Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Voi jesus tuo on fiksun näköinen peli... Eiköhän sulle takajousi löydy, jos vakio kolmilehtinen kelpaa...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Ettei vaan olisi jousi ollut sivussa ja napannut ulosjoustossa tolppaan?Eejii kirjoitti:Pienen ihmettelyn jälkeen osa tunnistui lehtijousen pääksi. Lehtijousen pää oli katkennut, mutta ei kuitenkaan niin pahasti että koko jousi olisi irronnut tukivarresta. Oiskohan jäänyt asentaessa jotenkin jännitykselle.
Turhan jäykkä on tuo kolmilehtinen; tulee turhaan pomppuperä...kappa12 kirjoitti:jos vakio kolmilehtinen kelpaa...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Pitää tutkia. Mulla on kyllä noi kannakkeet, jotka jousen tukivarteen kiinnittää aika hyvät. Jostain kevytmetallista tehdyt, jotka pitää jousen melko hyvin paikoillaan. Niitten paikalleen saaminenkin on aika hankalaa, kun jousen pitää olla just oikeassa asennossa. Tuosta epäilinkin että jospa sinne on jäänyt ylimääräistä jännitystä tai olen murjassut sen tunkilla jotenkin asennettaessa.outlawjw kirjoitti:Ettei vaan olisi jousi ollut sivussa ja napannut ulosjoustossa tolppaan?
Missä seiskoissa noita kaksilehtisiä on ollut?
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Kuinkas jos nappaa yhden lehden pois kolmilehtisestä...?outlawjw kirjoitti:Turhan jäykkä on tuo kolmilehtinen; tulee turhaan pomppuperä...kappa12 kirjoitti:jos vakio kolmilehtinen kelpaa...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Varmaan ihan OK. Varsinaiset seiskan kisajouset takapäähän taitavat olla yksilehtisiä ja ainakin jossain vaiheessa Vallilan Takomo teki seiskoihin kisatakajousia - ainakin tuossa ex. Kallio-Huhtaneva-Soini seiskassa on jossain vaiheesssa ollut yksilehtinen erikseen Vallilassa taottu takajousi. Ja firmahan on edelleen pystyssä:kappa12 kirjoitti:Kuinkas jos nappaa yhden lehden pois kolmilehtisestä...?
http://www.vallilantakomo.fi/
Minulla on yksilehtinen vakijousi takana, jolla auto pysyy vaaterissa ja edelleen apuna kynäjouset. Aluperin oli sacshin iskarit & kolmilehtinen. Olipa kamala paska ajaa ko yhdistelmällä.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Sähköpostilla kyselin noita seiskan takajousia ja vastausta oon odotellu vuoden verran... Pitäis varmaan soitella ja tiedustella...outlawjw kirjoitti:Varsinaiset seiskan kisajouset takapäähän taitavat olla yksilehtisiä ja ainakin jossain vaiheessa Vallilan Takomo teki seiskoihin kisatakajousia - ainakin tuossa ex. Kallio-Huhtaneva-Soini seiskassa on jossain vaiheesssa ollut yksilehtinen erikseen Vallilassa taottu takajousi. Ja firmahan on edelleen pystyssä:
http://www.vallilantakomo.fi/
Niin, ja vaatiiko tuollainen yks lehtinen jousi sitten kynäjouset kaverikseen...?
Viimeksi muokannut kappa12, 11.09.2012 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Vanhanliiton firmoja - meilit, netit, facebookit ei nappaa... Parasta olisi mennä paikalle, ehkä jotain alkaa tapahtua. Vaan niinhän se on melkein aina kilpa-autoiluun liittyvissä asioissa.kappa12 kirjoitti:Sähköpostilla kyselin noita seiskan takajousia ja vastausta oon odotellu vuoden verran... Pitäis varmaan soitella ja tiedustella...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Exotic Racepartsilla Saksassa on myös paketti jossa tulee etujouset ja 2-lehtinen takajousi 229eur. Luultavasti myyvät niitä myös erikseen.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Onkohan sitten asfaltille vai soralle soveltuvaa tavaraa...?Eejii kirjoitti:Exotic Racepartsilla Saksassa on myös paketti jossa tulee etujouset ja 2-lehtinen takajousi 229eur. Luultavasti myyvät niitä myös erikseen.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
En tiedä, mutta asvaltillahan nuo keski ja etäläeuroopassa enimmäkseen ajelee, joten eiköhän ne sinne ole ensisijaisesti aateltu.kappa12 kirjoitti:Onkohan sitten asfaltille vai soralle soveltuvaa tavaraa...?
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Niin mäkin vähä epäilen...Eejii kirjoitti:En tiedä, mutta asvaltillahan nuo keski ja etäläeuroopassa enimmäkseen ajelee, joten eiköhän ne sinne ole ensisijaisesti aateltu.kappa12 kirjoitti:Onkohan sitten asfaltille vai soralle soveltuvaa tavaraa...?
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Sain viimmeinkin vastauksen Vallilan takomolta... Ei kuulemma oo tallella mitään tietoja fiatin yksi lehtisistä jousista(kyselivät vain että onko nämä nyt niitä jokkis-autoja ), mutta mallista lupasivat sellaisen tehdä...
Viimeksi muokannut kappa12, 24.09.2012 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Sitten mallikappaletta metsästämään... Hyvinkään suunnalla saattaisi olla ko. palikka.kappa12 kirjoitti:Sain viimmeinkin vastauksen Vallilan takomolta... Ei kuulemma oo tallella mitään tietoja fiatin yksi lehtisistä jousista, mutta mallista lupasivat sellaisen tehdä
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Kuka alkais tätä asiaa hoitamaan... Varmaankin kimppatilaus saatais takajousista aikaan...outlawjw kirjoitti:Sitten mallikappaletta metsästämään... Hyvinkään suunnalla saattaisi olla ko. palikka.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Fiat 127 Sport 1979 historic-kilpurin kunnostus
Ilmoittautuminen Rantasalmen sprinttiin on taas jätetty. Taistelu tuulimyllyjä vastaan osa 3. Edellisvuosien kisat meni piloille kytkinvaurion ja takapään pito-ongelmien takia. Nyt on hisset pistetty starttilistan keulille, joten reitille päästään vaihteeksi pienellä numerolla. En tiedä sitten onko se itelle hyvä vai ei. Viime vuonna jäädytetty rata kesti hyvin ja toisella kierroksella n 170 ajokerran jälkeen esiin tullut hiekka mutkissa auttoi mukavasti pito-ongelmissa. Mielenkiintoista nähdä miten takapään parannukset on vaikuttanut ajokäytökseen. Pannaan vielä tankki täyteen ja varapyörä konttiin lisäpainoksi pitoa tuomaan. Testaamatta ja harjoittelematta tuonne taas kerran lähdetään. Vähän uudenvuoden aattona autoa pihassa pyörittelin ja tekniikka tuntuu olevan kunnossa. Ranteista en ole niinkään varma. Samassa luokassa ajaa enimmäkseen J-ikäkauden kalustoa: Leppäsen Fiesta, pösö 205 ja VW Polo sekä I-ikäkaudesta Corolla. Vähän turhan paljon joutuu antamaan noille tasoitusta kuutiotilavuudessa ja tehoissa, mutta sekaan vaan ja koitetaan pitää auto radalla ja liikkeessä tällä kertaa.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?