Lumipalloralli 2007
Lumipalloralli 2007 "viralliset" kierrosajat:
Meltdown (Prisma grale): 2,41,1 ja 2,41,0
Hepe75 (Dedra grale): 2,50,6, 2,41,1 ja 2,41,8
mkk (Punto GT): 2,46,9 ja 2,46,3
-HH- (taxi-Fiiu): 2,54,2 ja 1,19 (huom. lyhyt lenkki)
HeikkiJ (Uno): 2,55,1 ja 2,55,4
Luigi (Thema ie 8v): 2,59,8 ja 2,55,7
Jouni H (Jouni K:n Prisma): 3,04,1 ja 3,05,2
JouniK (Prisma 1.6ie): 3,04,5 ja 3,05,0
Meltdown (Prisma grale): 2,41,1 ja 2,41,0
Hepe75 (Dedra grale): 2,50,6, 2,41,1 ja 2,41,8
mkk (Punto GT): 2,46,9 ja 2,46,3
-HH- (taxi-Fiiu): 2,54,2 ja 1,19 (huom. lyhyt lenkki)
HeikkiJ (Uno): 2,55,1 ja 2,55,4
Luigi (Thema ie 8v): 2,59,8 ja 2,55,7
Jouni H (Jouni K:n Prisma): 3,04,1 ja 3,05,2
JouniK (Prisma 1.6ie): 3,04,5 ja 3,05,0
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Näkyi Hepe ottavan aika varovasti sen hyppyrikohdan (siinä missä mä päästelin minkä vain sai irti - paljonkos Thema kulkeekaan kakkosella rajoittajan tuntumassa?), mikä lienee siinä mielessä kannattavaakin, että kalusto ehkä on pitkäikäisempää. No kyllähän siihen nelikolla pääsee paljon kovempaakin, kuin kaksivetoisella. Tuossa työmatkalla huomasin, että vasemmalla edessä joku pusla narisee joustoliikkeissä, joten taitaa mennä jotain uusiksi. Jos on tukivarren puslia, niin lyhytikäiseksi jäivät, kun pari kuukautta sitten uusittiin koko systeemi...lanciapoika kirjoitti:Eli tarkemmin vapari shit voitti turbo slärpäkkeen
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
¨Lumipalloralli 2007 "viralliset" kierrosajat:
Meltdown (Prisma grale): 2,41,1 ja 2,41,0
Hepe75 (Dedra grale): 2,50,6, 2,41,1 ja 2,41,8
viralliset ajat... tuolla videolla se mun kierros aika kuulosti olevan 2,40
mutta pahin kilpakumppani sai virallisen ajan 2,41,8 ?
ja in-car videosta kellotin 2,36s 8)
joo ajo rauhoittui ekan ja ainoan suistumisen jälkeenNäkyi Hepe ottavan aika varovasti sen hyppyrikohdan
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Juuh, päästiin sitä viimein koneelle itsekin. Ehjinä päästiin kotiin saakka, ja 131 pääsi heti talliin lepäämään. Pitää mennä illalla tarkemmin tutkimaan asiaa. Vaikuttais että iskarin alapää on revennyt irti ja jousilautanen nitkahtanut. Lienevät olleet aika ruosteessa joten nuokin saa nyt hoidettua samalla kuntoon. Jarrut nyt lisäksi takaa kateissa. Harrin kanssa autojen kestävyysasioista keskustellaan vasta sitten kun Cromakin hyppää.
Tosiaan tuolla tuli vähän loikittua ja yhdestä hypystä saatiin oikein kuvakin. Galleriaan tulossa perinteiseen tapaan noin kolmensadan kuvan kokoelma plus videota. 8)
Niin, se reissu itse... ei kai tuolla ikinä kurjaa voi olla. Tosiaan pisteet taas hienolle mökkiporukalle ja tietysti tapahtuman järjestäjälle. Ymmärrettävää on että kelien takia rata oli varsinkin metsälenkiltä enemmänkin kynnöspelto, mutta hieno tuolla silti oli ajella. Peltolenkki oli tasainen mutta hieman ehkä liukkaampi.
Yleisesti ottaen pito oli kyllä ihan toista luokkaa edellisiin vuosiin verrattuna. Eron näkee otsallakin eri vuosien incar-videoita vertaamalla. Johtuisko radan eroista vai noista hakkis vitosista.
Rata oli varmasti renkaille ikävä kun välillä hiekkaa ja välillä jäätä, ainakin pari nastaa jäi jo matkalle...
