-malli, joka käyttää uutta logoa, seuraten äskettäin julkistettua uutta sähköistä Fiat 500 -mallia.
Ajovalot on uudistettu kokonaan sekä edessä että takana. Myös etupuskuri on kokonaan uudistettu lisäämällä siihen ”Ice Matte” -harjattu kromiviimeistely.
Fiat Tipo Hatchback. Kuva Fiat.
Digimittaristo
Uuden Tipon matkustamo on myös kokenut merkittäviä uudistuksia. Näitä ovat esimerkiksi istuinten uudet kangasverhoilut sekä konfiguroitava 7 tuuman digitaalimittaristo, joka korvaa perinteisen analogisen kojetaulun.
Uuden ja innovatiivisen digitaalimittariston avulla on helpompi seurata ajotietokoneen tietoja, multimediaa ja puhelintoimintoja. Lisäksi kojelauta on varustettu uudella UConnect 5 -infotainment-järjestelmällä sekä 10,25 tuuman kosketusnäytöllä.
Tavaratilan tilavuus on 5-ovisessa hatchbackissa sekä Crossissa 440 litraa ja Station Wagonissa 550 litraa.
Fiat Tipo Wagon. Kuva: Fiat.
Uusi Tipo Cross
Ensisilmäyksellä Tipo Cross on selvästi perus-Tipoa leveämpi, ja uusi säleikön muotoilu ulottuu ajovalojen alle ja on selvästi korkeampi.
Tipo Crossin korkeutta on nostettu lähes 4 cm, jonka vuoksi myös jousitus ja rengasvalikoima on uusittu.
Uusi Tipo Cross tarjoaa korkeamman ajoasennon ja helpottaa autoon nousua ja siitä poistumista. Lisäksi suunnittelussa on otettu huomioon perheiden tarpeita, kuten lasten helppo asettaminen takaistuimille ja lukuisat käytännölliset säilytystilaratkaisut pienille tarpeellisille tavaroille.
Fiat Tipo Cross. Kuva: Fiat.
Uudet turvajärjestelmät
Muotoilun ohella Tipon teknologia ja varusteet ovat uudistuneet merkittävästi. Uusi Tipo on varustettu esimerkiksi laajalla valikoimalla ADAS-järjestelmiä, kuten liikennemerkkien tunnistus, älykäs nopeusavustin, kaistavahti, kuljettajan vireystilan valvonta, mukautuvat kaukoajovalot ja katvealueen tunnistin/varoitin.
Lisäksi Tipon varusteista löytyy pysäköintitutkat, avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys sekä nopea langaton älypuhelimien laturi.
Katso tästä muita Fiat-juttuja.
Uuden Tipon Infotainment-järjestelmä käyttää helppoa, intuitiivista ja muokattavaa Android Auto -käyttöjärjestelmää.
Uconnect 5 -järjestelmä mahdollistaa sekä Apple CarPlay- että Android Auto -palveluiden ja ominaisuuksien käyttämisen langattomasti uuden kosketusnäytön avulla.
Lisäksi uuden järjestelmän avulla on mahdollista liittää kaksi puhelinta samanaikaisesti Bluetoothin kautta (esim. oma ja työpuhelin). Takana matkustavat voivat myös hyödyntää takakeskikonsolin usb-porttia, jonka kautta latautuvat niin tabletit kuin puhelimetkin.
Fiat Tipo Cross. Kuva: Fiat.
Tehokkaammat ja ympäristöystävällisemmät moottorit
Uuden Tipon moottorivalikoima on päivittynyt kokonaan. Bensiinimoottorien osalta on valittavissa 100 hevosvoiman 1.0 GSE T3 -moottori.
Uusi kolmisylinterinen moottori tuottaa 100 hevosvoiman tehon ja jopa 190 Nm:n vääntömomentin. 1.0 GSE T3 -moottori on osa FireFly Turbo -moottoriperhettä. Uuden Tipo-malliston CO2-päästöt vaihtelevat korityypistä ja mallista riippuen 125 g/km ja 131 g/km välillä.
Myös manuaalivaihteisto on uudistunut. Vetopaino kaikissa malleissa on 1 500 kg.
Uuden Tipon hinnat alkavat 5-ovisen hatchbackin osalta 18 390 eurosta, Station Wagonin osalta 18 990 eurosta ja Crossin osalta 22 590 eurosta.
Uusi Tipo on nyt myynnissä Fiat-jälleenmyyjillä ja ensimmäiset asiakastoimitukset ovat jo alkaneet.
t. Kari
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi