fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
romuttaja
Viestit: 5
Liittynyt: 14.02.2011 21:27

fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja romuttaja »

Onko kukaan kokeillut tehdä jakopään ajoitusta rautanauloilla / rautatapeilla?
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

Poranterät ajaa myös saman asian ja aivan hyvä keino :)
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ja tämä homma siis onnistuu miten?
Onko nokka-akselin pyörissä reijät joihin tuo poranterä laitetaan ykk:ssa?
Sitten vesipumppu? kiristin ja hihna paikoilleen.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja jape »

käännetään männät kaikki samalle korkeudelle sit 4 syl kohdalta pakonokan puolelta nokka-akselin korkeudella on kuusiokolo tulppa joka aukaistaan jonne kuuluu lukkokappale jolla nokka-akseli lukitaan (homman käy esim paksusta latasta tehty oikean mallinen tappi ) ja sitten vaan hihna kiristin ja ohjain pyörä veks ja uudet takasin ja kiristimestä katsotaan nuoli kohdalleen jonka voit katsoa uudesta kamista kun on kädessä ja vanha koneessa niin hiffaat kuinka se kiristys toimii !
itse lainasin kaverilta nuo kalut kun on deltassa töissä mutten vaivaannut enää toisten tuon helppouden takia kysymään noita lainaan !
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Okei, siis kone pyöritetään niin ettei se ole siis ykk:ssa, ja nokka-akselin (1 ? ) lävitse tuupataan lukituspala.
Kampiakseli siis kohtaan jossa 1 ja 2 pytyn männät on yhtä alhaalla / ylhäällä.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja jape »

jep 1 ja 2 syl männät samalle korolle ! autoa edestäpäin katsottaessa nokka-akselin kotelossa (pakonokka) 4 syl kohdalla ja nokka akselin korkeudella on sellainen kuusiokolo tulppa joka avataan ja siihen kuuluu se nokka-akselin (ien) lukitus pala ! tulpan kun avaat ja pyörittelet konetta just niissä maisemissa kun nuo männät saavuttavat saman koron niin kyllä sen varmaan näkee siitä nokka-akselista millainen pala siihen kuuluu olla
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tämä selvensi asiaa.
Kiitos
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No ihan paikallaan mulla toi ei oo ollut kun pari kertaa ehjään koneeseen laittanut remmin _ eli joutuu pikkasen pyörittää kun remmi on irti. No selvää kun kiristin ei oo ollut paikallaan. Ja nokkapyörän oon löysännyt kun kiristää. Oikeilla paloilla mä nuo laittanut ja tosi iisi homma niillä. Mutta ilmankin saa tehtyä kun kattoo korkeudet mauserilla tulpanreijästä. Jos vaan palat saat niin ota ihmeessä ne vaikka lainaan.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: fiat brava 1,2 16v -99 ajoitus

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Vastaa Viestiin