Erityisen paljon tänä vuonna pelotti ajaa sitä nopeaa mutkaa jossa on isoja kuusia ulkokaarteessa, kun välissä ei ollut korkeaa penkkaa. Muilla samaa vaivaa?
Monet kiitokset Hepelle kyydistä ja Meltille auton koeajosta. Hienoja nuo oldskool nelivetoiset kun niitä sentään voi viedä kuten takavetoa!
Hepe, muista sitten ne pakkasnesteet...
EDIT: Videoita alkaa ilmestymään tonne:
http://maranello.dy.fi:8080/videos/lumip07/
(joustaako tuo koppa todellakin noin paljon kuin kojelaudan siirtymisestä vois päätellä? Kamera on pultattu ovipilariin tukevalla raudalla..)
Tosiaan tuolla tuli vähän loikittua ja yhdestä hypystä saatiin oikein kuvakin. Galleriaan tulossa perinteiseen tapaan noin kolmensadan kuvan kokoelma plus videota. 8)
Niin, se reissu itse... ei kai tuolla ikinä kurjaa voi olla. Tosiaan pisteet taas hienolle mökkiporukalle ja tietysti tapahtuman järjestäjälle. Ymmärrettävää on että kelien takia rata oli varsinkin metsälenkiltä enemmänkin kynnöspelto, mutta hieno tuolla silti oli ajella. Peltolenkki oli tasainen mutta hieman ehkä liukkaampi.
Yleisesti ottaen pito oli kyllä ihan toista luokkaa edellisiin vuosiin verrattuna. Eron näkee otsallakin eri vuosien incar-videoita vertaamalla. Johtuisko radan eroista vai noista hakkis vitosista.
Rata oli varmasti renkaille ikävä kun välillä hiekkaa ja välillä jäätä, ainakin pari nastaa jäi jo matkalle...
Erityisen paljon tänä vuonna pelotti ajaa sitä nopeaa mutkaa jossa on isoja kuusia ulkokaarteessa, kun välissä ei ollut korkeaa penkkaa. Muilla samaa vaivaa?
Monet kiitokset Hepelle kyydistä ja Meltille auton koeajosta. Hienoja nuo oldskool nelivetoiset kun niitä sentään voi viedä kuten takavetoa!
Hepe, muista sitten ne pakkasnesteet...
EDIT: Videoita alkaa ilmestymään tonne:
http://maranello.dy.fi:8080/videos/lumip07/
(joustaako tuo koppa todellakin noin paljon kuin kojelaudan siirtymisestä vois päätellä? Kamera on pultattu ovipilariin tukevalla raudalla..)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Olipas vähän autoja kellottamassa ja gralejakin vain kolme, joista vain yksi turbotettu... Rupeekos Suomen jäljellä olevat nelikot olemaan jo niin harrastepelejä, ettei voi tulla edes merkkikerhon talviajopäivään!!! ??? pitää naftaliinisssa säilyttää ettei vaan tulis naarmuja... hu-0h.... ja näyttääpi muuten pirusti tippuneen Delta-gralejenkin hinnat kun 16v projekti lähtee 4-5k€llä ja viripelitkin 8k€:llä tms...
...
Vuoden verran kehitelty hyviä selityksiä ja suoraan olisi lätkäistä vaikka mitä, mutta sitten ei tarvikaan. ... En olisi kyllä ikinä uskonut tommosia aikoja tulevan, olin sentään Hepen ja mkk:n kyydissä ja ne meni oikeesti ihan hemmetin kovaa!! Kait mä olen vaan nopee oppimaan kun on parhaiden rattimiesten kyydissä päässyt käymään ..
Pah, mitäs sitä nöyristelemään:
Pitääkö käydä härpäke penkittämässä että nähdään voimansiirron häviöt vai riittääkö manuskan tiedot?:
teho 84,5kW (115hv) @5400rpm
vääntö 162,8Nm (16,6kpm) @3250
Hemmetisti muuten ehti kulua jarrulevy, kun pala oli loppu! Kuvia tullee kenties jossain vaiheessa. Ja ilmeisesti joku vetari tms. on **skana takana kun pompottaa yli 75kmh nopeuksissa, vaihoin toisen takarenkaankin, mutta ei auttanut. Kylmänä ei eilen illalla enää pompottanut.
Oli se vaan hienoa kun hoitotäti sanoi tänään kun hain lapset hoidosta että on isi kuulemma voittanut autoajotapahtuman Kuulemma se oli kyllä jossain päin maailmaa (kun kysyttiin 4v:ltä että missä isä kävi ajelemassa).
