Lancia's future
Lancia's future
Hollantilainen lehti AutoVisie on ilmoittanut, että Lancia suunitele uusi Coupe, mikä olisi Alfan 8C vastava....
Delta esitellan Genevassa:-)
Sen jalkein tulisi "uusi" pieni SUV, vaikka toivosin se ei tule.
( Fiat/Suzuki projektin mutantti ...)
..ja sitten tulossa on uusi pikku Coupe........."Fulvia"??
Thesis olisi tuotanossa 20100 asti....
Sorry for my bad fininsh:-)
Delta esitellan Genevassa:-)
Sen jalkein tulisi "uusi" pieni SUV, vaikka toivosin se ei tule.
( Fiat/Suzuki projektin mutantti ...)
..ja sitten tulossa on uusi pikku Coupe........."Fulvia"??
Thesis olisi tuotanossa 20100 asti....
Sorry for my bad fininsh:-)
Fiat 126 bis
Fiat Cinquecento 0.9
Fiat Punto 1.8 HGT
Fiat Punto 1.2 Sporting
Lancia Ypsilon 1,4aut
Lancia Dedra 2000 turbo
Lancia Thema 3,0 V6 LX
Lancia Kappa Coupe 3,0V6aut
Lancia Kappa Coupe 2,0t20v
Lancia Thesis 2.4aut Emblema
Fiat Cinquecento 0.9
Fiat Punto 1.8 HGT
Fiat Punto 1.2 Sporting
Lancia Ypsilon 1,4aut
Lancia Dedra 2000 turbo
Lancia Thema 3,0 V6 LX
Lancia Kappa Coupe 3,0V6aut
Lancia Kappa Coupe 2,0t20v
Lancia Thesis 2.4aut Emblema
Lancia on ollut vähän tuuliajolla viime vuodet, emofirmalta tuntuu puuttuvan kunnollinen visio, minkälaista mallistoa merkille pitäisi kehittää. En pitäisi nykyistä jakoa täysin onnistuneena, jossa Lancialle on annettu pelkkä luxus-autojen rooli, kun merkillä kuitenkin on myös vahva ja tunnettu kilpailuhistoria (viime vuosikymmeniltä Alfaakin vahvempi.) Niin Lancia kuin Fiatkin tarvitsisivat myös "oikean" urheilumallin tuomaan uskottavuutta valmistajana, kuten Alfa 8C:n tapauksessa. Jopa Toyotan kaltaiset Euroshopper-autojen valmistajat toimivat näin, vaikka varsinaiset volyymimallit ovat mahdollisimman kaukana haetusta imagosta.
Thesis oli oikea askel imagollisesti, vaikkei ehkä kaupallisesti. Malli on luonnollinen jatkumo Lancian mallihistoriassa - Lancian muotoiluhan on aina kulkenut vähän omia polkujaan ja jakanut voimakkaasti mielipiteitä. Näin ei koskaan tulla miljoonaluokan valmistuslukemiin, mutta bulkkitavaramarkkinoilla Lancialla ei kuitenkaan olisi tulevaisuutta, vaan Lancian vahvuus on napsia ostajansa siitä porukasta, jolle tavanomaisuus ei kelpaa. Keskiluokan mallisto vain kaipaisi nyt uutta Integralea.
Thesis oli oikea askel imagollisesti, vaikkei ehkä kaupallisesti. Malli on luonnollinen jatkumo Lancian mallihistoriassa - Lancian muotoiluhan on aina kulkenut vähän omia polkujaan ja jakanut voimakkaasti mielipiteitä. Näin ei koskaan tulla miljoonaluokan valmistuslukemiin, mutta bulkkitavaramarkkinoilla Lancialla ei kuitenkaan olisi tulevaisuutta, vaan Lancian vahvuus on napsia ostajansa siitä porukasta, jolle tavanomaisuus ei kelpaa. Keskiluokan mallisto vain kaipaisi nyt uutta Integralea.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Rokrok!luigi kirjoitti:Keskiluokan mallisto vain kaipaisi nyt uutta Integralea.
En tiiä mikä tää on, mutta jos tässä olisikin '300hp ja neliveto' niin voisi harkita ihan oikeesti ostavansa uuden auton kaupasta jos näillä eväillä tuotantoon laittavat.
Silti tykkäisin, että 'uusi integrale' vaalisi edes jotenkin vanhaa henkeä, eli näin
Hyvältähän Lancian tulevaisuus näyttää. Tosin kannattanee heidän tarkkaan miettiä lähtevätkö ottamaan riskiä rallissa. Kuitenkin lähtivät kehästä aikanaan voittajina, skodan tasolle ei kannata palata!
Niin, kun tuo uusi Delta on Bravon palikoista kasattu, niin varmasti myös Integrale (jos sellaista edes tulee) tulee varmaan samalle pohjalle.Näyttää että tuo uusi "integrale" olisi väsätty uuden Bravon alustalle, niin pitkä tuo keulan ylityskin..
Hyvässä lykyssä uusi Delta ilmestynee kauppoihin syksyllä Suomessa. Hinta on varmasti muutaman tonnin kalliimpi kuin vastaava Bravo. Kuvia uudesta Deltasta täällä.
Ensi vuonna tulee uusi Ypsilon. Paljon on liikkunut myös huhua Fulviasta, jonka konseptimallin kuvia on jo nähty monta kertaa. Saattaa olla että jos sellainen tulee niin se jakaa tekniikkansa huhutun Alfa Romeo Duetton kanssa.
