Sivu 47/49

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 21.08.2022 21:42
Kirjoittaja dnapekko
No niin takaovien kahvoja jumpattu, ja tapit vaihtamalla saa soivan pelin. Alan vahvasti kallistua vesiongelmissa siihen antenninjalan vuotoon, joskus tiputtaa vettä kyynärnojalle saakka. Aika lohduttoman näköinen oli tuo takimmaisen kattolampun piirilevy, pitää viedä töihin tutkittavaksi onko siinä katkoksia. Vastusten ja kolmen kytkimen lisäksi siinä ei taida paljoa muuta elektroniikkaa ollakaan. Pitää koettaa tiivistää vaikka Hylomarilla, saa joku joskus irtikin sen antennin. Ei ole muuten ABS-liittimien irroitus.kontaktispray-kiinnitysoperaation jälkeen ollut absihälyjä, vaikka sadettakin on ollut.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 24.08.2022 20:54
Kirjoittaja dnapekko
Ei mennyt niinkuin Strömsössä: Vasemman takaoven painikkeen muovi murtui kun yritin ottaa tappia pois, oli todella pahasti ruostunut. Oikea sen sijaan toimii jo. Myös antennin tiivistystä tulee parantaa, vuosi edelleen sen keskipultin läpi.
Ehjä kahva tai edes muoviosat olisi nyt kova juttu.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 28.08.2022 10:56
Kirjoittaja dnapekko
Oletkis Isola saanut yksityisviestejä, roikkuvat "lähtevissä", vaikka olen kyllä lähettänyt ne. Kahva siis kiinnostaa, jos vain muoviosat ovat kunnossa.
Puhelinkin löytyy, nollaneljäsattaa, 6447o9

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 28.08.2022 11:12
Kirjoittaja Aero
^Tuo viestilaatikon nimi on vähän huono suomennos. Viesti on "Lähtevät" kansiossa siihen asti, että vastaanottaja avaa sen viestin, sen jälkeen se siirtyy "Lähetetyt" -kansioon.

Paremmat nimet olisi varmaan vaikka "Lähetetyt" ja "Toimitetut".

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 28.08.2022 21:32
Kirjoittaja dnapekko
Aero kirjoitti: 28.08.2022 11:12 ^Tuo viestilaatikon nimi on vähän huono suomennos. Viesti on "Lähtevät" kansiossa siihen asti, että vastaanottaja avaa sen viestin, sen jälkeen se siirtyy "Lähetetyt" -kansioon.

Paremmat nimet olisi varmaan vaikka "Lähetetyt" ja "Toimitetut".
Kiitoksia infosta, Polforea )

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 10.09.2022 11:40
Kirjoittaja OT 2000
Kovasti on hankala löytää etuiskarin suojakumia Thesikseen, osaako joku kertoa, sopiiko jonkun muun auton suojakumi mittojen puolesta Thesikseen?

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Numero 3.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 11.09.2022 12:15
Kirjoittaja dnapekko
Eikö osanumerolla googlaaminen tuonut tuloksia, vai oliko kaikista paikoista jo loppu ?
Vähän sama ongelma ovenkahvan kanssa, vielä puuttuu, mutta kai sitä pitää ulkomaiselta käytetyn tavaran kauppiaalta kysellä.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 05.10.2022 12:56
Kirjoittaja dnapekko
Nyt löytyi ovenkahva, saas näkee koskaa kotiutuu. Takamatkustamon lampun piirilevy korjattu, auto siiis paranee vanhetessaan :D

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 05.03.2023 20:33
Kirjoittaja Isola
Kuinkas iso homma on lämmityslaitteen ohjainläppien kaivaminen esille? Kuljettajan jalkatilaan ei tule ilmaa ollenkaan. Tämän seurauksena koko lämpötilan säätö sekoaa, kun sisälämpö ei seuraa toivottua - eli jalkatilassa on kylmä ja muualla kuuma.