Koskas Willeltä tulee kuvat jakoon?? tartteis saada työkoneeseen lumenpöllytyskuva taustakuvaksi viime vuotisen lumpparirallithemakuvan tilalle ..
...
Vuoden verran kehitelty hyviä selityksiä ja suoraan olisi lätkäistä vaikka mitä, mutta sitten ei tarvikaan. ... En olisi kyllä ikinä uskonut tommosia aikoja tulevan, olin sentään Hepen ja mkk:n kyydissä ja ne meni oikeesti ihan hemmetin kovaa!! Kait mä olen vaan nopee oppimaan kun on parhaiden rattimiesten kyydissä päässyt käymään ..
Pah, mitäs sitä nöyristelemään:
näihän se homma menee! ei ollut mitään turbolägiä vaan kaikki 115 vapaasti hengittävää oria lauloi o sole mioa!! ...lanciapoika kirjoitti:Eli tarkemmin vapari shit voitti turbo slärpäkkeen
Pitääkö käydä härpäke penkittämässä että nähdään voimansiirron häviöt vai riittääkö manuskan tiedot?:
teho 84,5kW (115hv) @5400rpm
vääntö 162,8Nm (16,6kpm) @3250
Hemmetisti muuten ehti kulua jarrulevy, kun pala oli loppu! Kuvia tullee kenties jossain vaiheessa. Ja ilmeisesti joku vetari tms. on **skana takana kun pompottaa yli 75kmh nopeuksissa, vaihoin toisen takarenkaankin, mutta ei auttanut. Kylmänä ei eilen illalla enää pompottanut.
Oli se vaan hienoa kun hoitotäti sanoi tänään kun hain lapset hoidosta että on isi kuulemma voittanut autoajotapahtuman Kuulemma se oli kyllä jossain päin maailmaa (kun kysyttiin 4v:ltä että missä isä kävi ajelemassa).
Koskas Willeltä tulee kuvat jakoon?? tartteis saada työkoneeseen lumenpöllytyskuva taustakuvaksi viime vuotisen lumpparirallithemakuvan tilalle ..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
On varmaan meltti jo tullut huomattua et on aika harvenemaan päin lancistien taival.. ,kun ei suomesta löydy lumppariralliin edes yhtä delta gralea ajoon
No onneks käyttis alfisteja ja fiatisteja vielä löytyy...
Ja kun ei täällä päin nelikkoja näy niin kai se on pakko alkaa kohta nuova deltaan kardaanitunnelia rakentaa ja heittää gralen rojut alle
Mutta mukava porukka oli koolla ja seuraavaksi kesää odottamaan...
No onneks käyttis alfisteja ja fiatisteja vielä löytyy...
Ja kun ei täällä päin nelikkoja näy niin kai se on pakko alkaa kohta nuova deltaan kardaanitunnelia rakentaa ja heittää gralen rojut alle
Mutta mukava porukka oli koolla ja seuraavaksi kesää odottamaan...
Olishan se pitänyt tietää, että kyllä Lancia kestää ajamista!luigi kirjoitti: Tuossa työmatkalla huomasin, että vasemmalla edessä joku pusla narisee joustoliikkeissä, joten taitaa mennä jotain uusiksi.
http://lampredi.ath.cx/Lumppari/29012007031.jpg
Voi narinat vähentyä suojakelien myötä...
Noista aika-ajoista sen verran, että eiköhän käsiajanoton toleranssit lie eri aikojen välillä ole luokkaa +/-2s. Pirun kovaa meni kyllä nelikot joka tapauksessa, Puntosta puhumattakaan! Mulle ei tuo W:n mainitsema kaarre tehnyt yhtään pahaa, kun pitoahan siinä oli vaikka kuinka (etenkin jos painoi vielä hieman kylkeä edelle, tosin sai siinä pariin otteeseen aikaiseksi pientä tilanteenpoikastakin), mutta se peltolenkin jäädytetty mutka hirvitti ihan liikaa, kun siellä on se sähkötolppakin. Varmaan kukaan yhtä varovasti ottanut sitä kohtaa...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Veit sitten lumipallorallin lumet mukanasi ..luigi kirjoitti:Olishan se pitänyt tietää, että kyllä Lancia kestää ajamista!
http://lampredi.ath.cx/Lumppari/29012007031.jpg
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Ei siinä kyllä noin kovia heittoja tule vaikka käsivaralla mitataankin... siinä vaiheessa kun tullaan siihen "yleisösuoralle" on vauhtia sen verran ettei siinä sekuntteja tule kyllä heittoa ajanottajalle.... ja tuon käsivara-ajanoton takia ei sadasosia merkattukaan lainkaan ja aina verrattiin kahden eri ajanottajan aikaa keskenään...luigi kirjoitti:Noista aika-ajoista sen verran, että eiköhän käsiajanoton toleranssit lie eri aikojen välillä ole luokkaa +/-2s.
