Uno turbo
Re: Uno turbo
Joutokäynti on aivan liian rikas. Pröpöttää yhden pytyn pois pelistä. Yritin tilata jaggen 4.2 ahdetun 2 bar mappia. Sillä sen saisi toimimaan. GM mappi skaalaa sopivasti alapaineilla ristiin orkkiksen mapin kanssa että soppa menee liian rikkaalle. Piirtelin ruutupaperille käppyröitä ja ongelman ratkaisu olisi helppo eli toinen map, ei tarttis mitään emumastereita alkaa säätämään. Mutta ei löytänyt varaosajesuiitta sellasta. Pitäisi tilata sitten jostain ja en jaksaisi rassata päätäni. Eikö varaosamyyjät suomen katteilla luulisi hommaavan osia. Lie yhtiön taholta tullut ilmo:
-Jos ei meidän oma ohjelma löydä, lopeta palvelu...
-Jos ei meidän oma ohjelma löydä, lopeta palvelu...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Ensimmäinen pidempi muutaman kilometrin lenkki heitetty. Kytkin ei pidä kuten wesulius sanoikin loppuu kättelyssä siis. Nelosella ei saa mitään pitoja tiehen edes vesisateessa vaan alkaa luistamaan.
En tiedä mistä semmosenkin nyt sitten piaraisisi pitävemmän. Aikaa ei ole askarrella omatekoisia ja ei siinä ole kyllä järkeäkään.
En tiedä mistä semmosenkin nyt sitten piaraisisi pitävemmän. Aikaa ei ole askarrella omatekoisia ja ei siinä ole kyllä järkeäkään.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Helixillä on jotain alfaan ja hiivattiin sopivaa muttakun ei tiiä miten sopisi 1.6 bravon vauhtipyörään.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Ilmeisesti helix tekee näihin vieläkin paineasetelmia kun kyselin. Jono vissiin vaan aika pitkä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Tuli tilattua helixin paineasetelma. Saahan nähdä miten tässä käy.
Rikas seos joutokäynnilläkin selvisi. Kilon mappi olikin paikoillaan kahden sijaan
Muistin että mareassa ollessaankin olisi käynyt todella paksulla mutta eipä pitänyt paikkaansa. Ihan pääsee seoksien sisälle nyt ja taitaa sietää isommat suuttimetkin eli 1.5 barin ahdoille saattaisi päästä vakio eculla ilma softan rukkausta.
Rikas seos joutokäynnilläkin selvisi. Kilon mappi olikin paikoillaan kahden sijaan
Muistin että mareassa ollessaankin olisi käynyt todella paksulla mutta eipä pitänyt paikkaansa. Ihan pääsee seoksien sisälle nyt ja taitaa sietää isommat suuttimetkin eli 1.5 barin ahdoille saattaisi päästä vakio eculla ilma softan rukkausta.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Ei muuten ole nuo uudemman Fiat 500 1.4 Sport / Abarth vakio jarrut kauhean arvokkaita.
Etulevyt on 284 mm ja takana 240 mm.
Levyjä ja paloja saa tosi edukkaasti uusia.
Satulat ja niiden kiinnikkeet ovat arvokkaimmat ostaa uudet.
Käsijarru noissa on suhkoht samalla tavalla kuin tuunossakin vakiona, eli vipu kääntää paloja levyyn kiinni.
Käsijarruvaijeritkaan ei ihan kauhean arvokkaita ole, mutta saattaa vaatia 500:n käsijarrukahvan. Niitä tosin saa 50€ ostettua käytettynä, kun kaikissa 500:ssa on sama kahva.
Pieni ongelma on sillä sitten käsijarruvalon saaminen toimimaan, kun siinä on vähän erikoinen liitin. Jollei sitä saa jostain romuttamolta mukaan, niin uudesta alkuperäisosasta pyydetään tähtitieteellisiä summia.
Samaa liitintä on kyllä käytetty melkein kaikissa uudemmissa Fiateissa ja Alfoissa.
Jarrupääsylinterikään noihin ei ihan mahottoman arvokas ole, jollei tuunon vakio riitä. Itse en ole kylläkään vielä löytänyt siihen sopivaa uutta jarrunestesäiliötä edukkaasti.