Koitin jo irrottaa keskikonsolinen verhoilut. Niiden takaa löytyy itse ilmakanava, mutta ei mitään härkittävää. Joutuuko koko kojelaudan räjäyttämään vai saako tuon jotain kautta sorkittua vähemmällä purkamisella?

Vikakoodien mukaan sen läpän asentoanturin signaali on ulkona alueelta. Aikaisemmin noilta suunnilta kuulunut rapina on myös loppunut. Matkustajan puolella toimii.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 08.03.2023 18:05
Kirjoittaja A Bart
OT 2000 kirjoitti: 10.09.2022 11:40 Kovasti on hankala löytää etuiskarin suojakumia Thesikseen, osaako joku kertoa, sopiiko jonkun muun auton suojakumi mittojen puolesta Thesikseen?

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Numero 3.
https://www.autonvaraosat24.fi/search?keyword=60674620
Itse kävin kappaan hakemassa paikallisesta varosapuljusta varaosanumerolla, löytyi heti monroen vastaava.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 08.03.2023 18:06
Kirjoittaja A Bart
Isola kirjoitti: 05.03.2023 20:33 Kuinkas iso homma on lämmityslaitteen ohjainläppien kaivaminen esille? Kuljettajan jalkatilaan ei tule ilmaa ollenkaan. Tämän seurauksena koko lämpötilan säätö sekoaa, kun sisälämpö ei seuraa toivottua - eli jalkatilassa on kylmä ja muualla kuuma.

Koitin jo irrottaa keskikonsolinen verhoilut. Niiden takaa löytyy itse ilmakanava, mutta ei mitään härkittävää. Joutuuko koko kojelaudan räjäyttämään vai saako tuon jotain kautta sorkittua vähemmällä purkamisella?

Vikakoodien mukaan sen läpän asentoanturin signaali on ulkona alueelta. Aikaisemmin noilta suunnilta kuulunut rapina on myös loppunut. Matkustajan puolella toimii.
Eikös niissä pdf:ssäkään kerrota?

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 08.03.2023 22:08
Kirjoittaja Isola
Kerrotaan sen olevan iso homma eli suunnilleen kojelauta irrota ja kiinnitä. Muistelen perimätiedon kertovan sen keskikonsolin sivupaneelin kautta ronkkimisesta. Sieltä ei kuitenkaan heti löytynyt voittoa.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 08.03.2023 22:19
Kirjoittaja Luigi
Lybran tehdasmanuaalissa kaikki on maalattu isolla pensselillä, kaikki tehdään ottamalla kaikki pois. Ainakin konehuoneessa on pärjännyt vähemmälläkin. Sisäilmankierron läpän moottori pitäisi vaihtaa, ja tehdasmanuaalin mukaan homma alkaa takapenkiltä käsin, kun pitäisi irrottaa keskikonsoli, ja sitten koko kojelauta. Meinasin katsoa, onnistuisiko kuitenkin vähemmällä.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 10.03.2023 07:36
Kirjoittaja dnapekko
Onkos etuakseliston ABS-anturin vaihdossa mitään kummallista? Pitäisi ennen Luoston reissua vaihtaa, kun häiritsevoä herjoja tulee mittaristoon

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Lähetetty: 10.03.2023 14:08
Kirjoittaja Isola
Ei mitään ihmeellistä, helppo homma. Liitin on konehuoneen takareunan muovin alla. Sisälokariakaan ei tarvitse irrottaa kokonaan. Etuosan avaaminen riittää ainakin oikealla. vasemmasta en muista.

Vanha anturi istuu usein todella tiukassa ja sen voi joutua poraamaan pois. Älä poraa liian syvälle jotta kolon pohjan olake ei vioitu. Vähän alkua 4 mm terällä ja puuruuvi anturiin, niin siitä vetämällä pitäisi lähteä.

Jos vikakoodeja tulee useammasta anturista, kannattaa puhdistaa ja kuivata (!) ABS-ohjaimen liitin. Se alumiinikuorinen purkki konehuoneen vasemmassa etukulmassa.