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Samanlaista jäätämistä havaittavissa Cromunkin alustassa. Paluumatkalla ihmettelin ääntä toiseen suuntaan käännettäessä mutta jäätähän siellä pyöränkotelossa vaan on joka hankasi renkaaseen...
On se tosiaan kumma ettei Tommikaan uskaltanut tulla tarjoamaan uskomattomia selityksiä ja tosiaan Deltat tuntuu menneen tosiaan noille puskurinkiillottelijoille - kyllähän niitä löytyy kun "näyttelytapahtumasta" on kyse . Mutta mielenkiintoista olisi ollut nähdä myös Delta HPE enemmän radalla. Vai eikös sekään kestä ajamista... Ja ei herneitä pliis...
Wille - kyllä on kumma juttu kun taas rikoit autosi harjoituksissa ja ihan siis turhaan mäkin sen lyhkäsen lenkin sitten ajoin . Koita ens kerralla ajaa sen verran rauhallisemmin treeneissä että pääset ehjällä autolla myös ajanottoon .
On se tosiaan kumma ettei Tommikaan uskaltanut tulla tarjoamaan uskomattomia selityksiä ja tosiaan Deltat tuntuu menneen tosiaan noille puskurinkiillottelijoille - kyllähän niitä löytyy kun "näyttelytapahtumasta" on kyse . Mutta mielenkiintoista olisi ollut nähdä myös Delta HPE enemmän radalla. Vai eikös sekään kestä ajamista... Ja ei herneitä pliis...
Wille - kyllä on kumma juttu kun taas rikoit autosi harjoituksissa ja ihan siis turhaan mäkin sen lyhkäsen lenkin sitten ajoin . Koita ens kerralla ajaa sen verran rauhallisemmin treeneissä että pääset ehjällä autolla myös ajanottoon .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Onkohan mitenkään mahdollista järjestää jonkinmoinen lumipalloralli revanssi tässä tänä kevät talvena. Onko kannatusta? Eiköhän jostakin jokin jäärata tai pellolle aurattu pätkä löydy. Jos ei muuten niin radan auraajalle voi järjestää jonninmoisen kolehdin.
Itte lupaan tiedustella onnistuisko täälläpäin.
Itte lupaan tiedustella onnistuisko täälläpäin.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Miten mahtaa olla Kuivannon radan tilanne tänä talvena? Jos siellä ajetaan niin 1 Croma ilmoittautuu..... Voisko Kiuru kysellä?HeikkiJ kirjoitti:Onkohan mitenkään mahdollista järjestää jonkinmoinen lumipalloralli revanssi tässä tänä kevät talvena. Onko kannatusta? Eiköhän jostakin jokin jäärata tai pellolle aurattu pätkä löydy. Jos ei muuten niin radan auraajalle voi järjestää jonninmoisen kolehdin.
Itte lupaan tiedustella onnistuisko täälläpäin.
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Vähän on semmonen tuntuma et ei kestä noin röykkyistä/ jatkuvaa pohjakosketusta...iskareissakaan ei oo muuta joustoa kuin iskarin yläkumi ...tosiaan ei jaksa ruveta remppaamaan mitään niveliä huonon radan takia...siellä lumiteillä sitten deltaa nauvutettiinkin sen verran et nuotitus meni hetkeks sekasin-HH- kirjoitti:tosiaan Deltat tuntuu menneen tosiaan noille puskurinkiillottelijoille - kyllähän niitä löytyy kun "näyttelytapahtumasta" on kyse . Mutta mielenkiintoista olisi ollut nähdä myös Delta HPE enemmän radalla. Vai eikös sekään kestä ajamista... Ja ei herneitä pliis...
paipisissa on peltorata jossa saa ajaa vaikka piikkipyörillä. varmaan rokkiralli kisojen jälkeen pääsee ajaan, kisat helmikuun puolessa välissä. viimevuonna makso 20e per auto koko päivä suparu pojat vuokras kokoradan omalle porukalle mut hinnasta en tiedä mitä makso. niin rata on järvenpään lähellä, jos joku ei tiedä missä paippinen on