Fiat Daily 35-8 elvytys
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
^^pidin vitsinä tuota alfan "munuaista" kun seurasin vuosia tuon pakun maatumista isäni "naapurissa" mutta nyt se on päässyt asiasta ymmärtävälle !
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
^^On niissä umpioissa parkkipolttimoiden paikat vaikka kuvasta niitä ei erotakaan.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
...Tätä pitäisi ryhtyä nyt laittamaan, ei vaan oikein riitä aika missään välissä vaikka/koska tarvetta pakulle on paljon taloa korjatessa. Ehkä pitäisi laittaa projekti myyntiin ja hankkia uudempi tilalle... Ostin kuitenkin öljynsuodattimen pistäytyessäni italialaisessa tarvikeliikkeessä ja akkukin tuli vaihdettua. Käynnistysyritykset eivät kuitenkaan tuottaneet tulosta, startti naksahtaa vain kerran, mutta ei pyöritä edes startterin ja uuden akun voimin. Toivottavasti koputtelu ja auton rynkyttely vaihde päällä herättäisi startin vielä, jotta projektia saisi pajalla siirreltyä omin voimin...
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
pyöriikö käynnistin moottori suoralla virralla akunkaapelista, jos ei niin startti pöydälle ja kuntoon, eihän sitä rojektia kukaan jaksa tuuppia eestaas tallista pihalle ja sisään pistä startti kuntoon niin tulee rojekti halujakin enemmän ei se uusilla akuilla ja minkäänlaisilla lisävirroilla korjaannu se täytyy korjata
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Muistaakseni maadotuspiste on rungossa jossain moottorin oikeella puolen auton alla johon tulee isompi nippu piuhoja? No kumminkin moottorin maadotus kuntoon kans. Mutta eihän se auta jos hiilet loppu/jumissa tms.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
juu, aivan tuo maadoitus on kyllä aika yleinen vika starttaamattomuuteen, varsinki tuoreemmissa autoissa kun ei ole enään ryypyn vaijereita ja kytkin kin on laitettu nesteellä toimivaksi, niin maa vikahan on toden näkönenSämpy kirjoitti:Muistaakseni maadotuspiste on rungossa jossain moottorin oikeella puolen auton alla johon tulee isompi nippu piuhoja? No kumminkin moottorin maadotus kuntoon kans. Mutta eihän se auta jos hiilet loppu/jumissa tms.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Joo. Koko rähjä on kyllä aika hapettunut, totta. Sulakerasiaa saa malliin kuuluvasti aina herätellä, jos tästä autoa tekee, niin täytyy vaihtaa koko rasia kahteen Bilteman suljettavaan lattasulakerasiaan heti ensimmäiseksi. Maakaapelinkin voisi vaihtaa kokonaan. Starttia taitaa olla aika hankala mahtua koputtelemaan, ainakaan yläkautta. Täytyy yrittää tosiaan hieman vaihde päällä rytkyttää, autohan on ajamalla parkkeerattu nykyiselle paikalleen kovassa pakkasessakin ja startattu vielä pari kuukautta sitten huonolla akulla ilman ongelmia, siksi veikkaisin, että vika on hiilissä.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
mitä sitä veikkailee sieppaa se startti pois sieltä ja laita kuntoon, ei se ole kummonenkaan laite1300ti kirjoitti:Joo. Koko rähjä on kyllä aika hapettunut, totta. Sulakerasiaa saa malliin kuuluvasti aina herätellä, jos tästä autoa tekee, niin täytyy vaihtaa koko rasia kahteen Bilteman suljettavaan lattasulakerasiaan heti ensimmäiseksi. Maakaapelinkin voisi vaihtaa kokonaan. Starttia taitaa olla aika hankala mahtua koputtelemaan, ainakaan yläkautta. Täytyy yrittää tosiaan hieman vaihde päällä rytkyttää, autohan on ajamalla parkkeerattu nykyiselle paikalleen kovassa pakkasessakin ja startattu vielä pari kuukautta sitten huonolla akulla ilman ongelmia, siksi veikkaisin, että vika on hiilissä.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Taas on tämäkin rähjä mielessä. Olen muutaman tunnin yrittänyt etsiä korjauskirjaa vanhempaan Dailyyn tuloksetta, kun yhtäkkiä kompastuin tällaiseen http://www.centroricambitroisi.com/MANU ... RE8141.pdf
Mieluusti ostaisin kuitenkin korjaamokirjan tai lainaisin edes kopion 1. tai 2. sarjan Fiat/Iveco Dailystä.
