fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
Onko kukaan kokeillut tehdä jakopään ajoitusta rautanauloilla / rautatapeilla?
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
Poranterät ajaa myös saman asian ja aivan hyvä keino
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
Ja tämä homma siis onnistuu miten?
Onko nokka-akselin pyörissä reijät joihin tuo poranterä laitetaan ykk:ssa?
Sitten vesipumppu? kiristin ja hihna paikoilleen.
Onko nokka-akselin pyörissä reijät joihin tuo poranterä laitetaan ykk:ssa?
Sitten vesipumppu? kiristin ja hihna paikoilleen.
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
käännetään männät kaikki samalle korkeudelle sit 4 syl kohdalta pakonokan puolelta nokka-akselin korkeudella on kuusiokolo tulppa joka aukaistaan jonne kuuluu lukkokappale jolla nokka-akseli lukitaan (homman käy esim paksusta latasta tehty oikean mallinen tappi ) ja sitten vaan hihna kiristin ja ohjain pyörä veks ja uudet takasin ja kiristimestä katsotaan nuoli kohdalleen jonka voit katsoa uudesta kamista kun on kädessä ja vanha koneessa niin hiffaat kuinka se kiristys toimii !
itse lainasin kaverilta nuo kalut kun on deltassa töissä mutten vaivaannut enää toisten tuon helppouden takia kysymään noita lainaan !
itse lainasin kaverilta nuo kalut kun on deltassa töissä mutten vaivaannut enää toisten tuon helppouden takia kysymään noita lainaan !
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
Okei, siis kone pyöritetään niin ettei se ole siis ykk:ssa, ja nokka-akselin (1 ? ) lävitse tuupataan lukituspala.
Kampiakseli siis kohtaan jossa 1 ja 2 pytyn männät on yhtä alhaalla / ylhäällä.
Kampiakseli siis kohtaan jossa 1 ja 2 pytyn männät on yhtä alhaalla / ylhäällä.
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
jep 1 ja 2 syl männät samalle korolle ! autoa edestäpäin katsottaessa nokka-akselin kotelossa (pakonokka) 4 syl kohdalla ja nokka akselin korkeudella on sellainen kuusiokolo tulppa joka avataan ja siihen kuuluu se nokka-akselin (ien) lukitus pala ! tulpan kun avaat ja pyörittelet konetta just niissä maisemissa kun nuo männät saavuttavat saman koron niin kyllä sen varmaan näkee siitä nokka-akselista millainen pala siihen kuuluu olla
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
Tämä selvensi asiaa.
Kiitos
Kiitos
Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus
No ihan paikallaan mulla toi ei oo ollut kun pari kertaa ehjään koneeseen laittanut remmin _ eli joutuu pikkasen pyörittää kun remmi on irti. No selvää kun kiristin ei oo ollut paikallaan. Ja nokkapyörän oon löysännyt kun kiristää. Oikeilla paloilla mä nuo laittanut ja tosi iisi homma niillä. Mutta ilmankin saa tehtyä kun kattoo korkeudet mauserilla tulpanreijästä. Jos vaan palat saat niin ota ihmeessä ne vaikka lainaan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -