lancia kappa 3.0 v6
lancia kappa 3.0 v6
onko tässä mallissa tekniikka kuinka kestävää verrattuna 2.4 kappaan . kuluttako polttoainetta paljonkin enemmän edelliseen verrattuna ja mistä löytäisi teknisiä tietoja moottorista.
kyllä se kestää
nokkahihnan kun vaihtaa vaikkapa 40-60 tuhannen välein niin ok. Hihna on tuhtia tekoa, vaihdettiin nimittäin juuri omaamme.
Riippuu toki onko automaatti vai manuaali, manuaalina kulutus ihan samoilla linjoilla 2.4:sen kanssa mutta toki 4-pykäläinen automaatti kuluttaa enemmän. Meillä on viimeistä sarjaa oleva softronic versio jolla ajettu +160 tkm ja mitään vikaa ei ole ollut. Kunhan muistaa öljyt vaihtaa.
Riippuu toki onko automaatti vai manuaali, manuaalina kulutus ihan samoilla linjoilla 2.4:sen kanssa mutta toki 4-pykäläinen automaatti kuluttaa enemmän. Meillä on viimeistä sarjaa oleva softronic versio jolla ajettu +160 tkm ja mitään vikaa ei ole ollut. Kunhan muistaa öljyt vaihtaa.
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Re: lancia kappa 3.0 v6
Vanha aihe, mutta itselle ajankohtainen kaikenlaisten vaiheiden jälkeen. Auto siis K 3.0 -99
Kysymys: Kappa meni alustapesun kautta lämpimään talliin. tammikuisen siirron jälkeen. Muutama viikko sitten kävin ottamassa auton ulos tallista, kun piti päästä tekemään muuta. Bensa haisi ja pihalla totesin auton tiputtavan polttoainetta apukuskin puolelta, jostain koneen läheltä. Vuoto toki loppui moottorin sammuttamisen jälkeen.
Eilen aamulla kävin ottamassa auton ulos tallista, bensa haisi lievemmin käynnistyksen jälkeen, tiputti edelleen näkyvästi samasta paikasta koneen käydessä. Mutta; kun illalla kävin ajamassa auton takaisin sisälle, auton seistyä päivän ulkona 0-kelissä, bensavuoto oli poissa, eikä haissut sisällekään. WTF?
Ajattelin ensin PA-suodattimen happanemista, mutta se lieneekin tankissa? Sitten tuli mieleen puhki mennyt PA-letku, mutta eihän se voi itsestään korjaantua edes Luigin tuotteissa?
Onko vastaavaa kokemusta? Mistä lähden vikaa etsimään ilman nosturia?
Kysymys: Kappa meni alustapesun kautta lämpimään talliin. tammikuisen siirron jälkeen. Muutama viikko sitten kävin ottamassa auton ulos tallista, kun piti päästä tekemään muuta. Bensa haisi ja pihalla totesin auton tiputtavan polttoainetta apukuskin puolelta, jostain koneen läheltä. Vuoto toki loppui moottorin sammuttamisen jälkeen.
Eilen aamulla kävin ottamassa auton ulos tallista, bensa haisi lievemmin käynnistyksen jälkeen, tiputti edelleen näkyvästi samasta paikasta koneen käydessä. Mutta; kun illalla kävin ajamassa auton takaisin sisälle, auton seistyä päivän ulkona 0-kelissä, bensavuoto oli poissa, eikä haissut sisällekään. WTF?
Ajattelin ensin PA-suodattimen happanemista, mutta se lieneekin tankissa? Sitten tuli mieleen puhki mennyt PA-letku, mutta eihän se voi itsestään korjaantua edes Luigin tuotteissa?
Onko vastaavaa kokemusta? Mistä lähden vikaa etsimään ilman nosturia?
Re: lancia kappa 3.0 v6
Noin arvuutteluna, olisiko jokin väsynyt O-rengas bensan paluulinjan liitoksessa joka vuotaa kun tankkiin on kertynyt lämpimässä "vastapainetta"
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: lancia kappa 3.0 v6
Hyvä diagnoosi, vaikuttaa osuneen oikeaan. Täytyy metsästää noita O-renkaita enemmänkin.
Toinen kysymys: menevätkö Alfan 3.0 24V -Busson osat sellaisenaan myös Kappan voimalaan? Esimerkiksi brittiläinen Totallyalfa-sivusto luettelee malleina Alfan lisäksi Thesiksen, mutta ei Kappaa...
Tällaisia etsin, kun ovat jo aika huonon näköiset ja halkeilleet...kysymys kuuluu, ovatko Kappan putket 39 mm vai 44 mm halkaisijaltaan?
Toinen kysymys: menevätkö Alfan 3.0 24V -Busson osat sellaisenaan myös Kappan voimalaan? Esimerkiksi brittiläinen Totallyalfa-sivusto luettelee malleina Alfan lisäksi Thesiksen, mutta ei Kappaa...
Tällaisia etsin, kun ovat jo aika huonon näköiset ja halkeilleet...kysymys kuuluu, ovatko Kappan putket 39 mm vai 44 mm halkaisijaltaan?
- Liitteet
-
- Screenshot_20240219-215156.png (105.86 KiB) Katsottu 436 kertaa
Re: lancia kappa 3.0 v6
En nyt yhtään muista yksityiskohtia, mutta toinen Kappa V6 tapaus tässä viime vuosina, niin siihen ei meinannut löytyä jakopäänkään kilkkeitä oikein mistään. Eli onko näissä jotain mallipolvia huomioonotettavana? 24V koneita kai kaikki Kappan koneet kumminkin on?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: lancia kappa 3.0 v6
Kuulostaa haasteelta, joka on selätettävä... No, jos joltain busso-Lanciasta kokemusta hankkineelta löytyy tietoa Alfan ja Lancian 3.0 24V -versioiden eroista, niin kiinnostaa suunnattomasti. Vuosimalli 1999 on haarukassa. Esim. noi mainitut imuputket kiinnostavat... Samoin ilmastoinnin palikat jne.
Re: lancia kappa 3.0 v6
Kappasta eperi ainakin antaa samat kuin on 12V ja tarvikkeena esim. tämmöiset.Lumlum kirjoitti: ↑19.02.2024 18:30 Hyvä diagnoosi, vaikuttaa osuneen oikeaan. Täytyy metsästää noita O-renkaita enemmänkin.
Toinen kysymys: menevätkö Alfan 3.0 24V -Busson osat sellaisenaan myös Kappan voimalaan? Esimerkiksi brittiläinen Totallyalfa-sivusto luettelee malleina Alfan lisäksi Thesiksen, mutta ei Kappaa...
https://www.pasaric.hr/en-gb/60576441-a ... ntake-hose
http://tinyurl.com/pkxb8zvc
Re: lancia kappa 3.0 v6
Kaiken purkamisen jälkeen tulipellin vierestä paljastui toisesta polttoaineletkusta haurastunut paikkaus, joka peitti siististi täysin poikki olleen letkun. Ikään kuin se olisi aikoinaan katkaistu tarkoituksella ja sitten "liitetty" takaisin yhdeksi.