Mieluusti ostaisin kuitenkin korjaamokirjan tai lainaisin edes kopion 1. tai 2. sarjan Fiat/Iveco Dailystä.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Vika on ilmeisesti virtalukossa, nyt startti pyörittää taas aina välillä. Kasin virtalukko sopi auton päästä tulevaan liittimeen, jossa olikin yksi neljästä nastan reiästä kärähtänyt. Siitä ei kuitenkaan lähde sitä neljättä johtoa minnekään, vaan noista muista lähtee jonnekin jonkun lisäämä hyppyjohto. Ehkä kuva selventää. Mistähän tuollaisen naarasliittimen löytäisi, ettei tarvitse uuden virtalukon johtoja pätkiä. Kai ne lukon niitit saa tuurnalla auki vaihtoa varten?
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Kuva on vähän hutaisten napattu... Nyt olisi sähkökaavio asiaa!
- Liitteet
-
- Piuhat
Piuhat - 2013-10-12_15.45.56-1.jpg (11.59 KiB) Katsottu 8985 kertaa
- Piuhat
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Tuos kasinelosessa on virtalukon suunnasta katottuna, liittimen nypykkä ylöpäin ylärivi ruskea ja musta, alarivi punainen ja sini-musta. Auton johtosarjan puolella muuten samat värit, mutta musta vaihtuu valko-mustaan. Punainen on muistaakseni startin piuha ja omassakin siihen tuli matkalle jotain häikkää, konehuoneen puolelta löytyi abicoliitin matkalta ja loppuaikana tökkäsinkin tuon liittimen vaan suoraan akun napaan kun piti saada auto käyntiin.
Virtalukon rungon pultit aukee joo tuurnalla toisinaan, joskus olen leikannut kantoihin talttaruuvarin urat rälläkällä tai rungon puoliskojen välistä rälläkällä toinen pultti poikki. Virtalukonkin saa vaihdettua eri runkoon jos rungot on yhteensopivat, pikkuruuvi irti ja virta-avain oikeassa asennossa saa painettua lukitusnastan pohjaan jolloin lukko liukuu ulos.
Virtalukon rungon pultit aukee joo tuurnalla toisinaan, joskus olen leikannut kantoihin talttaruuvarin urat rälläkällä tai rungon puoliskojen välistä rälläkällä toinen pultti poikki. Virtalukonkin saa vaihdettua eri runkoon jos rungot on yhteensopivat, pikkuruuvi irti ja virta-avain oikeassa asennossa saa painettua lukitusnastan pohjaan jolloin lukko liukuu ulos.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Irroitin vihdoin virtalukon, vaihdoin 15w/40 öljyt 80-luvun tervan tilalle ja kaivoin varastosta pari 128:n kannellista sulakerasiaa odottamaan jatkotoimenpiteitä. Mulla on pari ehjää isompaa akkua, mutta tarttis ostaa uusi kunhan tämän saa ylipäätään starttamaan.
Oliskos ehjiä pyyhkijänvarsia? Korin suhteen meinaan hitsata ensin vain isommat reiät umpeen, siistin lisää jos saan tekniikan kuntoon.
Oliskos ehjiä pyyhkijänvarsia? Korin suhteen meinaan hitsata ensin vain isommat reiät umpeen, siistin lisää jos saan tekniikan kuntoon.
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
Tuossa kuorkissa on tupla-akut jo alkujaan ja 2 x 60Ah (Biltema) taitaa olla halvempikin vaihtoehto kuin yksi suuri. Tosin pakkaskeleillä on turha yrittää käyntiin kun ei ole lohkolämmitintä ja säädötkään ei varmaan ole vimpan päälle. Vaan eipä tuolla talvella tarvitse ajellakaan.
Pyyhkijänvarsia ei taida olla ainakaan uudempaan, tuppaavat katketa kun jätetään talveksi pihalle ja metri lunta ikkunalla joka keväällä alkaa liukumaan alaspäin.. Pitää vielä katsoa tuo vanhempi että onko siinä millä systeemillä pyyhkijät jos siitä joutaisi.
Pyyhkijänvarsia ei taida olla ainakaan uudempaan, tuppaavat katketa kun jätetään talveksi pihalle ja metri lunta ikkunalla joka keväällä alkaa liukumaan alaspäin.. Pitää vielä katsoa tuo vanhempi että onko siinä millä systeemillä pyyhkijät jos siitä joutaisi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat Daily 35-8 elvytys
MYYTY Iveco Daily-harrastajalle taltioitavaksi!