Uno turbo
Re: Uno turbo
Bensat menisi nyt suuttimille.
Mappi puuttuu, samoin lambda ja putkisto. Öljypohjaan hitsasin turbon paluun ja se ei pidä. Oli tuplapellit öljypohjassa ja ajattelin että kyllä se siittä sulaa kiinni. Ei sulanut, cliineri tulee saumasta läpi. Meinasin että juotan. Eipä vaan toholla saa tarpeeksi lämpimäksi että juotos onnistuu.
Mutta kyllä se tästä tai sitten ei.
Jos alkaa käydä niin kiikutan varmasti ensin vaparina konttorille ja sitten mietin jatkotoimenpiteitä.
Siinä pikkuisen pa-linjaa siksakkiin.
Ajattelin että laitan race.fi:n bensasäätimen. Maksaa 50 euroa eli edullinen on mutta siinä on se ongelma ettei pidä yhtään paineita jos pumppu pysähtyy. Siksi osin pyöritän bensapumppua suoriltaan erillisellä kytkimeltä.
Mappi puuttuu, samoin lambda ja putkisto. Öljypohjaan hitsasin turbon paluun ja se ei pidä. Oli tuplapellit öljypohjassa ja ajattelin että kyllä se siittä sulaa kiinni. Ei sulanut, cliineri tulee saumasta läpi. Meinasin että juotan. Eipä vaan toholla saa tarpeeksi lämpimäksi että juotos onnistuu.
Mutta kyllä se tästä tai sitten ei.
Jos alkaa käydä niin kiikutan varmasti ensin vaparina konttorille ja sitten mietin jatkotoimenpiteitä.
Siinä pikkuisen pa-linjaa siksakkiin.
Ajattelin että laitan race.fi:n bensasäätimen. Maksaa 50 euroa eli edullinen on mutta siinä on se ongelma ettei pidä yhtään paineita jos pumppu pysähtyy. Siksi osin pyöritän bensapumppua suoriltaan erillisellä kytkimeltä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Mulla oli Puntossa juuri tuo sama ongelma race.fi bensapaineensäätimen kanssa. Hommasin ebaysta vähän kalliimman, on toiminut moitteetta
http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200 ... 2458599849" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rover.ebay.com/rover/1/711-53200 ... 2458599849" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Uno turbo
Joko on koe vetoja tehty ylänneen tiellä?
Re: Uno turbo
Ei ole jäähdytintä ollunna niin siihen taas tyssäsi puuha. Nyt tarttis vesiletkut jostakin. Unohdin ottaa bravasta nekin matkaan, taisin tosin vetää puukolla poikki...
Nyt tässä aamusella pientä puuhaa ja sovittelua...
On hassusti kuvattu mutta niin on hassu kuvaajakin.
Nyt tässä aamusella pientä puuhaa ja sovittelua...
On hassusti kuvattu mutta niin on hassu kuvaajakin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Sinne sitä letkua taas meni. 15mm. vesiletkua 0mm. Niin siihen jäi taas.
Bravasta saa ylävesiletkun ja seatista alavesiletkun. Molemmat noin 10 mm epäsopivia silti eli jatko tarttis väliin laittaa.
Sopivasti lämmittimelle meneviin letkuihin tulee nyt jatkot niin sieltä saa sitten T-huoritettua turbollekin jäähdytinvetet.
Vaikka kyllä lohkolta saisi sopivamman lämpöistä nestettä turbolle mut ei voi mittää ja vesikierto erillisellä pumpulla auton sammuttamisen jälkeen olisi myös hyväksi.
Bravasta saa ylävesiletkun ja seatista alavesiletkun. Molemmat noin 10 mm epäsopivia silti eli jatko tarttis väliin laittaa.
Sopivasti lämmittimelle meneviin letkuihin tulee nyt jatkot niin sieltä saa sitten T-huoritettua turbollekin jäähdytinvetet.
Vaikka kyllä lohkolta saisi sopivamman lämpöistä nestettä turbolle mut ei voi mittää ja vesikierto erillisellä pumpulla auton sammuttamisen jälkeen olisi myös hyväksi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Ajoin ensimmäisen metrin rottelolla. Pakoputki pitäisi tehdä ja yksi pakosarjan pinna naspahti poikki. Ylävesiletkuun tarttis hommata lyhennys/pidennys. Sisemmät vetonivelet kaipaisi kovemmat kuusikolopultit. Lambda tars vääntää piarasta jostain.
Laturinhihna tulee ilman kiristystä tai hyvin pienellä liikkeellä ainakin alkuun mutta toiminee noinkin.
Jakopäähän alasuoja askarrella.
Moottorin yläkiinnike heftata malliinsa ja repiä runko osasta irti
Sitte johtoa ja kaapelia rutosti nätimmin nippuunsa ja sähköhirvitysten ihmettelyä ylipäänsä paljon lisää.
Maalausmeikkausta ja muovitinkelitankelien sovittelua olisi paljon ja kesäkin alkaa painaa päälle...
Laturinhihna tulee ilman kiristystä tai hyvin pienellä liikkeellä ainakin alkuun mutta toiminee noinkin.
Jakopäähän alasuoja askarrella.