Mulla jäi siis omasta Abaraatista nuo vakio etujarrut muuhun käyttöön, kun päivitin siihen 305 mm Brembot. Olen sitten noita muita osia haalinut pääosin uusia tarvikkeena.
Etulevyt on 284 mm ja takana 240 mm.
Levyjä ja paloja saa tosi edukkaasti uusia.
Satulat ja niiden kiinnikkeet ovat arvokkaimmat ostaa uudet.
Käsijarru noissa on suhkoht samalla tavalla kuin tuunossakin vakiona, eli vipu kääntää paloja levyyn kiinni.
Käsijarruvaijeritkaan ei ihan kauhean arvokkaita ole, mutta saattaa vaatia 500:n käsijarrukahvan. Niitä tosin saa 50€ ostettua käytettynä, kun kaikissa 500:ssa on sama kahva.
Pieni ongelma on sillä sitten käsijarruvalon saaminen toimimaan, kun siinä on vähän erikoinen liitin. Jollei sitä saa jostain romuttamolta mukaan, niin uudesta alkuperäisosasta pyydetään tähtitieteellisiä summia.
Samaa liitintä on kyllä käytetty melkein kaikissa uudemmissa Fiateissa ja Alfoissa.
Jarrupääsylinterikään noihin ei ihan mahottoman arvokas ole, jollei tuunon vakio riitä. Itse en ole kylläkään vielä löytänyt siihen sopivaa uutta jarrunestesäiliötä edukkaasti.
Mulla jäi siis omasta Abaraatista nuo vakio etujarrut muuhun käyttöön, kun päivitin siihen 305 mm Brembot. Olen sitten noita muita osia haalinut pääosin uusia tarvikkeena.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Uno turbo
Hyvä vinkki tapi0!
Jos tuo 500 satkun pääsylkky sopisi tuonne uunoon niin menee hankintalistalle.
En ole uusia turbouunon sylkkyjä enää mistään löytänyt.
Käsijarruvaijereissa ei minusta kannata säätää sen enempiä. Modifioi rumpujarrullisen uunon ja 5 satkusta kombon, näin ainakin omassa raadossa tehty.
Jos tuo 500 satkun pääsylkky sopisi tuonne uunoon niin menee hankintalistalle.
En ole uusia turbouunon sylkkyjä enää mistään löytänyt.
Käsijarruvaijereissa ei minusta kannata säätää sen enempiä. Modifioi rumpujarrullisen uunon ja 5 satkusta kombon, näin ainakin omassa raadossa tehty.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Kokeilen saada tähänkin eloa ja etiäpäin.
Eli mulla on siellä nyt uunossa 1.6 vaparin kone ja sillä on käyty kylillä kurvaamassa. Ajattelin moottorin päivittää pikkuisen isompaan.
Hankintalista on pitkä ja puuhalista vielä pidempi.
Lohkossa olisi öljysuihkuille alustavat paikat.
Kansipahvipajalle soiteltu suuta ja lähetettävä malli.
Lohkoa kairattava lisää.
Mäntiä viilattava.
Itkua tihrustettava onnesta.
Männänrengasta ja laakeria tilattava.
Eli mulla on siellä nyt uunossa 1.6 vaparin kone ja sillä on käyty kylillä kurvaamassa. Ajattelin moottorin päivittää pikkuisen isompaan.
Hankintalista on pitkä ja puuhalista vielä pidempi.
Lohkossa olisi öljysuihkuille alustavat paikat.
Kansipahvipajalle soiteltu suuta ja lähetettävä malli.
Lohkoa kairattava lisää.
Mäntiä viilattava.
Itkua tihrustettava onnesta.
Männänrengasta ja laakeria tilattava.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Nyt kun tässä on taas laakereita ihmetelty ja muisti virkistynyt.
Pitäisikö ne spm:n kiertokankien liian isot alapesät käydä läpi.
Eli yhden koneen tiedät josta laakerilukitteella liimattu laakeriliuskat ja se käydä posottaa.
Toinen vaihtoehto jonka tiedän on laittaa sinne sohlon runkolaakerit. Koneistaa tarttee noin 0.4mm isommaksi alasilmukkaa.
