Polski-Fiat/FSO harrastajat

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Polski-Fiat
Viestit: 2
Liittynyt: 21.11.2007 15:46
Paikkakunta: Järvenpää

Polski-Fiat/FSO harrastajat

Viesti Kirjoittaja Polski-Fiat »

Ajattelin kysyä täältä, että onko täällä paljon Polski-Fiat/FSO harrastajia ja minkälaisia projekteja teillä on, kun alkaa olemaan jo melko harvinaisia autoja liikenteessä :?: Erityisesti sedan ja farkku Polskit ovat tosi harvinaisia, Pollet ja Polonezit ovat vähän yleisempiä :)

Itsellä on tälläinen suht helppo entisöinti projekti FSO Polle Pick-Up 125p 1500 5speed vm. 1990:

- Pohjaa joutuu hitsaamaan
- Pinta peltejä joutuu maalaamaan
- Huolto toimenpiteitä
- Sisustaa puunamaan ja etsimään puuttuvia osia
- yms...

Tämän hetkisessä kunnossa olevia kuvia


Kuva

Kuva


Kuva

Kuva


Kuva
FSO POLLE Pick-Up 125p 1500 5speed vm.1990
Lada 2104 1500 4speed vm. 1986
kumppari
Viestit: 1761
Liittynyt: 01.12.2004 00:34
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Yhden FSO Polonezin omistaneena on aivan pakko todeta sen olleen huonoin auto, jolla olen ikänäni ajanut. Siis oikeasti, helvetin ruma (kerää katseet juu...saat varmasti hävetä), kone on loppu jo ennen 100.000 km (samoin vaihdelaatikko), tehoton, laatu on ollut tehtaalla vain sana, plus muut typerät pikkuviat jne.

Vaikka normaalisti suosin tämän kaltaisia autoja, niin nämä nyt vain ikävä kyllä ovat ongelmajätettä.

Kun taas Polle Pick-Up (tällainen oli jäällä käytössä pari vuotta sitten) oli täysin toista maata...oli tehoa, kauneutta ja toimi kuin ihmisen mieli, vaikka sai kenkää vaarinkin puolesta!
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Avatar
Polski-Fiat
Viestit: 2
Liittynyt: 21.11.2007 15:46
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Polski-Fiat »

Kyllähän noita vikoja löytyy, mutta ne vain täytyy kestää... :lol: :wink:
FSO POLLE Pick-Up 125p 1500 5speed vm.1990
Lada 2104 1500 4speed vm. 1986
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja wellu »

^Tollanen kampe kun noissa kuvissa on, niin on meitän mökin navetan takana tipon vieressä. Olen auton omistajalta monasti kysellyt, jotta myisi tuon.(olisi hyvä puun ajo auto) Mutta ei myy.. :?
Muuten samanlainen, mutta taitaapi olla vanhempi, koska mittaristo on kuin 850 fiatissa. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
TrooPerkele
GFF
Viestit: 1245
Liittynyt: 09.08.2005 10:27
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja TrooPerkele »

GFF 1738
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nykypäivänä omistettuna juurikin hieno harrastekampe. :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Ja sitten kun kone/laatikko antautuu niin tulee paljon helpommaksi/halvemmaksi laittaa Ladan tekniikkaa tilalle. Ei maksa juuri mitään ja kestää paremmin. Tietty jos meinaa museoida niin ei onnistu...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Konehan on aika sama kuin Fiat 1300 ja 1500 malleissa, liekö kestävämpi 'samanlainen' kattila sieltä sitten... Lisenssimoottorithan on muissakin malleissa olleet lähes aina löysempää tekoa kuin alkuperäiset.
Rakenneltuina noita on näkynyt TC-koneillakin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Rimmed762
Viestit: 90
Liittynyt: 16.04.2019 22:06

Re: Polski-Fiat/FSO harrastajat

Viesti Kirjoittaja Rimmed762 »

Yksitoista vuotta edellisestä viestistä. Flogging a dead horse.

Mutta minä nyt ainakin. FSOn kautta kiinnostuin myös Fiateista. Sääli, että isot sedanit ovat kadonneet myös Fiatilta. Voisi muuten olla harkittavissa vaikka käyttöautoksi.
Oma lisenssi-projekti FSO Polonez 1.5SLE -88
Ja toinenkin FSO 125p pickup -85
Vastaa Viestiin