Moottorin yläkiinnike heftata malliinsa ja repiä runko osasta irti
Sitte johtoa ja kaapelia rutosti nätimmin nippuunsa ja sähköhirvitysten ihmettelyä ylipäänsä paljon lisää.
Maalausmeikkausta ja muovitinkelitankelien sovittelua olisi paljon ja kesäkin alkaa painaa päälle...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Vesiletkut aika ok nyt.
Uunon rpm mittari ei taida alkaa toimia muutenkuin että haaroittaa puolalta kaksi johtoa ja laittaa diodit väliin (ja ehkä pienet vastukset varmistukseksi) jotta saa sopivan signaalin ulos. Kokeilin pyöritellä johtoa tulpanjohdon ympärillekin ja erilaisesti laittaa vastuksiakin siihen kaveriksi mutta ei kun pikkusen alkoi mittari vain väräjämään.
Toinen ajatus on pilkkoa bravx mittaristo ja istuttaa se uunoon. Näin pääsisi eroon nopeusmittarin vaijerista. Vaikka saahan nuita näyttöjä vaikka millaisia mutta perinteinen viisarihässäkkä on aina kiva mutta puuhaa tuossa mittariston modauksessa on ja paljon. Esim piirilevy tehdä kokonaan uusiksi ja sensemmoista.
Biltemän 10 tuumainen tuuletin osoittautui tuuman isommaksi mitä motonetin piänin. Voi perkules juu turhaa romua taas nurkkiin kertyi.
Uunon rpm mittari ei taida alkaa toimia muutenkuin että haaroittaa puolalta kaksi johtoa ja laittaa diodit väliin (ja ehkä pienet vastukset varmistukseksi) jotta saa sopivan signaalin ulos. Kokeilin pyöritellä johtoa tulpanjohdon ympärillekin ja erilaisesti laittaa vastuksiakin siihen kaveriksi mutta ei kun pikkusen alkoi mittari vain väräjämään.
Toinen ajatus on pilkkoa bravx mittaristo ja istuttaa se uunoon. Näin pääsisi eroon nopeusmittarin vaijerista. Vaikka saahan nuita näyttöjä vaikka millaisia mutta perinteinen viisarihässäkkä on aina kiva mutta puuhaa tuossa mittariston modauksessa on ja paljon. Esim piirilevy tehdä kokonaan uusiksi ja sensemmoista.
Biltemän 10 tuumainen tuuletin osoittautui tuuman isommaksi mitä motonetin piänin. Voi perkules juu turhaa romua taas nurkkiin kertyi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Pakoputken askartelin turbottomaan versioon vielä. Lampaata puuttuu ja pikkuisen pakoputkikittiä alla hitsattuihin liitoksiin niinnhyvä on.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Se on ihan sopivasti jos meinaat kovaa ajaa niin vähän enempikin sais olla.
Re: Uno turbo
Katsastussetä ei taida tykätä ja jos nostaa pyörän pystyyn niin tulee aika paljon ulos lokarista. Voi hitto joo ja 14 tuumaiset vanteet ei enää sovi alle. Pikkuisen pulassa siis.
Mutta aurausta katsoa kohdalleen ensin. Toinen vanne otti tukivarteen kiinni ja hirveät jäljet jäi eli aikas väärin auraus. Suuntaus kolmetonninen ottaa töistä ja kattoa millit.
Puusta tehdä pieni ramppi ja kattoa sillä sitten camberit. Meinasin että etukelkka ei olisi ollut kohdillaan mutta silmällä katsottuna camberit on abaut samat vasen ja oikea...
Mutta aurausta katsoa kohdalleen ensin. Toinen vanne otti tukivarteen kiinni ja hirveät jäljet jäi eli aikas väärin auraus. Suuntaus kolmetonninen ottaa töistä ja kattoa millit.
Puusta tehdä pieni ramppi ja kattoa sillä sitten camberit. Meinasin että etukelkka ei olisi ollut kohdillaan mutta silmällä katsottuna camberit on abaut samat vasen ja oikea...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Mikä tukivarsi sulla on, että Uunossa noin reilu Camber saatu aikaan?
Ottaako pahasti tukivarteen kiinni? Kääntyykö renkaat vain niin paljon vai onko joku pahastikkin pielessä?
Ottaako pahasti tukivarteen kiinni? Kääntyykö renkaat vain niin paljon vai onko joku pahastikkin pielessä?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Uno turbo
Normaalit tukivarret siellä. Leveämpi kelkka noin 3-4 cm. Toinen raidepää on vaan päiprinkkalaa ja kääntää pyörää toiseen suuntaan liikaa. Muistaakseni raidepäät oli prismasta kun ovat pikkuisen pidemmät vs uno ettei tarvitse itse jatkaa raidepäitä kuten viimeksi.
Pian pääsee suuntaamaan...
Pian pääsee suuntaamaan...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Aika härö peli tulee. Kokeilin siten että vaihdoin olkavarren kiinnityspultin 6mm kokoon ja käänsin camberin noin asteen miinukselle. Pyörä ei mahdu likikään kaaren sisälle. Nyt saisi pidennettyä raidepäätä ja näin mahd ei ota vanne tukivarteen kiinni. Voi voi. Spacerilla olisi ollu helpompi tehä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.