Sohlossa on keskimmäinen runkolaakeri kaikkein sopivin. Niin täysin samanlaiset löytyy perkkinssin moottorista jolloin ei tartte ostaa 4kpl sohlon laakerisarjoja. Sohlon runkolaakerit tosin maksaa maailmalla noin kympin setti että tiiä sitten...
Ne cleviten chevyn laakerit oli ilmeisesti vain ns tuuria kun ruattin pojat kasasivat koneen
Isoimmalle pesälle mitä tc:n omia ja chevyn löysin niin oli muistaakseni toleranssiltaan 53.919 ja sehän on mitallisesti liian pieni mutta pysyvät silti paikoillaan. Voihan tuota pesää toki pienentää vaikka metalliruiskutuksella mutta sohlon laakereilla ei tartte sitäkään ja hullu laittaa sitten laakerilukitteella kiinni ja
Pitäisikö ne spm:n kiertokankien liian isot alapesät käydä läpi.
Eli yhden koneen tiedät josta laakerilukitteella liimattu laakeriliuskat ja se käydä posottaa.
Toinen vaihtoehto jonka tiedän on laittaa sinne sohlon runkolaakerit. Koneistaa tarttee noin 0.4mm isommaksi alasilmukkaa.
Sohlossa on keskimmäinen runkolaakeri kaikkein sopivin. Niin täysin samanlaiset löytyy perkkinssin moottorista jolloin ei tartte ostaa 4kpl sohlon laakerisarjoja. Sohlon runkolaakerit tosin maksaa maailmalla noin kympin setti että tiiä sitten...
Ne cleviten chevyn laakerit oli ilmeisesti vain ns tuuria kun ruattin pojat kasasivat koneen
Isoimmalle pesälle mitä tc:n omia ja chevyn löysin niin oli muistaakseni toleranssiltaan 53.919 ja sehän on mitallisesti liian pieni mutta pysyvät silti paikoillaan. Voihan tuota pesää toki pienentää vaikka metalliruiskutuksella mutta sohlon laakereilla ei tartte sitäkään ja hullu laittaa sitten laakerilukitteella kiinni ja
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Yksi suutin uupui. Autokeskus ei tiennyt enää mistään mitään joten irroitin vanhasta. Pikkuisen on piukassa joten piti antaa vähän löysiä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Samoille kohdin päädyin itsekin laittamaan... saitko kuinka tarkkaan kohdistuksen? Toki se mäntäkin siellä liikkuu koko ajan...
Hieno projekti.
Hieno projekti.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Uno turbo
Kyllä ne aika tarkkaan asettuivat. Poraukset on kuitenkin väärän kokoiset suuttimille joten ne on pitäny liimata etteivät vuoda ohitse öljyä ja se on pikkaisen aiheuttanut harmaita hiuksia. Jos seuraavaan koneeseen laitan samallatavoin jetit niin laitan pelkillä porauksilla tai sitten otan öljyt suoraa kanavasta. Siihen saisi kivasti kierteen ja tasasen pinnankin tiivisteelle. Sohlossa ei näköjään tule männän helma sylinteriputken alapinnan yli niin ei tartte kolota mäntiä tai muutakaan liian tarkkaa juu. Taivuttaa putken, hopealla juottaa umpeen kärjen ja poraa sopivan reiän jos siis sopivaa putkea ei löydy. Putkella öljyn saisi tarkemmin männän allekin. Nyt mennään näin.
Tässä olen odotellu janikoliracinkilta useamman viikon osia, ei kuulu mittää joten tälle ei mitään sitte tehty. Lohkoa ja pajaa on tosin lämmitelty. Fireen asenneltu ratiota ja supparia ja monenmoista muuta turhaketta.
Tässä olen odotellu janikoliracinkilta useamman viikon osia, ei kuulu mittää joten tälle ei mitään sitte tehty. Lohkoa ja pajaa on tosin lämmitelty. Fireen asenneltu ratiota ja supparia ja monenmoista muuta turhaketta.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Eikös tuo öljysuutin nyt jokatapauksessa ole sinnetänne roiskivaa kiertokankea parempi?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Uno turbo
Jaa a. Väittäisin että kyllä se kankisuutinkin toimii ja jäähdyttää mäntää kuten kuuluukin roiskimissuuntansa puolesta mutta sieltä ei saa vaan tarpeeksi öljyä lentämään ja sitte heikkenee kangen alapään voitelukin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.