Grande Punto 77 Dynamic
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tavallaan kuitenkin. Tässä saattaisi olla tutunoloinen naama Volgan logon takana:
http://www.moskova.info/index.php?optio ... &Itemid=31
Muistaakseni vuosia sitten (joskus 2003-2004?) liikkui huhuja, että GAZ ostaisi Thesiksen tuotantolinjat oman malliston modernisointia varten. Parempi kuitenkin näin.
http://www.moskova.info/index.php?optio ... &Itemid=31
Muistaakseni vuosia sitten (joskus 2003-2004?) liikkui huhuja, että GAZ ostaisi Thesiksen tuotantolinjat oman malliston modernisointia varten. Parempi kuitenkin näin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Bollettinon takasivun jutun myötä sopii jatkaa vaikka tässä. Siinähän maalailtiin tulevien Lancioiden olevan made in USA rebadge-Chryslereitä, joihin Italiassa liimattaisiin Lancia-merkit, ja muualla olisivat ihan rehellisesti Chryslereitä. Käytännössähän kyseessä olisi merkin enemmän tai vähemmän hallittu alasajo, koska myynti tulisi tipahtamaan lähelle nollaa (ei moinen järjestely tule italialaisille ostajille kelpaamaan.) Ypsiloninkin valmistus loppuu ensi vuonna, ja seuraajasta ei ole tiettävästi mitään varmuutta.
Toivoa sopii, ettei tulevaisuus olisi ihan näin synkkä, mutta ei voi tällä hetkellä sanoa näyttävän hyvältäkään.
Toivoa sopii, ettei tulevaisuus olisi ihan näin synkkä, mutta ei voi tällä hetkellä sanoa näyttävän hyvältäkään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Asiassa on toinenkin puoli eli mikäli Lancia kuopataan nousee meidän vanhat Lanciat arvoon arvaamattomaan? Itseä nyt ei nuo uudet autot muutenkaan kiihota niin eipä tuo niin paha isku olisi, tietysti ei mitenkään toivottavaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
En millään haluaisi olla noin pessimistinen kun muistetaan, että firma on kulkenut vaikeuksista vaikeuksiin ja kuitenkin selvinnyt tänne asti.
1972: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Fiat
1984: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Saab
2010: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Chrysler
Jos minä tuon palapelistrategian oikein ymmärsin, niin merkkien liitto perustuu siihen, että Lancia on vahva pienissä ja Chrysler isoissa autoissa ja tämä viittaisi myös siihen, että Lancia halutaan säilyttää osana organisaatiota niin kuin tähänkin asti. Jos merkki pysyy hengissä, niin ehkäpä vielä jotain päivänä nähdään joku kunnollinen konsepti tai jopa limiittisarja joka kantaa nimenomaan Lancian logoa. Fulvietta oli jo aika lähellä ja kariutui kai lähinnä siihen, että pohjalevyn valmistus pääsi loppumaan.
Italialaisten merkkiuskollisuudesta ei ole jäljellä edes rippeitä. Niin paljon siellä nykyään näkee mitä lie Fordeja ja Volkkareita, että luulisi autokannan perusteella olevansa Saksassa.
1972: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Fiat
1984: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Saab
2010: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Chrysler
Jos minä tuon palapelistrategian oikein ymmärsin, niin merkkien liitto perustuu siihen, että Lancia on vahva pienissä ja Chrysler isoissa autoissa ja tämä viittaisi myös siihen, että Lancia halutaan säilyttää osana organisaatiota niin kuin tähänkin asti. Jos merkki pysyy hengissä, niin ehkäpä vielä jotain päivänä nähdään joku kunnollinen konsepti tai jopa limiittisarja joka kantaa nimenomaan Lancian logoa. Fulvietta oli jo aika lähellä ja kariutui kai lähinnä siihen, että pohjalevyn valmistus pääsi loppumaan.
Italialaisten merkkiuskollisuudesta ei ole jäljellä edes rippeitä. Niin paljon siellä nykyään näkee mitä lie Fordeja ja Volkkareita, että luulisi autokannan perusteella olevansa Saksassa.
No, Lancia sentään valmisti Fiatinsa ja Saabinsa itse Lancioina, kun nyt on puheissa ihan toisenlaiset suunnitelmat. Luulisi GM:n sekoilujen Saabin kanssa (etenkin sen Saabaru-viritelmän "menestys") opettaneen jotakin. Konsernilla on ollut tapana poukkoilla Lancian kanssa, joten toivoa sopii tässäkin olevan siitä kyse.
Tosin onhan minullakin Lancia, jossa useissa osissa (ei kuitenkaan enää maskissa, tuo taisi olla ensimmäisiä Y10:jä, joissa tehtaalla hylättiin vanha A-logo) on Autobianchin logot ja runkonumerokin alkaa ZAA... No en sitä ihan 100% Lanciana olekaan pitänyt, seuraajiansa kylläkin.
Tosin onhan minullakin Lancia, jossa useissa osissa (ei kuitenkaan enää maskissa, tuo taisi olla ensimmäisiä Y10:jä, joissa tehtaalla hylättiin vanha A-logo) on Autobianchin logot ja runkonumerokin alkaa ZAA... No en sitä ihan 100% Lanciana olekaan pitänyt, seuraajiansa kylläkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Kun nyt vaan pääsisivät eroon tuosta peljästynyt murmeli -ulkonäöstä, joka näyttää olevan leviämässä jo Alfankin puolelle.
Samalla täytyy toivoa, että uusi 300 edeltäjänsä tapaan pohjautuu edes jossakin määrin italialaiseen konseptiin. Olisi aika kauheaa nähdä jos kaikki jenkkiperäiset Lanciat olisivat "umpitotkeja".
Samalla täytyy toivoa, että uusi 300 edeltäjänsä tapaan pohjautuu edes jossakin määrin italialaiseen konseptiin. Olisi aika kauheaa nähdä jos kaikki jenkkiperäiset Lanciat olisivat "umpitotkeja".